Katowice-Antwerpia.

Data: 2009-04-05 12:20:06
Autor: Als
Katowice-Antwerpia.
19 kwietnia będę jechał z Katowic do Antwerpii. O trasę nie pytam, bo jest
ustalona: A4 - granica PL/DE - do ringu - Hanower - Dortmund - Antwerpia.
Nie mam zamiaru zwiedzać po drodze żadnych miast itp., więc pewno nie będę
potrzebował tego niemieckiego wynalazku nalepkowego (chyba że jest on
wymagany w Dortmundzie, tam być może będzie postój), mam natomiast kilka
pytań:
- jak wyglÄ…da ruch w Antwerpii (korki itp.)?
- czy jadąc samochodem służbowym (nie w leasingu) muszę mieć zezwolenie
właściciela na wyjazd za granicę (tzn. Niemcy, Belgia, Holandia)? Na Węgry
coś takiego było potrzebne, nie sprawdzali, ale w przypadku dzwona itp.
było to konieczne
- czy jakieś specjalne wyposażenie samochodu muszę mieć?
- jak wyglądają przepisy odnośnie parkowania w Belgii?
- czy na tej trasie są jakieś utrudnienia obecnie? Pojadę w dzień.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam ĹĽadnej jedynki)

Data: 2009-04-05 11:23:23
Autor: Waldek Godel
Katowice-Antwerpia.
Dnia Sun, 5 Apr 2009 12:20:06 +0200, Als napisał(a):

- jak wygl±da ruch w Antwerpii (korki itp.)?

Sama Antwerpia to jedno, ale zanim dojedziesz do niej, masz jeszcze
obwodnicę, która potrafi być kosmicznie zakorkowana. Postaraj się, żeby¶
nie trafił tam w godzinach porannego lub popołudniowego szczytu, bo można
utkn±ć w kilkunastokilometrowym korku.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-05 16:39:17
Autor: Przemek V
Katowice-Antwerpia.

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:y91a1ej8ikvr$.dlglepper.institute.com...
[...]

W±skim gardłem w Antwerpii jest Kennedy Tunnel - je¶li możesz to unikaj w porach szczytu. Ja dwa razy tam godzinę stałem jad±c z zachodu na wschód.

Data: 2009-04-05 14:34:16
Autor: marko
Katowice-Antwerpia.
On 5 Kwi, 16:39, "Przemek V" <miata...@poczta.onet.naszaojczyzna>
wrote:
Użytkownik "Waldek Godel" <nos...@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶cinews:y91a1ej8ikvr$.dlglepper.institute.com...

> [...]

porach szczytu. Ja dwa razy tam godzinę stałem jad±c z zachodu na wschód.

witaj,

Wła¶nie wróciłem z takiej tygodniowej objazdówki - Tychy - Amsterdam -
Gent - Luxemburg - Koln - i powiem tak: na obwodnicy Antwerpii na
pewno będa korki - jechałem dwukrotnie około 13stej i 18stej - i za
drugim razem stałem prawie 2 godz. Co do parkowania to w Antwerpii
może być ciężko i drogo - przynajmniej tak jest w Amsterdamie i Gent -
a Antwerpia ma podobnie star± starówkę nieprzystosowan± do dużego
ruchu i st±d też spore ograniczenia, wysokie opłaty, mało miejsc i
kosmiczne mandaty. Jeżdżę często w tamte rejony samochodem służbowym
nieleasingowanym i kiedy¶ woziłem z sob± takie zezwolenie wszędzie ale
przestałem dobrych kilka lat temu i po kilku kontrolach (również
lotnych celników) nikt się nie pytał o to.
Co do utrudnień to jest trochę przewężeń i dużo ograniczeń między
Berlinem i Hanowerem (w obie strony) - to wła¶ciwie był najwolniejszy
odcinek całej trasy. Jak kto¶ lubi szybko jeĽdzić i ma raczej ciężk±
nogę t o w Belgii i Holandii jeżdż±c przepisowo zdziwi się że aut
potrafi mało spalić (mi wyszło w 1,8 TDCI po raz pierwszy 5,1/100
km ;-)

Pozdrowienia,

Marek

Data: 2009-04-06 21:53:34
Autor: Als
Katowice-Antwerpia.

wrote:
Użytkownik "Waldek Godel" <nos...@orangegsm.info> napisał w wiadomościnews:y91a1ej8ikvr$.dlglepper.institute.com...

Dnia Sun, 5 Apr 2009 12:20:06 +0200, Als napisał(a):

- jak wyglÄ…da ruch w Antwerpii (korki itp.)?

Sama Antwerpia to jedno, ale zanim dojedziesz do niej, masz jeszcze
obwodnicę, która potrafi być kosmicznie zakorkowana. Postaraj się, żebyś
nie trafił tam w godzinach porannego lub popołudniowego szczytu, bo można
utknąć w kilkunastokilometrowym korku.

Wąskim gardłem w Antwerpii jest Kennedy Tunnel - jeśli możesz to unikaj w
porach szczytu. Ja dwa razy tam godzinę stałem jadąc z zachodu na wschód.

witaj,

Właśnie wróciłem z takiej tygodniowej objazdówki - Tychy - Amsterdam -
[...]
a Antwerpia ma podobnie starÄ… starĂłwkÄ™ nieprzystosowanÄ… do duĹĽego
ruchu i stąd też spore ograniczenia, wysokie opłaty, mało miejsc i
kosmiczne mandaty. Jeżdżę często w tamte rejony samochodem służbowym
nieleasingowanym i kiedyś woziłem z sobą takie zezwolenie wszędzie ale
przestałem dobrych kilka lat temu i po kilku kontrolach (również
lotnych celników) nikt się nie pytał o to.
Co do utrudnień to jest trochę przewężeń i dużo ograniczeń między
Berlinem i Hanowerem (w obie strony) - to właściwie był najwolniejszy
odcinek całej trasy. Jak ktoś lubi szybko jeździć i ma raczej ciężką
nogÄ™ t o w Belgii i Holandii jeĹĽdĹĽÄ…c przepisowo zdziwi siÄ™ ĹĽe aut
potrafi mało spalić (mi wyszło w 1,8 TDCI po raz pierwszy 5,1/100
km ;-)

Pozdrowienia,

Marek

I to są ważne informacje - już wiem, że obwodnicę muszę omijać (na
szczęście mam taką możliwość).

Dziękuję za informacje.

A jeszcze jedno pytanie - czy Niemcy dalej czepiają się długości nożyczek w
apteczce? Belgom teĹĽ tak odbija (na punkcie noĹĽyczek albo czegokolwiek
innego typu kamizelka, bezpieczniki, ĹĽarĂłwki itp.)?

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam ĹĽadnej jedynki)

Data: 2009-04-15 21:12:15
Autor: Als
Katowice-Antwerpia.
[...]

drugim razem stałem prawie 2 godz. Marek

Dzisiaj konsultowałem się z tambylcem i on mi poradził jeździć przez tunel
(trasa Edegem - Temse) chyba, że usłyszę, że w tunelu lub okolicy jest
wypadek, wtedy trasa południowa (przez Willebroek). I pytanie - są tam
jakieś radia (angielskojęzyczne), gdzie tego typu informacje się pojawiają?
Od razu uprzedzam, ĹĽe nie mam CB.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam ĹĽadnej jedynki)

Data: 2009-04-15 20:18:44
Autor: Waldek Godel
Katowice-Antwerpia.
Dnia Wed, 15 Apr 2009 21:12:15 +0200, Als napisał(a):

Dzisiaj konsultowałem się z tambylcem i on mi poradził jeĽdzić przez tunel
(trasa Edegem - Temse) chyba, że usłyszę, że w tunelu lub okolicy jest
wypadek, wtedy trasa południowa (przez Willebroek). I pytanie - s± tam
jakie¶ radia (angielskojęzyczne), gdzie tego typu informacje się pojawiaj±?
Od razu uprzedzam, że nie mam CB.

W radio, najlepiej wł±czyć w odbiorniku TA

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-06 19:41:20
Autor: Waldek Godel
Katowice-Antwerpia.
Dnia Sun, 5 Apr 2009 16:39:17 +0200, Przemek V napisał(a):

W±skim gardłem w Antwerpii jest Kennedy Tunnel - je¶li możesz to unikaj w porach szczytu. Ja dwa razy tam godzinę stałem jad±c z zachodu na wschód.

Powiem tak - te kilka razy co byłem na obwodnicy Antwerpii to Kennedy
Tunnel już byl miłym wytchnieniem od tego co się działo wcze¶niej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-06 20:34:11
Autor: Adam Płaszczyca
Katowice-Antwerpia.
Dnia Sun, 5 Apr 2009 12:20:06 +0200, Als napisał(a):

- jak wygl±da ruch w Antwerpii (korki itp.)?

No tak jak opisałe¶ ;)

- czy jad±c samochodem służbowym (nie w leasingu) muszę mieć zezwolenie
wła¶ciciela na wyjazd za granicę (tzn. Niemcy, Belgia, Holandia)? Na Węgry
co¶ takiego było potrzebne, nie sprawdzali, ale w przypadku dzwona itp.

Potrzebujesz to samo, co do ruchu w Polsce.
- czy jakie¶ specjalne wyposażenie samochodu muszę mieć?

Nie.
- jak wygl±daj± przepisy odno¶nie parkowania w Belgii?

A jak maj± wygl±dać?
- czy na tej trasie s± jakie¶ utrudnienia obecnie? Pojadę w dzień.

Słońce w oczka ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-04-08 15:16:22
Autor: Waldek Godel
Katowice-Antwerpia.
Dnia Mon, 6 Apr 2009 20:34:11 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

- czy na tej trasie s± jakie¶ utrudnienia obecnie? Pojadę w dzień.

Słońce w oczka ;)

Brawo Adasiu, twoja wiedza geograficzna jest równie wielka jak wiedza o
samochodach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Katowice-Antwerpia.