Każdy żołnierz ma prawo do grobu

Data: 2010-08-17 09:26:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Każdy żołnierz ma prawo do grobu
W niedzielę odwołana została uroczystość odsłonięcia tablicy na mogile żołnierzy Armii Czerwonej poległych pod Ossowem. Została pomalowana w czerwone gwiazdy, a obok protestowała grupka osób z biało-czerwonymi sztandarami, skandując: "Hańba!".

W ceremonii miał wziąć udział ambasador Rosji. W mogile znajdują się szczątki 22 żołnierzy z 235. i 238. pułków strzelców, którzy nacierali na Warszawę w 1920 r.

Rozmowa z Andrzejem Krzysztofem Kunertem, sekretarzem Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa

Paweł Wroński: Czy jest pan zaskoczony protestami przeciwko odsłonięciu tablicy na mogile żołnierzy Armii Czerwonej na polu Bitwy Warszawskiej?

Dr Krzysztof Kunert: To było dla mnie ogromne i przykre zaskoczenie. Najbardziej zdziwiło mnie, że protestujący krzyczeli "Precz z pomnikiem!". Jest gigantyczna różnica między pomnikiem a mogiłą wojenną. Pomnik to oddanie hołdu, czci, jest uznaniem czyjegoś bohaterstwa albo manifestacją wdzięczności. Mogiła natomiast zapewnia godziwy spoczynek szczątkom żołnierza. To prawo moralne, a także obowiązek wynikający z umów międzynarodowych. Prawo do upamiętnienia ma każdy żołnierz, z wyjątkiem zbrodniarzy wojennych. Dotyczy ono także żołnierzy armii agresora, naszych wrogów.

Zresztą to prawo obowiązuje również wobec rozsianych na całym świecie mogił polskich żołnierzy, którzy nie zawsze traktowani byli jako sojusznicy czy wyzwoliciele.

Pan usiłował dyskutować z uczestnikami protestu w Ossowie. Udało się panu tę różnicę im wytłumaczyć?

- Nie wiem, czy udało mi się przedstawić te racje, ale pod koniec jeden z uczestników protestu zaczął używać określenia mogiła, a nie pomnik. Część protestujących domagała się referendum. Zaproponowałem, że jestem gotów przyjechać do Ossowa i na spotkaniu z mieszkańcami to wszystko wytłumaczyć, bo najpierw trzeba wyjaśnić nieporozumienia i błędne interpretacje, referendum oczywiście może być później. Niestety, nie mogę powiedzieć, żeby ta inicjatywa była przyjmowana z entuzjazmem.

więcej:

http://wyborcza.pl/1,75478,8259852,Kazdy_zolnierz_ma_prawo_do_grobu.html

 Manfred von Richthofen - niemiecki lotnik, największy as myśliwski okresu I wojny światowej, nazywany Czerwonym Baronem. Odniósł 80 zwycięstw powietrznych oficjalnie uznanych.

21 kwietnia 1918 roku został zestrzelony niedaleko Sommy w północnej Francji.

W uznaniu dla Manfreda von Richthofena jako lotnika, został on pochowany w Bertangles pod Amiens następnego dnia po śmierci z pełnymi honorami wojskowymi przez 3. dywizjon australijskich sił powietrznych. Trzy lata później Francuzi przenieśli zwłoki na cmentarz wojskowy we Fricourt, następnie 20 listopada 1925 uroczyście przeniesiono je na berliński cmentarz Invalidenfriedhof, a w 1975 do rodzinnego grobu na cmentarzu w Wiesbaden.

Tak postępują cywilizowane narody. Obawiam się, że przed Polską jest jeszcze długa droga.

Data: 2010-08-17 07:53:35
Autor: apr...
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a):
[...]

facio ciebie to już całkowicie POjebało, ta ideologia POstkomunistyczna całkiem mózg ci wyżarła, może na dziedzińcu pałacu z żyrandolami POstawisz 8-metrowy POmnik ruskich "żołnierzy" strzelających w tył głowy żołnierzom polskim w Katyniu ? --

Data: 2010-08-17 09:59:55
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4df5v$289$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czytaj ze zrozumieniem synku. Chodzi o mogiłę.
A jeśli jesteś katolikiem, to posłuchaj, co mówi Jezus:

 Miłość nieprzyjaciół*

     43 Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził*.44  A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują;45  tak będziecie synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych.46  Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią?47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią?48  Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski.

Sądząc z twoich słów, jesteś daleki od chrześcijaństwa.

Data: 2010-08-17 08:10:17
Autor: apr...

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości > facio ciebie to już całkowicie POjebało, ta ideologia POstkomunistyczna
> [...]

Sądząc z twoich słów, jesteś daleki od chrześcijaństwa.

misiu tylko nie synku, jedynie dla matki i ojca nim jestem, to PO 1.
PO 2.
zamiast POmnika może tablicę pamiątkową na gmachu PO 3. jeżeli chodzi o chrześcijaństwo / bo widzę, że tobie ono jest bliskie /
to czy nie uważasz, że konkordat nie POwinien zostać natychmiastowo rozwiązany a faceci w sukienkach wydaleni z granic państwa jako szpiedzy obcego państwa ?
PO 4.
co ma chrześcijaństwo do wiary mój ty chrześcijaninie ?
PO 5.
jak się ma twoja POstawa wobec peło jako najbardziej antychrzecijańskiego rządu w dziejach ?

Data: 2010-08-18 19:35:42
Autor: złodziej podatków
Bogdan Idzikowski <bogdanid@sz.home.pl> napisał(a): > > Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości > > facio ciebie to już całkowicie POjebało, ta ideologia POstkomunistyczna
> [...]
PO 5.
jak się ma twoja POstawa wobec peło jako najbardziej antychrzecijańskiego rządu w dziejach ?
..
Jak zwykle na temat.

Data: 2010-08-17 10:12:49
Autor: Tomek
[...]

A gdzie w tym tekście mowa o stawianiu pomników gwałcicielom i mordercom?
Tomek

Data: 2010-08-17 11:31:35
Autor: dK

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i4dgp9$1qll$1news.ett.com.ua...

[...]

Udowodnij najpierw, że ci co leżą konkretnie w tym grobie są gwałcicielami i mordercami.

dK

Data: 2010-08-18 08:48:39
Autor: Tomek

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c6a5706$0$27035$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie muszę - był przedstawicielem armii, która napadła na mój kraj. Armia ta jako całość dokonywała czynów haniebnych i jako całość może zostać uznana za zbrodniczą.
A Twoje rozumowanie prowadzi do wniosku - skoro nie udowodnię, że SS-man zabijał, to mogę mu postawić pomnik tuż obok grobów ofiar jego organizacji. Swoją drogą słyszałem, że Hitler nigdy nikogo osobiście nie zabił, nawet jak był żołnierzem w czasie I wojny światowej. Taki tam sympatyczny artysta...
Tomek

Data: 2010-08-18 09:26:57
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

A Twoje rozumowanie prowadzi do wniosku - skoro nie udowodnię, że SS-man zabijał, to mogę mu postawić pomnik tuż obok grobów ofiar jego organizacji. Swoją drogą słyszałem, że Hitler nigdy nikogo osobiście nie zabił, nawet jak był żołnierzem w czasie I wojny światowej. Taki tam sympatyczny artysta...

Rozkaz Komisji Pełnomocnej WCIK nr 116
Tambów, 24 Czerwca 1921

Dotychczasowe doświadczenia w kwestii szybkiego oczyszczenia z bandytyzmu określonych rejonów wskazują na dużą przydatność następującej metody czystki:
Wytypować gminy o szczególnie bandyckich nastrojach i wysłać tam przedstawicieli powiatowej komisji politycznej, wydziału specjalnego, delegatury trybunału wojskowego i dowództwa wraz z oddziałami wyznaczonymi do przeprowadzenia czystki.
Po przybyciu na miejsce gminę otoczyć, wziąć 60&#8211;100 najwybitniejszych osób jako zakładników i wprowadzić blokadę. Wyjazd i wjazd na teren gminy powinny być na czas operacji zabronione.
Następnie należy zwołać zgromadzenie gminne w pełnym składzie i odczytać rozkazy Komisji Pełnomocnej WCIK nr 130 i 171 oraz ujęty w formę pisemną wyrok dla danej gminy.  Mieszkańcom dać dwie godziny na wydanie bandytów i broni oraz rodzin bandytów, a ludność poinformować, że w razie odmowy udzielenia wspomnianych informacji zakładnicy zostaną rozstrzelani po dwóch godzinach.
Jeżeli ludność w tym terminie nie wskaże bandytów i broni, zgromadzenie zwołać powtórnie i pojmanych zakładników na oczach ludności rozstrzelać, po czym wziąć nowych zakładników i zgromadzeniu gminnemu jeszcze raz nakazać, by wydano bandytów i broń.
Tych którzy zechcą to uczynić ustawić oddzielnie, podzielić na grupy po sto osób; każda setka ma przejść przez komisję przesłuchującą (przedstawiciele wydziału specjalnego i trybunału wojskowego). Każdy powinien złożyć zeznania nie zasłaniając się niewiedzą.
W razie oporu dokonać dalszych egzekucji itd.
Po opracowaniu materiału otrzymanego na przesłuchaniach, stworzyć oddziały ekspedycyjne, do których koniecznie włączyć osoby, które złożyły zeznania i innych spośród mieszkańców, po czym rozpocząć wyłapywanie bandytów.
Po zakończeniu czystki blokady zdjąć, ustanowić komitet rewolucyjny (rewkom) i osadzić w gminie milicję.
Niniejsze Komisja Pełnomocna WCIK rozkazuje natychmiast wykonać.

Przewodniczący Komisji Pełnomocnej (-) Antonow-Owsiejenko
Dowodzący wojskami (-) Tuchaczewski     Tuchaczewskiego w końcu rozstrzelano, ale bynajmnie nie za to.
A po 20 latach Chruszczow zamierzał postawić mu pomnik.

Data: 2010-08-18 09:27:09
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i4g07c$2s9e$1news.ett.com.ua...

[...]

Z rusofobami nie należy dyskutować. Należy im współczuć.

Data: 2010-08-18 09:36:55
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

> był żołnierzem w czasie I wojny światowej. Taki tam sympatyczny artysta...

Z rusofobami nie należy dyskutować. Należy im współczuć.

Jaka tam rusofobia...
To byli bolszewicy - narodowość była im obojętna.
Nad swoimi - Rosjanami, Ukraińcami,... - znęcali się jeszcze bardziej.

Data: 2010-08-18 01:21:05
Autor: DJ MC Donald Musk
On 17 Sie, 09:59, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
Użytkownik " apr..." <aprecja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomościnews:i4df5v$289$1inews.gazeta.pl...

> [...]

> polskim w Katyniu ?

Czytaj ze zrozumieniem synku. Chodzi o mogiłę.
A jeśli jesteś katolikiem, to posłuchaj, co mówi Jezus:

Przeciez oni MAJA MOGILE!
czy moze leza na wierzchu i psy im kosci ogryzaja?
co za glab komuszy!

Data: 2010-08-18 07:54:43
Autor:
[...]

Piękne słowa, nie przeczę. Cudnie byłoby, gdyby były stosowane przez
wszystkich wierzących, chociażby w życiu codziennym tylko...

Niech Pan uczy tego swoje dzieci wobec obcych im Polaków.  W życiu codziennym
właśnie.

Wyciąganie tutaj 'zasad chrześcijaństwa' jest nieporozumieniem.
Mogiły/wojny to nie życie codzienne.

Po pierwsze: Myślę, że jak komuś wierzącemu np. zgwałcą dziecko a potem
poćwiartowane podrzucą do domowego śmietnika, to ciężko mu będzie zastosować
podane przez Pana zasady. Nawet jak będzie tzw. głęboko wierzący...

Po drugie: Nie wiem czemu Polska ma być zawsze pierwszym chętnym do podania
ręki/pojedniania... wobec aparatu państwowego Rosji w szczególności (w którym
obowiązuje urzędowy zakaz wzajemności dobra).

Data: 2010-08-18 12:04:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4g3k3$n3f$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jesteś kurwa niedouczonym cepem. Poczytaj se ustawy jakie zostały uchwalone i  op....ol się ode mnie. I pozostań sam ze swoimi fobiami.

Data: 2010-08-18 10:30:29
Autor:
> [...]

Jesteś kurwa niedouczonym cepem. Poczytaj se ustawy jakie zostały uchwalone i  op....ol się ode mnie. I pozostań sam ze swoimi fobiami.

Nie klnij. Poczytaj sobie ustawy o używaniu wulgaryzmów w internecie. To już nie pomodlisz się za mnie? Ale może przynajmniej wybaczysz.

Co do prawa. Niedawno przeklepali w przepisach unijnych , że ślimak to ryba
słodkowodna  - 'wywalczyła' sobie to Francja (wcześniej, że marchew to owoc -
zasługa Hiszpanów). Jakoś nie zamierzam tego uznawać i uczyć tego swojego
dzieciaka. Ewent. jak dorośnie, to usłyszy o tym w dziale "wynaturzenia".

Oprócz przepisów prawa są ich PRZERÓŻNE interpretacje, zwyczaje i tradycje.
Zresztą, nawet niektórzy prawnicy uważają, że do przepisów prawa należy
podchodzić w każdym przypadku w inny sposób (biznesowe/moralne/prawne
podejście do przepisów).

Data: 2010-08-18 12:33:56
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4gco5$r7r$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Nie klnij. Poczytaj sobie ustawy o używaniu wulgaryzmów w internecie.

To już nie pomodlisz się za mnie? Ale może przynajmniej wybaczysz.

Jeśli wyrazisz skruchę i obiecujesz poprawę!

Data: 2010-08-18 16:50:54
Autor:
> [...]
>
> To już nie pomodlisz się za mnie? Ale może przynajmniej wybaczysz.

Jeśli wyrazisz skruchę i obiecujesz poprawę!

Jeżeli bowiem pomodlicie się za  tych, którzy już wyrazili skruchę i obiecali
poprawę, cóź za nagrodę mieć będziecie?

Grunt, żeby być w stanie pomodlić się za kogoś przed wyrażeniem
skruchy/obietnicy a nawet za tych, którzy nie wyrazili skruchy i nie obiecują
poprawy. Nie wie Pan o tym?
Jak wrzucę co łaska, ale nie mniej niż 30x30=900 złotych, to i mszę
gregoriańską w Licheniu sobie kupię. Przed wpłatą takiej mszy nie będzie.
To co to za wiara z cennikiem (kiedyś "co łaska" , ale teraz "co łaska, nie
mniej niż" ) ? Mam coś obiecać/dorzucić, bo inaczej modlitwa się nie należy? ;)

Data: 2010-08-18 18:55:21
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4h31e$cso$1inews.gazeta.pl...
> [...]

mniej niż" ) ? Mam coś obiecać/dorzucić, bo inaczej modlitwa się nie należy? ;)

A coś k...a myślał.
Za darmo boli gardło.

Data: 2010-08-17 10:46:13
Autor: boukun
[...]

Co za prymitywna chołota...

Wiekszość krasnoarmiejców pochodziła ze wsi i była zagoniona do Czerwonej
Armii.
Kilka lat później prawie milion żołnierzy Armii Czerwonej zginęło na terenie
Polski w drodze do Berlina.

boukun

Data: 2010-08-17 09:21:46
Autor: apr...
[...]

no to wytłumacz mi gościu jak to jest, że "krzewiciel" demokracji na świecie i jego przydupasy na karnej ekspedycji w afganistanie nie chowają swoich żołnierzy w ziemi afgańskiej ?
czy afgańczycy są mniej cywilizowani od polaków ?
obcy żołnierz na wojnie zawsze jest agresorem i bandytom, czy należy mu się mogiła, tak należy, w kraju z którego wyruszył na wojnę ! --

Data: 2010-08-17 11:49:52
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4dkb9$iop$1inews.gazeta.pl...
[...]

Poczytaj i pomyśl czy afgańczycy są mniej cywilizowani od polaków?

Afgańscy Talibowie zniszczyli dwa wielkie posągi Buddy, wykute w skale w Bamjanie. Zniszczenie tych zabytkowych figur nazwał 'zbrodnią przeciw kulturze'. Matsuura poinformował, że jego specjalny wysłannik - francuski dyplomata Pierre Lafrance - stwierdził naocznie, że Talibowie zniszczyli posągi Buddy, mimo apelów z całego świata, by zachowali te unikatowe eksponaty sztuki. Wcześniej minister spraw zagranicznych Afganistanu powiedział, że jego rząd odrzucił prośbę sekretarz generalny ONZ Kofiego Annana o nie niszczenie dwóch największych na świecie posągów Buddy, znajdujących się na terenie tego kraju. Minister podkreślił, że kwestia ta jest wyłącznie 'wewnętrzną sprawą religijną'. Przywódca Talibów Muhammed Omar poinformował, że niemożliwe jest cofnięcia wydanego 26-tego lutego dekretu w sprawie niszczenia w Afganistanie wszystkich nie-islamskich pomników historycznych i kulturalnych. Zgodnie z religijną tradycją islamu, nie można prezentować materialnych wizerunków ludzi i innych istot żywych.

Data: 2010-08-17 10:07:25
Autor: apr...
> [...]

Afgańscy Talibowie zniszczyli dwa wielkie posągi Buddy, wykute w skale w Bamjanie. Zniszczenie tych zabytkowych figur nazwał 'zbrodnią przeciw kulturze'. Matsuura poinformował, że jego specjalny wysłannik - francuski dyplomata Pierre Lafrance - stwierdził naocznie, że Talibowie zniszczyli posągi Buddy, mimo apelów z całego świata, by zachowali te unikatowe eksponaty sztuki. Wcześniej minister spraw zagranicznych Afganistanu powiedział, że jego rząd odrzucił prośbę sekretarz generalny ONZ Kofiego Annana o nie niszczenie dwóch największych na świecie posągów Buddy, znajdujących się na terenie tego kraju. Minister podkreślił, że kwestia ta jest wyłącznie 'wewnętrzną sprawą religijną'. Przywódca Talibów Muhammed Omar poinformował, że niemożliwe jest cofnięcia wydanego 26-tego lutego dekretu w sprawie niszczenia w Afganistanie wszystkich nie-islamskich pomników historycznych i kulturalnych. Zgodnie z religijną tradycją islamu, nie można prezentować materialnych wizerunków ludzi i innych istot żywych.
no i widzisz boguś,
...Zgodnie z religijną tradycją islamu, nie można prezentować materialnych wizerunków ludzi i innych istot żywych...
to PO 1.
PO 2. buddyzm to religia talibów ?
PO 3.
co ma wielkość / jak już / do wiary i religii, czy brazylia przez posąg jezusa nad rio, jest bardziej wierząca ?
PO 4.
niech każdy robi w swoim domu co mu się rzewnie POdoba / w granicach prawa /.

Data: 2010-08-17 11:54:57
Autor: Panslavista
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message news:4c6a5b44$1news.home.net.pl...

[...]

To samo zapisane jest w Dekalogu.

Data: 2010-08-17 10:15:30
Autor: Tomek
[...]

No właśnie - mają prawo do grobu, ale nie pomnika.

[...]

Porównujesz niemieckiego lotnika z bandą morderców i gwałcicieli. Przypominam, że w tamtym okresie Armia Czerwona była ochotnicza. I najechała na Polskę. A tu mordowali i grabili - i dlatego Polacy masowo (włącznie z robotnikami i chłopami, na których liczył Lenin) bronili ojczyzny. Poczytaj sobie Babla i zobaczysz "szlachetność" krasnoarmiejców...
Tomek

Data: 2010-08-17 01:34:05
Autor: robertbig
Każdy żołnierz ma prawo do grobu
On 17 Sie, 10:15, "Tomek" <ten...@tlen.pl> wrote:
 I najechała
na Polskę.

Jak tak lubisz czytac, to doczytaj ,że to Pisudski napadł na ACz. A
oni nas tylko pogonili...

Data: 2010-08-17 10:46:02
Autor: Tomek

Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:2a2b9105-41d5-419c-9a5a-7cc0c2e265e6i31g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Tak. W ukraińskim Kijowie... :-) Wiesz, a Amerykanie w 1944 r. napadli na Niemców we Francji. Okrutnicy...
Poczytaj trroszkę historii, proszę.
Tomek

Data: 2010-08-17 08:30:51
Autor: apr...
Tomek <tentom@tlen.pl> napisał(a):
> [...]

na Polskę. A tu mordowali i grabili - i dlatego Polacy masowo (włącznie z robotnikami i chłopami, na których liczył Lenin) bronili ojczyzny. Poczytaj sobie Babla i zobaczysz "szlachetność" krasnoarmiejców...
qrwa mać, to znaczy, że ten lotnik to sobie tylko latał i strzelał do kaczek ?
na ziemi żadnego kraju nie powinno być POmników, grobów ani tablic poświęconych obcym żołnierzom, POniali ?

Data: 2010-08-17 10:44:31
Autor: Tomek
[...]

Strzelał do innych żołnierzy - takie był czas i wojenne prawo. A nie mordował cywilów, podpalał wsi... Taka drobna różnica.
Tomek

Data: 2010-08-17 09:05:12
Autor: apr...
> [...]

> na ziemi żadnego kraju nie powinno być POmników, grobów ani tablic
> poświęconych obcym żołnierzom, POniali ?

słuchaj POpaprańcu, przeczytaj jeszcze raz:
na ziemi Żadnego Kraju nie powinno być POmników, grobów ani tablic
poświęconych Obcym Żołnierzom, POniał tłuku ?
rozumiesz gościu o co chodzi, czy łopatologicznie ?

Data: 2010-08-17 11:57:03
Autor: WW
W dniu 2010-08-17 11:05,  apr... pisze:
boukun<boukun@neostrada.pl>  napisał(a):

UĹźytkownik " apr..."<aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl>  napisał

[...]

A niby dlaczego ?

Po pierwsze, to szacunek dla zmarłych jest jednym z mierników kultury - poszukaj w słowniku co to słowo znaczy.
Po drugie, takie jest prawo międzynarodowe i jeśli chcemy, aby inni uważali nas za cywilizowanych, o mogiły musimy dbać.
Po trzecie, ci ludzie walczyli za swoją ojczyznę, często z niesłychanym bohaterstwem i to trzeba docenić. "Honor i ojczyzna" nie tylko polakom jest dana.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein FĂźhrer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-08-17 10:48:45
Autor: apr...
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

> [...]

"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein FĂźhrer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "
czy prawo międzynarodowe nakazuje toczyć wojny ?

Data: 2010-08-17 13:24:43
Autor: WW
Każdy żołnierz ma prawo do grobu
W dniu 2010-08-17 12:48,  apr... pisze:

s�uchaj POpapra�cu, przeczytaj jeszcze raz:
na ziemi ŝadnego Kraju nie powinno by� POmników, grobów ani tablic
po�wi�conych Obcym ŝo�nierzom, POnia� t�uku ?
rozumiesz go�ciu o co chodzi, czy �opatologicznie ?

A niby dlaczego ?

Dlaczego na to pytanie nie odpowiedziałeś ?

Po pierwsze, to szacunek dla zmar�ych jest jednym z mierników kultury -
poszukaj w s�owniku co to s�owo znaczy.
Po drugie, takie jest prawo mi�dzynarodowe i je�li chcemy, aby inni
uwaşali nas za cywilizowanych, o mogi�y musimy dba�.
Po trzecie, ci ludzie walczyli za swoj� ojczyzn�, cz�sto z nies�ychanym
bohaterstwem i to trzeba doceni�. "Honor i ojczyzna" nie tylko polakom
jest dana.

czy prawo międzynarodowe nakazuje toczyć wojny ?

Nie, ale nakazuje otaczać opieką groby jej ofiar - wszystkich ofiar !.
Kulturalny człowiek nawet tych nakazów nie potrzebuje.

Data: 2010-08-17 14:49:26
Autor: boukun

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4djc8$fk5$1inews.gazeta.pl...

> [...]

poświęconych Obcym Żołnierzom, POniał tłuku ?
rozumiesz gościu o co chodzi, czy łopatologicznie ?

Jesteś głupim, pojebanym tłukiem!!!
Ciebie mogą chować pod płotem...

boukun

Data: 2010-08-17 14:59:06
Autor: u2
W dniu 2010-08-17 14:49, boukun pisze:
Jesteś głupim, pojebanym tłukiem!!!
Ciebie mogą chować pod płotem...

Szybciej ciebie bekon pochowają byle gdzie za te twoje wybiórcze wojenki
z krzyżem.

Data: 2010-08-17 15:16:49
Autor: boukun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c6a879e$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na szczęście w Świdnicy koło mojego domu jest cmentarz komunalny...
Jak najdalej od katabasów...

boukun

Data: 2010-08-17 15:40:01
Autor: u2
W dniu 2010-08-17 15:16, boukun pisze:
Szybciej ciebie bekon pochowają byle gdzie za te twoje wybiórcze wojenki
z krzyżem.

Na szczęście w Świdnicy koło mojego domu jest cmentarz komunalny...
Jak najdalej od katabasów.

Nie martw się, jak umrzesz to będzie święto, bekon :)

Data: 2010-08-17 10:45:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i4dgu7$1qr7$1news.ett.com.ua...
[...]

Czy pamiętasz kto był agresorem w I Wojnie Światowej? Północna Francja to rdzenne tereny Niemiec?

Trzymaj się faktów historycznych: to Polska przedsiębrała wyprawę na Wilno, które to miasto było w rękach sowieckich i tym samym wywołała wojnę polsko-bolszewicką.

Ale przecież nie o to chodzi. Chdzi o zwykłą przyzwoitość, o chrześcijańskie miłosierdzie.
Wojsko australijskie urządziło nieprzyjacielowi paradny pogrzeb. Francuzi stwierdzili, że lepiej wrogowi będzie na cmentarzu wojskowym i po 3 latach przenieśli zwłoki niemieckiego majora.

My po 90 latach zakazujemy 22 żołnierzom nieprzyjaciela godnego pochówku.

Data: 2010-08-17 10:56:03
Autor: Tomek
Każdy żołnierz ma prawo do grobu

Trzymaj się faktów historycznych: to Polska przedsiębrała wyprawę na Wilno, które to miasto było w rękach sowieckich i tym samym wywołała wojnę polsko-bolszewicką.

Przypminam zatem w skrócie - Niemcy na mocy traktatu Brzeskiego wycofywali się z terenów spornych - etnicznie Polskich, Białoruskich i Ukraińskich. Na mocy porozumień strefa ta miała pozostać wolna od wojska, a referendum miało zdecydować, w jakim państwie chcą żyć obywatele. Niestety Rosjanie zaczęli zajmować te tereny zwalniane przez wycofujących się Niemców. Odzyskanie Wilna było epizodem w tej wojnie. Rosjanie posuwali sie naprzód, zajęli także Ukrainę, która wcześniej ogłosiła niepodległość. Piłsudski poszedł na Kijów mając nadzieję, że odbije ją z rąk bolszewików a władzę przekaże Ukraińcom (podobna sytuacja miałą miejsce w łotewskim Dyneburgu - po jego odbiciu z rąk bolszewików po bodaj 2 miesiącach Wojsko Polskie sie wycofało do koszar na terenie Polski).
I tak dalej... Mam dalej tłumaczyć jak krowie na rowie, czy potyczasz sam? Wystarczy w Google wrzucić "wojna polsko-rosyjska 1920". Znajdziesz mniej wiecej podobne materiały, o ile nie zaczniesz czytać Komsomolskiej Prawdy :-)
Tomek

Data: 2010-08-17 11:34:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i4dja9$1rr8$1news.ett.com.ua...

[...]

To sobie dalej poczytaj, co Piłsudski obiecał Ukraińcom i jak potem haniebnie zdraził ich zawierając Pokój Ryski.
Przy okazji dowiesz się dlaczego Ukraińcy nienawidzą "polskich panów".

No i donieś się do tego, co niżej.

Data: 2010-08-17 12:02:57
Autor: Klin
Użytkownik Tomek napisał:

[...]
:-)
Tomek

    Płatnej agenciurze nic się nie wytłumaczy on będzie bronić każdej tezy
    gdy mu dasz parę srebrników.

Data: 2010-08-17 10:49:21
Autor: boukun
[...]

My Polacy nigdy nie będziemy cywilizowanym narodem i nigdy nie będziemy stanowić jakiejś wartości w Europie...
Zawsze pozostaniemy ciemnogrodem i na szarym końcu cywilizacji...

boukun

Data: 2010-08-18 09:59:35
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

stanowić
jakiejś wartości w Europie...
Zawsze pozostaniemy ciemnogrodem i na szarym końcu cywilizacji...

O co ci teraz chodzi?
Twierdzisz że mają prawo do pomnika?
Jeśli tak to postaw pomnik w swoim ogródku, ale nie żądaj od mieszkańców Ossowa aby taki pomnik zaakceptowali u siebie.

Media piszą na ogół o pomniku, choć niektórzy twierdzą że to po prostu mogiła.
Tak okazała mogiła wygląda jednak na pomnik. Dziwne że fotografie jakie się pojawiły nie pokazują wyraźnie wyglądu tego dość okazałego monumentu.
Ponadto odsłonięcie miało być uroczyste - z udziałem przedstawiciela ambasady rosyjskiej.

Data: 2010-08-18 15:20:27
Autor: boukun

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.0000149d.4c6b92e7newsgate.onet.pl...

> [...]

Twierdzisz że mają prawo do pomnika?
Jeśli tak to postaw pomnik w swoim ogródku, ale nie żądaj od mieszkańców Ossowa

Jeśli by w moim ogródku zostali pochowani ci żołnierze, mieliby pomni nagrobny...
Każdy ma prawo mieć taki pomnik na grobie, jaki sobie zażyczy... Mieszkańcy Ossowa to buraki jak ty, niky im nie stawiał pomnika w ich ogródku...

boukun

Data: 2010-08-17 17:02:06
Autor: konus
Każdy żołnierz ma prawo do grobu

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c6a39bd$1news.home.net.pl...

.................<

Tak postępują cywilizowane narody. Obawiam się, że przed Polską jest jeszcze długa droga.

Mylisz sie ! To tylko kwestia pozbycia sie z przestrzeni publicznej pisokatolkow a tych jest nieliczna , choc b. glosna garstka . Mysle , ze wystarczyloby zamknac Kaczynskiego w jakims szpitalu psychiatrycznym . Rydzyka w kryminale a jest za co a jakosc naszego zycia publicznego w sposob zdecydowany poprawilaby sie tak samo zreszta jak nasz wizerunek w swiecie .
To naprawde niewiele . Nasz rzad jest jednak , poki co , zbyt slaby aby dac do zrozumienia , ze wariaci nie moga nadawac Polsce ryja .

kwakwa

Data: 2010-08-17 17:30:55
Autor: apr...
[...]

ładna mi "mogiła"
http://tiny.pl/h7knw

Data: 2010-08-17 19:53:55
Autor: boukun

Użytkownik " apr..." <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i4eh0f$qvm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mogiła zbiorowa, no i?

boukun

Data: 2010-08-17 18:21:48
Autor: apr...
Każdy żołnierz ma prawo do grobu

> ładna mi "mogiła"
> http://tiny.pl/h7knw

Mogiła zbiorowa, no i?

boukun
no i to po węgiersku kibel.

Data: 2010-08-18 08:04:07
Autor:
[...]

Co temat wątku ma wspolnego z treścią Pana postu?
Grób mają przecież zapewniony. Nikt szczątków nie wykopuje/bezcześci.
Protesty dotyczą 'pamiątkowej tablicy' i słusznie.
Malowania czerwonej gwiazdy akurat bym się nie czepiał. Jeżeli nie ma jej na
tablicy, to po prostu ktoś uzupełnił braki/błędy (to ostatnie akurat znamienne
dla obecnej władzy PL).

Przypominam, że na polskich grobach był zakaz umieszczenia krzyża. Były ryte
gwiazdy właśnie.

Za dodatkową opłatą można było sobie wtedy nielegalnie w miejsce tej gwiazdy
'zamówić' wyrycie krzyżyka.

--

Każdy żołnierz ma prawo do grobu