Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc

Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc

Data: 2018-07-06 10:10:05
Autor: yerine.ictimai
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
A wiec flats! Sa obie przebite. Przednia GEAX SUGARO, a tylna: BONTRAGER XR1.
Wedle opisu na sajtach producentow - obie maja kewlarowe wzmocnione antyprzebiciowe.

Ale detki przebite. Wymieniam obie detki, jezdze sobie pol dnia - i znowu!
WTF! Przy kolejnej wymianie detek patrze uwaznie na kazdy mm opon od srodka. I jest przyczyna! W obu "NIEPRZEBIJALNYCH" oponach tkwia sobie jakies ROSLINNE KOLCE! Jakies ciernie, male calkiem, polamaly sie wiec trudno spostrzec ale ostre ich konce wystawaly do wewnatrz opon! (Wymiana detki tylko po to aby ja przebily ponownie)

Teraz kojarze ze jezdzac ulubionym skrotem po terenie stricte roslinnym opony mego rowera jezdzily po jakichs galeziach kolczastych, chyba poscinanej rozy.

Ale PANOWIE! Przeciez kolce roslinne, nawet malutkie calkiem, poprzebijaly material KULOODPORNY!
Jak mozna wierzyc producentom? I to dwu niezaleznym?

Jest w ogole sens wierzyc w te slogany o "wkladce antyprzebiciwej" i kupowac przez to ciezsze i drozsze opony???

Data: 2018-07-06 10:42:14
Autor: Rowerex
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
W dniu piątek, 6 lipca 2018 19:10:07 UTC+2 użytkownik yerine....@gmail.com napisał:
A wiec flats! Sa obie przebite. Przednia GEAX SUGARO, a tylna: BONTRAGER XR1.
Wedle opisu na sajtach producentow - obie maja kewlarowe wzmocnione antyprzebiciowe.

Jesteś pewny, że masz rzeczywiście wzmocnioną wersję, a nie jakąś "economic, low-cost"? Czasem istnieją wersje niestandardowe, nawet takie nie oferowane indywidualnym klientom, tylko producentom rowerów do tanich modeli, będące w istocie imitacją opony z pełną ochroną (nawet gdy są to opony zwijane i lekkie, do złudzenia przypominające te full-wypas).

I jest przyczyna! W obu "NIEPRZEBIJALNYCH" oponach tkwia sobie jakies ROSLINNE KOLCE!

Na to tylko bezdętkowce z mleczkiem, nawet samoróbki. Oduczyłem się dętek do lasu pełnego jeżyn gdy złapałem 5 kolców w dwóch oponach jednocześnie. Szkoda też pieniędzy na opony z niekiedy tylko teoretyczną i wątpliwą ochroną.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-07-06 20:39:46
Autor: m
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
W dniu 06.07.2018 o 19:42, Rowerex pisze:
I jest przyczyna! W obu "NIEPRZEBIJALNYCH" oponach tkwia sobie jakies ROSLINNE KOLCE!
Na to tylko bezdętkowce z mleczkiem, nawet samoróbki. Oduczyłem się dętek do lasu pełnego jeżyn gdy złapałem 5 kolców w dwóch oponach jednocześnie.

Albo też dętkowce z mleczkiem. Też działa.

p. m.

Data: 2018-07-06 22:18:47
Autor: ToMasz
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
W dniu 06.07.2018 o 19:10, yerine.ictimai@gmail.com pisze:

A wiec flats! Sa obie przebite. Przednia GEAX SUGARO, a tylna: BONTRAGER XR1.

masa 500-600 gram, czyli módl się o to żeby się nie przebiła w czasie gdy Ty wygrywasz wyścig

Wedle opisu na sajtach producentow - obie maja kewlarowe wzmocnione antyprzebiciowe.
mogą miec, ale co to zmienia? w sensie każdy może napisać "produkt najwyższej klasy" bo to dobrze brzmi, a niczego nie zmienia.
Ale detki przebite. Wymieniam obie detki, jezdze sobie pol dnia - i znowu!
WTF!

Przy kolejnej wymianie detek patrze uwaznie na kazdy mm opon od srodka.
I jest przyczyna!
polecam płatek kosmetyczny, watę i jazda dookoła wewnątrz opony. farfocle zatrzymają się na każdym ciele obcym i fałdce gumy. ZAWSZE tak trzeba robić.

Ale PANOWIE! Przeciez kolce roslinne, nawet malutkie calkiem, poprzebijaly material KULOODPORNY!
nie. kewlar nie jest kuloodporny, tylko służy do wyrobu kamizelek kuloodpornych. w tym przypadku to bardzo duża różnica. albo inaczej. w tym przypadku zastosowanie kewlaru poprawia sytuacje.... nieznacznie, cene drastycznie.

Jak mozna wierzyc producentom? I to dwu niezaleznym?

Jest w ogole sens wierzyc w te slogany o "wkladce antyprzebiciwej" i kupowac przez to ciezsze i drozsze opony???

Ja bym Ci polecił myśleć samodzielnie. (wiem, jade po bandzie i próbuje socjotechniki). wystarczy że kupisz jakąkolwiek oponę która będzie ważyć więcej, ja wiem...850 gram (28/29 cali) i odczujesz "nieprzebijalność". Ta guma która dla sportowca będzie dodatkowym obciążeniem, w Twoim przypadku będzie zbroją. jeśli masz stosunkowo niskie ciśnienie, możesz pomiędzy oponę a dętkę dać korek. w sensie taką matę, która przyjmie kolce, wydłuży odległość do dętki. ale korek się prasuje powyżej 3 atmosfer. możesz tam dać starą dętkę. niestety waży prawie 100g i mało daje. ale daje na tyle że możesz to odczuć. szczególnie gdy "coś" w oponie siedzi i nieda się tego "cosia" znaleźć.
Poszukaj ładnego bieżnika na kendach, rubenach, mitasach, vee-ruberach ralsonach... normalne, zwykłe opony, po 30-50zł.

ToMasz

Data: 2018-07-07 03:40:58
Autor: zbrochaty
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
polecam płatek kosmetyczny, watę i jazda dookoła wewnątrz opony. farfocle zatrzymają się na każdym ciele obcym i fałdce gumy. ZAWSZE tak trzeba robić.

Chyba raczej dziewczyne na drugim rowerze, na zasadzie jak kiedys trzeba ją bylo wozic w samochodzie - jak strzelil pasek klinowy to zakladales ponczoche :)
Facet ma wozic tampon do lasu?
Nawet jak pracujesz kilofem to masz na tyle czule opuszki palców, ze po przewroceniu opony na lewa strone wyczujesz najmniejszy kolec. Tylko trzeba to zrobic. Metoda sprawdzania na szybko zazwyczaj skutkuje tym, ze za chwile znowu jest flak

Data: 2018-07-07 10:28:58
Autor: Szuwarek
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
W dniu 2018-07-06 o 19:10, yerine.ictimai@gmail.com pisze:
//

ciach

//
Ale PANOWIE! Przeciez kolce roslinne, nawet malutkie calkiem, poprzebijaly material KULOODPORNY!

Widziałem gdzieś materiał, że kamizelki KULOODPORNE z kevlaru nie są odporne na przebicie nożem, więc nie chronią przed ostrymi końcami.
Wniosek był taki, od ostrych końców (nóż, strzała itp.) najlepiej chroni kolczuga.
Wydaje mi się, że te wszystkie wkładki anty-przebiciowe działają na zasadzie zwiększenia dystansu, który jest wymagany do przebicia.
Pozdrawiam.

Data: 2018-07-07 10:42:03
Autor: Jacek Maciejewski
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
Dnia Fri, 6 Jul 2018 10:10:05 -0700 (PDT), yerine.ictimai@gmail.com
napisał(a):

Jest w ogole sens wierzyc w te slogany o "wkladce antyprzebiciwej" i kupowac przez to ciezsze i drozsze opony???

Kupiłem trzy lata temu Schwalbe Marathon-y. Zrobiłem blisko 10.000 km na
nich i ani jednego przebicia. Fakt, drogie i 300 g więcej na oponę :)
ale błogi spokój za to.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-07-07 12:38:52
Autor: ń
Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc
Jaki jest odpowiednik tych marathonów z grubą wkładką u Continentala?

Chciałem lżejsze, więc jeżdżę m.in. na dość cienkich (przynajmniej takie uczucie jest przy trzymaniu w ręku zdjętej opony) Marathon Supreme, pierwsze dziury po ok. 8 latach (wygladało na snejk), później popuszczanie powietrza po wjechaniu w szkło, sporo się naszukałem drobin szkła wbitych w oponę - centymetr po centymetrze, okulary i dobre światło na zewnątrz.

O kolcach przeciw konkretnie rowerom niewiele wiem, ale pamiętam z amerykańskich forów turystycznych (w watkach o goreteksach itp.), że przeciw kolcom (tamtejszym, nie pamiętam roślin) to odzieży praktycznie nie ma.


-- -- -
Kupiłem trzy lata temu Schwalbe Marathon-y.

Kewlarowe opony - praktyczna odpornosc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona