Katowice - Chorwacja(Makarska)

Data: 2018-01-11 05:03:18
Autor: Mirosław R.
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Hey,
jak najlepiej dojechać.

Czy Czechy - Austria - Słowenia - Chorwacja
Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się nie załapać na mandat,
i druga opcja  Słowacja - Węgry - Chorwacja.

Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

Mirek

Data: 2018-01-11 15:11:53
Autor: yabba
W dniu 2018-01-11 o 14:03, Mirosław R. pisze:
[...]

Jechałem w ostatnie wakacje przez Austrię, wracałem przez Węgry. W obie strony z noclegiem.
Winietki na autostradę do kupienia w Czechach i Austrii na pierwszej stacji benzynowej po wjeździe do tych krajów.
Autostradę w Słowenii można objechać nadkładając 20-30 minut. Jazda przez wsie i małe miasteczka. Zjeżdża się z autostrady ostatnim zjazdem w Austrii i kieruje się na Mureck. W tym miejscu opłaca się zatankować, bo ON w Austrii jest tańszy niż w Polsce i Chorwacji. :)
W Mureck w prawo przez most i jest się w Słowenii. Kierunek Lenart, potem Ptuj. W Ptuj trzeba trafić na most, który idzie lewym łukiem nad rzeką. Dojeżdża się nim tuż za końcem płatnej autostrady. Przed wyjazdem sprawdź czy coś się nie zmieniło, ponieważ budują nową autostradę do przejścia z Chorwacją.
W Chorwacji opłaca się płacić kartą za autostradę, bo nie ma korków do bramek z czytnikami. Do bramek z gotówką mogą być duże korki.

Powrót przez Węgry częściowo zwykłą drogą, a częściowo autostradą. Winietki na Węgry i Słowację kupuje się przez Internet, więc warto mieć kartę płatniczą/kredytową z możliwością płacenia przez Internet i smartfona/tableta.
Na Węgrzech można spotkać jeszcze Robury. :)

yabba

Data: 2018-01-13 23:58:53
Autor: Maciek
Dnia Thu, 11 Jan 2018 15:11:53 +0100, yabba napisał(a):

[...]

Wracałem tamtędy w 2017. Zjazd na Ptuj oznakowany tak, że po 30 min.
błądzenia zapytaliśmy miejscowych. GPS też głupiał. Później w samym Ptuju
znów parę nieoznakowanych skrętów. Dalej w stronę Austrii już OK.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-01-11 15:46:11
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Thu, 11 Jan 2018 05:03:18 -0800 (PST), w
<bd103200-aac6-49da-819e-367151af2bb0@googlegroups.com>, Mirosław R.

cro.pl
Słowenia tak jak pisano - Lenart, Ptuj.

Data: 2018-01-11 17:01:42
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2018 o 14:03, Mirosław R. pisze:
[...]

Nie kij, tylko nawigacja.

i druga opcja  Słowacja - Węgry - Chorwacja.

Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

Jechałem na wszystkie możliwe sposoby.
Jechałbym przez Słowenię, jakby mi się nie spieszyło i byłaby ładna pogoda, to z ominięciem autostrady.

Data: 2018-01-11 08:55:13
Autor: Mirosław R.
> [...]

> Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się nie załapać na mandat,

W AM mam opcję ale, na całą trasę > czy omijać płatne lub autobany.
Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą autostrady, i w Chorwacji znowu zaplanować trasę uwzględniając wszystko, bo inny pomysł mi do głowy nie przychodzi

Data: 2018-01-11 09:58:09
Autor: Mirosław R.
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na E59 kierunek Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

Data: 2018-01-11 19:37:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 18:58 Mirosław R. <miroslaw.poczta@gmail.com> pisze:

Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na  E59 kierunek Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

Z ciekawości - co z tymi autostradami teraz jest nie tak, że chcesz je  omijać?
Chodzi o koszty czy o korki?

TG

Data: 2018-01-11 20:02:53
Autor: Cavallino
[...]

Koszty.
Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500 km.
60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

Data: 2018-01-11 20:04:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Koszty.
Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500  km.
60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

No to faktycznie słabo. Czyli nasza A2 wcale nie taka droga :-)

TG

Data: 2018-01-11 20:12:41
Autor: Cavallino
[...]

Jest.
Winietka w Słowenii ma sens, tyle że autostrady mają w innym kierunku.
Zupełnie jak w Czechach z punktu widzenia mieszkańca Poznania - autostrady lecą w poprzek tego co by się potrzebowało.

Data: 2018-01-11 20:49:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:12 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Czechy to zawsze była dla mnie porażka. Jeżdżę cyklicznie na północ Włoch  i już dwa razy w akcie desperacji jechałem z Wawy przez Niemcy.. Za tydzień  znowu jadę i już na samą myśl rzygać mi się chce gdy sobie pomyślę, że  będę się znów tłuk przez te wioski aż do obwodnicy Wiednia.

TG

Data: 2018-01-11 21:29:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zcozz6kog01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

czeskich wiosek to i ja nie lubie ... ale przeciez do Wiednia to masz w wiekszosci autostrady.
Ile tam brakuje - kilkadziesiat km ?

No i mozesz przez Slowacje pojechac.

J.

Data: 2018-01-12 07:30:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 21:29 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

czeskich wiosek to i ja nie lubie ... ale przeciez do Wiednia to masz w  wiekszosci autostrady.
Ile tam brakuje - kilkadziesiat km ?

Brakuje ze 2h jazdy. Jak masz pecha to od Brna do początku A5 jedziesz w  sznurku 50km/h

TG

Data: 2018-01-12 12:04:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zcptpsyug01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

Jedziesz przez Mikulov/Drassenhoffen ? Przeciez tam wszystkiego jest 50km, z czego sporo po dwujezdniowej ekspresowce.

A dalej to juz sa austryjackie wioski :-)

Z tego co widze w googlu, to jest jakies 22 km w Czechach i 11 km w Austrii zwyklą droga.

J.

Data: 2018-01-12 18:22:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 12:04 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Z tego co widze w googlu, to jest jakies 22 km w Czechach i 11 km w  Austrii zwyklą droga.

Pod koniec roku otworzyli kolejny odcinek A5 i dlatego teraz tak ładnie  wygląda.
Wcześniej tam był permanentny korek.

TG

Data: 2018-01-12 20:10:59
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 18:22:09 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Ale to w Austrii, a nie w Czechach :-)

J.

Data: 2018-01-12 21:33:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Pod koniec roku otworzyli kolejny odcinek A5 i dlatego teraz tak ładnie
wygląda.
Wcześniej tam był permanentny korek.

Ale to w Austrii, a nie w Czechach :-)

W Czechach od Brna do Mikulova średnia wychodzi w okolicach 50km/h. Szału  nie ma.
Za parę dni tam jadę to spróbuję E65 do Brzecław, później 47 do A5.

TG

Data: 2018-01-12 22:11:53
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 21:33:44 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=Y9-C-wL-SyU

40 minut, w tym 12 minut tankowania.

Jakies roboty na drodze ?

Za parę dni tam jadę to spróbuję E65 do Brzecław, później 47 do A5.

Daj info ... ale jesli to taka dobra droga, to moze byc pelna Czechow, i znow bedzie wolno :-(

J.

Data: 2018-01-13 07:26:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 22:11 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=Y9-C-wL-SyU

Tak pusto to ja tam nigdy nie miałem, zazwyczaj sznurek aut aż do granicy.  Jak zwykle kluczowa jest pora roku/dzień  tygodnia. 3 lipca 2016 to  niedziela. W sobotę pewnie to inaczej by wyglądało.
Z tego też powodu do Hiszpanii od kilku lat wyjeżdżam w środy - trasa do  noclegu w Lyonie skróciła mi się o jakieś 2h.

TG

Data: 2018-01-14 12:01:43
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)

Tą winietkową krajówką? Można ją ominąć równoległą gminną prostą jak drut.

Data: 2018-01-14 22:53:51
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Jan 2018 12:01:43 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Z pokutą czy bez ?

Ktora droge masz na mysli ?

J.

Data: 2018-01-14 23:17:57
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Sun, 14 Jan 2018 22:53:51 +0100, w
<dtgzhwvtc26i$.1io59fk8iauj6$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Tą winietkową krajówką? Można ją ominąć równoległą gminną prostą jak drut.

Z pokutą czy bez ?
Ktora droge masz na mysli ?

Czy mnie się coś wydaje czy coś tam dobudowano w okolicy Brna-Austria?
http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

Data: 2018-01-12 17:04:39
Autor: Cavallino
[...]

A na cholerę jedziesz w ten sposób?
Autostrada kończy się bodajże pod Breclav - tam przejedź do Austrii.
Z 50 km zostaje może ze 20 i to pustymi drogami.

Data: 2018-01-12 17:57:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 17:04 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

A na cholerę jedziesz w ten sposób?
Autostrada kończy się bodajże pod Breclav - tam przejedź do Austrii.
Z 50 km zostaje może ze 20 i to pustymi drogami.

Dobrze piszesz, za parę dni przetestuję. Dzięki.

TG

Data: 2018-01-12 20:19:43
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 17:04:39 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

W Czechach wiecej autostrady ale za to w Austrii mniej :-(

J.

Data: 2018-01-12 17:03:16
Autor: Cavallino
[...]

Dlatego opcja ze Słowacją jest lepsza.

Data: 2018-01-11 20:01:44
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2018 o 17:55, Mirosław R. pisze:

[...]

W dobrej nawigacji możesz jeszcze ustawić omijanie płatnych opłatą okresową (winietkami).

Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą autostrady,

Na przykład.

Data: 2018-01-11 22:24:35
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-11 o 20:01, Cavallino pisze:
[...]

Jaka dobra nawigacja tak ma?
W mojej (pewnie niedobrej) jest tylko "unikaj dróg płatnych".

Data: 2018-01-12 10:07:35
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Thu, 11 Jan 2018 08:55:13 -0800 (PST), w
<81e850f9-0515-474e-8bd0-418417410d9d@googlegroups.com>, Mirosław R.
[...]

Nie wiem czy można na tym automacie w AM polegać. Kiedyś był błąd i prowadziła
kawałek płatnym odcinkiem, a omijała bezpłatny.

Data: 2018-01-12 07:30:40
Autor: Mirek Ptak
[...]

Pamiętaj, żeby nie jechać w weekend bo korki Cie wykończą ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om