Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni

Data: 2012-11-01 20:20:53
Autor: Marek Czaplicki
Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni
Dlaczego o tzw "prawdziwych" katolików nie można uzyskać odpowiedzi na najprostsze pytania? Czyżby logiczne myślenie zostawiali oni przed Kościołem?

Data: 2012-11-01 20:23:13
Autor: abc
Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni
Dlaczego o tzw "prawdziwych" katolików nie można uzyskać odpowiedzi na
najprostsze pytania?

Można.

Data: 2012-11-01 20:31:47
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 01 listopad 2012 20:23:

Dlaczego o tzw "prawdziwych" katolików nie można uzyskać odpowiedzi na
najprostsze pytania?

Można.

Więc odpowiedz na pytanie. Jak się mają słowa cytowanego przez Ciebie generała ruskiego do dementi, które zamieszczasz pod wklejanymi modlitwami? Umiejętność posługiwania się wyszukiwarką nie jest równoznaczna z inteligencją/. Inaczej przyznać trzeba by było że internet jest inteligentny, gdy wiadomo że jest tylko zbiorem kabli i komputerów. :)

Data: 2012-11-01 20:35:03
Autor: abc
Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni
Więc odpowiedz na pytanie. Jak się mają słowa cytowanego przez Ciebie
generała ruskiego do dementi, które zamieszczasz pod wklejanymi modlitwami?

Pod wklejanymi modlitwami nie zamieszczam żadnych dementi.

Data: 2012-11-01 20:50:33
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 01 listopad 2012 20:35:

[...]

Nazywaj je jak chcesz. Twoje słowa oskarżają ludzi chcącymi mówić prawdę o ludziach Kościoła o kłamstwo, że to są niedorzeczne oskarżenia. Księża popełniali w całej historii Kościoła mnóstwo zła, tak jak inni księża robili mnóstwo dobra. Jak sądzisz czy Bóg będzie miął na względzie Twoje oddanie ludziom jakkolwiek by postępowali? Czy starasz się wytłumaczyć zło, tylko dlatego że ktoś Ci powiedział. Bóg jest dobry, my jesteśmy jego kapłanami i tylko dlatego w Twoich oczach jesteśmy dobrzy? Ludzie są tylko ludźmi i nikt, żadna instytucja nie czyni ich automatycznie dobrymi.

Data: 2012-11-01 21:07:47
Autor: abc
[...]

Oczywiście. To są niedorzeczne oskarżenia zmyślane przez sługi szatana.

Data: 2012-11-01 21:53:28
Autor: Grzegorz Z.
Marek Czaplicki napisał:

[...]

:)))))

--
"W zwiazku z tym przepraszam Agore S.A. z siedziba w Warszawie za publiczne
rozpowszechnianie nieprawdziwych, znieslawiajacych wypowiedzi godzacych w

Data: 2012-11-02 19:26:41
Autor: mkarwan
Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k6unfk$253$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl

"No bo to kurwa smieszne jest! "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c8a26f239ba3a8b5?hl=pl

"i co mi kurwa zrobisz"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/5b13a9c0633f8804?hl=pl
" kurwa jego mac"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7e073b9eaf1ab30c?hl=pl
"To kurwa co"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a22abf0463bf28a6?hl=pl
"A zebys kurwa"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f21d11f26a95e84c?hl=pl

Data: 2012-11-01 22:06:43
Autor: pluton_
> [...]
> modlitwami?

Pod wklejanymi modlitwami nie zamieszczam żadnych dementi.

Rozmawiala ges z prosieciem...

Nullification

Data: 2012-11-02 03:49:48
Autor: Yogi
Dnia Thu, 01 Nov 2012 20:20:53 +0100, Marek Czaplicki napisał(a):

Dlaczego o tzw "prawdziwych" katolików nie można uzyskać odpowiedzi na najprostsze pytania?

A co chciałbyś ateuchu wiedzieć?

Czyżby logiczne myślenie zostawiali oni przed Kościołem?

Alfabet leminga

1 LISTOPADA

długi weekend, rocznica bohaterskiego lądowania kapitana Wrony (dla
zwolennikĂłw Ruchu Palikota: Sowy). Czas wyludniania WilanĂłw Miasteczka,
którego mieszkańcy wyjeżdżają wtedy po jaja i kury do rodziców w Parczewie.

ACCOUNT

najlepiej w Ernście albo Prajsie. Nikt z rodziny na wsi nie wie, o co
chodzi, ale robota marzenie.  Z miejsca dają smartfona, aurisa i zestaw
nowych przyjaciół.

APARTAMENTOWIEC

najlepiej na osiedlu strzeżonym. Jest czysty, ma zsyp, czaderskich sąsiadów
i parking w podziemiu na toyotę. Mohery mieszkają w przedwojennych
kamienicach, czyli w syfie.

AURIS

toyota, zazwyczaj biała. Firmowe auto leminga, najbardziej widoczny symbol
jego statusu społecznego. Swych służbowych białych aurisów lemingi
broniłyby bardziej niż niepodległości i gotowe są w ich obronie wywołać
powstanie.

COELHO PAULO

najwybitniejszy malarz. Nie, pisarz. A może i malarz, i pisarz – dość, że
taki mądry i wszyscy płaczą, gdy czytają.

CZIANTI

takie włoskie wino, które lemingi piły kiedyś na imprezie u znajomego z
wyższych sfer. Okazja do wydęcia warg z pogardą podczas wizyty w Mońkach,
gdy pani Gienia w spożywczaku nie ma czianti i szpargałów, to jest tych,
no, szparagĂłw.

DOWÓD

coś, co zabiera się babci, by uchronić kraj przed Kaczafim. W zamian bierze
się zaświadczenie i przed nim ratuje.

EKSPRESO

taka mała kawa, którą wypada pić w Starbucksie. Może też być maciato lub
kapuczino.

FEJS

podstawowe źródło wiedzy, kto z kolegów z klasy, kolegów kolegów oraz
wszystkich tych, których lemingi chciałyby poznać, ma już białego aurisa.
Także miejsce wrzucania zdjęć z Hurghady i fotek potraw na wielkanocnym
stole u rodziny w Małkini.

FRANK

szwajcarski, jedyna trwała, oj, jak trwała, nić wiążąca lemingi z
prawdziwymi Polakami i niezrzeszoną resztą. Kurs franka oglądany jest z
trwogą niczym kolejne wystąpienia Kaczafiego.

GEJ

wesoły znajomy z wyższych sfer, którego warto mieć na fejsie, bo pozna z
kimś fajnym z Maanamu, “Tańca z gwiazdami” lub komitetu honorowego Bronka,
co zresztą na jedno wychodzi. Gdy nie ma geja, może być Żyd, lesbijka,
szaman tradycyjny (smaży się w saunie szamańskiej, wcina grzyby i jara
trawę), wegetarianin, naturysta i dyslektyk. Jeśli się nic  nie trafi, to
może być alergik, byle miał dużo alergii, najlepiej pokarmowych i stale o
nich opowiadał przy jedzeniu.

GNOCZCZI

makaron, który wygląda jak kopytka. Jedzą go ci, którzy mają kredyt większy
niż pół bańki.

HIPSTERZY

subkultura młodych, zamożnych mieszczan, niekoniecznie lemingów w
dziadowskich ciuchach i z brodami. W powyższym opisie nie zgadza się niemal
nic: młodzi hipsterzy, jak swego czasu zetesempowcy, są koło czterdziestki;
ich największym majątkiem jest kredyt we frankach, a większość życia
spędzili na wsi tudzieĹź w miasteczku  zaludnionym rzadziej niĹź plac miejski
z Piaseczna w godzinie szczytu. Nawet dziadowskie ciuchy są starannie
wyselekcjonowane z najnowszych kolekcji. Prawdziwe mają tylko brody.

IKEA

świątynia lemingów. Spotykają się tam co niedziela na klopsikach szwedzkich
lub sałatce z krewetek. W Nowy Rok przypada odpust – rozpoczyna się wielka
promocja.

KACZAFI

złowrogi gnom, który chce zabrać lemingom ich aurisy i smartfony oraz
zamknąć Ikeę.

KASIA

może być Cichopek albo Tusk. Ikony.

KORPO

miejsce pracy, gdzie na szczęście prawie wszyscy też są ze wsi. Kawa jest
za darmo, a jeśli się ma ze dwa szkolenia dziennie, to można tyle orzeszków
oraz herbatników zjeść i pepsi popić, że na lunch już ani zeta nie trzeba
wydawać. Korporacje zajmują się wydawaniem toyot, smartfonów, kart na
siłownię i do Lux Medu.

LUNCH

zwany też lanczykiem. Okazja by wyrwać się z korpo do prawdziwej
restauracji, zjeść zestaw za 11,99 zł i poplotkować o Sebastianie z
marketingu, który odrzucił nasze zaproszenie na fejsie. Pewnie pedał.

LIPOSUKCJA

tak się kończy przedawkowanie lanczyków przy niedomiarze nordic walkingu.
Na odssysanie tłuszczu lemingi udają się do gabinetów z półdarmowymi
karnetami z Groupona.

MAJ

zaczyna się dwutygodniowym długim weekendem, którego pierwszy dzień można
spędzić na kitesurfingu. Resztę weekendu z nogą w gipsie spędza się na
wrzucaniu zdjęć z kitesurfingu na fejsa.

MŁODZI WYKSZTAŁCENI Z WIELKICH MIAST

krew z krwi i kość z kości lemingów, elita narodu. Lemingi małomiasteczkowe
marzą o tym, by kiedyś wejść do krainy wiecznego szczęścia, w której
wszyscy mają białe yarisy (marzenia trzeba stopniować), służbowego
smartfona i opaleniznę z Hurghady, a do Końskich wpada się tylko na
weekendy.

MOHERY

rodzice i dziadkowie lemingĂłw. Obciach gorszy niĹź Polsat.

NORDIC WALKING

łażenie po mieście lub lesie z kijkami z Decathlonu z angielską nazwą.
Jeden z ulubionych sportów lemingów. Naprawdę wysportowane lemingi tym
jednak gardzą i wybierają maraton.

OPEN’ER

jeździ się tam z wystanym w kolejce zaświadczeniem uprawniającym do
uratowania Polski przed Kaczafim.

OSIEDLE STRZEĹťONE

strefa Schengen. Mohery nie dostają wiz. No chyba że teściowa z Działdowa
przyjechała dziecka popilnować.

PINGLISH

język nabyty lemingów powstały w wyniku ucywilizowania polszczyzny.
Cywilizowanie polszczyzny przebiega w wyniku absorpcji nazw zawodĂłw (sales
manager, sales representative, account) oraz zwrotów w rodzaju “see you”,
“love you” i “fuck you”.

POLSAT

obciach

PSYCHOTERAPIA

spowiedź. Bywa zastępowana tarotem, wróżką, odczulaniem, lewatywami
zdrowotnymi i świecowaniem uszu.

SAMSUNG GALAXY

smartfon prawie tak samo fajny jak wymarzony ajfon. Można nim wchodzić na
fejsa oraz robić fotki na wyjazdach integracyjnych.

SMARTFON SŁUŝBOWY

liczba darmowych minut jest wprost przekładana na miejsce w hierarchii
społecznej.

STARBUCKS

centrum Ĺźycia kulturalnego, intelektualnego i towarzyskiego elity lemingĂłw.
Tam spotykają hipsterów i zastanawiają się, jak takich śmieciarzy
wpuszczają do Starbunia.

SUSHI

surowe ryby z ryżem, z takim zielonym, strasznie ostrym czymś, maczane w
czarnym sosie. Danie odświętne absolutnej elity młodych wykształconych z
wielkich miast.

TVN24

biblia dostosowana do poziomu leminga, czyli w obrazkach.

WEEKEND

długi jest okazją do wyjazdu do Mediolanu (wersja exclusive) lub do
teściowej (wersja kryzysowa), krótszy lemingi spędzają w galeriach.
Handlowych rzecz jasna.

WILANÓW MIASTECZKO

Ursynów po awansie i hen daleko za Białołęką w kategorii osiedli
strzeżonych. Ostoja lemingów wpisana do listy światowego dziedzictwa YARIS

biedniejszy model aurisa. Emocje te same.

Data: 2012-11-02 11:10:09
Autor: Marek Czaplicki
Yogi pisze na pl.soc.polityka  w dniu piątek 02 listopad 2012 09:49:

Dnia Thu, 01 Nov 2012 20:20:53 +0100, Marek Czaplicki napisał(a):

Dlaczego o tzw "prawdziwych" katolików nie można uzyskać odpowiedzi na
najprostsze pytania?

A co chciałbyś ateuchu wiedzieć?

O te rzeczy, których się chce dowiedzieć - pytam. Nie dostaję odpowiedzi, więc pytam dlaczego odpowiedź jest taka trudna. :)

Data: 2012-11-02 10:01:01
Autor: Yogi
Dnia Fri, 02 Nov 2012 11:10:09 +0100, Marek Czaplicki napisał(a):

[...]

No więc pytam o jakie rzeczy, a nie o powody.

Nie dostaję odpowiedzi, więc pytam dlaczego odpowiedź jest taka trudna. :)

Czyli, za każdym razem kiedy ktoś mi nie odpowie, powinienem z tego
wyciągnąć wniosek, że wy atechy macie problemy z mysleniem. Zapamiętam.

Data: 2012-11-02 12:56:15
Autor: Trybun
[...]

A tak naprawdę pytałeś kiedy prawdziwego katolika, nie tego co lata po ulicach i wykrzykuje o swojej wierze, ale tego który wierzy głęboko i nie afiszuje się tym? Zapewniam Cię że jest wśród nich wielu naprawdę wielu mądrych ludzi, i nawet w miarę sensownie potrafią tą swoją wiarę uzasadnić.

Data: 2012-11-02 14:02:45
Autor: Marek Czaplicki
Trybun pisze na pl.soc.polityka  w dniu piątek 02 listopad 2012 12:56:

[...]

Tak naprawdę wśród katolików to są prawdziwi katolicy i "prawdziwi" katolicy. Z rozróżnieniem ich nie ma problemu, a że najbardziej widoczni są Ci którzy najwięcej krzyczą? Jest takie przysłowie: "krowa która dużo ryczy, mało mleka daje". :)

Data: 2012-11-02 16:07:03
Autor: Trybun
[...]

No właśnie, ale Ty wcześniej raczyłeś nie widzieć między nimi różnicy.

Katolik, a przynajmniej taki który się nim mieni