Kazimerz Nowak - a kto to?

Data: 2009-11-18 15:15:11
Autor: Titus Atomicus
Kazimerz Nowak - a kto to?
Witam,

Wydawalo mi sie, ze Kazimiezr Nowak to postac powszechnie znana.
Ukazalo sie juz kolejne, piate wydanie jego reportazy z Afryki. W sumie pewnie kilkaset tysiecy nakladu. Byla ksiazka dla dzieci.
No wydawaloby sie, ze nie sposob nie zauwazyc tego w kazdej ksiegarni.
Byly artykuly w prasie tej ogolnopolskiej i podrozniczej. Byl Kapuscinski, ktory Nowaka promowal. Bylo odsloniecie tablicy pamiatkowej.
Byla wedrujaca po Polsce wystawa fotografii.
Wywiady, relacje, etc.
Byla Masa Krtyczna.
A teraz ta wyprawa (chyba juz kolejna) sladami Wielkiego Podroznika.
No i dzis znajomy - humanista, branza filmowa, caloroczny rowerzysta, mowi do mnie:
'-Sluchaj uslyszalem wlasnie od znajomego ciekawa historie - wiesz, ze jeden Polak jedzil po Afryce na rowerze juz przed wojna?'
:-(
To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?
No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi sie w polityke.

TA

Data: 2009-11-18 06:38:52
Autor: Saurus
Kazimerz Nowak - a kto to?
On 18 Lis, 15:15, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?

Obawiam się że pisanie na preclu nie wystarczy.

Data: 2009-11-18 15:45:07
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kazimerz Nowak - a kto to?

[...]

Kurde, Ty naprawdę nie masz większych problemów, niż ogólna społeczna
niewiedza o jakimś gościu, co trzy pokolenia temu na rowerze jeździł?
A nawet jeśli rzeczywiście nie masz, to jeszcze nie jest powód, żeby tym
problemem koniecznie dzielić się z grupą. Weź idź na rowerze pojeździć,
odprężysz się, zregenerujesz i może wtedy zaczniesz do rzeczy pisać,
bo ostatnio marudzisz jeszcze bardziej niĹĽ zwykle.

No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi sie w polityke.

Albo wypisuje pierdoły na preclu.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-11-18 15:56:29
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
Tomasz Minkiewicz wrote:

[...]

Okropnie Ci wspolczuje, ze ktos Cie zmusza do czytania pretzla i co najgorsze pisania na tej grupie! Meczysz sie pewnie okrutnie z tego powodu...

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2009-11-19 02:21:13
Autor: Titus Atomicus
Kazimerz Nowak - a kto to?
In article <20091118154507.242125ac@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

> [...]
> To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?

Kurde, Ty naprawdę nie masz większych problemów, niż ogólna społeczna
niewiedza o jakim¶ go¶ciu, co trzy pokolenia temu na rowerze jeĽdził?

Chyba nie zrozumiales co pisalem.

A nawet je¶li rzeczywi¶cie nie masz, to jeszcze nie jest powód, żeby tym
problemem koniecznie dzielić się z grup±. WeĽ idĽ na rowerze pojeĽdzić,
odprężysz się, zregenerujesz i może wtedy zaczniesz do rzeczy pisać,
bo ostatnio marudzisz jeszcze bardziej niż zwykle.

> No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi > sie w polityke.

Albo wypisuje pierdoły na preclu.

Nie, to nie.
Nastepny do wora.

A, i kolega Saurus.

TA

Data: 2009-11-19 00:12:52
Autor: Saurus
Kazimerz Nowak - a kto to?
On 19 Lis, 02:21, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> Albo wypisuje pierdoły na preclu.

Nie, to nie.
Nastepny do wora.

A, i kolega Saurus.

Wzruszyłem się. Dziękuję, towarzyszu Titus.

Data: 2009-11-18 17:53:41
Autor: arturbac
Kazimerz Nowak - a kto to?
To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?
No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi sie w polityke.

Ew wyst±pić w tańcu z ćwokami.

A.

Data: 2009-11-19 02:17:26
Autor: Flash
Kazimerz Nowak - a kto to?
Tak samo mozna spotkac osoby, ktore nie wiedza, kim byl Karol
Wojtyla... bo ludzie maja swoje zmartwienia, zyja swoim zyciem.

Data: 2009-11-19 11:39:54
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
Flash wrote:
Tak samo mozna spotkac osoby, ktore nie wiedza, kim byl Karol
Wojtyla... bo ludzie maja swoje zmartwienia, zyja swoim zyciem.

I tak zuzyja swoje niepowtarzalne jedyne zycie, patrzac ciagle na swoje stopy, martwiac sie o to, co nieistotne, zamiast wzniesc wzrok ku gwiazdom. Samym chlebem czlowiek sie nie 'nazyje'...

Data: 2009-11-19 10:48:57
Autor: Jan Srzednicki
Kazimerz Nowak - a kto to?
On 2009-11-19, Coaster wrote:
Flash wrote:
[...]

Karol Wojtyła uzyskał ostatnio status gwiazdy? Coś mnie ominęło...

Data: 2009-11-19 12:01:27
Autor: Tomasz Tarchala
Kazimerz Nowak - a kto to?
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

[...]

Karol Wojtyła uzyskał ostatnio status gwiazdy? Co¶ mnie ominęło...

2 miliony znajomych na Naszej Klasie.

//NoOffenc

Data: 2009-11-19 13:37:27
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-11-19, Coaster wrote:
Flash wrote:
[...]

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2473490
Dobrze wiesz o czym mowa*, nie patrz pod nogi a spojrz w niebo, bo przerzyjesz zycie patrzac naczubki sowich butow ;-)

*Jezeli rzeczywiscie nie rozumiesz, to bardzo Ci wspolczuje :-(

Data: 2009-11-19 14:01:43
Autor: bans
Kazimerz Nowak - a kto to?
Coaster pisze:

 nie patrz pod nogi a spojrz w niebo, bo przerzyjesz zycie patrzac naczubki sowich butow ;-)

Zapewne chodziło ci o jakże poetycka przeno¶nię i chciałe¶ użyć wyrazu "przerzucie"?

I te "naczubki sowich butów", piękne, prawie jak "wyszedłem za jentyk".

To takie cudne kiedy kto¶ kto chyba w życiu głównie z mię¶nia zadaje
chce powiedzieć co¶ górnolotnego i przewraca się przy tym o własne nogi.

Ale cóż, per Acera ad astra :)

--
bans

Data: 2009-11-19 14:24:52
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
bans wrote:
Coaster pisze:

 nie patrz pod nogi a spojrz w niebo, bo przerzyjesz zycie patrzac naczubki sowich butow ;-)

Zapewne chodziło ci o jakże poetycka przeno¶nię i chciałe¶ użyć wyrazu "przerzucie"?

Bueee: http://tinyurl.com/y86ov33

I te "naczubki sowich butów", piękne, prawie jak "wyszedłem za jentyk".

Gyd myrning! Read very carefully - I shall write it only once!

[...- kiedy kto¶ kto chyba w życiu głównie z mię¶nia zadaje chce powiedzieć co¶ [...]

Ladna samobansokrytyka!
[...]

PS. Nie wiedzialem, ze jestes miesniakiem ;-)

Data: 2009-11-19 12:18:11
Autor: bans
Kazimerz Nowak - a kto to?
Coaster pisze:

I tak zuzyja swoje niepowtarzalne jedyne zycie, patrzac ciagle na swoje stopy, martwiac sie o to, co nieistotne, zamiast wzniesc wzrok ku gwiazdom.

Uważaj z tym wznoszeniem wzroku ku gwiazdom w czasie jazdy rowerem...

PS. Straszne komunały prawicie, obaj.

--
bans

Data: 2009-11-19 13:41:46
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
bans wrote:
Coaster pisze:

I tak zuzyja swoje niepowtarzalne jedyne zycie, patrzac ciagle na swoje stopy, martwiac sie o to, co nieistotne, zamiast wzniesc wzrok ku gwiazdom.

Uważaj z tym wznoszeniem wzroku ku gwiazdom w czasie jazdy rowerem...

Mozliwe, ze niektorzy maja problem z blednikiem ale to ich problem.

PS. Straszne komunały prawicie, obaj.

Jezeli dla ciebie jest nieistotnym, ciekawe i interesujace zycie to gratuluje.

Data: 2009-11-19 14:02:50
Autor: bans
Kazimerz Nowak - a kto to?
Coaster pisze:

Jezeli dla ciebie jest nieistotnym, ciekawe i interesujace zycie to gratuluje.

Rower + papież = ciekawe i interesuj±ce życie? ROTFL :)))

--
bans

Data: 2009-11-19 14:41:53
Autor: Coaster
Kazimerz Nowak - a kto to?
bans wrote:
Coaster pisze:

Jezeli dla ciebie jest nieistotnym, ciekawe i interesujace zycie to gratuluje.

Rower + papież = ciekawe i interesuj±ce życie? ROTFL :)))

Sam sobie ulozyles/wymysliles to rownanie. Od razu znac wojujacego antyklerykaliste, ktorego opada blady strach na widok sutanny (nie kipy,   zwiewnego stroju Hare Krishna, nie - koniecznie tylko sutanny). Ale splycaj sobie dalej. Wyrobisz sobie swoj miesien o ktorym pisales wczesniej ;-)

A co do zycia - RTFM

Data: 2009-11-19 14:08:17
Autor: Titus Atomicus
Kazimerz Nowak - a kto to?
In article <55a127f0-9b3b-4901-9561-a49712622e9f@o10g2000yqa.googlegroups.com>,
 Flash <flash997@gmail.com> wrote:

Tak samo mozna spotkac osoby, ktore nie wiedza, kim byl Karol
Wojtyla...

No coz. Beatlesi kiedys powiedzieli ze sa slynniejsi od Chrystusa.
Ale jesli chodzi o JPII to akurat zly przyklad podales. Nie ma bardziej znanego Polaka w Polsce i za granica.

bo ludzie maja swoje zmartwienia, zyja swoim zyciem.

I...?

No i czy ktos tu mowil o zmartwieniach?

TA

Data: 2009-11-19 14:25:06
Autor: Titus Atomicus
Kazimerz Nowak - a kto to?
In article <Titus_Atomicus-8C2AAD.14081719112009@news.onet.pl>,

No i czy ktos tu mowil o zmartwieniach?

Ja raczej wyrazilem zdziwienie, ze Kazimierz Nowak od kilku lat przypominany w roznych mediach i poza moze byc osoba nieznana.
I to dla kogos kto oglada tv, jezdzi na rowerze, generalnie nie siedzi na bezludnej wyspie.

No i w takim razie mniej dziwne jest juz to, ze o Nowaku tak szybko zapomniano po jego smierci...

TA

Data: 2009-11-19 07:46:18
Autor: Jacekj
Kazimerz Nowak - a kto to?

To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?
No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi sie w polityke.

TA

A tego znacie:

"Pedro szczę¶ciarz
Tym razem, w Studiu Reportażu będzie o spełnianiu marzeń, a przynajmniej jednego z nich: podróży na koniec ¶wiata. Prawie dwa lata temu przedstawili¶my reportaż "Pedro z Polski".Jego bohaterem był Piotr Liniewski z Nysy, który jako studentUniwersytetu Jagielońskiego, w czasie stanu wojennego, udał się w podróżdookoła ¶wiata. Na rowerze. Teraz Marian Staszyński proponuje dopełnienie tamtej audycji. To będ± nie tylko okruchy wspomnień, ale i kolejne, zaskakuj±ce, rozdziały dopisane przez życie. Serdecznie zapraszam do wysłuchania reportażu "Pedro szczę¶ciarz", w programie nie zabraknie też niezwykłych wypraw Mikrusem i na rolkach. Marzenia nie musz± pozostać nimi na zawsze. Poniedziałek, tuż po godzinie dwudziestej."

http://www.radio.opole.pl/c/click_audio_stream.php?id=46795 (podcast)

JacekJ

Data: 2009-11-20 12:45:31
Autor: #:-) gps
Kazimerz Nowak - a kto to?

To co trzeba zrobic zeby zaistniec w tzw. kulturze masowej?
No chyba ze sie jest jakims Majdanem, gra sie w telenowelach, czy bawi sie w polityke.

Idzie się do pedała Powiatowego, potem kolejnego pedała Kwietniewskiego,   a na koniec występuje w Kiepskich. Ot, intelektualny obraz rodaków.

#:-)
gps

Kazimerz Nowak - a kto to?