Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?

Data: 2012-05-03 08:43:13
Autor: Mirek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Witam

Szukam nowego auta na 5 lat w leasing z ratą nie większą niż 1500 brutto /
miesiąc. Nigdy nie chciałem SUV-a bo wydawały mi się drogie... ale znajomy
podsunął mi linka do czegoś takiego:

http://kia-sportage.motolog.pl/kia-sportage-iii/

Najbiedniejsza wersja ma:

    6 poduszek powietrznych (w tym kurtyny dla pasażerów tylnych siedzeń)
    kontrolę trakcji TCS
    elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy
    klimatyzację manualną (automatyczna jest w wersjach L oraz XL)
    alufelgi 16″ (17″ w L oraz XL)

czego chcieć więcej???

Do tego ma silnik 1.6 GDI, który podobno pali średnio 6,5 litra a do setki ma
poniżej 11 sekund. Warto?
Aha 6 biegowy manual też jest (zawsze chciałem mieć taki).

Data: 2012-05-03 03:29:06
Autor: koziel
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
 3 Maj, 10:43, "Mirek" wrote:
Witam

Szukam nowego auta na 5 lat

Witaj!

Wszystko fajnie, ale nie uwazasz ze 1.6 bedzie za slabe do takiej
budy? Auto ogolnie wg mnie dosc ciekawe, chociaz zapewnepms-owi
Koledzy stwierdza inaczej ;-) Swoja droga i tak wzialbym cos 2-3
letniego, z marek ktore nie straca tak na wartosci jak KIA. Ale nie
znam sie na leasingu, wiec to tylko moja opinia. Kumpel przejal juz 2
czy 3 leasing i chwali sobie.

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2012-05-03 12:41:23
Autor: Cavallino
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zl?

Uzytkownik "koziel" <koziel007@wp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:

Swoja droga i tak wzialbym cos 2-3
letniego, z marek ktore nie straca tak na wartosci jak KIA.

Uwazasz ze ten Sportage straci na wartosci wiecej niz analogiczny SUV lepszej marki?
Na jakiej podstawie?
Obstawiam, ze procentowo bedzie lepiej, a kwotowo jeszcze bardziej.
Wlasnie z racji tego, ze jest najtanszy (Dacii nie licze, ale jej to by tez dotyczylo, zwlaszcza sensownych wersji), wiec bedzie najlepiej trzymal cene.
Wolalbys kupic za 40 tys 2 czy 3 letniego Sportage, czy za 80 Mercedesa?

Data: 2012-05-03 11:10:54
Autor: to
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zl?
begin Cavallino
Uwazasz ze ten Sportage straci na wartosci wiecej niz analogiczny SUV
lepszej marki?
Na jakiej podstawie?
Obstawiam, ze procentowo bedzie lepiej, a kwotowo jeszcze bardziej.

Widzę, że nasz grupowy ekonomista znowu zaczął nauczać. ROTFL!

Data: 2012-05-03 13:08:21
Autor: kkk
On 3 Maj, 12:41, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Wolalbys kupic za 40 tys 2 czy 3 letniego Sportage, czy za 80 Mercedesa?

tzn lepsze bo tańsze? Ja bym jakoś merca wolał.

Data: 2012-05-03 23:08:21
Autor: Cavallino

Użytkownik "kkk" <maromk23@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:218b4c3e-5711-4fa9-9911-045f81f0ff8e@m15g2000vbh.googlegroups.com...
On 3 Maj, 12:41, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Wolalbys kupic za 40 tys 2 czy 3 letniego Sportage, czy za 80 Mercedesa?

tzn lepsze bo tańsze?

Stosunek wartości do ceny to najistotniejsza rzecz w aucie.

Ja bym jakoś merca wolał.

Chyba w celu przedłużania....

Data: 2012-05-04 13:09:40
Autor: kkk
On 3 Maj, 23:08, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Użytkownik "kkk" <marom...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> tzn lepsze bo tańsze?

Stosunek wartości do ceny to najistotniejsza rzecz w aucie.

Poważnie?, chyba jak dla kogo

>Ja bym jakoś merca wolał.

Chyba w celu przedłużania....

Możesz sobie to tak tłumaczyć.... jeśli tylko dzięki temu będzie Ci
się lepiej szrotem jeździło (z korzystnym stosunkiem wartości -
oczywiście).

Data: 2012-05-05 00:08:31
Autor: Cavallino

Użytkownik "kkk" <maromk23@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e1e480ea-553d-47e7-a262-3202683fbf34@v1g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

> tzn lepsze bo tańsze?

Stosunek wartości do ceny to najistotniejsza rzecz w aucie.

Fakt, głupich nie sieją.

> [...]

Możesz sobie to tak tłumaczyć.... jeśli tylko dzięki temu będzie Ci
się lepiej szrotem jeździło (z korzystnym stosunkiem wartości -

Moim szrotem jeździ mi się całkiem dobrze, choć nie ukrywam, że obawy mam. ;-)
I w tym celu nie potrzebuję jakiegoś germańskiego badziewia udającego samochód.

Data: 2012-05-03 11:16:57
Autor: to
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
begin Mirek
Szukam nowego auta na 5 lat w leasing z ratą nie większą niż 1500 brutto
/ miesiąc. Nigdy nie chciałem SUV-a bo wydawały mi się drogie... ale
znajomy podsunął mi linka do czegoś takiego:

Znajomy podsunął Ci linka do strony spamerskiej? Ciekawe!

Data: 2012-05-03 12:11:23
Autor: Mirek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
wole nowego Sportage niż jakiegoś Mercedesa. Sęk w tym że raz że Mercedes
"spoli" a Kia "nie spoli" a dwa że Mercedes będzie miał już najechane ze 100
000 km i będzie się psuł.

Data: 2012-05-03 12:38:48
Autor: Cavallino

Użytkownik "Mirek" <mireczek26@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Do tego ma silnik 1.6 GDI, który podobno pali średnio 6,5 litra a do setki ma
poniżej 11 sekund. Warto?

W to zdecydowanie nie warto wierzyć.

Data: 2012-05-03 13:03:22
Autor: anacron
W dniu 2012-05-03 10:43, Mirek pisze:
[...]

Napędu 4x4 i lepszego silnika.

Do tego ma silnik 1.6 GDI, który podobno pali średnio 6,5 litra a do setki ma
poniżej 11 sekund. Warto?
Aha 6 biegowy manual też jest (zawsze chciałem mieć taki).

Co do spalania ta wersja średnio pali około 8l (50/50) i ponad 10 w
mieście, jak chcesz tym w miarę dynamicznie jeździć, ale potrafi więcej.
Do setki realnie ma ponad 12s. To taki mały kamyczek. Jeździłem taką
testową jak i taką z CRDI. Sensowna wersja silnika i wyposażenia to też
nie 60, tylko ponad 80 tys.

Data: 2012-05-03 13:08:24
Autor: J.F.
Dnia Thu, 3 May 2012 08:43:13 +0000 (UTC), Mirek napisał(a):
[...]

A patrzyles na ceeda dla porownania ?

czego chcieć więcej???

kolega ma starego sportage, ale w sumie to uwagi do wszytkich suv
- auto jest jednak wieksze i ciezsze i nie patrz na katalog, bo po prostu
pali wiecej i tak musi byc. Nie wiem jak KIA, ale Daewoo to mial niezlych
bajkopisarzy w dziale danych technicnych :-)
- naped na 4 kola przydaje sie raz na rok, a pali paliwo caly czas,
- szybko tym nie pojedziesz, bo to jednak jest wysoka pseudoterenowka a nie
auto do szybkiej jazdy,
- normalny naped na tyl zmusza do ostroznej jazdy zima, a przy leasingu to
uwazac trzeba podwojnie.
- wbrew gabarytom bagaznik ma maly, choc wysoki. - do dachu wysoko, jakbys myslal o dachowym.

Oczywiscie ma tez zalety, np krawezniki przy parkowaniu ci nie straszne ...
choc nie wszystkie :-(

J.

Data: 2012-05-03 13:13:01
Autor: anacron
W dniu 2012-05-03 13:08, J.F. pisze:
Nie wiem jak KIA, ale Daewoo to mial niezlych bajkopisarzy w dziale danych technicnych :-)

Tu też o katalogowym spalaniu możesz sobie pomarzyć, realnie jak pisałem
około 8l/100 (50/50)

- naped na 4 kola przydaje sie raz na rok, a pali paliwo caly czas,

On podaje cenę bez 4x4, ale jednak lepiej jak jest, elektronicznie
załącza tył więc większość roku nie pracuje, ale w zimę ratuje dupę, z
napędem na jedną oś zima ciężko się tym jeździ. Wiem z praktyki.

Data: 2012-05-03 13:27:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jntpba$2od$1@mx1.internetia.pl...
[...]

To jest nierealne, chyba że do miasta nie wjeżdżasz.
8 to on pali na trasie i to tylko gdy go nie ciśniesz.

Data: 2012-05-03 20:33:27
Autor: anacron
W dniu 2012-05-03 13:27, Cavallino pisze:

[...]

Spalił mi 6,8 na trasie (rejsowa 100-110).

Data: 2012-05-03 23:09:26
Autor: Cavallino

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnuj53$bl$1@mx1.internetia.pl...
[...]

A w mieście 10 czy 12?
Tak czy tak, średnia 8 nie jest w stanie z tego wyjść.

Data: 2012-05-03 13:26:46
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1qe940lerc4a5$.16rdpurwu5hj5.dlg@40tude.net...
[...]

Ale on nie ma napędu na 4 koła, tylko na dwa.
Może mieć dołączany tył w opcji, ale to i tak nie działa stale.

- normalny naped na tyl

Normalny napęd jest na przód.

Data: 2012-05-03 13:46:54
Autor: J.F.
Dnia Thu, 3 May 2012 13:26:46 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Tym niemniej cos tam sie jednak kreci i opory stawia i dodatkowe paliwo
przepala. Nawet jesli to jest 0.5 l/100km, to przez 100kkm sie troche
uzbiera :-)

- normalny naped na tyl
Normalny napęd jest na przód.

No to przynajmniej ta wada odpada.

J.

Data: 2012-05-03 18:45:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Hello J.F.,

Thursday, May 3, 2012, 1:08:24 PM, you wrote:

[...]

- auto jest jednak wieksze i ciezsze i nie patrz na katalog, bo po prostu
pali wiecej i tak musi byc. Nie wiem jak KIA, ale Daewoo to mial niezlych
bajkopisarzy w dziale danych technicnych :-)

NIKT nie podaje spalania przy 200km/h. Mi tam spalanie Lanosa się
zgadza z danymi technicznymi - jak jeżdżę spokojnie, to wychodzi
własnie takie, jak bylo w katalogu. A nawet zdarza się niższe.
Ale zdaję sobie sprawę z tego, że jak będe trzymał do dechy, to na
piątce spali 16.5l/100km. Tyle, że wyprzedzające sie TIRy szybko
zmniejszają spalania do ok. 13l/km. Ale normalnie to zazwyczaj na A4
pali 10 tam i 9 z powrotem - tak, 1l/km różnicy na kierunku wiatru.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-04 10:25:41
Autor: Piotrek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Do tego ma silnik 1.6 GDI, który podobno pali średnio 6,5 litra a do setki ma
poniżej 11 sekund. Warto?

Jakie poniżej 11 sekund?

Wg danych technicznych ( źródło: http://kia.dodaj-gazu.pl/kia-sportage/ ) on
ma 10.7 sekund ale do 60 mil czyli do 96,6 km/h. Do naszej rodzimej "setki"
będzie miało minimum 11,1 sek jak nie więcej - 11,3?

Auto waży około 1305 kg. Gdyby paliło 8 litrów średnio to byłaby to lekka
porażka przy tych osiągach.

Sprawdźmy jednak na mojej ulubionej niemieckiej stronie spalanie:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/220-Sportage.html?fueltype=2&constyear_s=2010&power_s=135&power_e=135&minkm=3000&powerunit=2

no niestety Droga Rodzino Grupy Dyskusyjnej pl.misc.samochody: MACIE RACJE.

Mirek nie kupuj tego :)

Data: 2012-05-04 12:43:30
Autor: J.F.
Dnia Fri, 4 May 2012 10:25:41 +0000 (UTC), Piotrek napisał(a):
[...]

Z tym ze wiesz - to sa Niemcy. Wjedzie ktos na autostrade, pojedzie 150 i na 6 litrach sie nie skonczy.

Tu co wyszla srednia 8.37.
Po zmianie modelu na ceed nic nie znajduje, wiec rok od 2009, benzyna
miedzy 110 a 136 PS ... i srednia 7.94.

Wiec w sumie ten sportage pali niewiele wiecej.

A po zmianie modelu na vw golf wychodzi srednia 7.07

Ciekawe ... ten 1.4TSI jest taki oszczedny, czy jeszcze jakis inny czynnik
statystyczny ..

J.

Data: 2012-05-04 10:51:05
Autor: Piotrek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Z tym ze wiesz - to sa Niemcy. Wjedzie ktos na autostrade, pojedzie 150 i na 6 litrach sie nie skonczy.

no nie sądzę że akurat tak: Taki Sportage 1.6 to akurat jest oferta dla
seniorów...

Ciekawe ... ten 1.4TSI jest taki oszczedny, czy jeszcze jakis inny czynnik
statystyczny ..

Właśnie to mnie zawsze ciekawiło. Tym bardziej że normy spalania są unijne.
Sądzisz że unia pozwoliłaby zaniżać koreańskim samochodom te wyniki w sposób
masowy? Nie sądzę...

Data: 2012-05-04 13:13:20
Autor: J.F.
Dnia Fri, 4 May 2012 10:51:05 +0000 (UTC), Piotrek napisał(a):
[...]

Norma jest pewnie na jakims programie jazdy, ktory z zyciem nie ma nic
wspolnego.

J.

Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?