Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?

Data: 2012-05-04 10:25:41
Autor: Piotrek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Do tego ma silnik 1.6 GDI, który podobno pali średnio 6,5 litra a do setki ma
poniżej 11 sekund. Warto?

Jakie poniżej 11 sekund?

Wg danych technicznych ( źródło: http://kia.dodaj-gazu.pl/kia-sportage/ ) on
ma 10.7 sekund ale do 60 mil czyli do 96,6 km/h. Do naszej rodzimej "setki"
będzie miało minimum 11,1 sek jak nie więcej - 11,3?

Auto waży około 1305 kg. Gdyby paliło 8 litrów średnio to byłaby to lekka
porażka przy tych osiągach.

Sprawdźmy jednak na mojej ulubionej niemieckiej stronie spalanie:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/220-Sportage.html?fueltype=2&constyear_s=2010&power_s=135&power_e=135&minkm=3000&powerunit=2

no niestety Droga Rodzino Grupy Dyskusyjnej pl.misc.samochody: MACIE RACJE.

Mirek nie kupuj tego :)

Data: 2012-05-04 12:43:30
Autor: J.F.
Dnia Fri, 4 May 2012 10:25:41 +0000 (UTC), Piotrek napisał(a):
[...]

Z tym ze wiesz - to sa Niemcy. Wjedzie ktos na autostrade, pojedzie 150 i na 6 litrach sie nie skonczy.

Tu co wyszla srednia 8.37.
Po zmianie modelu na ceed nic nie znajduje, wiec rok od 2009, benzyna
miedzy 110 a 136 PS ... i srednia 7.94.

Wiec w sumie ten sportage pali niewiele wiecej.

A po zmianie modelu na vw golf wychodzi srednia 7.07

Ciekawe ... ten 1.4TSI jest taki oszczedny, czy jeszcze jakis inny czynnik
statystyczny ..

J.

Data: 2012-05-04 10:51:05
Autor: Piotrek
Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?
Z tym ze wiesz - to sa Niemcy. Wjedzie ktos na autostrade, pojedzie 150 i na 6 litrach sie nie skonczy.

no nie sądzę że akurat tak: Taki Sportage 1.6 to akurat jest oferta dla
seniorów...

Ciekawe ... ten 1.4TSI jest taki oszczedny, czy jeszcze jakis inny czynnik
statystyczny ..

Właśnie to mnie zawsze ciekawiło. Tym bardziej że normy spalania są unijne.
Sądzisz że unia pozwoliłaby zaniżać koreańskim samochodom te wyniki w sposób
masowy? Nie sądzę...

Data: 2012-05-04 13:13:20
Autor: J.F.
Dnia Fri, 4 May 2012 10:51:05 +0000 (UTC), Piotrek napisał(a):
[...]

Norma jest pewnie na jakims programie jazdy, ktory z zyciem nie ma nic
wspolnego.

J.

Kia Sportage III - najlepszy samochód do 70 000 zł?