Data: 2011-10-11 23:29:31 | |
Autor: Pa_blo | |
Key free w fordach... | |
.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!
Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow... Jakie sa Wasze typy ? -- Picasso |
|
Data: 2011-10-12 13:43:57 | |
Autor: J.F | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Pa_blo" napisał w wiadomo¶ci grup
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?! Kosztujace jak kosztujace - byc moze one wcale duzo nie kosztuja, bo o ilez moze byc drozszy silnik 2.4T 16V od 1.4T 16V. O pojedyncze zlotowki w cenie materialow i czasie obrobki maszynowej ? Pewnie zadecyduje marketing. Elektronika jest tania, ale trzeba jakos przyciagnac klienta do klasy E, D, a nawet i C, bo moze sie miesci wygodnie w B :-) A keyfree ... wielki magnes marketingowy, albo wielka wada, jak sie okaze ze silnika wylaczyc nie mozna, auta zamknac nie mozna itp. J. |
|
Data: 2011-10-12 15:05:25 | |
Autor: Lukasz | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j73uht$cdf$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pa_blo" napisał w wiadomo¶ci grup bodajże w nissanie (ale nie jestem pewny) pracuje toto na 433MHz i podczas transmisji z innego urz±dzenia auta otworzyć się nie da... Testowane u klienta, auto przed garażem, w garażu nadajnik radiowy małej mocy. -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-10-13 08:54:16 | |
Autor: PaweL | |
Key free w fordach... | |
pracuje toto na 433MHz
Wszystkie tego typu duperele pracuj± na 432MHz - to częstotliwo¶ć przydzielona urzędowo. Immobilisery pracuj± z reguły na 125kHz. Takie sa regulacje prawne w Europie. Paweł |
|
Data: 2011-10-13 10:34:11 | |
Autor: Pabl_o | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7625g$fcc$1usenet.news.interia.pl... pracuje toto na 433MHz Kupilem kiedys na allegro amatorskie radiopowiadomienie. Pracuje toto na tej samej czestotliwosci. Odleglosc jaka mialo obsluzyc to chyb z 8 km przez las. Pewnego dnia testowalem zasieg i na swojej chalupie zamontowalem wlaczony nadajnik. Pech chcial, ze zrobilem to w godzinach powrotow z pracy... Oczywiscie wielka afera, bo zaden z sasiadow nie mogl otworzyc/zamknac samochodow bram do garazy i bram do posesji. Cala miejscowos zostala "sparalizowana" :) -- Picasso |
|
Data: 2011-10-12 14:46:12 | |
Autor: PaweL | |
Key free w fordach... | |
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy ... 8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem bezkluczykowym. 11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota. Nowo¶ć Forda to już staroć w motoryzacji. |
|
Data: 2011-10-12 15:06:34 | |
Autor: Chris | |
Key free w fordach... | |
PaweL nabazgrał(a):
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem bezkluczykowym. Brat w Mazdzie 6 też ma od lat taki system, pilot/karta w kieszeni i można jechać. -- www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±. |
|
Data: 2011-10-12 16:00:45 | |
Autor: kamil | |
Key free w fordach... | |
On 12/10/2011 13:46, PaweL wrote:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach A 10 lat temu wpisy na forach "pomocy, moja laguna głupieje". Nowo¶æ Forda to ju¿ staroæ w motoryzacji. Ale ma szansę działać w miarę bezawaryjnie. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-12 16:39:21 | |
Autor: The_EaGle | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 14:46, PaweL pisze:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach No fakt. PóĽniej pojawiały się rewelacje jak to odjechać Lagun± z key free bez udziału kierowcy. Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak przekaĽnik herca) aby go uruchomić i odjechać. PóĽniej już samochód nie pytał czy kierowca ma w kieszeni klucz. Złodziej dopiero po wył±czeniu silnika u siebie w garażu musiał dorabiać/zmieniać moduł. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-10-12 16:40:52 | |
Autor: The_EaGle | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:
(jak przekaĽnik herca) Powinno być Hertza Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-10-12 21:59:03 | |
Autor: kamil d | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:
Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak No fakt, tradycyjny kluczyk to dużo bardziej skomplikowane zabezpieczenie ;) -- kamil d |
|
Data: 2011-10-13 08:17:55 | |
Autor: ptoki | |
Key free w fordach... | |
On Oct 12, 2:46 pm, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
> ... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autachJaka nowosc? Ford to mial przynajmniej w 2007 (bo z tego rocznika czytalem instrukcje focusa) a pewnie i sporo wczesniej. Ale widac niezbyt sie przyjelo bo nadal niezbyt popularne... |
|
Data: 2011-10-12 18:53:31 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w I pomy¶le¶ że ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh, elektronika samochodowa zawsze na topie. Jakie sa Wasze typy ? ¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta. |
|
Data: 2011-10-12 19:47:38 | |
Autor: Krzysiek Z. | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j74gmd$ljo$1news.onet.pl... On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote: W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :) |
|
Data: 2011-10-12 21:51:56 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania wW Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :) W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie NASA i niemożliwe stalo się możliwe. |
|
Data: 2011-10-13 03:30:40 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Key free w fordach... | |
On 12 PaĽ, 21:51, Sebastian Biały <h...@poczta.onet.pl> wrote:
Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2011-10-13 18:32:34 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-13 12:30, Marcin Kiciński wrote:
W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologiePrzygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP. Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro dali radę. Seicento nie ma. 600 ma? |
|
Data: 2011-10-13 23:31:31 | |
Autor: Grejon | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze:
Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest fanaberi±. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-14 13:48:29 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-13 23:31, Grejon pisze:
W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze: Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-10-14 15:11:23 | |
Autor: Seba | |
Key free w fordach... | |
Dnia Fri, 14 Oct 2011 13:48:29 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a): W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło zIii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet w¶ród opcji) wskaĽnika temp. silnika. Ale elektrycznie upuszczane/podnoszone szyby miałem! I mimo braku wspomagania kierownic± kręciło się lżej aniżeli w Kaszlaku/126p! Więcej zalet nie pamiętam ;) Ps. To sobie powspominali¶my stare czasy ;) -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2011-10-17 19:21:20 | |
Autor: John Kołalsky | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z I po co ten wskaźnik ? |
|
Data: 2011-10-19 22:54:45 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-17 19:21, John Kołalsky pisze:
Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie przeszkadza to i owo... -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-10-20 21:34:04 | |
Autor: John Kołalsky | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z To się podłącz do sterownika. |
|
Data: 2011-10-21 08:44:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Key free w fordach... | |
Dnia 2011-10-19 22:54, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Wystarczyła by prosta modyfikacja obwodu lampki przegrzania płynu chłodz±cego i dwukolorowa dioda - np. żółta dla temperatury poniżej 80'C i standardowo czerwona przy przekroczeniu temperatury max.W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-10-21 09:50:08 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-21 08:44, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2011-10-19 22:54, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś Powiedz to inżynierom Fiata. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-10-13 17:57:37 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Key free w fordach... | |
Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote: To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos poleciały :) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-10-13 18:01:43 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:
Sebastian Biały wrote: Szkoda tylko, że nie wróciły, ale to inna para kaloszy... |
|
Data: 2011-10-14 13:55:43 | |
Autor: scobowski | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:
Sebastian Biały wrote:-wszystkie? -jeden :P, to co głowe zawracasz? ;-) |
|
Data: 2011-10-12 21:24:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
Key free w fordach... | |
Dnia Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta. Berlingo/Partner/Xsara Picasso to maj± w standardzie. Widać klasa wyższa. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-10-12 22:01:56 | |
Autor: bratPit | |
Key free w fordach... | |
Jakie sa Wasze typy ? bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie uznaj± pół¶rodków, od razu wal± z grubej rury i musi być magistrala CAN, modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze... ;-) brat |
|
Data: 2011-10-12 22:44:39 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-12 22:01, bratPit wrote:
bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie Jakie¶ $2 dla mnie za kontroler. Dla koncernu pewno $0.2. To najwidoczniej problem futurystycznych technologii jak trazystor a nie pieniędzy. |
|
Data: 2011-10-13 11:54:45 | |
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę | |
Key free w fordach... | |
Dnia 2011-10-12 22:01, *bratPit* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Jakie sa Wasze typy ? Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-10-13 19:58:26 | |
Autor: Lewis | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-13 11:54, "kÄ…dÄ…wanie \"frÄ…m\" Ä™" pisze:
Dnia 2011-10-12 22:01, *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby Takie bajery bywały nawet w maluchach jak ktoś sobie na allegro kupił "automat" ściemniający za 30zł z przesyłką :D -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-12 22:20:01 | |
Autor: Papkin | |
Key free w fordach... | |
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)? Szkoda ze zarowki samochodowe nie rozjasniaja i nie przygaszaja sie plynnie, przynajmniej by sie zadziej przepalaly? A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY. |
|
Data: 2011-10-12 22:48:18 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania wMam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)? Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk. > A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY. Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z przekaĽnikow na tranzystory a tu wyskakujesz z tak niesprawdzon± i niecertyfikowan± fantastyk±. |
|
Data: 2011-10-12 22:54:06 | |
Autor: Grejon | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote: Wiesz... zdalnie sterowany centralny zamek to tak od 20 paru lat jest w samochodach stosowany... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-12 22:55:14 | |
Autor: Lewis | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 22:54, Grejon pisze:
W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze: Centralnym odpalasz samochód? Dziurkę na kluczyk w stacyjce ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-12 22:57:20 | |
Autor: Grejon | |
Key free w fordach... | |
W dniu 2011-10-12 22:55, Lewis pisze:
Centralnym odpalasz samochód? Od tego jest lampka pod¶wietlaj±ca stacyjkę :P -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-13 20:41:02 | |
Autor: Dykus | |
Key free w fordach... | |
Witam,
W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze: Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z W Partnerze jest odtwarzany dĽwięk podczas używania kierunkowskazów i się kiedy¶ zastanawiałem, czy zast±pili przekaĽniki tranzystorami, czy może gdzie¶ daleko je schowali i ich nie słychać... :) PrzekaĽnik ma swoje zalety - czasami jak żarówka 230V się przepala to bezpieczniki wywala; nie wiem, czy można to przez analogię odnie¶ć do przeci±żeń tranzystora zastępuj±cego przekaĽnik w samochodzie, ale sam przekaĽnik na pewno lepiej to zniesie. Poza tym nie trzeba odtwarzać dĽwięku cykaj±cego przekaĽnika. ;) -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-10-13 21:40:09 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-13 20:41, Dykus wrote:
Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji zW Partnerze jest odtwarzany dĽwięk podczas używania kierunkowskazów i W Lagunie II to samo. Zapomnieli o nim jak nie ma właczonego zapłonu i trzeba migać awaryjnymi. |
|
Data: 2011-10-13 10:38:29 | |
Autor: Pabl_o | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j74gmd$ljo$1news.onet.pl...
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?! Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do wdrozenia ?
Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w gownianych dupowozach. -- Picasso |
|
Data: 2011-10-13 18:30:04 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-13 10:38, Pabl_o wrote:
I pomy¶le¶ ¿e ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?! *Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty? masz na myśli patenty? Do gównianej żaróweczki z kontrolerem PWM? Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów. |
|
Data: 2011-10-13 18:42:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Key free w fordach... | |
Hello Sebastian,
Thursday, October 13, 2011, 6:30:04 PM, you wrote: *Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty?I pomy¶le¶ ¿e ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?! Do tego nie potrzeba PWMa. [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-13 19:49:21 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-13 18:42, RoMan Mandziejewicz wrote:
Do tego nie potrzeba PWMa. Do sterowania CANem (bo cvzemu nie?) będzie uC. uC i PWM to oczywistość. Powinno zamknąc się w cenie do $2. |
|
Data: 2011-10-16 14:03:11 | |
Autor: Pa_blo | |
Key free w fordach... | |
Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j773md$bh7$1@news.onet.pl... OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów. Zawsze twierdzilem, ze elektronicy to najbardziej kreatywna grupa zawodowa :) Kiedys kupujacy zapytal sie dlaczego kasuje dodatkowo za opakowanie kartonowe i wypelniacz - 3 zl.... Przeciez moge isc do marketu po zuzyte kartoniki i nawtykac starych gazet :) Do niektorych trudno dociera, ze to nie ta skala... Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny... -- Picasso |
|
Data: 2011-10-16 19:21:03 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Key free w fordach... | |
On 2011-10-16 14:03, Pa_blo wrote:
Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny... Obawa powinna bazować na argumentach a nie na analogiach bez sensu. Co konkretnie jest do obawiania się w moim punkcie widzenia że gadające komputery to żenująco proste urządzenia? |
|
Data: 2011-10-13 20:09:51 | |
Autor: jerzu | |
Key free w fordach... | |
On Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote: ¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta. Te, w mojej ciężarówce przygasa płynnie :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-13 22:34:36 | |
Autor: Uncle Pete | |
Key free w fordach... | |
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w Ford Focus I z 1999 r., z dodatkowego wyposażenia tylko klima. Piotr |
|
Data: 2011-10-12 23:05:45 | |
Autor: Michał | |
Key free w fordach... | |
Pa_blo <inkoguto@MSWIA.PYLY> napisał(a):
.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?! 7 letnie (2004) malutkie citoreny (jeszcze przed modelem C6) miały rozpoznawanie mowy i tego typu duperele + radary + łopatki f1 tak te bezkluczykowce były w S-kach, renówkach tam jeszcze były radary itp 10 lat temu, pamiętały po kartach ustawienia lusterek foteli itp.. z 10 lat temu w jaki¶ Stilo było już całkiem naprane elektroniki, duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat) z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-10-13 10:28:38 | |
Autor: wchpikus | |
Key free w fordach... | |
Witam!
z 10 lat temu w jaki¶ Stilo było już całkiem naprane elektroniki, Prawie wszystkim to znaczy: - wszystkie szyby - siedzenia - ogrzewanie i klima - oswietlenie (wraz z przygasajacym oswietleniew wnetrza) - dach (jak ktos mial skywindow) - bagaznik (otwieranie zamka) - centralny - wspomaganie elektryczne - lusterka elektryczne Faktycznie, prawie niczym..:) |
|
Data: 2011-10-14 19:06:28 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Key free w fordach... | |
Tue, 11 Oct 2011 23:29:31 +0200, w
<4e94b53d$0$5806$65785112@news.neostrada.pl>, "Pa_blo" <inkoguto@MSWIA.PYLY> napisał(-a): ... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Suzuki SX4 (aka Fiat Sedici) też ma co¶ ma takiego (ale nie każdy model). |
|
Data: 2011-10-16 11:32:42 | |
Autor: Marcin Jan | |
Key free w fordach... | |
W dniu 11-10-11 23:29, Pa_blo pisze:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w bardzo dobrze napisał autor złominka: "Kiedy¶ samochody konstruowali inżynierowie. Potem księgowi. Teraz konstruuj± je panie z działu marketingu, [...]" Pozdrawiam Marcin Jan |