Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Katolik nie mo偶e popiera膰 ustawy o zwi膮zk ach partnerskich

Katolik nie mo偶e popiera膰 ustawy o zwi膮zk ach partnerskich

Data: 2012-04-29 15:33:35
Autor: u2
Katolik nie mo偶e popiera膰 ustawy o zwi膮zk ach partnerskich
... weryfikacje wrazej razwietki czas zaczac :


http://wpolityce.pl/dzienniki/dziennik-marzeny-nykiel/27600-nadszedl-czas-jednoznacznej-weryfikacji-pogladow-politykow-katolik-nie-moze-popierac-ustawy-o-zwiazkach-partnerskich

Platforma Obywatelska, kt贸ra przy kolejnych wyborach pr贸bowa艂a
powi臋kszy膰 elektorat manifestowaniem swojej przynale偶no艣ci do Ko艣cio艂a,
teraz coraz wyra藕niej odcina si臋 od jego nauczania.

Pogl膮dowo-wyznaniowa schizofrenia to jeden z synonim贸w okre艣laj膮cych
wi臋kszo艣膰 cz艂onk贸w partii rz膮dz膮cej. Przyjmowane 艣wi臋tokradzko Komunie
艢w. przez pos艂贸w Platformy nie przestaj膮 oburza膰. Fakty s膮 jednoznaczne.
Cho膰by Donald Tusk, kt贸ry sakrament ma艂偶e艅stwa przyj膮艂 na potrzeby
wyborczego sukcesu, pokazywa艂 si臋 towarzystwie najwy偶szych polskich
hierarch贸w, podejmuj膮c dzia艂ania sprzeczne z nauczaniem Ko艣cio艂a,
odbiera sobie prawo do bycia jego cz艂onkiem. Je艣li kto艣 publicznie,
poprzez swoje wybory i polityczne dzia艂ania, sprzeciwia si臋 nauce
Ko艣cio艂a, sam si臋 z niego wyklucza.

Przygl膮danie si臋 posuni臋ciom polityk贸w przy okazji projekt贸w ustawy o in
vitro i zwi膮zkach partnerskich jest naszym obowi膮zkiem. Stanowi te偶
niezb臋dny materia艂 poznawczy, z kt贸rego musimy wyci膮gn膮膰 zdecydowane
wnioski.

Pr贸by zliberalizowania polskiego prawa na korzy艣膰 mniejszo艣ci
seksualnych i 艣rodowisk zainteresowanych propagowaniem antykoncepcji,
aborcji i zap艂odnienia in vitro przybieraj膮 coraz bardziej wyrazist膮
posta膰. Platforma forsuje projekt ustawy o zwi膮zkach partnerskich, cho膰
jego za艂o偶enia s膮 sprzeczne z konstytucj膮.

Art. 18 Konstytucji RP stanowi bowiem 偶e:

    Ma艂偶e艅stwo jako zwi膮zek kobiety i m臋偶czyzny, rodzina, macierzy艅stwo
i rodzicielstwo znajduj膮 si臋 pod ochron膮 i opiek膮 Rzeczypospolitej Polskiej.

To w艂a艣nie ono winno by膰 otoczone szczeg贸ln膮 trosk膮 organ贸w pa艅stwa. Nie
ma tu najmniejszych w膮tpliwo艣ci co do tego, kto mo偶e ma艂偶e艅stwo tworzy膰.
Jasne jest te偶, 偶e to w艂a艣nie ma艂偶e艅stwo posiada mo偶no艣膰 stworzenia
najlepszych warunk贸w do pocz臋cia i rozwoju dzieci, kt贸re dzi臋ki trosce i
staraniom rodziny, przy jednoczesnym wsparciu ze strony pa艅stwa, stan膮
si臋 nowymi obywatelami, dbaj膮cymi o przysz艂y rozw贸j kraju. Z obowi膮zku
wychowawczego spoczywaj膮cego na ma艂偶e艅stwie wynikaj膮 jego przywileje i
nale偶na ochrona ze strony pa艅stwa.

W debacie publicznej dotycz膮cej zwi膮zk贸w partnerskich kwestia obowi膮zku
jest ca艂kowicie pomijana. To zjawisko charakterystyczne dla nurtu
ideowego Platformy, kt贸ra we wszystkich niemal p艂aszczyznach 偶ycia
spo艂ecznego dostrzega jedynie prawa i przywileje. Druzgoc膮ce tego skutki
ogl膮damy dzi艣 cho膰by w szkolnictwie, gdzie przyznanie uczniom nadmiaru
praw, przy jednoczesnym odci膮偶eniu od obowi膮zk贸w, doprowadzi艂o do
wychowawczego fiaska.

Ciekawe, 偶e rzekoma konieczno艣膰 zalegalizowania zwi膮zk贸w partnerskich
przedstawiana jest w debacie publicznej jako jedyny mo偶liwy spos贸b na
regulacj臋 m.in. kwestii dziedziczenia, obowi膮zku alimentacyjnego czy
prawa partnera do informacji o stanie zdrowia. Nic bardziej mylnego.
Polski system prawny przewiduje rozwi膮zania wymienionych sytuacji.
Wystarczy sporz膮dzi膰 testament, by prawo do maj膮tku mia艂a po naszej
艣mierci osoba, kt贸r膮 wska偶emy. Wype艂nienie stosownych dokument贸w sprawi,
偶e kto艣, kto nie jest cz艂onkiem rodziny b臋dzie mia艂 dost臋p do informacji
o stanie naszego zdrowia. O alimenty tak偶e mo偶na walczy膰 z ka偶dym, komu
udowodnimy ojcostwo.

Co zatem stoi za ustaw膮 o zwi膮zkach partnerskich? Nic innego jak prawne
usankcjonowanie zwi膮zk贸w os贸b homoseksualnych oraz nadanie im
przywilej贸w, z kt贸rych korzystaj膮 ma艂偶e艅stwa. To rozwi膮zanie
niekonstytucyjne, wysoce nieodpowiedzialne i niesprawiedliwe. Bo niby
dlaczego zwi膮zki, kt贸re ze swojej natury unikaj膮 odpowiedzialno艣ci, maj膮
zosta膰 za to uprzywilejowane?

Mniejszo艣ci seksualne lobbuj膮 za takim rozwi膮zaniem od lat. Grunt
polityczny jest teraz wyj膮tkowo podatny na ich wo艂anie. Wielu polityk贸w
ulega mu bez trudu. Ulegaj膮 tak偶e ci, kt贸rzy manifestowali sw贸j fasadowy
katolicyzm przed wyborami, a do dzi艣 przy byle okazji zajmuj膮 pierwsze
miejsca w ko艣cielnych 艂awkach. Czas przyjrze膰 si臋 z bliska temu
ob艂udnemu konformizmowi i zacz膮膰 rozlicza膰 polityk贸w z konsekwencji.

Stanowisko Ko艣cio艂a Katolickiego w sprawie homoseksualizmu jest
jednoznaczne. Kongregacja Nauki i Wiary wyda艂a w 2003 r. dokument o
legalizacji zwi膮zk贸w homoseksualnych.

    呕adna ideologia nie mo偶e pozbawi膰 ludzkiego ducha pewno艣ci, 偶e
ma艂偶e艅stwo istnieje tylko mi臋dzy dwiema osobami r贸偶nej p艂ci, kt贸re przez
wzajemne osobowe oddanie, im w艂a艣ciwe i wy艂膮czne, d膮偶膮 do jedno艣ci ich os贸b

鈥 czytamy. Dokument przypomina z ca艂膮 moc膮, 偶e

    ma艂偶e艅stwo jest 艣wi臋te, natomiast zwi膮zki homoseksualne pozostaj膮 w
sprzeczno艣ci z naturalnym prawem moralnym. Czyny homoseksualne (...) w
偶adnym wypadku nie b臋d膮 mog艂y zosta膰 zaaprobowane.

Hierarchowie uzasadniaj膮 swoje stanowisko licznymi odniesieniami do
tre艣ci Pisma 艢wi臋tego, gdzie stosunki homoseksualne 鈥瀞膮 pot臋pione jako
powa偶na deprawacja (por. Rz 1, 24-27; 1 Kor 6, 10; 1 Tm 1, 10)鈥.

Kongregacja Nauki i Wiary wskazuje te偶 jasno kierunek dzia艂a艅.

    Wszyscy wierni maj膮 obowi膮zek przeciwstawienia si臋 zalegalizowaniu
prawnemu zwi膮zk贸w homoseksualnych

鈥 zobowi膮zuje Kongregacja, przypominaj膮c, 偶e

    szacunek dla os贸b homoseksualnych nie mo偶e w 偶adnym wypadku
prowadzi膰 do aprobowania zachowania seksualnego.

To istotne rozr贸偶nienie bywa coraz cz臋艣ciej zalewane sosem m臋tnej
argumentacji, odwo艂uj膮cej si臋 do niew艂a艣ciwie rozumianej tolerancji.
Kongregacja rozwiewa wszystkie w膮tpliwo艣ci.

    W wypadku prawnego zalegalizowania zwi膮zk贸w homoseksualnych, b膮d藕
zr贸wnania prawnego zwi膮zk贸w homoseksualnych i ma艂偶e艅stw wraz z
przyznaniem im praw, kt贸re s膮 w艂a艣ciwe temu ostatniemu, konieczne jest
przeciwstawienie si臋 w spos贸b jasny i wyrazisty.

Nie ma tu miejsca na relatywizm. Dzia艂anie na rzecz popierania postaw
homoseksualnych powoduje, 偶e dobrowolnie przestajemy by膰 cz艂onkami
Ko艣cio艂a. Bez w膮tpienia s膮 poza jego wsp贸lnot膮 ci, kt贸rzy opowiadaj膮 si臋
za ustaw膮 o zwi膮zkach partnerskich.

To prawda, 偶e panosz膮cemu si臋 jazgotowi mniejszo艣ci nie jest 艂atwo
stawi膰 czo艂a. Nie dajmy si臋 jednak zastraszy膰. Nie pozw贸lmy sobie
wm贸wi膰, 偶e norm膮 jest co艣, co te normy przekracza. Wszystko to kraje
Europy Zachodniej przerabia艂y ju偶 przed nami. Skutki s膮 nam znane
wystarczaj膮co dobrze.

Data: 2012-04-30 12:43:22
Autor: Pan hrabia Bobrowski
Katolik nie mo偶e popiera膰 ustawy o zwi膮zkach partnerskich

U偶ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4f9d4332$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
.. weryfikacje wrazej razwietki czas zaczac :

Ty faktycznie masz co艣 z deklem.

BBR

Data: 2012-04-30 18:45:30
Autor: AndrzejG
Katolik nie mo縠 popiera ustawy o zwi眤kach partnerskich
Dnia Mon, 30 Apr 2012 12:43:22 +0200, Pan hrabia Bobrowski napisa(a):

U縴tkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomo禼i news:4f9d4332$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
.. weryfikacje wrazej razwietki czas zaczac :

Ty faktycznie masz co z deklem.

BBR

Ten u2 to jaki nienormalny jest. Nie ma nic do powiedzenia, a wsz阣zie
wtr眂a swoje 3 grosze. Jaki uzalezniony czy co?

Katolik nie mo偶e popiera膰 ustawy o zwi膮zk ach partnerskich

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona