Katolik żyd, jedno i to samo

Data: 2009-07-01 09:47:31
Autor: boukun
Katolik żyd, jedno i to samo
http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,6753280,WSFH__Caly_kraj_zobaczy_prawdziwa_twarz_Torunia.html

WSFH: Caly kraj zobaczy prawdziwa twarz Torunia

tc2009-06-25, ostatnia aktualizacja 2009-06-24 17:49

Kamien wegielny pod Wyzsza Szkole Filologii
Hebrajskiej wmurowany. Budowa placówki idzie
blyskawicznie. Pierwsze zajecia juz w pazdzierniku

Budowa szkoly w sasiedztwie klasztoru
Franciszkanów przy ul. Poznanskiej ruszyla w
kwietniu. Placówke buduje zakon. Rektor o. dr
Maksymin Tandek podpisal juz akt zalozycielski.
Wczoraj w powstajacym budynku szkoly zostal
wmurowany kamien wegielny przywieziony z Ziemi
Swietej. Podczas niedawnego swieta województwa
poswiecil go kardynal Stanislaw Dziwisz.

Na uroczystosc przybyli przedstawiciele srodowisk
zydowskich, wladz koscielnych, politycy i
samorzadowcy - tylu VIP-ów w jednym miejscu w
Toruniu nie bylo juz dawno. Wspólna modlitwe o
pokój odmówili: naczelny rabin Polski Michael
Schudrich, wloclawski biskup senior Bronislaw
Dembowski oraz franciszkanin o. Adrian Buchcik.

Jako pierwszy przemówil jeden z przyszlych
wykladowców szkoly prof. Szewach Weiss, byly
ambasador Izraela w Polsce i przewodniczacy
Knesetu. Dziekowal za zaslugi dla narodu
zydowskiego obecnemu na uroczystosci Zygmuntowi
Rolatowi, szefowi Pólnocno-Amerykanskiej Rady
Wspierania Budowy Muzeum Historii Zydów Polskich.
Przypomnial tez historie Zydów z Polski.

- Na tych ziemiach sie rozwijal jezyk hebrajski,
jezyk jidysz - mówil. - Kamien wegielny Wyzszej
Szkoly Filologii Hebrajskiej to jeszcze jedna
cegla do odnowienia muru moralnosci
zydowsko-polskiej. To odnowienie
judeochrzescijanstwa. Jestesmy tu razem, razem spiewamy i modlimy sie o
pokój.

- Caly kraj zobaczy prawdziwa twarz Torunia - dodal rabin Schudrich.

Biskup torunski Andrzej Suski podkreslil zaslugi
o. Maksymina, który z kultura zydowska mial
zwiazek podczas studiów w Izraelu. - Wrócil z tym
wielkim pragnieniem, aby przewiezc cos z Ziemi
Swietej do Torunia - mówil. - Nie tylko ten
kamien, ale tez cos glebszego i wazniejszego.
Pragnal zaszczepic w Toruniu zblizenie kulturowe.

Wystapienia przeplatala muzyka. Spiewaczka Tova
Ben Zvi wraz z Weissem zaspiewala m.in. psalm 133
"O jak to dobrze i milo, ze bracia w zgodzie zyja" po polsku i hebrajsku.

Szkola rozpocznie dzialalnosc w pazdzierniku.
Kilkudziesieciu studentów z Polski i zagranicy
bedzie uczyc sie filologii hebrajskiej poczatkowo
na trzyletnich studiach licencjackich. Wartosc
inwestycji jest szacowana na 24 mln zl. Pieniadze
pochodza z unijnego Regionalnego Programu
Operacyjnego (9,97 mln zl), kasy miejskiej (2,6
mln zl), budzetu panstwa (ok. 1,76 mln zl) i srodków zakonu.

Zródlo: Gazeta Wyborcza Torun

Teraz katolicy już nie będą musieli się kryć, ze swoim judeochrześcijaństwem. A swoją drogą, czy to nie ojciec tadeusz jest pomysłodawcą tej nowej wyższej szkoły, ot tak, żeby statystycznie było w Polsce więcej wykształconych...

boukun

Data: 2009-07-01 04:46:21
Autor: Marek
Katolik żyd, jedno i to samo
On 1 Lip, 09:47, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

Bardzo dobrze.
Bedzie miejsce, gdzie w sposob naukowy obedrze sie zydostwo z tych
masek, jakie sobie pozakladali.

Data: 2009-07-01 14:30:04
Autor: boukun
Katolik żyd, jedno i to samo

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:a1fc9706-7534-42e1-af02-df12a0cfb7a7z14g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -
Co niedziela robi się to w kościołach.

boukun

Data: 2009-07-01 09:56:47
Autor: Marek
Katolik żyd, jedno i to samo
On 1 Lip, 14:30, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisa w wiadomo cinews:a1fc9706-7534-42e1-af02-df12a0cfb7a7z14g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

> boukun

Bardzo dobrze.
Bedzie miejsce, gdzie w sposob naukowy obedrze sie zydostwo z tych
Co niedziela robi si to w ko cio ach.

boukun- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

OK, ale teraz bedzie : "Naukowo" !
No i jeszcze Szewach do tego przylozyl reke.

Data: 2009-07-01 09:54:03
Autor: Piotr
Katolik żyd, jedno i to samo
Dnia Wed, 1 Jul 2009 09:47:31 +0200, boukun napisał(a):

[...]

Tośmy tera wałkun, jednacy?
Piotr

Data: 2009-07-01 10:06:35
Autor: boukun
Katolik żyd, jedno i to samo

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:a2b4r7clawa6$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś judeokatolik obnaża się publicznie ze swoim prymitywizmem.

--
boukun

Lech Kaczyński powiedział dziennikarzom, że drugi raz jest pod Ścianą Płaczu -
pierwszy raz był tam jako prezydent Warszawy. To jedno z podstawowych miejsc
naszej cywilizacji. Jestem oczywiście wyznania chrześcijańskiego, a nie
mojżeszowego, ale wiem skąd się wywodzi moja wiara - zaznaczył.

Data: 2009-07-01 12:31:27
Autor: Piotr
Katolik żyd, jedno i to samo
Dnia Wed, 1 Jul 2009 10:06:35 +0200, boukun napisał(a):

Głupi Piotruś judeokatolik obnaża się publicznie ze swoim prymitywizmem.

Ty to "jednacy" na powaznie wziąłeś, wałkun?
Rany...
Piotr

Data: 2009-07-01 14:29:17
Autor: boukun
Katolik żyd, jedno i to samo

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1nrlki5b4weft.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś strzelił gafę i się połapał, o dziwo...

boukun

Data: 2009-07-01 14:36:54
Autor: Piotr
Katolik żyd, jedno i to samo
Dnia Wed, 1 Jul 2009 14:29:17 +0200, boukun napisał(a):

Głupi Piotruś strzelił gafę i się połapał, o dziwo...

Jaką gafę, majnelibehałsfrał?
Piotr

Data: 2009-07-01 14:48:36
Autor: boukun
Katolik żyd, jedno i to samo

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:alwans9ec72v.dlgmasz.facet.luzik...
Dnia Wed, 1 Jul 2009 14:29:17 +0200, boukun napisał(a):

Głupi Piotruś strzelił gafę i się połapał, o dziwo...

Jaką gafę, majnelibehałsfrał?
Piotr

Głupi Piotruś robi z siebie na pokaz totalnego głupka...

boukun

Data: 2009-07-01 10:06:20
Autor: Tzva Adonai
Katolik żyd, jedno i to samo