Kempa jest prawnikiem... we własnym mniemaniu.

Data: 2010-01-06 08:35:10
Autor: Artur Borubar
Kempa jest prawnikiem... we własnym mniemaniu.
ADMINISTRATYWISTKA, DLA ZNAJOMYCH - PRAWNIK

Pytania o wykształcenie posłanki Beaty Kempy były kluczem ostatniego odcinka programu znanego pod nazwą: Hazardowa komisja śledcza. Parlamentarzyści PO za wszelką cenę chcieli się dowiedzieć, kim naprawdę z zawodu jest ich koleżanka z opozycji, tytułująca się w wielu sytuacjach prawnikiem. Z jej dyplomu, do którego dotarło TVN24, wynika, że formalnie jest administratywistką.

 Czy po prostu ma pani prawo do tego tytułu: prawnik - dopytywał podczas wtorkowego przesłuchania Beaty Kempy, przewodniczący sejmowej komisji - Mirosław Sekuła z PO. I choć pytanie niewiele miało wspólnego z tematem prac komisji, posłanka PiS, która z jej członka stała się świadkiem, odpowiadała: - Jestem magistrem prawa administracyjnego i za takiego się uważam. Pojęcie prawnik jest to sprawa, którą powinien wyjaśnić ekspert.

Co ma prawnik do afery?

Więc wyjaśnił. Z dokumentów Beaty Kempy na Uniwersytecie Wrocławskim w spisie absolwentów figuruje ona jako magister administracji, a nie prawa. Temat jej pracy magisterskiej brzmiał: Naczelne i centralne organy administracji w organizacji ochrony środowiska w Polsce.

Zdaniem prof. Piotra Kruszyńskiego z wydziału prawa i administracji Uniwersytetu Warszawskiego pani poseł, choć ukończyła wydział prawa i administracji, to nie jest prawnikiem a administratywistką, czyli specjalistką od administracji i nie może być ani sędzia, ani radcą, ani adwokatem, ani prokuratorem. - Taki absolwent w przyszłości nie będzie pracować w wymiarze sprawiedliwości, tylko w organach administracji - wyjaśnia prof. Kruszyński.

Tymczasem jako wiceminister sprawiedliwości w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, a także jako poseł na stronie sejmowej, przedstawiała się wielokrotnie jako prawnik

- To, czy ja skończyłam prawo administracyjne czy podyplomowe studia z zakresu prawa, czy miałam inne doświadczenia, nie ma żadnego znaczenia dla wyjaśnienia afery hazardowej - ucina posłanka.

http://www.tvn24.pl/-1,1636778,0,1,kempa-jest-prawnikiem-we-wlasnym-mniemaniu,wiadomosc.html

Przemek

Nazwałbym to przerostem ambicji prowincjuszki....

--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie późnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w liście otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek Świetlicki, Przewodniczący Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa Śląskiego. I ogłasza odejście z partii, w której był od początku jej powstania.

http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

Kempa jest prawnikiem... we własnym mniemaniu.