Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..

Data: 2009-03-02 14:06:05
Autor: MH
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
Dej se qrva spokój z dyskusją z kompletnymi dyletantami!! Też się kiedyś
wdawałem w tego rodzaju dyskusje z palantami , którzy w sposób pośredni obalali
zasadę zach. energii (słynny alternator w wykonaniu kundla i Klossa) , teraz
zupełnie bezwiednie obalają zas. zach. masy. Niejaki "Konserwator" pindoli o
zawartości CO2 na Marsie ,
pomijając gęstość i ciśnienie atmosfery Marsjańskiej... Qrva !!! , poważnie ,
zakładając warunki quasi-stacjonarne można to wytłumaczyć nawet stosując
równania dotyczące gazu doskonałego. Krótko mówiąc , nie dyskutuj z IDIOTĄ , bo
pokona Cię doświadczeniem. A wy , konserwatory , kundle i klossy ... DO KŚIĄŻEK !!!
Albo MORDA W KUBEŁ !!!

MH

P.S. Z drugiej strony , nie kwestionując wpływu CO2 na klimat , poważne
wątpliwości budzi we mnie wpływ emisji CO2 spowodowanej przez nas (ludzi)(jego
ilość) , na globalne ocieplenie. Baa , zadałem sobie trud oszacowania tego
(model matematyczny nieco uproszczony) i ... odnoszę wrażenie , iż "eko"
przesadzają!! Ktoś ich (nas) robi w  "bambuko"... Dlaczego ?!  GLOBALNY PRZEKRĘT
!! I TO MOŻE BYĆ MOIM ZDANIEM PRZEDMIOTEM DYSKUSJI !! Wpływ CO2 jest
bezdyskusyjny , aczkowiek spowodowany przez cywilizację XXI wieku jest raczej
marginalny. Proponuję oszacować ilość zasobów ropy naftowej na Ziemi i porównać
to z masą atmosfery Ziemskiej.. --

Data: 2009-03-02 14:20:22
Autor: konserwator
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..

--
Sondazownie we "wlasciwych" rekach": http://forum2.dziennik.pl/read.php?7,415859
-- -
Boleslaw: http://www.polityczni.pl/cenckiewicz_w_warszawie,audio,51,3100.html
-- -
Dyktatura europejska http://www.wykop.pl/ramka/122641/traktat-lizbonski-iii-wojna-swiatowa-pl
-- --
1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy.
2. Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki, zwiększymy emerytury i
renty.
3. Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych, mostów i
obwodnic.
4. Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ.
5. Uprościmy podatki - wprowadzimy podatek liniowy z ulgą prorodzinną,
zlikwidujemy 200 opłat urzędowych.
6. Przyśpieszymy budowę stadionów na Euro 2012.
7. Wycofamy wojska z Iraku.
8. Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować w
Polsce.
9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy internet
10. Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją.
Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:43b9.000000d0.49abd9bdnewsgate.onet.pl...
[...]

hehe lamiesz sie levak MH....
no to jak madrala?
czemu na Marsie nie ma efektu cieplarnianego skoro tam 95% atmo to CO2!!!
-- -- -- -- -- -

i co to za konstrukcje "logiczne": "wplyw jest bezdyskusyjny aczkolwiek..."?
-- -- -- -- -- -- --

A moze wy to z doswiadczenia bierzecie, to ocieplenie spowodowane CO2?
Jak se pierdniesz to ci sie w dupe cieplo przez chwile robi i stad takie wnioski?

rym

Data: 2009-03-02 16:27:54
Autor: Piotr
Dnia Mon, 2 Mar 2009 14:20:22 +0100, konserwator napisał(a):

hehe lamiesz sie levak MH....
no to jak madrala?
czemu na Marsie nie ma efektu cieplarnianego skoro tam 95% atmo to CO2!!!

Tam nie ma cieplarni, bo jest zimno, po zbóju... :-)
pzdr
Piotr

Data: 2009-03-02 19:23:16
Autor: marek czaplicki
konserwator pisze:
> [...]

>A moze wy to z doswiadczenia bierzecie, to ocieplenie spowodowane CO2?
>Jak se pierdniesz to ci sie w dupe cieplo przez chwile robi i stad >takie
a skąd wiesz że na Marsie nie występuje efekt cieplarniany? stąd że na Marsie jest zimniej niż na Ziemi? na Ziemi też byłoby zimniej gdyby nie oceany, które akumulują ciepło. na Marsie ich nie ma, dlatego na Marsie jest zimniej i oczywiście dochodzi większe oddalenie od Słońca.
swoją drogą byłoby ciekawe gdyby ktoś obliczył jaka powinna na Marsie panować temperatura (oczywiście ujemna) bez dwutlenku węgla, który tam znajduje się w znacznych ilościach.

Data: 2009-03-02 19:39:08
Autor: KatonStarszy
marek czaplicki pisze:

swoją drogą byłoby ciekawe gdyby ktoś obliczył jaka powinna na Marsie panować temperatura (oczywiście ujemna) bez dwutlenku węgla, który tam znajduje się w znacznych ilościach.

  O ile wiem powinna byc w granicach ( na rĂłwniku) od - 120 do - 200
A dochodzi do +20 Była taka książka nie pomne tytułu o terraformwaniu Marsa ;-) tam były wyliczenia.

--
Nie będzie Niemiec gniótł nam płaszcz
ni skuwał kajdanami.

"Zapylała raz pszczółka jakiegoś badyla,
wtem czuje, że od tyłu też ją ktoś zapyla.
Patrzy się, a to truteń niejaki Zenobi!
Morał: rób dobrze innym, tobie też ktoś zrobi."

Data: 2009-03-02 20:14:31
Autor: raff
[...]

CZAS MARSA, Robert Zubrin, durniu.

Ale to nie dla ciebie.

Ty do ptaszkow.

R.

Data: 2009-03-03 00:05:50
Autor: KatonStarszy
raff pisze:

CZAS MARSA, Robert Zubrin, durniu.

Ale to nie dla ciebie.

Ty do ptaszkow.
Psik do budy prawaczku. ;-)

Data: 2009-03-03 11:37:43
Autor: raff
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
CZAS MARSA, Robert Zubrin, durniu.

Ale to nie dla ciebie.

Ty do ptaszkow.
Psik do budy prawaczku. ;-)

No jak na niczym innym sie nie znasz, tylko ptaszkach, to na drzewo. Albo do torow sie przykuj.

R.

Data: 2009-03-03 13:31:27
Autor: KatonStarszy
raff pisze:

No jak na niczym innym sie nie znasz, tylko ptaszkach, to na drzewo. Albo do torow sie przykuj.
A ty idz sie utop w swej ukochanej benzynce , nafto smrodzikarzu ;-)

Data: 2009-03-02 19:41:05
Autor: konserwator

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:goh86p$jp3$1inews.gazeta.pl...
konserwator pisze:
> [...]

swoją drogą byłoby ciekawe gdyby ktoś obliczył jaka powinna na Marsie panować temperatura (oczywiście ujemna) bez dwutlenku węgla, który tam znajduje się w znacznych ilościach.

no przeciez o to wlasnie chodzi, ze to woda (a w atmo para wodna) akumuluje cieplo a nie CO@ co tu lewackie glaby probuja udowodnic....

rym

Data: 2009-03-02 19:44:30
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
konserwator pisze:
DOTRZE  w końcu do ciebie ze jeden i drugi gaz ma takie własciwości? tylko ze ilość H2O dość ściśle zaleĹźy od temperatury powietrza. A CO2 nie. I to ten drugi jest waĹźniejszy przez to.jak z ciebie tki Einstein to se wymyśl dlaczego ;-)

Data: 2009-03-02 20:45:46
Autor: ColgatesBilly

"KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> wrote in message news:goh9uk$fg5$4mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
[...]

A co z...OZIEMBLOSCOM?
Tez efekt cieplarniany?

Kol

Data: 2009-03-03 00:08:17
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
ColgatesBilly pisze:

A co z...OZIEMBLOSCOM?
Tez efekt cieplarniany?
A tobie tylko jedno w głowie ;-)

Data: 2009-03-02 20:51:39
Autor: konserwator
[...]

Użytkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisał w wiadomości news:goh9uk$fg5$4mx1.internetia.pl...
konserwator pisze:
DOTRZE  w końcu do ciebie ze jeden i drugi gaz ma takie własciwości? tylko ze ilość H2O dość ściśle zależy od temperatury powietrza. A CO2 nie.

to pewnie dlatego w lokomobili wytwarzali glownie pare do napedu silnika a nie CO2!

rym

Data: 2009-03-03 00:09:50
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
konserwator pisze:
Coraqz gorsze durnoty piszesz. Jak ty nie odrózniasz temperatury gazu od jego własciwosci cieplarnianych , co ci jak kobyle wpyle juz tłumaczyłem , to o czym my tu mówimy. Nie wydurniaj sie wiecej , naftosmrodofilityku ;-)

Data: 2009-03-02 21:10:41
Autor: marek czaplicki
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
tak masz rację. woda akumuluje ciepło a dwutlenek węgla powoduje że ciepło nie jest wypromieniowywane w przestrzeń kosmiczną. tylko jest jedno małe ale, dwutlenek węgla od zarania dziejów kiedy powstały pierwsze rośliny i zwierzęta był akumulowany w ich organizmach. np. w oceanach dwutlenek węgla a ściślej węgiel jest wiązany w rafach koralowych, a te powoli z różnych przyczyn zostają niszczone. po prostu wody na naszej planecie przybywa mało poprzez wybuchy wulkanów, gdzie uwalniana jest para wodna. natomiast dwutlenku węgla w atmosferze przybywa. nawiasem mówiąc gdzieś jest granica do uwalniania przez człowieka dwutlenku węgla i obawiam się że my do niej zbliżamy się niebezpiecznie. efekt cieplarniany nie jest wymysłem jakichś tam ekoterrorystów ale realnym faktem. po prostu nie można naruszać ciągle tej delikatnej równowagi jaka wytworzyła się na naszej planecie, z myślą że jakoś to będzie. :-)

Data: 2009-03-02 13:11:23
Autor: mrdevilyn
On 2 Mar, 21:10, marek czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
 po prostu nie można naruszać ciągle
tej delikatnej równowagi jaka wytworzyła się na naszej planecie, z myślą
że jakoś to będzie. :-)

Jakie masz podstawy do twierdzenia że ona jest "delikatna"? Bo
podstawy do twierdzenia przeciwnego są solidne- całkiem niedawno,
czylitysiąc lat temu średnia temperatura globu była o ok. 1K wyższa
niz obecnie, "cieplarnia" była taka że na Grenlandii siali pszenice- i
NIC złego sie z tego powodu nie działo. A my teraz ogrzalismy (o ile
to w ogóle jest dzieło czlowieka) planetę zbiorowym wysiłkiem  o
nędzne 0.5 K  a wrzask jest taki jakby Armageddon miał się z tego
powodu odbyc lada minuta. Btw. schłodzić Ziemię w razie potrzeby jest,
w porównaniu z jej ogrzaniem, smiesznie łatwo i  to niemal
natychmiast, dosłownie z roku na rok.
J-23

Data: 2009-03-03 00:07:53
Autor: KatonStarszy
mrdevilyn@gmail.com pisze:
On 2 Mar, 21:10, marek czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
 po prostu nie moĹźna naruszać ciągle
tej delikatnej równowagi jaka wytworzyła się na naszej planecie, z myślą
że jakoś to będzie. :-)

Jakie masz podstawy do twierdzenia Ĺźe ona jest "delikatna"? Bo
podstawy do twierdzenia przeciwnego są solidne- całkiem niedawno,
czylitysiąc lat temu średnia temperatura globu była o ok. 1K wyższa
niz obecnie
To nie byłasrednia globu. Z badań paleobiologicznych i izotopowych ustalono ze to była lokalna odchyłka dla basenu Atlantyku. Np. Chińczycy nic takiego jak ocieplenie u siebie nie notowali, wręcz odwrotnie , mieli serie ciezkiech zim.

Data: 2009-03-02 14:31:58
Autor: Nazgul
MH pisze:
[...]

Masą atmosfery
Masą absorbującej CO2 wody w oceanach
Powierzchnią skał absobujących CO2 przy erozji
Możliwościami przetwórczymi roślin...

Dużo tego.

Data: 2009-03-02 15:05:43
Autor: MH
MH pisze:
> [...]
> to z masą atmosfery Ziemskiej.. Masą atmosfery
Masą absorbującej CO2 wody w oceanach
Powierzchnią skał absobujących CO2 przy erozji

Ależ tak !! Czynników mających wpływ jest od UJA i trochę.. Prawusy (moim
zdaniem) mogą mieć rację co do jednego - wpływ emisji CO2 nie jest aż tak
istotny na nasz klimat (emisja spowodowana działalnością cywilizacji).

I chyba mają rację.. Natomiast , argumentacja jakościowa , a nie ilościowa , to
poprostu ośmieszanie sie na grupie przez niejakiego "Konserwatystę" i jemu
podobnych. DO KSIĄŻEK PRAWUSY !!!

MH

P.S. PRAWUSY !!! Waszym argumentem jest "NIE , BO NIE..." . DO KSIĄŻEK !!

Data: 2009-03-02 19:43:20
Autor: konserwator

Użytkownik "MH" <logiznam@op.pl> napisał w wiadomości news:43b9.000000da.49abe7b7newsgate.onet.pl...
MH pisze:
> [...]

poprostu ośmieszanie sie na grupie przez niejakiego "Konserwatystę" i jemu

co ja poradze, ze lewakom musze tlumaczyc jak krowie na rowie skoro 95% lewactwa to glaby!

rym

Data: 2009-03-02 19:45:24
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
konserwator pisze:
Osmieszasz sie kompletnie. to o tobe agencie nafciarzy było ;-)

Data: 2009-03-02 15:06:40
Autor: WW
Nazgul pisze:
MH pisze:
[...]

Czy tylko ja zauważam, że ilość węgla a co za tym idzie tlenku i dwutlenku węgla jest na naszej planecie stała ?
Każdy geolog to potwierdzi, że ich wzajemne proporcje zmieniały się w czasie istnienia ziemi i to, o zgrozo, jak jeszcze największego psuja nie było.
Oznacza to, że cykl przemian jest naturalny dla cyklu zmian klimatycznych dla ziemi i nasz wkład jest tu pomijalny.
Ale jaka kasę można wyciągnąć mówiąc o zagrożeniu.
Do ilu programów zostaniemy zaproszeni i będziemy mogli popisać się swoja mądrością - bo wszak TV, to medium jednostronne i nie będzie nieuzgodnionych wcześniej a dociekliwych pytań.!

Pozdrawiam
  WW
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej,
  ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-03-02 15:12:35
Autor: Nazgul
WW pisze:
Nazgul pisze:
MH pisze:
[...]

Oczywiście. Ale zmienia stan skupienia i miesce w którym się stęża. Raz go więcej w powietrzu, raz w wodzie, raz w ziemii.

[...]

Dokładnie tak.

[...]

Bo chodzi o pieniądze. Weźmy sobie taki przykład: Masz piękny dom w górach. I nagle dostajesz informację, że tu będzie ścisły rezerwat i masz się wyprowadzić. Dokad?

http://www.de-sign.pl/brazylia/fotki/fav/003a.jpg

A w Twoim domu zamieszka ekoaktywista. Proste.

Data: 2009-03-02 16:46:42
Autor: sofu

Użytkownik "Nazgul" <a_zbierzchowski@op.pl> napisał w wiadomości
======>
[...]

-- -- -- -

To mały pikus. Mozna zgnoic cale kraje, takie jak Polska. Mozna je zmusic do
płacenia miliardów euro za emisje gazów cieplarnianych, a nawet
odprzemysłowic czesciowo kraj. Zreszta juz sie tak robi.

sofu

Data: 2009-03-02 17:11:35
Autor: Nazgul
sofu pisze:
To mały pikus. Mozna zgnoic cale kraje, takie jak Polska. Mozna je zmusic do
płacenia miliardów euro za emisje gazów cieplarnianych, a nawet
odprzemysłowic czesciowo kraj. Zreszta juz sie tak robi.

Takie jak USA też.
Polecam:
http://oceania.salon24.pl/389202.html
--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2009-03-02 19:47:26
Autor: konserwator

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:gognf4$i2b$1node1.news.atman.pl...

[...]

ano wlasnie!
a powinno sie placic raczej za "wytwarzanie" wody czyli ilosc spuszczanej w toaletach kloaki!

rym

Data: 2009-03-02 16:53:34
Autor: raff
MH pisze:
[...]

Moze bys przestal medrkowac i skonczyl pierdolic o czyms na czym w ogole sie nie znasz ?

R.

Data: 2009-03-02 16:54:09
Autor: raff
MH pisze:
[...]

Lepiej sie pochwal co tam bylo w "Hunkungu" ;)

R.

Data: 2009-03-02 17:35:20
Autor: MH
MH pisze:
> [...]
> to z masą atmosfery Ziemskiej.. > Lepiej sie pochwal co tam bylo w "Hunkungu" ;)

Jackie Chan i Bruce Lee (kiedyś)...

MH

Data: 2009-03-02 19:03:17
Autor: rAzor
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
Nie, no kuźwa - ludzie to mają pomysły. No weźmy taki MH! Czytnik sobie zainstalował? Zainstalował. Dzieciak sąsiada mu czytnik skonfigurował? Skonfigurował! No to teraz zobaczta co ten "MH" <logiznam@op.pl> nabazgrał::
Dej se qrva spokój z dyskusją z kompletnymi dyletantami!!

Uuuueeeeeee-hhhhueeee -hueeee.. Odezwał się "fahowiec". :-P
--
Z lewactwem się nie dyskutuje, lewactwo wali się w ryj w obronie własnej.
Nie płakałem po Geremku.

Data: 2009-03-02 19:36:08
Autor: KatonStarszy
[...]

Zawsze należy ostrzegać przed ta gorsza możliwością. lepiej przesadzić niż zlekceważyć...Nowe technologie i energooszczędność wyjdą na zdrowie i gospodarce i planecie. A nafciarze pójdą z torbami najwyżej ;-)

[...]
Pamiętaj ze to juz jest PODWOJONE  stężenie. przez 100 lat , w skali geologicznej to okamgnienie. ktoś tu wspominał superwulkany. Skoro one demolowały klimat to czemu podobna w skali emisja ludzka miała by byc marginalna? Pamiętaj tez ze tego CO2 trafiło juz duĹźo więcej , ale spora część pochłonęły lasy, oceany , etc naturalne mechanizmy. Wydolności tych mechanizmĂłw nie znamy , ale 100 5 nie jest, bo przecie CO2 przybywa. Problem nie w tym ze sie ociepla  - ale ze dzieje sie to o wiele za szybko i dla ludzkiej gospodarki i dla ekosystemĂłw.

  Proponuję oszacować ilość zasobĂłw ropy naftowej na Ziemi i porĂłwnać
to z masą atmosfery Ziemskiej..
Owszem , może sie okazać ze to przesada. Niemniej żadnej pewności nie ma. należy pamiętać o Dodatkowych sprzężeniach zwrotnych z rożnymi znakami, których śmiem twierdzić , połowy co najmniej nie znamy.
równie dobrze proces może być samonapędzający sie jak i samowygaszajacy. Ten satelita co sie rozbił miał mi inn to badać... Szkoda go , i to bardzo.

Data: 2009-03-02 19:42:10
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
KatonStarszy pisze:
A i jeszcze sama ilośc zasobów ropy nic tu do rzeczy niema . Wazne ile juz spalilismy.

Data: 2009-03-02 20:52:18
Autor: konserwator

Użytkownik "KatonStarszy" <jjrak@NOTROLLwp.pl> napisał w wiadomości news:goh9q8$fg5$3mx1.internetia.pl...
KatonStarszy pisze:
A i jeszcze sama ilośc zasobów ropy nic tu do rzeczy niema . Wazne ile juz spalilismy.

najwiecej to paperochow spalilismy!

rym

Data: 2009-03-02 20:30:45
Autor: MH
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..

PamiÄ&#65533;taj ze to juz jest PODWOJONE  stÄ&#65533;Ĺźenie. przez 100 lat , w skali geologicznej to okamgnienie.

I tu jest chyba miejsce na polemikę. Nie , nie mam zamiaru negować wpływu CO2 na
klimat , ale poważne wątpliwości budzą stwierdzenia , iż jest to skutek
działalności człeka. Powiadasz , że w przeciągu 100 lat stężenie CO2 wzrosło 2x.

Hmm , 100 lat temu , tzn. w 1909 roku ktoś musiał to zmierzyć/oszacować. Pytam:
jak?  Spektrografia wówczas dopiero co powstawała , w skali globalnej metody
statystyczne były w powijakach , więc ...

Odn. Twojego kolejnego postu - wiadomo , miałem na myśli ilość
spalania/jednostkę czasu (np. rok).

MH

Data: 2009-03-02 13:34:10
Autor: mrdevilyn
On 2 Mar, 20:30, "MH" <logizn...@op.pl> wrote:

Hmm , 100 lat temu , tzn. w 1909 roku ktoś musiał to zmierzyć/oszacować. Pytam:
jak?

Wystarczy DZIŚ skombinować próbke powietrza "z tamtych czasów". Nie
powinno to być specjalnie trudne, jakies szczelnie zamkniete naczynie
(pusta butelka?) z przełomu wieków na pewno się niejedno znajdzie.
J-23

Data: 2009-03-03 00:19:08
Autor: KatonStarszy
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Własnie sie popisałeś niewiedza po raz kolejny. Próbki powietrza bierze sie z rdzeni pobieranych z lądolodów ( ato tylko jedna możliwość) . Grenlandzkiego i antarktycznego. Czy ty myślisz ze tego nikt nie mierzył? mamy dane za ostatnie 220 lat ;-)
i mamy w 1800 190 ppm , a dziś 390ppm z kawałkiem i szybko rośnie dalej...

Data: 2009-03-03 06:58:47
Autor: mrdevilyn
On 3 Mar, 00:19, KatonStarszy <jj...@NOTROLLwp.pl> wrote:

Własnie sie popisałeś niewiedza po raz kolejny.

Ty sie popisujesz brakiem zdolności kojarzenia faktów i logicznego
myslenia, dla odmiany notorycznie. Mnie g.. obchodzi jak ONI pobierają
próbki powietrza sprzed stu lat, podałem tylko jedną z (licznych)
mozliwości, taką która wg mnie powinna dostarczyć wiarygodnych
informacji. Btw. ciekaw jestem jakim cudownym sposobem w takiej
lodowej próbce powietrza ustalic CO2, które  przez lód  dyfundujez
szybkościa wodospadu. Od razu uprzedzam- nawet mnie nie próbuj
przekonywać że wszystko tu jest OK bo znam sztuki jakie odstawiają w
takich okoliczościach np. w przypadku datowania węglem 13C. Znaczna
częśc takich "pomiarów" i "datowań" to zwykłe oszustwa. Jeżeli
napisałes prawdę (nie chce mi się sprawdzać) to owe 190 ppm mozna
sobie w d.. wsadzić.
J-23

Data: 2009-03-03 17:48:14
Autor: KatonStarszy
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

lodowej prĂłbce powietrza ustalic CO2, ktĂłre  przez lĂłd  dyfundujez
szybkościa wodospadu.
DUREN NieulecZalny prawak , faszysta idiota i prowokastor . PLONK skurwirelu jebany ,mbys parchów smieciu posrany dostal , gównojadzie i kanalio. A wiesz za dco? Za notoryczne obrazanie mnie kozojebco pedalsi .. i tyle zxasrńy nafciarski przydupasie. A jesli bedziesz miał pecha spotkac mnie kiedys osobiscie....

Data: 2009-03-03 09:48:53
Autor: mrdevilyn
On 3 Mar, 17:48, KatonStarszy <jj...@NOTROLLwp.pl> wrote:

A jesli bedziesz miał pecha
spotkac mnie kiedys osobiscie....

.....wtedy będziesz się giął w unizonych ukłonach, a ja ci nawet nie
powiem "pies cię j..." ;).
J-23

Data: 2009-03-03 00:16:07
Autor: KatonStarszy
Katonie Starszy !! - Efekt Cieplarniany ..
MH pisze:
PamiÄ&#65533;taj ze to juz jest PODWOJONE  stÄ&#65533;Ěźenie. przez 100 lat , w skali geologicznej to okamgnienie.

Hmm , 100 lat temu , tzn. w 1909 roku ktoś musiał to zmierzyć/oszacować. Pytam:
jak?  Spektrografia wĂłwczas dopiero co powstawała , w skali globalnej metody
statystyczne były w powijakach , więc ...

Odn. Twojego kolejnego postu - wiadomo , miałem na myśli ilość
spalania/jednostkę czasu (np. rok).

A o badaniu rdzeni z lodowców słyszałeś? W nich jest uwiezione powietrze z dawnych epok.Po to sie je pobiera , a sięga to paru tysięcy lat wstecz , zwłaszcza na Antarktydzie.
  A CO2 odkryto jeszcze w 18stym wieku i od tego czsu czesto mierzono jego stężenia.  NajdłuĹźsza wystandaryzowana seria pomiarĂłw : http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Mauna_Loa_Dwutlenek_w%C4%99gla-pl.svg
A jak widać zaczyna sie grubo po początku industrializacji.
Mamy od 310 do niemal 400 ppm w ciagu 50 lat. łatwo ekstrapolować wstecz, prawda?