Katyń rozsupłamy.

Data: 2010-04-24 08:11:49
Autor: karwanjestkretynem
Katyń rozsupłamy.
W sprawie Katynia Rosja jest gotowa pójść dalej, otworzyć archiwa i rozwiązać problemy, które stawiają przed nią strona polska i rodziny ofiar - oznajmił wczoraj prof. Anatolij Torkunow, wpływowy doradca premiera i prezydenta Rosji

Torkunow powiedział "Gazecie", że nie należy spodziewać się gestów politycznych ze strony rosyjskich władz. Wyjaśnił, że rozsupływaniem sprawy Katynia zajmą się rosyjskie sądy. Rozpatrują one kolejne skargi dokumentującego komunistyczne zbrodnie stowarzyszenia Memoriał oraz krewnych ofiar. Chcą oni odtajnienia akt śledztwa radzieckiej, a później rosyjskiej Głównej Prokuratury Wojskowej z lat 1990-2004 oraz rehabilitacji ponad 20 tys. polskich jeńców i więźniów zamordowanych w 1940 r. przez NKWD.

Podczas krótkiego spotkania z premierem Donaldem Tuskiem i marszałkiem Sejmu Bronisławem Komorowskim w niedzielę w Krakowie prezydent Dmitrij Miedwiediew obiecał osobiście nadzorować rozwiązywanie problemów związanych ze zbrodnią katyńską. Także premier Władimir Putin chce zakończenia sporu wokół Katynia - przypomniał Torkunow. I dodał, że jest już pierwszy dobry znak, jeśli chodzi o drogę sądową.

To środowy wyrok sądu najwyższego, który nakazał moskiewskiemu sądowi miejskiemu rozstrzygnąć, czy prezydencka komisja ds. ochrony tajemnicy państwowej postąpiła prawidłowo, utajniając uzasadnienie zamknięcia śledztwa katyńskiego.

- Jeśli sąd najwyższy podjął taką decyzję, to znaczy, że otwiera się perspektywa rozwiązywania kwestii katyńskiej właśnie na tej drodze - podkreślił Torkunow.

Dotychczas rosyjskie sądy konsekwentnie odrzucały wszelkie wnioski Memoriału i krewnych ofiar. Czasami w sposób skandaliczny - jeden z sędziów stwierdził, że rehabilitacji pomordowanych mogą domagać się tylko sami pomordowani.

Torkunow to współprzewodniczący polsko-rosyjskiej komisji ds. trudnych i rektor prestiżowego Moskiewskiego Państwowego Instytutu Stosunków Międzynarodowych - kuźni kadr rosyjskiej dyplomacji. Wczoraj brał udział w zorganizowanym przez PAP i agencję RIA Nowosti telemoście pomiędzy Moskwą a Warszawą "Szansa na pojednanie". Stronę polską reprezentował m.in. były szef dyplomacji i współprzewodniczący komisji ds. trudnych prof. Adam Rotfeld. Jednym z głównych tematów była właśnie sprawa zbrodni katyńskiej.

 http://wyborcza.pl/1,75477,7809350,Katyn_rozsuplamy.html

Przemysław Warzywny

--
"Śmierć prezydenta wstrząsnęła mną jak wszystkimi Polakami, ale nie można tej śmierci używać do przeinaczania historii i zamykania ust tym, którzy ten fałsz widzą. Falsz ten unieważnia osiągnięcia innych. Nie można udzielać też prawa do przeżywania żałoby lub odbierać go, co robi z jakąś dziwną zaciekłością prof. Krasnodębski."

Data: 2010-04-24 00:59:09
Autor: DJ MC Donald Musk
Katyń rozsupłamy.
On 24 Kwi, 08:11, "karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl>
wrote:
[...]

Wyborcza powiadasz....
a ja zapytam: czy redaktor michnik otworzy swoje archiwa i powie co
robil w archiwach sb gdy nielegalnie przeprowadzal pierwsza
lustracje ?
Moze od tego zacznijmy?

Data: 2010-04-24 08:19:10
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Katyń rozsupłamy.

"karwanjestkretynem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

   Po pierwsze prof. Torkunow to jeszcze nie Rosja,
   po drugie Rosja miala conajmniej 20 lat, by te
   straszna sprawe wyjasnic do konca.  Kto ufa Rosji,
   jest glupcem lub kandydatem na samobojce.

   Cezary Glaz

Data: 2010-04-24 08:23:57
Autor: karwanjestkretynem
Katyń rozsupłamy.

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal

[...]

Reasumujac stanowisko Cezarego Glaza: pojednanie z Rosja jest niemozliwe i to bez wzgledu na zachowanie Rosji.
No cóz, wypowiedzmy im wojne. Jak sie nie da dogadac, to trza sie prac!

Przemyslaw Warzywny

--
"Smierc prezydenta wstrzasnela mna jak wszystkimi Polakami, ale nie mozna tej smierci uzywac do przeinaczania historii i zamykania ust tym, którzy ten falsz widza. Falsz ten uniewaznia osiagniecia innych. Nie mozna udzielac tez prawa do przezywania zaloby lub odbierac go, co robi z jakas dziwna zaciekloscia prof. Krasnodebski."

Data: 2010-04-24 08:30:10
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Katyń rozsupłamy.

> [...]

tez
prawa do przezywania zaloby lub odbierac go, co robi z jakas dziwna

   Zeby porozumienie z Rosja bylo mozliwe, Rosja MUSI najpierw
   powrocic do Boga.  Pisalem juz o tym.

   Cezary Glaz

Data: 2010-04-24 08:36:46
Autor: karwanjestkretynem
Katyń rozsupłamy.

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal

  Zeby porozumienie z Rosja bylo mozliwe, Rosja MUSI najpierw
  powrocic do Boga.  Pisalem juz o tym.

  Cezary Glaz

Proponuje zaczac porozumienie w Polsce od mordowania ateistów, agnostyków, innowierców i kogo tam jeszcze chcesz.

Przemyslaw Warzywny

Data: 2010-04-24 08:41:47
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Katyń rozsupłamy.

> [...]

tez
prawa do przezywania zaloby lub odbierac go, co robi z jakas dziwna

  Jezeli to proponujesz, to moze sam dasz osobisty przyklad?

  Cezary Glaz

Data: 2010-04-24 08:46:04
Autor: karwanjestkretynem
Katyń rozsupłamy.

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal

 Jezeli to proponujesz, to moze sam dasz osobisty przyklad?

 Cezary Glaz

Obracasz kota ogonem. Mnie nie przeszkadzaja ludzie, którzy sie nie utozsamiaja z kk. To ty twierdzisz, ze z takimi ludzmi nie ma porozumienia.

Przemyslaw Warzywny

Data: 2010-04-24 08:51:06
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Katyń rozsupłamy.

> [...]

tez
prawa do przezywania zaloby lub odbierac go, co robi z jakas dziwna

   Pisalem o powrocie ROSJI do Boga, a nie o jakichs ,ludziach'.
   Obywatelu, nie pieprz bez sensu!

   Cezary Glaz

Data: 2010-04-24 12:24:35
Autor: karwanjestkretynem
Katyń rozsupłamy.

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal

  Pisalem o powrocie ROSJI do Boga, a nie o jakichs ,ludziach'.
  Obywatelu, nie pieprz bez sensu!

  Cezary Glaz

To kto w tej Rosji ma wrócic do Boga jak nie ludzie?

Przemyslaw Warzywny