Katowice - Chorwacja(Makarska)

Data: 2018-01-11 17:01:42
Autor: Cavallino
Katowice - Chorwacja(Makarska)
W dniu 11-01-2018 o 14:03, Mirosław R. pisze:
Hey,
jak najlepiej dojechać.

Czy Czechy - Austria - Słowenia - Chorwacja
Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się nie załapać na mandat,

Nie kij, tylko nawigacja.

i druga opcja  Słowacja - Węgry - Chorwacja.

Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

Jechałem na wszystkie możliwe sposoby.
Jechałbym przez Słowenię, jakby mi się nie spieszyło i byłaby ładna pogoda, to z ominięciem autostrady.

Data: 2018-01-11 08:55:13
Autor: Mirosław R.
> [...]

> Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się nie załapać na mandat,

W AM mam opcję ale, na całą trasę > czy omijać płatne lub autobany.
Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą autostrady, i w Chorwacji znowu zaplanować trasę uwzględniając wszystko, bo inny pomysł mi do głowy nie przychodzi

Data: 2018-01-11 09:58:09
Autor: Mirosław R.
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na E59 kierunek Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

Data: 2018-01-11 19:37:40
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 18:58 Mirosław R. <miroslaw.poczta@gmail.com> pisze:

Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na  E59 kierunek Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

Z ciekawości - co z tymi autostradami teraz jest nie tak, że chcesz je  omijać?
Chodzi o koszty czy o korki?

TG

Data: 2018-01-11 20:02:53
Autor: Cavallino
[...]

Koszty.
Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500 km.
60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

Data: 2018-01-11 20:04:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

Koszty.
Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500  km.
60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

No to faktycznie słabo. Czyli nasza A2 wcale nie taka droga :-)

TG

Data: 2018-01-11 20:12:41
Autor: Cavallino
[...]

Jest.
Winietka w Słowenii ma sens, tyle że autostrady mają w innym kierunku.
Zupełnie jak w Czechach z punktu widzenia mieszkańca Poznania - autostrady lecą w poprzek tego co by się potrzebowało.

Data: 2018-01-11 20:49:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:12 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

[...]

Czechy to zawsze była dla mnie porażka. Jeżdżę cyklicznie na północ Włoch  i już dwa razy w akcie desperacji jechałem z Wawy przez Niemcy.. Za tydzień  znowu jadę i już na samą myśl rzygać mi się chce gdy sobie pomyślę, że  będę się znów tłuk przez te wioski aż do obwodnicy Wiednia.

TG

Data: 2018-01-11 21:29:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zcozz6kog01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

czeskich wiosek to i ja nie lubie ... ale przeciez do Wiednia to masz w wiekszosci autostrady.
Ile tam brakuje - kilkadziesiat km ?

No i mozesz przez Slowacje pojechac.

J.

Data: 2018-01-12 07:30:54
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 21:29 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

czeskich wiosek to i ja nie lubie ... ale przeciez do Wiednia to masz w  wiekszosci autostrady.
Ile tam brakuje - kilkadziesiat km ?

Brakuje ze 2h jazdy. Jak masz pecha to od Brna do początku A5 jedziesz w  sznurku 50km/h

TG

Data: 2018-01-12 12:04:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.zcptpsyug01fvf@l-259.harvard.local...
[...]

Jedziesz przez Mikulov/Drassenhoffen ? Przeciez tam wszystkiego jest 50km, z czego sporo po dwujezdniowej ekspresowce.

A dalej to juz sa austryjackie wioski :-)

Z tego co widze w googlu, to jest jakies 22 km w Czechach i 11 km w Austrii zwyklą droga.

J.

Data: 2018-01-12 18:22:09
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 12:04 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Z tego co widze w googlu, to jest jakies 22 km w Czechach i 11 km w  Austrii zwyklą droga.

Pod koniec roku otworzyli kolejny odcinek A5 i dlatego teraz tak ładnie  wygląda.
Wcześniej tam był permanentny korek.

TG

Data: 2018-01-12 20:10:59
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 18:22:09 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

Ale to w Austrii, a nie w Czechach :-)

J.

Data: 2018-01-12 21:33:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 20:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Pod koniec roku otworzyli kolejny odcinek A5 i dlatego teraz tak ładnie
wygląda.
Wcześniej tam był permanentny korek.

Ale to w Austrii, a nie w Czechach :-)

W Czechach od Brna do Mikulova średnia wychodzi w okolicach 50km/h. Szału  nie ma.
Za parę dni tam jadę to spróbuję E65 do Brzecław, później 47 do A5.

TG

Data: 2018-01-12 22:11:53
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 21:33:44 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=Y9-C-wL-SyU

40 minut, w tym 12 minut tankowania.

Jakies roboty na drodze ?

Za parę dni tam jadę to spróbuję E65 do Brzecław, później 47 do A5.

Daj info ... ale jesli to taka dobra droga, to moze byc pelna Czechow, i znow bedzie wolno :-(

J.

Data: 2018-01-13 07:26:01
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 22:11 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=Y9-C-wL-SyU

Tak pusto to ja tam nigdy nie miałem, zazwyczaj sznurek aut aż do granicy.  Jak zwykle kluczowa jest pora roku/dzień  tygodnia. 3 lipca 2016 to  niedziela. W sobotę pewnie to inaczej by wyglądało.
Z tego też powodu do Hiszpanii od kilku lat wyjeżdżam w środy - trasa do  noclegu w Lyonie skróciła mi się o jakieś 2h.

TG

Data: 2018-01-14 12:01:43
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)

Tą winietkową krajówką? Można ją ominąć równoległą gminną prostą jak drut.

Data: 2018-01-14 22:53:51
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Jan 2018 12:01:43 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Z pokutą czy bez ?

Ktora droge masz na mysli ?

J.

Data: 2018-01-14 23:17:57
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Sun, 14 Jan 2018 22:53:51 +0100, w
<dtgzhwvtc26i$.1io59fk8iauj6$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Tą winietkową krajówką? Można ją ominąć równoległą gminną prostą jak drut.

Z pokutą czy bez ?
Ktora droge masz na mysli ?

Czy mnie się coś wydaje czy coś tam dobudowano w okolicy Brna-Austria?
http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

Data: 2018-01-12 17:04:39
Autor: Cavallino
[...]

A na cholerę jedziesz w ten sposób?
Autostrada kończy się bodajże pod Breclav - tam przejedź do Austrii.
Z 50 km zostaje może ze 20 i to pustymi drogami.

Data: 2018-01-12 17:57:33
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .01.2018 o 17:04 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

A na cholerę jedziesz w ten sposób?
Autostrada kończy się bodajże pod Breclav - tam przejedź do Austrii.
Z 50 km zostaje może ze 20 i to pustymi drogami.

Dobrze piszesz, za parę dni przetestuję. Dzięki.

TG

Data: 2018-01-12 20:19:43
Autor: J.F.
Dnia Fri, 12 Jan 2018 17:04:39 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

W Czechach wiecej autostrady ale za to w Austrii mniej :-(

J.

Data: 2018-01-12 17:03:16
Autor: Cavallino
[...]

Dlatego opcja ze Słowacją jest lepsza.

Data: 2018-01-11 20:01:44
Autor: Cavallino
W dniu 11-01-2018 o 17:55, Mirosław R. pisze:

[...]

W dobrej nawigacji możesz jeszcze ustawić omijanie płatnych opłatą okresową (winietkami).

Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą autostrady,

Na przykład.

Data: 2018-01-11 22:24:35
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-11 o 20:01, Cavallino pisze:
[...]

Jaka dobra nawigacja tak ma?
W mojej (pewnie niedobrej) jest tylko "unikaj dróg płatnych".

Data: 2018-01-12 10:07:35
Autor: radekp@konto.pl
Katowice - Chorwacja(Makarska)
Thu, 11 Jan 2018 08:55:13 -0800 (PST), w
<81e850f9-0515-474e-8bd0-418417410d9d@googlegroups.com>, Mirosław R.
<miroslaw.poczta@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Nie wiem czy można na tym automacie w AM polegać. Kiedyś był błąd i prowadziła
kawałek płatnym odcinkiem, a omijała bezpłatny.

Katowice - Chorwacja(Makarska)