Kazimierz Kutz: Kościół mąci w głowach Polaków, bo żyje z kłamstwa

Data: 2012-02-26 18:33:49
Autor: leszek niewiadomski
Kazimierz Kutz: Kościół mąci w głowach Polaków, bo żyje z kłamstwa

- Czy Polacy dojrzeli do dyskusji o eutanazji?

- Nie wiem jak Polacy, ale ja z wiekiem na pewno. Człowiek sam o sobie
powinien decydować i takim swoim końcu, jaki będzie mu odpowiadał. Nie
chciałbym być ciężarem dla innych. Moim świętym prawem jest decydowanie,
kiedy chcę odejść. Trzymanie na siłę ludzi przy życiu jest niegodne.

- Jan Paweł II pokazał światu jak można umierać w cierpieniu, ale i
godności.

- I to było piękne. Ale Bóg dał nam wolną wolę i prawo do zachowania
godności. Eutanazja nie jest samobójstwem, ale prawem do decydowania o
odejściu. Ja pewnego dnia sam nieproszony będę chciał powiedzieć: "Panie
Boże, odchodzę". Śmierć to sprawa godności. Tak jak życie. Nie
odbierajmy ludziom godności do dobrej śmierci. Mnie ten temat trapi
coraz bardziej.

Tu bym dodal swoje trzy grosze. JP2 - wedlug mnie - zgodzil sie na tzw. eutanazje bierna, czyli zaprzestanie podtrzymywania go przy zyciu. Bo przeciez mogl zostac podlaczony do roznych aparatow i sond, i pewnie zylby jeszcze, a jakby serce lub nerki wysiadly, to dostalby nowe, ale jakie byloby to zycie? Tak zyje (wegetuje?) byly premier Izraela Szaron, taki los moze bedzie czekal syna krolowej Beatrix.
U nas ludzie moga sporzadzac tzw. testament pacjenta (Patientenverfügung), w ktorym okresla sie na jakie dzialania medyczne przedluzajace zycie zgadzamy sie w sytuacji kiedy niemozemy wyrazic swojej woli np. w razie ciezkiej choroby, wypadku, trwalej utraty swiadomosci, nieuchronnej smierci, demencji itd. Dokument przekazuje sie lekarzowi, kopie daje rodzinie, szpitalowi, zakladowi opieki itd.
Mysle ze takie decyzje podjal w okresie sprawnosci JP2 i otoczenie oraz lekarze je zaakceptowali.
ln.

Data: 2012-02-26 18:39:41
Autor: abc
Kazimierz Kutz: Kościół mąci w głowach Polaków, bo żyje z kłamstwa
Tak zyje (wegetuje?) byly premier Izraela Szaron,

Podobno żydzi wierzą, że jeśli Szaron umrze, to pojawi się Mesjasz, a oni
nie przepadają za Chrystusem. I vice versa.

Kazimierz Kutz: Kościół mąci w głowach Polaków, bo żyje z kłamstwa