Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Key free w fordach...

Key free w fordach...

Data: 2011-10-11 23:29:31
Autor: Pa_blo
Key free w fordach...
.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?

--
Picasso

Data: 2011-10-12 13:43:57
Autor: J.F
Key free w fordach...
Użytkownik "Pa_blo"  napisał w wiadomo¶ci grup
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!
Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Kosztujace jak kosztujace - byc moze one wcale duzo nie kosztuja, bo o ilez moze byc drozszy silnik
2.4T 16V od 1.4T 16V. O pojedyncze zlotowki w cenie materialow i czasie obrobki maszynowej ?

Pewnie zadecyduje marketing. Elektronika jest tania, ale trzeba jakos przyciagnac klienta do klasy E, D, a nawet i C, bo moze sie miesci wygodnie w B :-)

A keyfree ... wielki magnes marketingowy, albo wielka wada, jak sie okaze ze silnika wylaczyc nie mozna, auta zamknac nie mozna itp.

J.

Data: 2011-10-12 15:05:25
Autor: Lukasz
Key free w fordach...
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j73uht$cdf$1news.onet.pl...
Użytkownik "Pa_blo"  napisał w wiadomo¶ci grup
A keyfree ... wielki magnes marketingowy, albo wielka wada, jak sie okaze ze silnika wylaczyc nie mozna, auta zamknac nie mozna itp.

bodajże w nissanie (ale nie jestem pewny) pracuje toto na 433MHz i podczas transmisji z innego urz±dzenia auta otworzyć się nie da...
Testowane u klienta, auto przed garażem, w garażu nadajnik radiowy małej mocy.

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2011-10-13 08:54:16
Autor: PaweL
Key free w fordach...
 pracuje toto na 433MHz

Wszystkie tego typu duperele pracuj± na 432MHz - to częstotliwo¶ć przydzielona urzędowo. Immobilisery pracuj± z reguły na 125kHz. Takie sa regulacje prawne w Europie.

Paweł

Data: 2011-10-13 10:34:11
Autor: Pabl_o
Key free w fordach...

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7625g$fcc$1usenet.news.interia.pl...
pracuje toto na 433MHz

Wszystkie tego typu duperele pracuj± na 432MHz - to częstotliwo¶ć przydzielona urzędowo. Immobilisery pracuj± z reguły na 125kHz. Takie sa regulacje prawne w Europie.



Kupilem kiedys na allegro amatorskie radiopowiadomienie. Pracuje toto na tej samej czestotliwosci. Odleglosc jaka mialo obsluzyc to chyb z 8 km przez las. Pewnego dnia testowalem zasieg i na swojej chalupie zamontowalem wlaczony nadajnik. Pech chcial, ze zrobilem to w godzinach powrotow z pracy... Oczywiscie wielka afera, bo zaden z sasiadow nie mogl otworzyc/zamknac samochodow bram do garazy i bram do posesji.
Cala miejscowos zostala "sparalizowana" :)

--
Picasso

Data: 2011-10-12 14:46:12
Autor: PaweL
Key free w fordach...
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

Nowo¶ć Forda to już staroć w motoryzacji.

Data: 2011-10-12 15:06:34
Autor: Chris
Key free w fordach...
PaweL nabazgrał(a):

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach  najwyzeszej klasy ...
8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.
Nowo¶ć Forda to już staroć w motoryzacji.

Brat w Mazdzie 6 też ma od lat taki system, pilot/karta w kieszeni i można jechać.

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2011-10-12 16:00:45
Autor: kamil
Key free w fordach...
On 12/10/2011 13:46, PaweL wrote:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedÂł do sprzedaÂży nowy Nissan Micra, dostĂŞpny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miaÂła otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

A 10 lat temu wpisy na forach "pomocy, moja laguna głupieje".

Nowo¶æ Forda to ju¿ staroæ w motoryzacji.


Ale ma szansę działać w miarę bezawaryjnie.



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-12 16:39:21
Autor: The_EaGle
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 14:46, PaweL pisze:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
najwyzeszej klasy ...


8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.

Nowo¶ć Forda to już staroć w motoryzacji.

No fakt. PóĽniej pojawiały się rewelacje jak to odjechać Lagun± z key free bez udziału kierowcy. Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak przekaĽnik herca) aby go uruchomić i odjechać. PóĽniej już samochód nie pytał czy kierowca ma w kieszeni klucz. Złodziej dopiero po wył±czeniu silnika u siebie w garażu musiał dorabiać/zmieniać moduł.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-12 16:40:52
Autor: The_EaGle
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:
(jak przekaĽnik herca)

Powinno być Hertza

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-12 21:59:03
Autor: kamil d
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 16:39, The_EaGle pisze:
Wystarczy przetransferować sygnał od użytkownika do samochodu (jak
przekaĽnik herca) aby go uruchomić i odjechać.

No fakt, tradycyjny kluczyk to dużo bardziej skomplikowane zabezpieczenie ;)

--
kamil d

Data: 2011-10-13 08:17:55
Autor: ptoki
Key free w fordach...
On Oct 12, 2:46 pm, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
> ... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
> najwyzeszej klasy ...

8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
bezkluczykowym.
11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota..

Nowo¶ć Forda to już staroć w motoryzacji.
Jaka nowosc?
Ford to mial przynajmniej w 2007 (bo z tego rocznika czytalem
instrukcje focusa) a pewnie i sporo wczesniej.
Ale widac niezbyt sie przyjelo bo nadal niezbyt popularne...

Data: 2011-10-12 18:53:31
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa).

I pomy¶le¶ że ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh, elektronika samochodowa zawsze na topie.

Jakie sa Wasze typy ?

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

Data: 2011-10-12 19:47:38
Autor: Krzysiek Z.
Key free w fordach...

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j74gmd$ljo$1news.onet.pl...
On 2011-10-11 23:29, Pa_blo wrote:
Jakie sa Wasze typy ?

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

Data: 2011-10-12 21:51:56
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

Data: 2011-10-13 03:30:40
Autor: Marcin Kiciński
Key free w fordach...
On 12 PaĽ, 21:51, Sebastian Biały <h...@poczta.onet.pl> wrote:

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-10-13 18:32:34
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-13 12:30, Marcin Kiciński wrote:
W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.
Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP.

Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro dali radę. Seicento nie ma. 600 ma?

Data: 2011-10-13 23:31:31
Autor: Grejon
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze:

Ależ, punto to samochód widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro
dali radę. Seicento nie ma. 600 ma?

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest fanaberi±.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-14 13:48:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-13 23:31, Grejon pisze:
W dniu 2011-10-13 18:32, Sebastian Biały pisze:

AleĹĽ, punto to samochĂłd widcznie klepany w innym wszechswiecie skoro
dali radÄ™. Seicento nie ma. 600 ma?

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberiÄ….


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-10-14 15:11:23
Autor: Seba
Key free w fordach...
Dnia Fri, 14 Oct 2011 13:48:29 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberi±.
Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet w¶ród opcji) wskaĽnika temp. silnika.

Ale elektrycznie upuszczane/podnoszone szyby miałem! I mimo braku
wspomagania kierownic± kręciło się lżej aniżeli w Kaszlaku/126p!
Więcej zalet nie pamiętam ;)

Ps. To sobie powspominali¶my stare czasy ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-10-17 19:21:20
Autor: John Kołalsky
Key free w fordach...

UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberiÄ….


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaĹşnik ?

Data: 2011-10-19 22:54:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-17 19:21, John Kołalsky pisze:

UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberiÄ….


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaĹşnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie przeszkadza to i owo...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-10-20 21:34:04
Autor: John Kołalsky
Key free w fordach...

UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberiÄ….


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaĹşnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie przeszkadza to i owo...

To się podłącz do sterownika.

Data: 2011-10-21 08:44:08
Autor: Mirek Ptak
Key free w fordach...
Dnia 2011-10-19 22:54,  *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz jest
fanaberi±.


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet w¶ród opcji) wskaĽnika temp. silnika.

I po co ten wskaĽnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod mask± dzieje. A że niektórym nie
przeszkadza to i owo...

Wystarczyła by prosta modyfikacja obwodu lampki przegrzania płynu chłodz±cego i dwukolorowa dioda - np. żółta dla temperatury poniżej 80'C i standardowo czerwona przy przekroczeniu temperatury max.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-10-21 09:50:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-21 08:44, Mirek Ptak pisze:
Dnia 2011-10-19 22:54, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
podkusiło, żeby odpisać:

W Seicento nie ma nic poza tym co jest potrzebne, żeby auto ruszyło z
miejsca i dojechało tam gdzie kierowca chce. Tam nawet obrotomierz
jest
fanaberiÄ….


Iii tam. Obrotomierz to sobie można było zamówić w saloonie, albo
samemu dołożyć (ja tak zrobiłem). Tam była gorsza rzecz - kompletny
brak (nawet wśród opcji) wskaźnika temp. silnika.

I po co ten wskaĹşnik ?

Ja tam lubię wiedzieć co się pod maską dzieje. A że niektórym nie
przeszkadza to i owo...

Wystarczyła by prosta modyfikacja obwodu lampki przegrzania płynu
chłodzącego i dwukolorowa dioda - np. żółta dla temperatury poniżej 80'C
i standardowo czerwona przy przekroczeniu temperatury max.

Powiedz to inĹĽynierom Fiata. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-10-13 17:57:37
Autor: Sebastian Kaliszewski
Key free w fordach...
Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos poleciały :)

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-10-13 18:01:43
Autor: Artur Ma¶l±g
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:
Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos
poleciały :)

Szkoda tylko, że nie wróciły, ale to inna para kaloszy...

Data: 2011-10-14 13:55:43
Autor: scobowski
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:
Sebastian Biały wrote:
On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)

W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
NASA i niemożliwe stalo się możliwe.

To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos
poleciały :)

-wszystkie?
-jeden :P, to co głowe zawracasz? ;-)

Data: 2011-10-12 21:24:19
Autor: Waldek Godel
Key free w fordach...
Dnia Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

Berlingo/Partner/Xsara Picasso to maj± w standardzie. Widać klasa wyższa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-10-12 22:01:56
Autor: bratPit
Key free w fordach...
Jakie sa Wasze typy ?

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie uznaj± pół¶rodków, od razu wal± z grubej rury i musi być magistrala CAN, modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze... ;-)

brat

Data: 2011-10-12 22:44:39
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-12 22:01, bratPit wrote:
bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
uznaj± pół¶rodków, od razu wal± z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM

Jakie¶ $2 dla mnie za kontroler. Dla koncernu pewno $0.2. To najwidoczniej problem futurystycznych technologii jak trazystor a nie pieniędzy.

Data: 2011-10-13 11:54:45
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę
Key free w fordach...
Dnia 2011-10-12 22:01,  *bratPit* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Jakie sa Wasze typy ?

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
uznaj± pół¶rodków, od razu wal± z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze...
;-)

Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-10-13 19:58:26
Autor: Lewis
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-13 11:54, "kÄ…dÄ…wanie \"frÄ…m\" Ä™" pisze:
Dnia 2011-10-12 22:01, *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
Jakie sa Wasze typy ?

Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam siÄ™ wydaje, w motoryzacji nie
uznają półśrodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN,
modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze...
;-)

Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :)

Pozdrawiam - Mirek

Takie bajery bywały nawet w maluchach jak ktoś sobie na allegro kupił "automat" ściemniający za 30zł z przesyłką :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-12 22:20:01
Autor: Papkin
Key free w fordach...
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)? Szkoda ze zarowki samochodowe nie rozjasniaja i nie przygaszaja sie plynnie, przynajmniej by sie zadziej przepalaly? A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY.

Data: 2011-10-12 22:48:18
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

> A zarowka w suficie... e daliby mocne LEDY.

Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z przekaĽnikow na tranzystory a tu wyskakujesz z tak niesprawdzon± i niecertyfikowan± fantastyk±.

Data: 2011-10-12 22:54:06
Autor: Grejon
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do
znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

Wiesz... zdalnie sterowany centralny zamek to tak od 20 paru lat jest w samochodach stosowany...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-12 22:55:14
Autor: Lewis
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 22:54, Grejon pisze:
W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-12 22:20, Papkin wrote:
Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
ogromne koszta.
Mam ten fjiczer ale tak miedzy nami po co to ;-)?

Żeby było jeszce ze kilka sekund od zamknięcia drzwi (przy np -25C) do
znalezienia zgrabiałym ręcami dziurki na kluczyk.

Wiesz... zdalnie sterowany centralny zamek to tak od 20 paru lat jest w
samochodach stosowany...


Centralnym odpalasz samochĂłd?
DziurkÄ™ na kluczyk w stacyjce ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-12 22:57:20
Autor: Grejon
Key free w fordach...
W dniu 2011-10-12 22:55, Lewis pisze:

Centralnym odpalasz samochód?
Dziurkę na kluczyk w stacyjce ;)

Od tego jest lampka pod¶wietlaj±ca stacyjkę :P

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-13 20:41:02
Autor: Dykus
Key free w fordach...
Witam,

W dniu 2011-10-12 22:48, Sebastian Biały pisze:

Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z
przekaĽnikow na tranzystory (...)

W Partnerze jest odtwarzany dĽwięk podczas używania kierunkowskazów i się kiedy¶ zastanawiałem, czy zast±pili przekaĽniki tranzystorami, czy może gdzie¶ daleko je schowali i ich nie słychać... :)

PrzekaĽnik ma swoje zalety - czasami jak żarówka 230V się przepala to bezpieczniki wywala; nie wiem, czy można to przez analogię odnie¶ć do przeci±żeń tranzystora zastępuj±cego przekaĽnik w samochodzie, ale sam przekaĽnik na pewno lepiej to zniesie.
Poza tym nie trzeba odtwarzać dĽwięku cykaj±cego przekaĽnika. ;)


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-10-13 21:40:09
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-13 20:41, Dykus wrote:
Profanacja! Przemysł samochodowy nie dorobił się jeszcze migracji z
przekaĽnikow na tranzystory (...)
W Partnerze jest odtwarzany dĽwięk podczas używania kierunkowskazów i
się kiedy¶ zastanawiałem, czy zast±pili przekaĽniki tranzystorami, czy
może gdzie¶ daleko je schowali i ich nie słychać... :)

W Lagunie II to samo. Zapomnieli o nim jak nie ma właczonego zapłonu i trzeba migać awaryjnymi.

Data: 2011-10-13 10:38:29
Autor: Pabl_o
Key free w fordach...

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j74gmd$ljo$1news.onet.pl...

I pomy¶le¶ że ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh, elektronika samochodowa zawsze na topie.


I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do wdrozenia ?


¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w gownianych dupowozach.

--
Picasso

Data: 2011-10-13 18:30:04
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-13 10:38, Pabl_o wrote:
I pomy¶le¶ ¿e ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
elektronika samochodowa zawsze na topie.
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?

*Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty? masz na myśli patenty? Do gównianej żaróweczki z kontrolerem PWM?

Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka
razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga
zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w
gownianych dupowozach.

OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów.

Data: 2011-10-13 18:42:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Key free w fordach...
Hello Sebastian,

Thursday, October 13, 2011, 6:30:04 PM, you wrote:

I pomy¶le¶ ¿e ¶rodki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
elektronika samochodowa zawsze na topie.
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?
*Jakiej* otoczki? Masz na mysli biurokrację? masz na myśli certyfikaty?
masz na myśli patenty? Do gównianej żaróweczki z kontrolerem PWM?

Do tego nie potrzeba PWMa.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-10-13 19:49:21
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-13 18:42, RoMan Mandziejewicz wrote:
Do tego nie potrzeba PWMa.

Do sterowania CANem (bo cvzemu nie?) będzie uC. uC i PWM to oczywistość. Powinno zamknąc się w cenie do $2.

Data: 2011-10-16 14:03:11
Autor: Pa_blo
Key free w fordach...


UĹĽytkownik "Sebastian BiaĹ‚y"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j773md$bh7$1@news.onet.pl...


OK. Więc masz ficzer z gornej półki: gadająca panienka informująca o pierodlach. Dla przeciętnego dresa to technologia przyszlości, dla mnie jako elektronika to żenująco proste urządzenie które mozna montowac od 20 lat w hulajnogach bez podrażania kosztów.


Zawsze twierdzilem, ze elektronicy to najbardziej kreatywna grupa zawodowa :)

Kiedys kupujacy zapytal sie dlaczego kasuje dodatkowo za opakowanie kartonowe i wypelniacz - 3 zl.... Przeciez moge isc do marketu po zuzyte kartoniki i nawtykac starych gazet :) Do niektorych trudno dociera, ze to nie ta skala...

Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny...

--
Picasso

Data: 2011-10-16 19:21:03
Autor: Sebastian Biały
Key free w fordach...
On 2011-10-16 14:03, Pa_blo wrote:
Obawiam sie, ze Twoj punkt widzenia jest analogiczny...

Obawa powinna bazować na argumentach a nie na analogiach bez sensu. Co konkretnie jest do obawiania się w moim punkcie widzenia że gadające komputery to żenująco proste urządzenia?

Data: 2011-10-13 20:09:51
Autor: jerzu
Key free w fordach...
On Wed, 12 Oct 2011 18:53:31 +0200, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i ogromne koszta.

Te, w mojej ciężarówce przygasa płynnie :)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-10-13 22:34:36
Autor: Uncle Pete
Key free w fordach...
¦wiatełko przygasaj±ce płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
tańszych samochodach ze względu na kosmiczn± komplikację elektroniki i
ogromne koszta.

Ford Focus I z 1999 r., z dodatkowego wyposażenia tylko klima.

Piotr

Data: 2011-10-12 23:05:45
Autor: Michał
Key free w fordach...
Pa_blo <inkoguto@MSWIA.PYLY> napisał(a):
.... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?

7 letnie (2004) malutkie citoreny (jeszcze przed modelem C6)
miały rozpoznawanie mowy i tego typu duperele + radary + łopatki f1

tak te bezkluczykowce były w S-kach, renówkach tam jeszcze były radary itp
10 lat temu, pamiętały po kartach ustawienia lusterek foteli itp..

z 10 lat temu w jaki¶ Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat) z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra

pozdrawiam.

--


Data: 2011-10-13 10:28:38
Autor: wchpikus
Key free w fordach...
Witam!

z 10 lat temu w jaki¶ Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat)
z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra

Prawie wszystkim to znaczy:
- wszystkie szyby
- siedzenia
- ogrzewanie i klima
- oswietlenie (wraz z przygasajacym oswietleniew wnetrza)
- dach (jak ktos mial skywindow)
- bagaznik (otwieranie zamka)
- centralny
- wspomaganie elektryczne
- lusterka elektryczne


Faktycznie, prawie niczym..:)

Data: 2011-10-14 19:06:28
Autor: radekp@konto.pl
Key free w fordach...
Tue, 11 Oct 2011 23:29:31 +0200, w
<4e94b53d$0$5806$65785112@news.neostrada.pl>, "Pa_blo" <inkoguto@MSWIA.PYLY>
napisał(-a):

... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach najwyzeszej klasy (np S, SL i  CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach...

Suzuki SX4 (aka Fiat Sedici) też ma co¶ ma takiego (ale nie każdy model).

Data: 2011-10-16 11:32:42
Autor: Marcin Jan
Key free w fordach...
W dniu 11-10-11 23:29, Pa_blo pisze:
... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w
autach najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika
tanieje i takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych
wunalazkach... Pytanie tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach
aby kupujacy poczul sie wyjatkowo?!

Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej
produktem niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...

Jakie sa Wasze typy ?


bardzo dobrze napisał autor złominka:
"Kiedy¶ samochody konstruowali inżynierowie. Potem księgowi. Teraz konstruuj± je panie z działu marketingu, [...]"
Pozdrawiam
Marcin Jan

Key free w fordach...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona