Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys

Data: 2009-05-26 17:13:32
Autor: Jeremiasz Kafelski
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Data: 2009-05-26 18:11:41
Autor: sys29
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Jeremiasz Kafelski <jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj@jggjjj.pl> napisał(a):
http://www.katolik.pl/index1.php?st=artykuly&id=2069

To smutne czytać, jak nafaszerowany tytułami naukowymi człowiek uważający się za katolika z taką niechęcią odnosi się do wolnego rynku. Facet jest historykiem, więc raczej
nie powinien zajmować się wypisywaniem bredni o tzw.
&#8222;spekulantach&#8221;. Końcowy fragment tekstu  ( kato-lewicowy bełkot ) wywołuje u normalnego człowieka odruch wymiotny. Wygląda na to, że pan dr hab. nie rozumie, że :
1. (cyt.)  Chrześcijaństwo nie ma wspólnego z jakąkolwiek
 kwestią czystej nauki.  Chrześcijańska ekonomia jest
 tak samo nie do pomyślenia, jak chrześcijańska matematyka.
2. Pisząc o &#8222;solidarystycznych rozwiązaniach w sferze ekonomicznej&#8221;
 ( ?????? :-) - może ma na myśli znany z nieodległej historii  tzw. &#8222;socjalizm z ludzką twarzą&#8221; ) pozostaje w opozycji do
 Leona XIII,  który w encyklice &#8222;Rerum novarum&#8221; (1891) potępił
 socjalizm jako doktrynę niemożliwą do pogodzenia z prawem
 własności prywatnej.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-26 19:49:35
Autor: Jeff
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]
 Leona XIII,  który w encyklice &#8222;Rerum novarum&#8221; (1891) potępił
 socjalizm jako doktrynę niemożliwą do pogodzenia z prawem

autor nie odnosi sie z niechecia do wolnego rynku. Jesli sie myle,to podaj
cytat z jego tekstu. Odnosi sie krytycznie do tego co zrobiono z liberalna
idea czyli zdobywania kapitalu metodami spekulacyjnymi czesto zlodziejskimi,
ktory ma pokrycie tylko w papierach lub ma tylko wartosc wirtualna.

W sumie, tekst bardzo ciekawy. Dzisiaj czytalem wypowiedz bylego ministra Kolotki,ktory przeciez wywodzi sie z PZPR, podobnie jak Balcerowicz.
Prof. Kolotko, twierdzi to samo co autor tego tekstu, chociaz katolikiem chyba
nie jest:)

Zreszta, zupelnie nie rozumiem dlaczego ktos bedacy katolikiem,nie moze
jednoczesnie byc np. konserwatywnym-liberalem? Nie nalezy polityki i wiary (czy swiatopogladu) mieszac. To sa dwie zupelnie
odrebne sprawy. --

Data: 2009-05-26 20:51:07
Autor: sys29
 Jeff <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
autor nie odnosi sie z niechecia do wolnego rynku. Jesli sie myle,to podaj
cytat z jego tekstu.

IMHO facet nienawidzi wolnego rynku.

&#8222;Pragnę powtórzyć obowiązującą dziś podstawę funkcjonowania światowej gospodarki &#8211; finansowym krwioobiegiem życia gospodarczego rządzi swobodna spekulacja pieniądzem. To bowiem na sposób spekulacyjny kreowane są kursy walutowe.&#8221;

&#8222;Nikt też nie ogłosił oczywistej prawdy, że na naszych oczach runęła neoliberalna ideologia ekonomiczna. Można nawet skonstatować, że zasady wolnego handlu, hasła o gospodarce wolnej od protekcjonizmu dobre były dla krajów biednych.&#8221;

&#8222;Wychodząc z komunizmu weszliśmy w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku w globalny system gospodarki liberalnej. Podstawą tego systemu znowu miała być swobodna spekulacja akcjami, a także swobodna spekulacja pieniądzem. Tak naprawdę większość transakcji światowych jest związanych do dziś ze spekulacjami finansowymi (pieniądz jako towar). Sam fakt, iż zarządzanie krwioobiegiem gospodarczym zostawiono hazardowej chciałoby się rzec spekulacji, już woła po prostu o pomstę do nieba.&#8221;

&#8222;Należy wszak bezwzględnie przywrócić systemowi gospodarczemu ludzkie oblicze. Łączyć się to musi z końcem dominacji międzynarodowych koncernów, z końcem dominacji spekulantów nad rynkami finansowymi. Wreszcie nieodzowne jest przywrócenie pojęcia gospodarki narodowej. Wyprzedaż w Polsce kluczowych gałęzi gospodarki (w szczególności wielkich podmiotów finansowych &#8211; banków, towarzystw ubezpieczeniowych, emerytalnych) było błędem. Wszystkie większe kraje starają się zachować kontrolę w tym obszarze. W przeciwnym razie kraj taki staje się wyłącznie przedmiotem gry wielkich spekulantów, traci zaś narzędzia samoobrony. Na to również należy zwrócić uwagę, gdy chce się zaproponować nowe, solidarystyczne rozwiązania w sferze ekonomicznej.&#8221;

[...]

Pan Kołodko nie jest katolikiem i ma zapewne spójne lewicowe poglądy, natomiast p. Ryba  ma również lewicowe poglądy, a deklaruje się jako katolik,
co wg mnie nie trzyma się kupy.

Zreszta, zupelnie nie rozumiem dlaczego ktos bedacy katolikiem,nie moze
jednoczesnie byc np. konserwatywnym-liberalem?

Moim zdaniem, jeśli ktoś jest katolikiem, to właśnie powinien być także
konserwatywnym liberałem. Liberałem ( z akcentem na &#8222;wolność ekonomiczną&#8221;)
i konserwatystą ( z naciskiem na sprawiedliwość i obyczaje).

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-27 13:24:14
Autor: Jeff
> [...]
 Jeff <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> autor nie odnosi sie z niechecia do wolnego rynku. Jesli sie myle,to podaj

mysle, ze nastapilo male nieporozumienie dlatego, ze Ty znasz lepiej calosc
pogladow autora tego tekstu (bo mieszkasz w Polsce), anizeli ja i w tym
kontekscie moze masz racje. Sprawdzilem sobie dzisiaj jaka opcje polityczna reprezentuje ten czlowiek.

Tym niemniej nadal uwazam, ze sam tekst przedstawia pewna prawde o przyczynach
obecnej sytuacji ekonomicznej Polski i swiata.
Przekret tysiaclecia na Wall Street to tylko jedna z konsekwencji nadmiernie
rozbuchanych apetytow zbyt zachlannych ludzi. Istnieje jednak obawa, ze ta prawda gloszona przez rozne opcje polityczne moze
byc jak widac wykorzystana przez nie w rozny sposob, zarowno za i jak i
przeciwko wolnemu rynkowi i liberalizmowi (ja tez jestem liberalem i naleze do
partii liberalnej w Kanadzie).
Dlatego politykom trzeba zawsze patrzec na lapy i nie wierzyc nawet tym, za ktorymi sie glosowalo - bo wiadomo, ze wielu chodzi tylko o to aby sie dostac do koryta, zasilanego przez spoleczenstwo intensywnie m.innymi przez
Ciebie i mnie tez.

Sam jestem ciekaw co z tego kryzysu wyniknie, dlatego bacznie sie teraz
wszystkiemu przygladam, a juz szczegolnie poczynaniom WSZYTKICH politykow.

Data: 2009-05-27 21:12:46
Autor: sys29
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Jeff  <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): ... (ja tez jestem liberalem i naleze do
partii liberalnej w Kanadzie).

:-)
Nie wiem jakie są Twoje obserwacje, ale moim zdaniem jet nas na
świecie bardzo mało. W Polsce ponad 90% populacji to socjaliści (IMO).

[...]

Wydaje mi się, że do władzy pchają się zasadniczo dwie grupy ludzi :
1. Typy, którym zależy tylko na szmalu i ustawieniu się. Klasyczne prosiaki,
   dla których magnesem jest koryto.
2. Psychole, których władza wprowadza w stan permanentnej ekstazy/upojenia  ( dla nich forsa nie ma większego znaczenia ).

... oczywiście pełno jest typów pośrednich.

Mówiąc prościej do władzy ciągną ludzie, którzy chcą sobie zrobić dobrze. Sobie - nie nam !

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 00:37:25
Autor: Jeff
> [...]

... oczywiście pełno jest typów pośrednich.

Mówiąc prościej do władzy ciągną ludzie, którzy chcą sobie zrobić dobrze. Sobie - nie nam !

no i co ja Ci moge odpowiedziec na to co napisales? Mysle, ze tylko tyle: exactly:)
pzdr.

Data: 2009-05-28 07:26:37
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 Jeff  <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): ... (ja tez jestem liberalem i naleze do partii liberalnej w Kanadzie).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Powiedz mi tak szczerze, jak możesz być liberałem i popierać poglądy Andrzeja Gwiazdy, który wzdycha do 1980r. czyli do realnego socjalizmu?
Jeśli rzekomo jesteś liberałem to dlaczego bronisz jak niepodległości PIS-u,
który reprezentował antyliberalny i socjalistyczny sposób rządzenia?

p.s. Nie Kołotko tylko Kołodko.
No to co z tego, że L.Balcerowicz miał przez pewien czas legitymację PZPR?
Przynależność do PZPR nikomu chluby nie przynosiła ale w PIS-ie też jest sporo
byłych członków PZPR i J.Kaczyńskiemu jakoś to nie przeszkadza, prawda?

Data: 2009-05-28 07:44:14
Autor: sys29
 XXL <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

Odpowiedź zaadresowałeś do mnie, a z treści wynika, że chodziło Ci o Jeff'a.
Dla jasności ja nie popieram ani Andrzeja Gwiazdy, ani PISu. Głosowałem
zawsze na UPR. pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 08:01:46
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Odpowiedź zaadresowałeś do mnie, a z treści wynika, że chodziło Ci o Jeff'a.
Dla jasności ja nie popieram ani Andrzeja Gwiazdy, ani PISu. Głosowałem
zawsze na UPR. pozdr.
sys29
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Masz rację, moja odpowiedź była adresowana do Jeffa.
Ja też kiedyś byłem wielkim zwolennikiem UPR a jeszcze wcześniej czytałem
jednym tchem znakomite felietony Stefana Kisielewskiego w "Tygodniku Powszechnym".

Powiem Ci jak to widzę teraz z perspektywy lat: ultraliberalny program UPR nie
ma ŻADNYCH SZANS uzyskania znaczącego społecznego poparcia i dlatego
głosowanie na UPR to strata głosu wyborczego.
Tłumaczyłem to już Endriu jak wypisywał dyrdymały na temat "utraty niepodległości Polski w strukturach UE".
UPR lansuje XIX-wieczny kapitalizm w XXI wieku co jest z góry skazane na porażkę.

Data: 2009-05-28 08:27:01
Autor: sys29
[...]

Wybacz drobną złośliwość, ale pojęcie "XIX-wieczny kapitalizm"
( w znaczeniu negatywnym ) używane jest przez socjalistów jako
dodatek do ich chorej argumentacji w walce z wolnym rynkiem.
I Ty niestety dajesz się na to złapać. Tak naprawdę kapitalizm
jako "idea" jest tylko jeden. Zmieniły się warunki ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 07:53:00
Autor: sys29
[...]

A co do LB, to już kiedyś proponowałem Ci abyś to przeczytał :

http://www.polonica.net/Balcerowicz.htm

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 08:12:46
Autor: XXL
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): A co do LB, to już kiedyś proponowałem Ci abyś to przeczytał :
 http://www.polonica.net/Balcerowicz.htm
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Przeczytałem ten artykuł z zainteresowaniem i muszę Ci powiedzieć, że tylko
utwierdził mnie on w przekonaniu, że autor prof. J.R.Nowak nie ma za bardzo
pojęcia o czym pisze.
Po pierwsze jest on z wykształcenia historykiem a nie ekonomistą więc
wypowiada się o czymś na czym w ogóle sie nie zna. Mam poważne wątpliwości czy
prof.Nowak odpowiedziałby na podstawowe pytania z ekonomii.
Oceniać krytycznie plan Balcerowicza może ekonomista co najmniej równy mu
poziomem a nie historyk, który buja w obłokach.
Gdyby tacy ludzie jak prof. Nowak bądź Andrzej Gwiazda rządzili Polską to
nadal byśmy tkwili w realnym socjalizmie.

Poza tym chyba wiesz, że jest on czołowym ideologiem i tubą propagandową
o.Rydzyka i Radia Maryja.
Czy trzeba coś więcej dodawać?

Pozdrawiam,
Sławek --

Data: 2009-05-28 08:44:38
Autor: sys29
[...]

Środowisko związane z RM ( np. prof. Nowak ) to wg mnie katolicka lewica ( poza Michalkiewiczem i Wolniewiczem ) - nie moja opcja. :-)
Tekst odnosi się do prawdziwych faktów z życia LB, więc usytuowanie
polityczne autora jest bez znaczenia. Co do wątków ekonomicznych, to dla
mnie jest oczywiste, że gwarancja stałego kursu dolara przez półtora roku
umożliwiła wypompowanie z Polski ogromnych pieniędzy.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 11:23:58
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Umożliwiała, czy spowodowała? To wydaje się kluczowa różnica. Jeżeli, Twoim zdaniem, spowodowała to na jakich miarach opierasz to twierdzenie. Czy tylko wystarczy Ci przeświadczenie, czy masz jakieś dane?

Data: 2009-05-28 09:56:21
Autor: sys29
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Pojawiła się możliwość, która została wykorzystana, więc jedno i drugie.
A dokładniej wszystko to wcześniej zostało zaplanowane i wykonane.
Nie mam żadnych danych. Opieram się na zaufaniu do publicystów, którzy
na ten temat już wielokrotnie pisali, a rozmiar procederu szacowali
powołując się na znane sobie analizy ekonomistów. Np. S.Michalkiewicz
podał kwotę ok. 17 mld wypompowanych dolarów.
Ponadto w tamtych czasach miałem kantor walutowy i siłą rzeczy interesowały
mnie te sprawy. Więc opieram się także na własnych "wspomnieniach".

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 12:18:38
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Tu anatol podawał dane i źródła, z których wynikało, że zasoby walutowe w tym czasie wzrosły. Czyli byli tacy co wywozili i byli tacy co przywozili i ci drudzy robili to na większe kwoty. Być może wywieziono 17 mld$ i rezerwy by były jeszcze większe o te właśnie 17 mld$. Ja właśnie w internecie publikuje informacje, że wywieziono 25,8 mld $. Wszyscy mogą to cytować i się na to powoływać. Kwotę tą wyssałem z palca. Ale drugie zdanie można zawsze pominąć bez zarzutu o kłamstwo.

Data: 2009-05-28 10:46:30
Autor: sys29
[...]

Właśnie dlatego powołałem się na publicystę, do którego mam zaufanie
( czyli S.Michalkiewicza ). Nie do końca rozumiem intencję Twojej wypowiedzi. Czy Ty naprawdę wierzysz
w to, że w tamtych czasach nie napłynął do nas kapitał, który bez żadnego
ryzyka, z pominięciem czystej gry rynkowej wypompował z Polski grubą kasę ?

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 11:02:17
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Właśnie dlatego powołałem się na publicystę, do którego mam zaufanie
(czyli S.Michalkiewicza ). Czy Ty naprawdę wierzysz w to, że w tamtych czasach nie napłynął do nas
kapitał, który bez żadnego ryzyka, z pominięciem czystej gry rynkowej
wypompował z Polski grubą kasę?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A właściwie na jakiej podstawie masz tak duże zaufanie do S.Michalkiewicza i prof. Nowaka?
Czy nie ulegasz iluzji zaufania teoretykom-publicystom?
Czy przedstawili oni kopie wiarygodnych i potwierdzonych dokumentów
finansowych, które czarno na białym potwierdzają, że z winy Balcerowicza
Polska straciła 17 mld USD???
Przecież dla takiego kraju jak Polska byłaby to ogromna strata i gigantyczna
afera na skalę międzynarodową, której nie udałoby się zatuszować!!!
Cała ekipa związana z Balcerowiczem i on sam odpowiadaliby już dawno przed
Trybunałem Stanu.

Wiesz co Ci poradzę? Jak chcesz dalej bujać w obłokach to traktuj felietony
Michalkiewicza jako czystą prawdę a jego samego jako absolutną wyrocznię.
Jak chcesz zacząć twardo stąpać po ziemi to zacznij traktować program UPR oraz
felietony J.K.Mikke i S.Michalkiewicza z dużym przymrużeniem oka  :-)

Pozdrawiam,
Sławek

Data: 2009-05-28 11:30:25
Autor: sys29
[...]

Mimo wszystko wolę mieć zaufanie do Michalkiewicza &#8211;porządnego człowieka,
niż do Balcerowicza &#8211;  byłego członka PZPR i wykonawcę poleceń "filantropa".
A podstawę mam prostą i się jej nie wstydzę &#8211; z SM łączy mnie wspólnota
poglądów. Jednak JKM nie cierpię.  Jego niektóre wypowiedzi w sprawach
historycznych bardzo mi się nie podobały. Odwracając pytanie &#8211; na jakiej podstawie masz tak duże zaufanie do LB?

[...]

Czy w tym kraju naprawdę kogoś rozliczono ?!  ( komunistów,  aferzystów,
SB-ków ???? )
[...]

Dziękuję za poradę, ale nie skorzystam.
Niestety w rewanżu nie doradzę Ci niczego, bo nie czuję się kompetentny
w roli jakiegokolwiek doradcy.

Pozdrawiam,
Sylwester

Data: 2009-05-28 12:34:46
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Mimo wszystko wolę mieć zaufanie do Michalkiewicza &#8211;porządnego człowieka,
[...]

1) Co, oprócz pisania krytycznych i oszczerczych felietonów, zrobił dla Polski     S.Michalkiewicz w okresie 1989-2009r.???
2) W jaki sposób jego publicystyka polepszyła poziom życia społeczeństwa?
3) O ile wzrósł PKB Polski i o ile spadła inflacja dzięki felietonom    S.Michalkiewicza?
4) Czy znasz jakiekolwiek udokumentowane i zweryfikowane opracowania    makroekonomiczne S.Michalkiewicza?
5) Czy jego nazwisko jest znane i uznane w świecie podobnie jak LB?
6) Dlaczego ten "porządny człowiek" związał się z o.Rydzykiem i jego skrajnie    populistycznym, zaściankowym i antyeuropejskim Radiem Maryja?
7) Dlaczego ten "porządny człowiek" i pozostali "porządni" publicyści UPR    okłamują czytelników i sympatyków swojej partii pisząc, że Polska jest    płatnikiem netto w UE?
8) Jakie korzyści miałaby Polska z uczestnictwa w  NAFTA i kto by przyjął nasz    kraj do tej egzotycznej dla nas organizacji?
9) Czy wszystkie zmiany ustrojowe jakie zaszły w Polsce w ciągu ostatnich    20 lat to skutek poglądów UPR czy wielkich reform systemowych     zapoczątkowanych przez rząd T.Mazowieckiego i plan L.Balcerowicza?

Oczekuję precyzyjnych odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.

Pozdr.
Sławek

Data: 2009-05-28 13:42:34
Autor: sys29
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-

[...]

Postaram się coś napisać później, bo teraz muszę wyjechać.

pozdr.
sys29 --

Data: 2009-05-28 20:10:31
Autor: sys29
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 XXL <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Ty chyba jesteś politykiem. Sam na pytania nie odpowiadasz, ale oczekujesz precyzyjnych odpowiedzi na pytania zadane przez siebie.

No to proszę :

1) Co, oprócz pisania krytycznych i oszczerczych felietonów, zrobił dla
Polski
   S.Michalkiewicz w okresie 1989-2009r.???

Nigdy nie czytałem żadnego "oszczerczego" felietonu napisanego
przez Michalkiewicza ( jeśli taki znasz, to podaj link ).  Natomiast
jego felietony krytyczne, prześmiewcze i inne wielu czytelnikom
otworzyły oczy na zagadnienia, o których nie mieli pojęcia.
Publicystyka Michalkiewicza jest dla wielu Polaków ( bo przecież
Polska składa się z Polaków ) źródłem wiedzy i refleksji. SM wykonuje dobrą robotę ... i oby tak było jak najdłużej.

2) W jaki sposób jego publicystyka polepszyła poziom życia społeczeństwa?

Wybacz, ale Twoje drugie pytanie jest po prostu ... niemądre. Słyszałeś kiedykolwiek aby czyjaś publicystyka polepszała
poziom życia społeczeństwa????!!!

3) O ile wzrósł PKB Polski i o ile spadła inflacja dzięki felietonom    S.Michalkiewicza?

Twoje trzecie pytanie ... szok !!!  Nigdy nie słyszałem, aby pisane
przez kogokolwiek felietony miały wpływ na PKB i inflację ...
no, ale może się mylę.

4) Czy znasz jakiekolwiek udokumentowane i zweryfikowane opracowania    makroekonomiczne S.Michalkiewicza?

SM nie jest ekonomistą, więc nie zajmuje się opracowaniami
makroekonomicznymi.

5) Czy jego nazwisko jest znane i uznane w świecie podobnie jak LB?

Nie wiem jak bardzo znany i jak często czytywany jest SM.
Jednak to, że ktoś jest "znany i uznany w świecie"  kompletnie nic
nie znaczy. LB jest uznawany za guru tylko przez grupę jego
wielbicieli. Również znani i "uznani" są/byli tacy ekonomiści
jak Ludwig von Mises, Murray Rothbard, czy choćby Milton Friedman, który nabijał się z LB. Dla zwolenników np. szkoły
austriackiej  LB jest nikim.

6) Dlaczego ten "porządny człowiek" związał się z o.Rydzykiem i jego
skrajnie
   populistycznym, zaściankowym i antyeuropejskim Radiem Maryja?

Nie wiem, ja bym w RM nie wystąpił. Może SM odczuwa potrzebę
edukowania "moherów".

7) Dlaczego ten "porządny człowiek" i pozostali "porządni" publicyści UPR    okłamują czytelników i sympatyków swojej partii pisząc, że Polska jest    płatnikiem netto w UE?

Nigdy nie czytałem żadnej publikacji SM na ten temat, a inni
publicyści z UPR-u mniej mnie obchodzą.

8) Jakie korzyści miałaby Polska z uczestnictwa w  NAFTA i kto by przyjął
nasz
   kraj do tej egzotycznej dla nas organizacji?

Mi taki ewentualny romans z NAFTĄ też się nie podoba. Nie czytałem żadnej wypowiedzi SM na ten temat.

9) Czy wszystkie zmiany ustrojowe jakie zaszły w Polsce w ciągu ostatnich    20 lat to skutek poglądów UPR czy wielkich reform systemowych     zapoczątkowanych przez rząd T.Mazowieckiego i plan L.Balcerowicza?

IMHO gdyby od początku rządził w Polsce UPR, to dziś statystyczny Polak byłby po prostu wielokrotnie bogatszy ... i tyle.
Mazowiecki to dla mnie postać mętna &#8211; w młodości pełnił
funkcję leninowskiego "pożytecznego idioty". Później działał w PAX-ie  ( związanym z NKWD - był o tym niedawno
program na jakimś kanale historycznym ) ...
LB natomiast okazał się najgorszym ministrem finansów
w ostatnim 20-leciu. Głosząc idee liberalne podnosił podatki
i ograniczał swobody gospodarcze pozostawione po Wilczku.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 21:44:56
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Publicystyka Michalkiewicza jest dla wielu Polaków źródłem wiedzy i refleksji.
SM wykonuje dobrą robotę ... i oby tak było jak najdłużej.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Mimo tak dobrej roboty publicysty UPR poparcie dla tej partii wynosi 1-2%.
Jak sądzisz dlaczego tak mało?

SM nie jest ekonomistą, więc nie zajmuje się opracowaniami makroekonomicznymi.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Na jakiej więc podstawie SM może "fachowo" ocenić politykę gospodarczą
L.Balcerowicza?
Czy sądzisz, że dla przykładu inżynier mógłby polemizować z profesorem prawa?
 Dla zwolenników np. szkoły austriackiej  LB jest nikim.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Czy to zwolennicy szkoły austriackiej przeprowadzili reformy systemowe w Polsce?

[...]
Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem  :-)
A w jaki sposób można to zweryfikować, że statystyczny Polak byłby bogatszy?
Jaką masz pewność, że tak by było? W jakim kraju na świecie jest ustrój
gospodarczy, który lansuje UPR i dlaczego nigdzie nie ma takiego systemu?
W jaki sposób Twoim zdaniem może rządzić partia, która ma poparcie 1%
społeczeństwa?

Pozdr.
Sławek

Data: 2009-05-28 22:27:04
Autor: sys29
[...]

Bo większość ludzi to nieuleczalni socjaliści. Zauważył to już Karol Marks,
który uważał, że wystarczy wprowadzić demokrację, aby nastał socjalizm.
Można dobitniej - większość ludzi ma mózgi wyprane przez lewicowe tuby
propagandowe.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
--
Na jakiej więc podstawie SM może "fachowo" ocenić politykę gospodarczą
L.Balcerowicza?

No przecież Ci już napisałem PO OWOCACH !!! LB jako minister finansów
zajmował się podnoszeniem podatków i krępowaniem swobód gospodarczych.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -
Czy to zwolennicy szkoły austriackiej przeprowadzili reformy systemowe w
Polsce
?

Gdyby zwolennicy szkoły austriackiej przeprowadzili reformy na początku
lat 90-tych, a nie nieudacznicy w rodzaju LB, to dziś mielibyśmy prosty
i sprawiedliwy system podatkowy oraz ogromną wolność ekonomiczną.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -
Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem  :-)
A w jaki sposób można to zweryfikować, że statystyczny Polak byłby
bogatszy?

... no tutaj to już sobie chyba jaja robisz ?????
BO TAKIE SĄ PRAWA EKONOMII. Ekonomiści austriaccy ( a także chicagowscy )
już dawno wykazali, że kapitalizm jest o wiele efektywniejszy od socjalizmu.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-29 11:41:44
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Bo większość ludzi to nieuleczalni socjaliści. Zauważył to już Karol Marks,
który uważał, że wystarczy wprowadzić demokrację, aby nastał socjalizm.
Można dobitniej - większość ludzi ma mózgi wyprane przez lewicowe tuby
propagandowe.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Czyli w Polsce 99% społeczeństwa to zwolennicy socjalizmu?

[...]

Podnosił podatki bo tak lubi? Czy możesz podać konkretne przykłady podnoszenia
podatków i krępowania swobód gospodarczych przez L.Balcerowicza?

[...]

Mam poważne obawy, że to tylko w publicystyce UPR tak pięknie wygląda.
99% Polaków nie wierzy absolutnie w te świetlane wizje "czystego i prawdziwego
 kapitalizmu" ala UPR.
Czy jesteś w stanie udowodnić, że te 1% popierających UPR ma rację a 99% się myli?
Czy możesz podać przykłady krajów gdzie wprowadzono program lansowany przez
UPR i od lat trwa tam eldorado oraz ogromna wolność ekonomiczna?
[...]

Socjalizm upadł w 1989r. Czy nie zauważyłeś tego?
Jeśli konsekwentnie kierować się wykładnią UPR, że tylko ta partia
reprezentuje program prawicowy czyli stricte kapitalistyczny to oznaczałoby,
że na świecie w ogóle nie ma kapitalizmu bo wszędzie panuje socjalizm!!!
To skąd ten niespotykany w dziejach ludzkości skok techniczny i cywilizacyjny
jeśli gospodarki wszystkich krajów są duszone nadmiernymi podatkami i brakiem
wolności gospodarczej???

Data: 2009-05-28 22:27:40
Autor: Endriu
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Nie wiem, ja bym w RM nie wystąpił.

A to dlaczego. Przecież sam Donald Tusk chciał wystąpić w RM (ale mu niestety nie dano).....

Donald Tusk w Radiu Maryja to obraza słuchaczy
http://tiny.pl/3gnx

P.S. W mojej opini oczywisty błąd RM. Taka decyzja MUSI wpłynąć i WPŁYWA na niekorzystny wizerunek katolickiej  rozgłośni....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 20:44:25
Autor: sys29
Endriu <nmp3@interia.pl> napisał(a):
A to dlaczego. Przecież sam Donald Tusk chciał wystąpić w RM (ale mu niestety nie dano).....

Nie rozumiem co w odniesieniu do mnie ma znaczyć zwrot "sam Donald Tusk" ?!
Nie mam przecież nic wspólnego z tym człowiekiem. Kiedyś czasem słuchałem RM : z przyjemnością Michalkiewicza i Wolniewicza
oraz z obrzydzeniem brednie głoszone przez radiomaryjnych ekonomistów.
Od czasu jednak, gdy RM zaczęło bronić Wielgusa nie włączyłem tej stacji
ani razu i za nic w świecie nie chciałbym tam wystąpić.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 23:35:38
Autor: Endriu
[...]

No ale w Walterowsko-Solorzowskim  TVN-ie  i Polsacie w którym występują oficjalne rządowe wtyczki typu Życiński, Gocłowski, Pieronek to już wziął byś  udział ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 23:40:28
Autor: Endriu
[...]

Rozumiem że te stacje nie powodują u ciebie naturalnych tak naturalnych odruchów obrzydzenia ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 21:56:46
Autor: sys29
> [...]
> byś  udział ?.

Rozumiem że te stacje nie powodują u ciebie naturalnych tak naturalnych odruchów obrzydzenia ?.

Źle rozumiesz. Lewicowa propaganda uprawiana przez te stacje jest dla mnie
obrzydliwa. Tak samo nie wystąpiłbym w żadnej z nich ...
i nie rozumiem po co z Twojej strony te złośliwości w stosunku do mnie.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-29 09:34:37
Autor: Endriu
> [...]

obrzydliwa. Tak samo nie wystąpiłbym w żadnej z nich ...
i nie rozumiem po co z Twojej strony te złośliwości w stosunku do mnie.

No to gdzie byś wystąpił, jak nie w RM ani w publicznych mediach ?. Jak chciałbys rozpropagować słowo głoszone przez ciebie ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 08:14:21
Autor: sys29
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Endriu <nmp3@interia.pl> napisał(a):
No to gdzie byś wystąpił, jak nie w RM ani w publicznych mediach ?. Jak chciałbys rozpropagować słowo głoszone przez ciebie ?.

W Animal Planet

Przyjmij Kolego do wiadomości, że nie odczuwam potrzeby głoszenia "słowa".
Misje apostolskie nie leżą w mojej naturze. Ot, pogadałem sobie trochę na pl.biznes.wgpw ... i tyle.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-29 10:32:08
Autor: Endriu
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
W Animal Planet

Przyjmij Kolego do wiadomości, że nie odczuwam potrzeby głoszenia "słowa".
Misje apostolskie nie leżą w mojej naturze.

:).

P.S. Tak trzymać koloego Sys29 - zacny zresztą człowieku.
Pozdrowienia i wyrazy szacunku

P.S. I uwaga na weszelakiego rodzju propagandę..... :)

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 22:35:26
Autor: Endriu
[...]

Ojciec Rydzyk zapomniał  .....

Nieracjonalna Ewangelia
http://tiny.pl/3gnl

"[...] Powiadam wam: [...] w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia" (Łk 15,7). [...]"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 20:17:07
Autor: Endriu
[...]

Kolego Sławku. Balcerowicza to uratowało otwarcie granic Unijnych w 2004, bo gdyby młode pokolenia trzymane było "hermetycznie" (jak za komuny) w granicach naszego kraju (gdzie panuje do dzisiaj socjalistyczny terror biurokratyczny) ....

Potiomkinowskie imprezy

"[...] 1 stycznia 1989 roku (a więc pół roku przez "obaleniem komunizmu") reglamentacja obowiązywała tylko w kilku przypadkach, których wspólnym mianownikiem było ryzyko sprowadzenia niebezpieczeństwa powszechnego (np. obrót bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi), a w 10 lat później - już w ponad 200 OBSZARACH gospodarki. [...]".

..... to dawno mielibyśmy u nas rewolucję a może i przelew krwi. A tak to niezadowolone towarzystwo rozeszło się po świecie i problem znikł.....

I nie mów mi że totalne Balcerowiczowskie zarzynanie gospodarki przez ciągłe podwyższanie stóp procentowych i podnoszenie podatków skutkowało jakimkolwiek wzrostem dobrobytu.

P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005 musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych urzędach pracy .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 20:55:06
Autor: marfi
Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:gvmjfg$ntn$1news.interia.pl...

P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005 musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych urzędach pracy .....

  6 lat stałeś w kolejkach??? Jako "stacz" ?

--
marfi

Data: 2009-05-28 22:03:22
Autor: Endriu
[...]

Wiesz co Marfi. Możesz sobie kpić i dogadywać w różnych tematach, ale ten akurat leży mi na sercu.

Bo nic to przyjemnego jest stać w kolejce dla bezrobotnych po jałmużnę (bo np. zakład w którym do tej pory pracowałeś popadł w stan upadłości), gdzie końca kolejki nie widać, a na tablicy ogłoszeń o pracę wieje pustkami.

Więc daruj sobie młody człowieku tego typu uwagi, i prosze cię i nie prowokuj mnie abym znowu używał w stosunku co do ciebie przekleństw dla naszego wspólnego dobra....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 13:48:44
Autor: marfi
Użytkownik "Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości news:gvmplu$vr0$1news.interia.pl...

Więc daruj sobie młody człowieku tego typu uwagi, i prosze cię i nie prowokuj mnie abym znowu używał w stosunku co do ciebie przekleństw dla naszego wspólnego dobra....

  Rozumiem, że teraz pracujesz i ktoś Ci ktoś płaci za spamowanie?

--
marfi

Data: 2009-05-28 22:07:08
Autor: Endriu
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys

P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005
musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych urzędach pracy .....

Gdy w początkach (mojej kariery zawodowej ) 1999-2005 - zabrakło, pardon ......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 16:07:58
Autor: Jeff
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 sys29 <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Jednak JKM nie cierpię.  Jego niektóre wypowiedzi w sprawach
historycznych bardzo mi się nie podobały.

JKM to dosc zagadkowa postac. Z jednej strony popularyzuje wolnorynkowa
gospodarke i kapitalizm, a z drugiej go osmiesza i zachwyca sie Rosja.

JKM probuje dosc zreszta nieudolnie popularyzowac na polskim gruncie,poglady
ktore w USA wyglasza senator republikanski - Ron Paul, zawziecie tepiony i
osmieszany przez ludzi ktorzy opanowali amerykanski kongres.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul

W Polsce juz pojawili sie jego zwolennicy. Proponuje zagladac na polska strone
internetowa:

http://rewolucjajestteraz.blogspot.com/

Warto tez przeczytac ksiazke R.Paul ktora ukazala sie w j. polskim pt: "Wolność pod ostrzałem" - to zalecenie koniecznosci powrotu do korzeni,
jesli chce sie byc wolnym czlowiekiem.

http://www.ronpaul.com.pl/

A tu strona amerykanska:
 http://www.campaignforliberty.com/

Data: 2009-05-28 20:20:07
Autor: sys29
[...]

Dzięki Jeff, podszkolę się.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-28 14:36:59
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

 Ja wierzę w różne rzeczy. Najczęściej nie potrafię ich udowodnić, tym charakteryzuje się moja wiara. Kilka rzeczy też wiem i te potrafię udowodnić. Wiary czy kapitał odpłynął czy przypłynął nie mam żadnej. Opieram się na danych gus, że rezerwy rosły. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić mechanizmu odpływu kapitału netto i przyrostu rezerw walutowych. Ale może Ty rzucisz jakieś światło na moją ciemnotę. Zamiast światła nie rzucaj Michałkiewiczem albo kimś podobnym. Wiem również, że w tamtym czasie w Polsce nie było tyle $$ w kasie. To też można wyczytać z danych gus. Oczywiście Ty możesz wierzyć w co chcesz ale na tym gruncie nie mam żadnych argumentów. Ja wierzę, że 12.12.2012 będzie koniec świata.

Data: 2009-05-28 13:38:48
Autor: sys29
[...]

Napisałeś to takim tonem, jakbym Cię w jakiś sposób uraził.
Mechanizm "pompki" był prosty. Najpierw spekulant wymieniał dolary na złotówki po kursie 9500 zł za 1$ ( dewizy napływały , więc i rezerwy
mogły rosnąć ). Następnie zakładał bardzo wysoko oprocentowaną lokatę w banku. Po upływie odpowiedniego czasu zamykał lokatę i wymieniał PLN
na dolary również po kursie 9500zł/$. Wspaniały interes bez ryzyka walutowego! Jeśli kupowane na końcu operacji dolary były wyprowadzane
z Polski, to rezerwy walutowe powinny wtedy spadać. Jednak wpływ na rezerwy może mieć nie tylko ruch kapitału "czysto spekulacyjnego". W tamtym
czasie zaczął do Polski napływać kapitał inwestycyjny. Rozpoczynano
prywatyzację. W statystykach to się pewnie uśredniło.

Jeśli chodzi o koniec świata to czytałem o dacie 21.12.2012. Ponoć Słońce ma spowodować gwałtowne odwrócenie biegunów Ziemi, a spowodowana tym fala powodziowa może sięgnąć nawet 2 km.
No trudno, pojadę do Zakopanego i wjadę na Kasprowy. Powinno wystarczyć.

pozdr.
sys29
... i nie obrażaj się, bo nawet przez myśl mi nie przeszło podejrzewać o ciemnotę akurat Ciebie

Data: 2009-05-28 16:08:38
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Absolutnie nie jestem obrażony. Tego mechanizmu nie neguje. Znam go i wiem,że był wykorzystywany. Ale to była jedna strona medalu. Mnie chodzi o wynik działania tych którzy $$ przywozili i tych którzy $$ wywozili z zyskiem. Wynik tego działania był taki, że $$ przybywało. Czyli na bieżąco wpływało więcej niż wypływało. Można dyskutować czy możliwa była inna metoda na ściągnięcie $$ do Polski wtedy. Trzeba zdawać sobie sprawę, ze wszyscy, którzy robią interesy w Polsce robią to dla zysku. Mam na myśli ziomali jak i tych za granicy. Balcerowicz, wtedy gdy to się działo, wymyślił taką metodę na ściągnięcie $$ do Polski. Wtedy Polska miała olbrzymie kłopoty z płynnością. W ogóle nie było $$ w kasie. Po czasie każdy jest mądry za ile i kiedy kupić i po ile i kiedy sprzedać. Każde przedsięwzięcie niesie za sobą koszty. To miało takie. Dziś to ja również wygrałbym bitwę pod Waterloo. Szczególnie gdyby wystarczyło to opisać w gazecie albo w sieci. Co do końca świata ładnie wygląda data 20.12.2012. Czy możemy się zgodzić na taki kompromis?

Data: 2009-05-28 20:31:05
Autor: sys29
[...]

Uważam jednak, że LB niczego nie wymyślił. Był po prostu wykonawcą
poleceń "filantropa". Ten sam plan obowiązywał np. dla Czech i Węgier.
Ciekaw jestem ( bo tego nie wiem ) czy np. rząd Węgier też dawał
gwarancję stałego kursu dolara na półtora roku ?!

pozdr.
sys29

PS OK , niech będzie 20.12.2012 :-)

Data: 2009-05-29 09:18:03
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Wymyślił, nie wymyślił. Nie o to w tej rozmowie chodzi. Chodzi o to, że Michałkiewicz podał dane, że głupi partyjny agent Balcerowicz stworzył mechanizm poprzez który okradziono Polskę z 17 mld $$, a on był na procencie najpewniej. Problem w tym, że nie podał skąd się wzięły takie pieniądze wtedy w Polsce, Jak wyglądał przepływ kapitału przy tym procederze i jak to pogodzić z rosnącymi rezerwami dewizowymi. Dla mnie jeżeli poważny publicysta, osoba publiczna, posiada dogłębne dane na temat takiego wałka i nie idzie z tym do prokuratury wygląda podejrzanie. Ja to odbieram jako zwykłe pierdzielenie po pijaku na imieninach u cioci.

Data: 2009-05-29 07:54:26
Autor: Jeff
[...]

ejjjj... kochana mlodziezy, nieladnie, b. niealdnie .....najnowszej historii
Polski was nie ucza, a samemu sie nie chce pewnie sprawdzic?
Sluchacie moze syreniego spiewu tutejszego idoten - XXL, ktory was epatuje
swoja glupota i nieprawoscia, wykonujac swa krecia robote,raczej sluzbowo?

A wiec droga dziatwo, byli tacy co chcieli postomunistycznej prokuraturze
zglosic przekrety, to teraz mozna im tylko swiczke na grobie zapalic.

Sprawa Fundusz Obsługi Zadłużenia Zagranicznego, to tylko jeden z wielu
makabrycznych kryminalow i ordynarnej gangsterki.Za probe wyjasnienia tego
przekretu, oficjalnie zyciem zaplacily dwie osoby z NIK : Michala Falzmanna i
Waleriana Panke. Tak, wiem wiem - oczywiscie te zgony byly zupelnie przypadkowe:)

Zerknij z laski swoje do tego linka i zorientuj sie jakie kwoty dewiz
wchodzily wowczas w gre TYLKO z tego funduszu:

http://tinyurl.com/mtf5uf

Data: 2009-05-29 07:59:45
Autor: Jeff
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a): wroc:) ... musze skorygowac tekst, w ponizszych akapitach;

Sluchacie moze syreniego spiewu tutejszego IDIOTEN - XXL, ktory was epatuje
swoja glupota i nieprawoscia, wykonujac swa krecia robote,raczej sluzbowo?

Za probe wyjasnienia tego przekretu, oficjalnie zyciem zaplacily dwie osoby z
NIK : Michal Falzmann i Walerian Panko. Teraz jest exatly:)

Data: 2009-05-29 09:13:58
Autor: XXL
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Jeff <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): Sluchacie moze syreniego spiewu tutejszego IDIOTEN - XXL, ktory was epatuje
[...]

Licz się ze słowami, debilu z Kanady. Jakim prawe oskarżasz mnie o głupotę i nieprawość???
Nie było tutaj w ogóle mowy o aferze FOZZ i śmierci M.Falzmanna i W.Pańki.
Dyskutowaliśmy o tzw. planie stabilizacyjnym L.Balcerowicza i paszkwilach
napisanych przez J.R.Nowaka oraz S.Michalkiewicza

p.s. Przejawem twojej "mądrości" jest zadeklarowanie poglądów liberalnych i wklejenie linka z wywiadem przeprowadzonym z Andrzejem Gwiazdą, który
wzdycha do realnego socjalizmu z 1980r.

Data: 2009-05-29 11:50:51
Autor: Endriu
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

[...]

Jeżeli mogę zabrać głos, to proponowałbym panowie abyśćie obaj zakończyli wzajemne obrzucanie inwektywami - przynajmmniej w tym wątku.

Moze w następnym będzie lepiej, i jakoś pomimo tego że różnimy się zasadniczo/kluczowo w niektórych kwestiach, może w przyszłości uda nam się spierać bez wzajemnego baluzgania na siebie....

Jakoś trzeba zapanować nad swoimi emocjami, pomimo że wcale nei jest to czasami łatwe....

P.S. Narodem skłóconym łatwiej jest manipulować.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 13:28:04
Autor: Jeff
[...]

 Z takimi jak on juz niektorzy kulturalnie dyskutowli przy Okraglym Stole.
Teraz sa efekty tego: zrujnowany kraj i zdemoralizowane spoleczenstwo.

A tacy jak ten element XXL wlasnie skłócają nadal spoleczenstwo i demoralizuja
mlodych ludzi, bo czuja sie bezkarni.

Osobiscie uwazam, ze z kims kto nie chce przyjac do wiadomosci pewnych,
ewidentnych faktow w ogole nie powinno sie podejmowac powaznej dyskusji,
bowiem to jest osobnik ktory jest nieuczciwy, a z takim NIGDY sie nieporozumiesz.

Tak jak nie mozna dyskutowac z kims kto cie najpierw sam pierwszy
bezpodstawnie oczernia, a pozniej wrzeszczy, ze dzieje mu sie krzywda.

Ale skoro uwazasz, ze z takimi ludzmi mozna dojsc do porozumienia, to dyskutuj z nimi. Ja nie mam niestety takiej nadziei.Znam doskonale tych ludzi
i metody ich dzialania.  Taka dyskusja moze tylko da cos do myslenia, ale mlodym ludziom ktorzy, nie znaja PRAWDY o najnowszej historii Polski i w TV czy oficjalnych
mediach sie o niej na pewno niczego nie dowiedza.

Data: 2009-05-29 15:45:44
Autor: Endriu
[...]

Wiadome że Sławek (XXL) reprezentuje całkiem inną bajkę niż my, i nie chciał bym się tutaj za bardzo o nim rozwodzić "bo jaki koń jest, każdy widzi ".

Niemniej jednak wielkim plusem jego (i nie tylko jego) obecności na tej grupie jest to że  może on (lub nie koniecznie on) dostrzec to, czego sami nie w pewnym momencie nie dostrzegamy ....

"[...]
Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.
[...]"

Każda konstruktywna i uzasadniona krytyka jest mile widziana......

P.S. No i oczywiście chodzi też trochę o bluzganie.
Jeśli można się w tym temacie ograniczać, to warto to robić (dla naszego wspólnego dobra) ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 13:58:49
Autor: Jeff
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
Endriu <nmp3@interia.pl> napisał(a):
Każda konstruktywna i uzasadniona krytyka jest mile widziana......

tylko wowczas kiedy twoj adwersarz rzeczywiscie potrafi taka konstruktywna i
uzasadniona krytyke podac. Ten czlowiek na pewno do takich nie nalezy i
dlatego brak argumentow najczesciej zastepuje wyzwiskami i pomowieniami
(vide jego wczesniejsze posty np. pod moim adresem). Nie potrafi rowniez przyjac do wiadomosci ewidentnych faktow, tylko je
ignoruje i oczernia bezpodstawnie ludzi. Czego wiec konstruktywnego od niego
oczekujesz?

P.S. No i oczywiście chodzi też trochę o bluzganie.
Jeśli można się w tym temacie ograniczać, to warto to robić (dla naszego wspólnego dobra) ....

Obawiam sie, ze on dyskutowac jednak inaczej nie potrafi, bo tylko taki jezyk
rozumie i takim sie tylko potrafi poslugiwac. Ale zycze powodzenia. Ja w tym sensu osobiscie nie widze, bo on nie wykazuje zadnych objawow dobrej
woli.

Data: 2009-05-29 16:20:02
Autor: Endriu
[...]

Zobaczymy jak to będzie w przyszłości.
Cierpliwości, zdrowia, i opanowania nam wszystkim życzę, szczególnie że czasy są arcyciekawe a powodów do utraty powyższych przymiotników jest aż nadto.

P.S. I dobrze by było, że gdyby doszło kiedyś do naszego wspólnego (mniej lub bardziej przypadkowego) spotkania, to życzę nam wszystkim żeby nie rozpoczęło ono się od ogólnego zbiorowego napierdlania i masakry.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 14:28:02
Autor: Jeff
[...]

Hmmm.......osobiscie watpie, czy to sie wszystko jednak nie zakonczy zbiorowym
napier**** i masakra. Niestety nie tylko w Polsce:((

Data: 2009-05-29 15:57:49
Autor: Jeff
Endriu <nmp3@interia.pl> napisał(a): > P.S. I dobrze by było, że gdyby doszło kiedyś do naszego wspólnego (mniej > lub bardziej przypadkowego) spotkania, to życzę nam wszystkim żeby nie > rozpoczęło ono się od ogólnego zbiorowego napierdlania i masakry.

Hmmm.......osobiscie watpie, czy to sie wszystko jednak nie zakonczy zbiorowym
napier**** i masakra. Niestety nie tylko w Polsce:((

Pomyslalem sobie, ze aby nie byc goloslownym, warto w kontekscie tej powyzszej
wypowiedzi upublicznic komentarz Rona Paul o zblizajacej sie hiperinflacji i
mozliwych konskwencjach tego zjawiska. Rozsadni ludzie tez kiedys ostrzegali,
ale nikt ich nie traktowal powaznie:

http://tinyurl.com/ncugel --

Data: 2009-05-29 13:12:10
Autor: Jeff
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
 XXL <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): -

Licz się ze słowami, debilu z Kanady. Jakim prawe oskarżasz mnie o głupotę i nieprawość???

Ja cie oskarzam? Sam sie podkladasz i widac jaki jestes madry i prawy.
Ja tylko wyciagam te twoje wypowiedzi blizej swiatla, krecie:)

Nie było tutaj w ogóle mowy o aferze FOZZ i śmierci M.Falzmanna i W.Pańki.
Dyskutowaliśmy o tzw. planie stabilizacyjnym L.Balcerowicza i paszkwilach
napisanych przez J.R.Nowaka oraz S.Michalkiewicza.

No i co z tego, ze nie bylo mowy? Ale teraz jest. Na jakiej podstawie krecie twierdzisz wiec, ze Michalkiewicz pisze paszkwile?
Jak widac uwielbiasz bezpodstawnie pomawiac ludzi prawych, jak kazdy
niegodziwiec !

p.s. Przejawem twojej "mądrości" jest zadeklarowanie poglądów liberalnych i wklejenie linka z wywiadem przeprowadzonym z Andrzejem Gwiazdą, który
wzdycha do realnego socjalizmu z 1980r.

aaa,  tu cie boli i wekslujesz na sile temat ? AndrzEj Gwiazda pisze prawde historyczna o wydarzeniach ktore mialy miejsce po rzekomym obaleniu komunistow
w Polsce i nie deklaruje swoich pogladow na ekonomie.
Gwiazda tylko dokladnie informuje jak wygladala prawda z obaleniem komuny w
Polsce i jak nastepnie komunisci zrujnowali Polske, bezmyslnymi prywatyzacjami.

Swoja bezczelnoscia i chamstwem, chcesz zakrzyczec PRAWDE i zamknac ludziom
gebe? Kim wiec jestes anonimowy kretaczu? --

Data: 2009-05-29 08:06:27
Autor: sys29
[...]

Nasze poglądy pozostaną rozbieżne z prostej przyczyny - ja mam zaufanie
do Michalkiewicza, a Ty nie.  Po prostu wierzę, że akurat on dobrze wie
o czym pisze. Jeśli to naiwność, to trudno - pozostanę naiwny.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-29 10:44:07
Autor: totus
 sys29 wrote:

[...]

Pewnie. :) Każdy powinien robić to co uważa za stosowne jeżeli nie robi tym innemu krzywdy. Pozostaje z szacunkiem

Data: 2009-05-29 08:57:19
Autor: sys29
[...]

... i wzajemnie - szacuneczek i pozdrowienia
sys29

Data: 2009-05-29 09:45:48
Autor: Endriu
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys

Dla mnie jeżeli poważny  publicysta, osoba publiczna, posiada dogłębne dane na temat takiego wałka i
nie idzie z tym do prokuratury wygląda podejrzanie.

Przeczytaj sobie tą książkę człowieku, a dowiesz się że ci którzy o tym wiedzieli poszli jednak z tym do prokuratury....

Via Bank i FOZZ - o rabunku finansów Polski Mirosław Dakowski, Jerzy Przystawa
http://www.naszawitryna.pl/ksiazki_140.html

zostali odprawieni z kwitkiem....

Poczytaj sobie komentarze pod poniższą Przystawowsko/Anatolowską wymiana zdań, to dowiesz się że prokuratorzy mieli zająć się tym tematem srali w portki na sama myśl że mają zająć się sprawą w którą zamieszane jest ścisłe kieronictwo WSI wraz z 95% elit politycznych z lat 1989 .....

http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8099,fozz-dobra-ciocia-polskich-afer
http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8101,wojciech-blasiak-w-odpowiedzi-anatolowi
http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8155,falzmann-18-lipca-1991
http://jerzyprzystawa.salon24.pl/8156,wokol-falzmanna

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 08:02:47
Autor: Jeff

ejze...widze, ze o tym samym napisalismy:)

Data: 2009-05-29 10:08:21
Autor: Endriu
[...]

Od tego czasu profesor Przystawa walczy jak lew o wprowadzenie ordynacji JOW

Wstrzymana nawałnica
http://prawica.net/node/16963

i zniesienie ordynacji proporcjonalnej, która leży u podstaw niepraworządności na ziemiach Rzeczypospolitej.

Zacny człowiek - podziwiam go za upór i determinację.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-29 10:03:03
Autor: Endriu
[...]

Które niemal w pełnym składzie na ziemiach Polskich rządzi zresztą do dzisiaj ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-28 15:39:29
Autor: Jeff
[...]

polskie zasoby walutowe tworzone sa w ten sposob, ze rzad za polskie zlotowki przewaloryzowuje je na dolary, a nastepnie lokuje je w amerykanskich papierach
wartosciowych.

Spekulanci wiec zaczynaja sie krecic kolo ostatnich polskich bankow:)

Data: 2009-05-28 18:26:43
Autor: totus
 Jeff wrote:

[...]

Książkę napisz, jakieś artykuły do prasy ekonomicznej i Nobla z ekonomii masz pewnego. Tak trzymaj, rozwijasz się bardzo dynamicznie.

Data: 2009-05-28 16:59:01
Autor: Jeff
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):

Książkę napisz, jakieś artykuły do prasy ekonomicznej i Nobla z ekonomii masz pewnego. Tak trzymaj, rozwijasz się bardzo dynamicznie.

jesli otrzymalbym takie poparcie od pewnych ludzi jak Walesa lub Balcerowicz, to kto wie, moze bym i otrzymal:))))))

Data: 2009-05-28 12:23:38
Autor: marfi
Użytkownik " sys29" <sys29@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gvln45$5v3$1inews.gazeta.pl...
[...]

  To daje ok 500$ na obywatela - musiałeś mieć kolosalne obroty w kantorze :)

--
marfi

Data: 2009-05-28 10:53:59
Autor: sys29
marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):
  To daje ok 500$ na obywatela - musiałeś mieć kolosalne obroty w kantorze :)

:-)
Niekiedy naprawdę bywało śmiesznie.
Pamiętam faceta, który przyniósł do wymiany cały plik identycznych, fałszywych 20-dolarówek. Zadzwoniłem na policję. Byli po 3 minutach !!
Zgarnęli gościa na przesłuchanie.

pozdr.
sys29

Data: 2009-05-27 11:28:54
Autor: Duch
Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
" Jeff" <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:gvhh4f$gs7$1inews.gazeta.pl...

Tekst Kolotki czytalem - jest ciekawy.
Duch

Data: 2009-05-28 12:56:28
Autor: olob kowalski
> [...]
> To smutne czytać, jak nafaszerowany tytułami naukowymi człowiek uważający się za katolika z taką niechęcią odnosi się do wolnego rynku.

wolny rynek to jest ale w dżungli bo na świecie nie było i nie ma państwa w którym byłby wolny rynek, wolny rynek chcrakteryzuje się tym że to ludzie ustalają cenę produktu lub usługi a nie państwo po przez dopuszcanie importu po to aby sztucznie obniżać lub podwyższać wartość towaru lub usługi

[...]

brak odniesienia wartości pieniądza do skali namacalnej i skończonej (tak jak kiedyś złoto) spowodowało że nie da się już kontrolować poszczególnych państw w kwestii drukowania pieniądza a to dopiero początek wielkiego bałaganu
ale faktem jest również to że skoro papież wojtyła tak bardzo chciał widzieć polskę w eurobie to znaczy że był na tyle głupi że nie wiedział jak ta europa pod względem ekonomii wygląda, strasznie tragiczny ten wojtyła taka marionetka która niczego nie rozumiejąc gada do cemnoty aby poszła za nim do europy a teraz kiedy lament to nagle rzekomi katolicy mają pretensje do całego świata tylko nie do ciemniaka wojtyły, strasznie żal mi tych psełdo wierzących

--

Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys