Kazanie na Niedzielę Siedemdziesiątnicy

Data: 2013-01-27 07:48:09
Autor: abc
Kazanie na Niedzielę Siedemdziesiątnicy
Drodzy wierni,

 W dniu dzisiejszym przypada niedziela zwana Septuagesima, co po łacinie
oznacza siedemdziesiąt dni przed Zmartwychwstaniem Pańskim.

Wkraczamy w okres przygotowania na przyjęcie łask płynących z wielkiej
tajemnicy, czyli Męki i Śmierci Zbawiciela. Aby otrzymać łaski związane z tą
tajemnicą musimy naśladować Chrystusa Pana w Jego Męce i Śmierci, aby mieć
udział również w Jego Zmartwychwstaniu.

Pan Jezus mówi nam o tej łasce w czytanej w dniu dzisiejszym Ewangelii.
Królestwo Niebieskie podobne jest do gospodarza, do gospodarza który wstał
wcześnie rano, by nająć robotników do swojej winnicy.

Domem Boga jest Niebo i ziemia, wszystkie rzeczy stworzone, ponieważ Bóg
jest wszędzie. A jednak ów wszechświat stworzony został dla konkretnego
celu: dla oddawania Mu chwały poprzez zbawienie dusz.

To jest właśnie winnica przynosząca owoc, czyli cnotę, która nabywana
zostaje za pośrednictwem ustanowionego przez Niego Kościoła. Bóg, nas Pan,
jest gospodarzem tej winnicy, gdyż to przez Niego wszystkie rzeczy zostały
stworzone.

I Ewangelia mówi, że wyszedł On bardzo wcześnie rano, czyli na początku
czasu, na początku Stworzenia. Wyszedł, by nająć robotników do swojej
winnicy, czyli tych, którzy pracować będą dla Jego chwały, posłuszni temu,
co wypowiadamy podczas modlitwy: bądź wola Twoja jako w niebie tak i na
ziemi.

Robotnicy są najemnikami, gdyż nie pracują dla siebie, ale dla kogo innego.
Podobnie ci, którzy cieszą się owocami Królestwa Niebieskiego, nie pracują
dla siebie samych, ale dla Boskiego Mistrza. I jak mówi Ewangelia, Zbawiciel
ugodził się ze swoimi pracownikami po denarze za dzień i posłał ich do
winnicy.

Przypowieść ta mówi o dniach i godzinach, w rzeczywistości jednak odnosi się
do jednego tylko dnia, dnia który obejmuje cały czas. Ów dzień, dzień który
rozpoczął się wraz ze Stworzeniem a skończy Sądem Ostatecznym, składa się z
wielu godzin, które wyobrażają różne rozporządzenia Boga w stosunku do
ludzkości, jak mówi wielki Doktor Kościoła papież Grzegorz.

Dlatego przypowieść ta odnosi się do różnych pokoleń pracowników, którzy
posyłani są na ten świat, by otrzymać zapłatę za swoją pracę. Pierwszą
interwencją jest Stworzenie i Ewangelia mówi, że Pan Jezus ugadza się z
pierwszymi robotnikami, czyli zawiera umowę - umowę, której nie zawrze z
innymi pokoleniami, gdyż Ewangelia mówi, że posłał wyobrażających je
robotników do pracy bez zawarcia porozumienia.

Umowa ta oparta jest na sprawiedliwości, gdyż na początku Adam stworzony
został w stanie łaski i łaska ta miała być dziedzictwem przekazywanym jego
potomkom, gdyby nie popełnił on grzechu. Jednak Adam utracił swą pierwotną
niewinność i dlatego rodzaj ludzki utracił prawo do łaski, zamiast tego musi
zdać się na miłosierdzie Boga.

Od czasów Adama rodzaj ludzki, zamiast pracować dla chwały Boga, dążył do
własnej chwały. Wywołany tym chaos doprowadził do ukarania ludzkości
potopem. Dlatego właśnie Gospodarz przyszedł o godzinie trzeciej na rynek,
czyli do części świata poza winnicą, która należy do Mesjasza.

Ludzie ci byli bezczynni, jak mówi Ewangelia, ponieważ żyli dla siebie
samych, nie przynosząc owocu zbożnego dzieła, dokonywanego przez łaskę.
Gospodarz posyła ich do winnicy, mówiąc im jedynie, że da im to, co słuszne,
gdyż po upadku pierwszych rodziców wszelka cnota jest wynikiem miłosierdzia
Bożego.

To posłanie robotników do winnicy, ta interwencja Boga, wyobraża okres
dziejów ludzkości od potopu do wybrania Abrahama, od kary która była owocem
grzechu, do wybrania narodu, z którego miał się narodzić Mesjasz.

I Gospodarz czyni to samo o szóstej i dziewiątej godzinie - najmuje
robotników do swojej winnicy. Godzina szósta oznacza okres od obietnicy
danej Patriarchom do czasu Starego Przymierza danego ludowi Bożemu poprzez
Mojżesza. Godzina dziewiąta wyobraża natomiast czas Starego Przymierza, czas
w którym Bóg posyłał do swojej  winnicy pracowników i proroków, by
przygotować świat na swoją ostatnią i największą interwencję w Osobie swego
Jedynego Syna.

Sam Bóg interweniował w czasach ostatnich, o godzinie jedenastej, będącej
ostatnią godziną dnia, gdyż po niej nie będzie kolejnej godziny, nie będzie
innej większej interwencji Boga niż Jego osobiste przyjście, przybranie
ciała i zamieszkanie wśród nas. Jak mówi święty Piotr: "(.) krwią drogą
Chrystusa (.) który wprawdzie przejrzany był przed założeniem świata, ale
ukazał się w czasach ostatnich dla was" (1 P 1,20).

Owi robotnicy odpowiadają słusznie: "nikt nas nie najął", gdyż wyobrażają
oni tych spośród pogan, do których nie został posłany żaden prorok i w
stosunku do których nie wypowiedziano żadnej obietnicy.

Wszystkim im Zbawiciel daje po denarze. Oddaje każdemu wedle tego, co
przepracował, wedle jego pracy, każdy jednak otrzymuje denara. Jak mówi
Chrystus "W domu Ojca Mego jest mieszkań wiele" (J 14,2), jednak jest tylko
jeden dom, tylko jedno zbawienie, jeden denar, który wszyscy otrzymują.

Ów denar był monetą o wartości dziesięciu sestercji i wyobrażony był na nim
wizerunek króla. Dlatego denar ten wyobraża łaskę zbawienia, gdyż
przestrzeganie dziesięciorga przykazań wyciska na naszej duszy obraz i
podobieństwo Boga, Króla Stworzenia.

Zbawiciel osądza najpierw ostatnich, czyli pogan, tych, którzy powołani
zostali nie na mocy obietnicy danej Patriarchom, ale przez łaskę, otrzymując
tę samą łaskę, jakiej udzielono Patriarchom. I każdemu - jak mówi
Ewangelia -  nawet najętym na początku, daje po denarze, każdemu daje łaskę
zbawienia.

A jednak pierwsi z najętych szemrali przeciwko gospodarzowi uważając, że
powinni otrzymać więcej. "Nieśli ciężar dnia", czyli ciężar znajomości
prawdziwego Boga, ciężar Starego Prawa, oraz "upalenie" czyli namiętności,
które prawo to powściągało. Poganie byli bez prawa, jak mówi święty Paweł w
swym liście do Rzymian, jednak również oni otrzymali tę samą łaskę
zbawienia.

Dlatego Chrystus karci zazdrość Żydów: "czy oko twoje złośliwe jest, żem ja
jest dobry?" Miłosierdzie Boże nie ma względu na osobę czy rasę, udziela
zbawienia wszystkim, którzy w Niego wierzą. Bóg udzieli również ostatnim,
podobnie jak pierwszym, życia wiecznego.

I na koniec Zbawiciel wypowiada słowa, które pozostają prawdziwe po
wszystkie czasy, wszędzie i dla wszystkich narodów: wielu jest wezwanych,
ale mało wybranych.

O tym samym mówi nam święty Paweł w dzisiejszej Lekcji: "wprawdzie wszyscy
biegną, ale jeden nagrodę bierze". Ową nagrodą jest to samo, co oferuje nam
Zbawiciel: życie wieczne. Musimy jednak biec w wyścigu, musimy walczyć "nie
jakby z wiatrem walcząc, ale karcić ciało swoje i w niewolę je podbijać".

Dlatego właśnie ów nadchodzący okres pokuty, czas postów i umartwień, byśmy
nie zostali oskarżeni o bezczynne siedzenie, byśmy pracowali pilnie nad
swoim zbawieniem.

Dlatego, drodzy przyjaciele, pamiętając o tym wszystkim i wielbiąc Boga za
cudowne udzielanie łaski wszystkim narodom, wdrażajmy to w naszym codziennym
życiu, by ta łaska, którą otrzymujemy poprzez sakramenty, do których aluzję
czyni święty Paweł, mogła osiągnąć w nas swą pełnię.

Módlmy się i pracujmy, by łaska ta mogła być pewnego dnia świadkiem
ostatecznego wezwania Zbawiciela skierowanego do dusz wybranych: "Pójdźcie
błogosławieni Ojca mego, posiądźcie królestwo, zgotowane wam od założenia
świata" (Mt 25,3). Amen.

x. Jan Jenkins, FSSPX

Data: 2013-01-27 11:51:23
Autor: pulsar
Kazanie na Niedzielę Siedemdziesiątnicy
W dniu 2013-01-27 07:48, abc pisze:
Drodzy wierni,

Drodzy łatwo-wierni... nie wierzcie w te głupoty
próżniaków, którzy z waszej naiwności zrobili sobie
źródło utrzymania... O Bogu prawdziwym wiemy wszyscy
tyle samo, czyli WIELKIE NIC !!!

Data: 2013-01-27 12:01:54
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-27 11:51, pulsar pisze:
[...]

Czyli w zamian co proponujesz, na czym ludzie maja oprzeć sens swojego istnienia?

Data: 2013-01-27 10:50:44
Autor: khanula
W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 12:01:54 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Drodzy �atwo-wierni... nie wierzcie w te g�upoty

> pr�niak�w, kt�rzy z waszej naiwno�ci zrobili sobie

> �r�d�o utrzymania... O Bogu prawdziwym wiemy wszyscy

> tyle samo, czyli WIELKIE NIC !!!

Czyli w zamian co proponujesz, na czym ludzie maja oprzeďż˝ sens swojego istnienia?

lepiej niech ludzie nie opieraja swego istnienia na bezsensie wiary

Data: 2013-01-28 12:07:37
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-27 19:50, khanula@gazeta.pl pisze:

Czyli w zamian co proponujesz, na czym ludzie maja oprzeďż˝ sens swojego

istnienia?
lepiej niech ludzie nie opieraja swego istnienia na bezsensie wiary

A na czym?, błądzenie we mgle i czcze spekulacje mogą zastąpić wiarę?

Data: 2013-01-28 03:23:25
Autor: khanula
W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 12:07:37 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]

> istnienia?

> lepiej niech ludzie nie opieraja swego istnienia na bezsensie wiary

A na czym?, b��dzenie we mgle i czcze spekulacje mog� zast�pi� wiar�?

tia, bo to ze czlowiek z gliny, ze panbog zrobil wszystkie zwierzataka i roslinki, ze czlowiek zyje na ziemi i jest obecny od momonetu stworzenia tejze... i inne bzdety to nie sa "czcze spekulacje" wszystko to jest zywa i niepodwazalna "prawda"??? jak 2x2=5 z kawalkiem

pozycz mi tak z 500000 zl, na "wiare". kiedys ci oddam... w zyciu pozagrobowym. bo "wiara" czyni cuda!

Data: 2013-01-28 12:30:37
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-28 12:23, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

Z czegoś jednak człowiek powstał, ta twoja nauka potrafi na to odpowiedzieć - z czego właściwie powstał człowiek? A może ty wiesz z czego powstał i po co egzystuje przez pewien okres?

Data: 2013-01-28 03:41:17
Autor: khanula
W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 12:30:37 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]

Z czegoś jednak człowiek powstał, ta twoja nauka potrafi na to odpowiedzieć - z czego właściwie powstał człowiek? A może ty wiesz z czego powstał i po co egzystuje przez pewien okres?

wujek stefan go zrobil, on jest zmyslny facet. zrobil pralke i suszarke. umie naprawic samochod... a egzystuje po to by zadawac debilne pytania. bo jak wiadomo, czlowiek zyl i umarl a pomiedzy odczowal brak pieniedzy

proponuje wiecej uwagi poswiecic naukom przyrodniczym, a mnie zawracac sobie glowe religijnymi bzdetami

Data: 2013-01-28 18:43:51
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-28 12:41, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

No widzisz, twoja odpowiedź jest na poziomie twoich zarzutów wobec wiary innych.
Zastanawianie się nad istotą bytu nie musi być utożsamiane z żadną religią.

Data: 2013-01-28 11:21:01
Autor: khanula
W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 18:43:51 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Zastanawianie się nad istotą bytu nie musi być utożsamiane z żadną religią.

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

istota bytu jest niebyt, a z koncepcji najwazniejsza jest antykoncepcja

bij sobie te swoja piane o stworzeniu czlowieka, bo ktos go musial stworzyc przeciez - prawda? tak samo jak niemozliwym jest by boga nie bylo, to on jest? i takie tam duperele czyli zaangazowanie logiki do tlumacznie zagadnien nielogicznych.

swija droga skoro panbog stworzyl czlowika, to strasznie spieprzyl te swoja robote. bo grszej fuszerki nie mogl juz wykonac. bo ten jego twor jest chciwy, msciwy, pazerny, o sklonnosciach do przemocy... i takietam. a wszysto na obraz i podobienstwo. ja pierdziu, to ten panbog to dopiero jest gagatek..

Data: 2013-01-27 12:25:32
Autor: pulsar
W dniu 2013-01-27 12:01, Trybun pisze:

Czyli w zamian co proponujesz, na czym ludzie maja oprzeć sens swojego
istnienia?

Dlaczego 'w zamian' ? Jakakolwiek religia
nie jest potrzebna do uczciwego, sensownego
życia... Poczytaj i... proszę, włącz myślenie:

http://portalwiedzy.onet.pl/56619,,,,deizm,haslo.html

Data: 2013-01-27 12:35:35
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-27 12:25, pulsar pisze:
[...]

Nie, tak naprawdę życie bez wiary w wyższy sens swojego istnienia, pozbawione jest jakiegokolwiek sensu. Religie, choć pewnie są to pobożne życzenia, to jednak nadają ów sens życia wielu ludziom. Tego nie zastąpi im nic.

Data: 2013-01-27 12:40:41
Autor: pulsar
W dniu 2013-01-27 12:35, Trybun pisze:

[...]

Mów za siebie, proszę... Życie bez myślenia
jest tylko życiem bezmyślnym...

Data: 2013-01-28 03:14:05
Autor: andal
On Sun, 27 Jan 2013 12:40:41 +0100, pulsar wrote:

[...]

zebys nie wiem ile myslal

to glupole i tak cie zadepcza

a zatem spierdalaj

Data: 2013-01-28 12:07:06
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-27 12:40, pulsar pisze:
[...]

Niestety, ja też nie jestem człowiekiem wiary, tak że mówię tylko że rozumiem tych co w cos wierzą.. a takze przyznam otwarcie że zazdroszczę im tej ich wiary. Na pewno łatwiej przechodzić przez życie w coś wierząc.

Data: 2013-01-28 18:39:45
Autor: abc

Polecam http://msza.net/i/cz01_0.html

Data: 2013-01-27 13:47:34
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

za pośrednictwem ustanowionego przez Niego Kościoła.

Nie mylić z sektą lefebrystów.

x. Jan Jenkins

Ten przebieraniec nie jest księdzem.

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-01-27 14:10:12
Autor: pulsar
W dniu 2013-01-27 13:47, Grzegorz Z. pisze:

Nie mylić z sektą lefebrystów.

Cóż za różnica - lefebrysta, katolik czy jakiś inny
szaman, dojący naiwnych, zainfekowanych religią
przez oszustów w kieckach...

x. Jan Jenkins

Ten przebieraniec nie jest księdzem.

A jakby był księdzem, to co? Pracował by uczciwie
czy doił naiwnych, po uprzednim 'przygotowaniu' tymi
swoimi kazaniami ? Oszust to oszust. Ten Amber Gold
przy tym ich kościele, to pikuś... bo z Amber Goldem
jest już koniec, a do kościoła rząd ciągle dopłaca
z naszych podatków, bo politycy boją się ambony...
...rwa ich mać...

Data: 2013-01-27 14:51:46
Autor: mkarwan
Kazanie na Niedzielę Siedemdziesiątnicy
Użytkownik "Grzegorz Z." <torri@higginson.org> napisał w wiadomości news:ke37l4$3mc$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosów i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Nie ma żadnych plugawych obmierzłych pustynnych semickich guseł"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ef86d5f491184c99?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz kosciól"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl