Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?

Data: 2017-07-09 06:03:53
Autor: Jan Walicki
Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?
Witam!
Czy zna ktoś i może polecić w pobliżu Katowic (+20 km) serwis rowerowy, w którym naprawię/wyreguluję przerzutki? U mnie na najszybszym biegu ciągle spada łańcuch. Próbowałem paru serwisów, ale tam gdzie trafiłem nikt nie wie o co chodzi. Dlatego chodzi o taki serwis, w którym ludzie o niczym innym nie marzą jak o naprawianiu przerzutek ;-))  Pozdrawiam

Data: 2017-07-09 14:29:28
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 9 lipca 2017 15:03:55 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:

U mnie na najszybszym biegu ciągle spada łańcuch.
Jak spada, jedziesz sobie jedziesz, aż ty nagle myk i jest spadnięty, czy jak ten bieg włączasz?

Data: 2017-07-09 23:19:23
Autor: Jan Walicki
W dniu niedziela, 9 lipca 2017 23:29:31 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
W dniu niedziela, 9 lipca 2017 15:03:55 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:

> U mnie na najszybszym biegu ciągle spada łańcuch. Jak spada, jedziesz sobie jedziesz, aż ty nagle myk i jest spadnięty, czy jak ten bieg włączasz?

Przy przerzucaniu biegu.

Data: 2017-07-10 02:26:30
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 08:19:25 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:

Przy przerzucaniu biegu.

Rozwiązaniem jest zapewne pokręcenie jedną małą śrubką - każdy serwis powinien umieć to zrobić, a jak poszukasz w sieci, znajdziesz opis jak to zrobić samemu.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-10 07:11:33
Autor: Ignac
Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?
W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 08:19:25 UTC+2 użytkownik Jan Walicki napisał:

Przy przerzucaniu biegu.

Dalej nie wiadomo, gdzie ten łańcuch spada z tarczy korby, czy z zębatki kasety?
Ale mniejsza z tym, musisz ustawić łańcuch na tym przełożeniu na którym spada,
rower podnieść na stojak, najlepiej, i świecąc sobie latarką szukasz końcówki
śrubki wraz z krzywką przerzutki, delikatnie, cyklicznie pociągając za fragment
linki bez pancerza. Jeśli tam jest brud, musisz to miejsce oczyścić,żeby to
zobaczyć. Tam są dwie śrubki, ale tej krzywki będzie dotykała,lub będzie bardzo
blisko, tylko jedna, w wspomnianym położeniu łańcucha. A to wszystko widać od
dołu, niestety.

Łańcuch dlatego przelatuje poza, że ta śrubka-niesmarowana zużywa tą krzywkę.
I jeśli śrubkę wkręcisz prawie do końca, a ona nie dotknie wspomnianej krzywki,
to należy wymienić tą śrubkę na odpowiednio dłuższą.
Zresztą, marketing z premedytacją wkłada tam za krótkie śrubki, żeby mimo wszystko przerzutkę kupić nową.
To do dzieła!

Data: 2017-07-10 19:13:31
Autor: Prot Ogenes
On 2017-07-10 16:11, Ignac wrote:
e wspomnianej krzywki,
to należy wymienić tą śrubkę na odpowiednio dłuższą.
Zresztą, marketing z premedytacją wkłada tam za krótkie śrubki,
żeby mimo wszystko przerzutkę kupić nową.

Poza tym w domu wszyscy zdrowi? Nie wiem czy to tylko moje wrażenie, ale stary, popadasz w lekką paranoję :-)

pozdr
Prot

Data: 2017-08-03 16:32:13
Autor: ąćęłńóśźż
Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?
U mnie też wkładają za krótkie śrubki ;-)

-- -- -
marketing z premedytacją wkłada tam za krótkie śrubki

Data: 2017-08-03 13:20:36
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 16:31:21 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

U mnie też wkładają za krótkie śrubki ;-)

> marketing z premedytacją wkłada tam za krótkie śrubki

Albo, uszczelniają piastę tylko z jednej strony, nie wkładają
do bębenka ok. 5/6 kulek, jedną z dwóch zapadek zakładają w drugą stronę.

W ramach eksperymentów, zeszlifowałem z tarcz korb wszystkie te "pypcie",
gdyż one wysyłają rolki łańcucha na szczyty zębów.
No, można tak wymieniać i wymieniać, co te błazny wyprawiają.

Data: 2017-07-09 15:08:07
Autor: PeJot
W dniu 2017-07-09 o 15:03, Jan Walicki pisze:

Próbowałem paru serwisów, ale tam gdzie trafiłem nikt nie wie o co chodzi.

Może w ten ukryty sposób dają Ci jakieś przesłanie ? ;)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-07-10 23:07:16
Autor: ToMasz
W dniu 09.07.2017 o 15:03, Jan Walicki pisze:
[...]

posłałem Ci namiar na adres z którego piszesz

Data: 2017-08-03 16:30:31
Autor: ąćęłńóśźż
Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?
Sprawdź, czy tarcze / zębatki są proste, a także czy oś suportu / tylnego koła są proste.
Po prostu obracając pedałami do tyłu sprawdź, czy zębatki "nie biją" na boki.

-- -- -
U mnie na najszybszym biegu ciągle spada łańcuch.

Data: 2017-08-04 01:28:08
Autor: andrzej.ozieblo
Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?
Szkoda, że nie w Krakowie lub okolicach. Dostałbyś wędkę od któregoś z nas. :) Bo przerzutki powinno się regulować samodzielnie. To jedyna rzecz, którą reguluję od czasu do czasu w rowerach. No prawie jedyna. :)

A dlaczego nie serwis? Bo pewne regulacje możesz wykonać tylko w jeździe, a niekiedy w jeździe w różnych warunkach.

Katowice+20 km pełnosprytny serwis rowerowy?