Kazanie na XII Niedziele po Zesłaniu Ducha Świętego

Data: 2014-08-31 07:46:40
Autor: abc
Kazanie na XII Niedziele po Zesłaniu Ducha Świętego
Nasz Pan Jezus Chrystus uczy nas pierwszego i wielkiego przykazania:
Będziesz miłował Pana Boga twego ze wszystkiego serca twego.
Matka Najświętsza powiedziała w Fatimie: Moje Serce będzie twoim
schronieniem i drogą, która zaprowadzi ciebie do Boga.

Wiemy że Matka Boża ukazała się w Fatimie, by powiedzieć nam, że żąda
naszego oddania się Jej Niepokalanemu Sercu. To oddanie nakłada całkowitą
zmianę, jest prezentem, składanym w czci i miłości. Bóg życzy sobie
ustanowić pokój na świecie przez oddanie się Sercu Maryi.

Serce matki jest dla rodziny - to jest miłość. To jest miłość, która popycha
matkę, by chronić swe dzieciątko, poświęcić się, dawać siebie, bronić życia
dziecka. Każde dziecko instynktownie ufa sercu matki, ponieważ wie, że ma w
jej sercu specjalne miejsce.

Tak samo jest z Sercem Maryi, Matki Kościoła. Ona powiedziała w Fatimie:
Moje Serce będzie twoim schronieniem i drogą, która zaprowadzi ciebie do
Boga. Dlatego Serce Maryi jest dla wszystkich Jej dzieci schronieniem i
drogą do Boga.

Ta prawda została ogłoszona przez Boga ludzkości już po grzechu
pierworodnym. Diabłu, który kusił pierwszych rodziców do nieposłuszeństwa,
Pan powiedział: Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie a Niewiastę, pomiędzy
potomstwo twoje a potomstwo Jej: Ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz Mu
piętę (Rdz 3, 15).

Nowe potomstwo, które będzie urodzone z tej Niewiasty, zatriumfuje w wojnie
przeciwko potomstwu szatana. Maryja to Matka tego nowego potomstwa: jest
jakby nowym drzewem życia posadzonym w ogrodzie tego świata, żeby Jej dzieci
mogły jeść jego owoce.

Wszystkie dzieci otrzymują naturalne życie z serca matki: pierwszy oddech,
żywą krew, bicie serca. Związek małego dziecka z łonem matki jest tak
głęboki, że możemy powiedzieć, iż serce matki jest sercem jej dziecka. Ta
sama prawda odnosi się do Maryi, która nosiła w swoim łonie Syna Boga.
Dlatego Serce Maryi jest w pewien sposób sercem tego nowego potomstwa,
którego pierwszym przykładem jest Jezus.

Dzieci Kościoła muszą się karmić owocami Serca Niepokalanej. Ponieważ sam
Jezus powiedział: Ja jestem chlebem żywym... Jeśli kto spożywa ten chleb,
będzie żył na wieki. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca,
tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie (J 6, 48). I to życie w
Chrystusie jest życiem dzięki Maryi, bo Jezus wziął od Maryi ciało i krew.

To jest to Serce, w którym Ojciec zamknął swojego Syna, jako w pierwszym
tabernakulum. Maryja była pierwszą Monstrancją, która nosiła Syna Bożego. To
krew z Serca Niepokalanej dała życie i Synowi Boga, i ludzkości.

Maryja jest więc naszą Matką - Matką Kościoła. I dlatego Maryja jest Matką
pokolenia, którego zadaniem jest zniszczyć głowę węża.

Oddanie Niepokalanemu Sercu Maryi musi zacząć się od prawdziwego
poświęcenia, prawdziwego nawrócenia i złożenia daru z siebie, jak w
Eucharystii chleb i wino zmienia się w ciało i krew Chrystusa, które
powstały z żywego Serca Maryi.

Serce Maryi jest naszym schronieniem, ale też drogą, która prowadzi nas do
Boga. Jesteśmy potomkami pokolenia stworzonego przez Boga. Bierzemy nasze
nadprzyrodzone życie z tego samego źródła, serca Maryi. Przez nawrócenie i
poświęcenie jesteśmy braćmi i siostrami w Sercu Maryi. Dlatego Pan Jezus
przemawia do nas przypowieścią o miłosiernym Samarytaninie, który naprawdę
kochał swego bliźniego, miał dlań litość i poświęcił się dla jego dobra.

Nie ma prawdziwej miłości bez ofiary. Każdy moment życia Matki Najświętszej
został naznaczony ofiarą. Ona żądała zawsze ofiary - w La Salette, w
Lourdes, w Fatimie. Ofiary z życia, która nadaje życiu nowe znaczenie. Pokój
świata zależy od naszych ofiar, tak jak zbawienie świata zależało od ofiary
na Krzyżu.

Wszystkie łaski przechodzą przez Jej ręce, ponieważ ona jest Matką Tego,
który jest źródłem wszystkich łask. Jej macierzyńskiem Serce zawsze prosi o
ofiarę, gdyż wie, że łaski przychodzą do nas przez ofiarę.

Pomyślmy nad słowami Maryi. Czy chcemy złożyć ofiarę z siebie? Każdy aspekt
naszego życia może przemienić się w ofiarę, jeśli powierzymy to
Niepokalanemu Sercu. Możemy wyrzec się oglądania telewizji albo filmów, o
których wiemy, że są niezgodne z przykazaniami Bożymi. Możemy poważnie
traktować nasze obowiązki. Przecierpieć obrazę. Wszystko stanowić może
bardzo miłą Bogu ofiarę.

Módlmy się do Serca Niepokalanej. Ona może dać nam pragnienie i odwagę, by
wziąć Krzyż i wypełnić wielkie przykazanie, które dał nam Chrystus: kochać
Boga z całego serca. Będziesz miłował Pana Boga twego ze wszystkiego serca
twego.

Błogosławię,
x. Jan Jenkins, FSSPX

Kazanie na XII Niedziele po Zesłaniu Ducha Świętego