Kaźdy sam odpowiada za swoje grzechy

Data: 2009-10-20 19:11:20
Autor: abc
Kaźdy sam odpowiada za swoje grzechy
Święty Kościół grzesznych ludzi jest społecznością nadprzyrodzoną,
widzialną, świętą i powszechną, którą ustanowił Jezus Chrystus i nazwał
Kościół swoim.

Wyznajemy w Credo wiarę w: " .. unam, sanctam, catholicam et apostolicam
Ecclesiam". Wyznajemy wiarę w Kościół ŚWIĘTY, a nie w instytucję czysto
ludzką, błądzącą i grzeszną.

Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa. Prawdziwą głową Kościoła jest sam
Jezus Chrystus, który w sposób niewidzialny zamieszkuje go, rządzi nim i
jednoczy w Sobie Jego członków. Chrystusowi nie można przecież przypisać
niczego moralnie niewłaściwego.

Ilekroć pojawia się zło, zawsze jest ono dziełem jednostki. Choćby było to
zło przedstawicieli Kościoła, jego księży, biskupów, papieży nawet, choćby
czyniąc je powoływali się na swoje rozumienie świętej nauki, ostatecznie
zawsze błąd jest ich.

Winy członków nie mogą splamić tego, co z samej istoty jest nieskalane.

Kaźdy sam odpowiada za swoje grzechy