Kia ceed pare pytań

Data: 2010-12-15 14:28:19
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
witajcie
chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji da się coś wtedy utargować więcej?

Kolejne pytanie, jaki jest koszt wtryskiwaczy do silnika 1.6 diesla?
No i najważniejsze czy występuje tam dwumasa?

Z góry dzięki za pomoc, w salonie pani się motała i nie była w stanie mi odpowiedzieć na moje pytania a do końca roku mam mało czasu.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 15:10:39
Autor: Mikołaj Tutak
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 14:28, krzysiek82 pisze:
chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji da się coś
wtedy utargować więcej?

Jakiej gwarancji na samochód czy na kratkę?

Kolejne pytanie, jaki jest koszt wtryskiwaczy do silnika 1.6 diesla?
No i najważniejsze czy występuje tam dwumasa?

Nie ma koła dwumasowego w CRDI 1.6.

       MikoÅ‚aj

Data: 2010-12-15 15:20:08
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 15:10, Mikołaj Tutak pisze:
Jakiej gwarancji na samochód czy na kratkę?

na samochód, będę chciał go zabezpieczyć antykorozyjnie na swój sposób a producent nie dopuszcza takiego rozwiązania, więc gwarancja zbędna mi będzie.

  > Nie ma koÅ‚a dwumasowego w CRDI 1.6.
To już pocieszające, a jak wygląda kwestia trwałości tej jednostki napędowej?

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 07:47:24
Autor: Adam Adamaszek
Kia ceed pare pytañ
On 15 Gru, 15:20, krzysiek82 <gnojo...@mowimy-nie.pl> wrote:

na samochód, bêdê chcia³ go zabezpieczyæ antykorozyjnie na swój sposób a
producent nie dopuszcza takiego rozwi±zania, wiêc gwarancja zbêdna mi
bêdzie.

Moglbys ten swoj sposob wyjawic? W szczegolnosci napisz, w jaki sposob
mialby on spowodowac uniewaznienie gwarancji.

pozdro
Adam

Data: 2010-12-15 16:52:35
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 16:47, Adam Adamaszek pisze:
Moglbys ten swoj sposob wyjawic? W szczegolnosci napisz, w jaki sposob
mialby on spowodowac uniewaznienie gwarancji.

pozdro
Adam

nak³adam specyfik który po wyschniêciu tworzy elastyczn± i zwart± powierzchniê, w pod³u¿nice i inne profile wtaczam rozgrzany fluidol pod ci¶nieniem. To wymaga demonta¿u wielu elementów, poza tym na samo s³owo "zrobiæ co¶ samodzielnie" wiêkszo¶æ reaguje zdaniem 'ale wie pan straci pan gwarancje"

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 10:36:05
Autor: Adam Adamaszek
Kia ceed pare pytañ
On 15 Gru, 16:52, krzysiek82 <gnojo...@mowimy-nie.pl> wrote:
> [...]

powierzchniê, w pod³u¿nice i inne profile wtaczam rozgrzany fluidol pod
ci¶nieniem. To wymaga demonta¿u wielu elementów, poza tym na samo s³owo

Eeee a brzmialo to conajmniej, jakbys chcial cale nadwozie oksydowac
na goraco... ;)

Robilbym to i sie nie przejmowal - skoro sam zabezpieczysz, to Ci
gwarancja _na nadwozie_ raczej bedzie niepotrzebna.

A na auto nie powinienes stracic, bo niby dlaczego?

pozdr
AA

Data: 2010-12-15 19:41:27
Autor: kml
Kia ceed pare pytañ
Adam Adamaszek wrote:

A na auto nie powinienes stracic, bo niby dlaczego?

"Poniewa¿ konserwacja zosta³a wykonana w technologii, której KIA Polska nie zna i nie wie jakie s± efekty uboczne jej stosowania. W zwi±zku z pow¿yszym gwarancja zostaje uniewa¿niona ble ble ble"

Stawiam na co¶ takiego.

kml

Data: 2010-12-15 19:00:33
Autor: masti
Kia ceed pare pytañ
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 16:52:35 +0100 osobnik zwany krzysiek82
wystukał:

[...]

nakładam specyfik który po wyschnięciu tworzy elastyczną i zwartą
powierzchnię, w podłużnice i inne profile wtaczam rozgrzany fluidol pod
ciśnieniem.

technologia z czasów "Warszawy"

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 15:44:05
Autor: MariuszM
Kia ceed pare pytañ
W dniu 15-12-2010 15:20, krzysiek82 pisze:

na samochód, bêdê chcia³ go zabezpieczyæ antykorozyjnie na swój sposób a
producent nie dopuszcza takiego rozwi±zania, wiêc gwarancja zbêdna mi
bêdzie.
Tak to siê robi³o ze starymi polonezami...
Masz zamiar 20 lat tym je¼dziæ ¿e chcesz poprawiaæ fabrykê? Ile Kia daje gwarancji na blachê?
--
M.

Data: 2010-12-15 15:50:45
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 15:44, MariuszM pisze:
Tak to siê robi³o ze starymi polonezami...
Masz zamiar 20 lat tym je¼dziæ ¿e chcesz poprawiaæ fabrykê? Ile Kia daje
gwarancji na blachê?

z obserwacji wynika, ¿e producenci zlewaj± zabezpieczenie antykorozyjne bo im po prostu na tym nie zale¿y, chcia³bym aby auto d³ugo zachowa³o swoj± ¶wie¿o¶æ. W salonie barany pierwszy raz siê spotkali z kim¶ kto nie chce gwarancji, maj± siê ze mn± kontaktowaæ jutro czy da siê co¶ urwaæ w przypadku gdy zrzeknê siê gwarancji.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 16:26:29
Autor: =Marcos=
Kia ceed pare pytañ
z obserwacji wynika, ¿e producenci zlewaj± zabezpieczenie antykorozyjne bo im po prostu na tym nie zale¿y

Ka¿dy ma inne podej¶cie. Np. Peugeoty s± pod tym wzglêdem niesamowite. 16-letni P106 myty raz w roku, blacha miejscami odarta z lakieru - zero rdzy. 11-letni Partner u¿ywany jako wó³ roboczy, te¿ zero rdzy.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjêcia z podró¿y

Data: 2010-12-15 16:25:11
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 16:26, =Marcos= pisze:
Ka¿dy ma inne podej¶cie. Np. Peugeoty s± pod tym wzglêdem niesamowite.
16-letni P106 myty raz w roku, blacha miejscami odarta z lakieru - zero
rdzy. 11-letni Partner u¿ywany jako wó³ roboczy, te¿ zero rdzy.

ja mam trochê poprzestawiane pod tym wzglêdem :) ja sprawdzam w profilach i dopiero wtedy jestem w stanie oceniæ czy co¶ rdzê ma czy nie, zwykle ka¿de auto ma a w³a¶ciciele id± w zaparte, ¿e nie. Zreszt± patrz±c tylko z zewn±trz mo¿na do takich wniosków doj¶æ :)

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 17:09:38
Autor: Konrad L
Kia ceed pare pytañ
hehe to samo ma w 406. Myty ze 3 razy w roku, w jednym miejscu obdardarte do blachy i juz 3 zimy NIC, za¶niedzia³o tylko. Zreszta to samo pod tablica rejestracyjna, ramka latala i obtlukla lakier. Jest gola blacha i nic sie nie dzieje.

Data: 2010-12-15 19:42:23
Autor: qba
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 17:09, Konrad L pisze:
[...]

chyba go³y plastik

Data: 2010-12-15 18:05:03
Autor: Krzysztof 45
Kia ceed pare pytañ
krzysiek82 napisa³(a):
jutro czy da siê co¶ urwaæ w przypadku gdy zrzeknê siê gwarancji.
IMHO nic nie urwiesz. Przecie¿ oni maj± kasê z gwarancji (z przegl±dów). Ile jest? 7 lat gwarancji?
Jeszcze dop³acisz :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-15 18:56:53
Autor: mister
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 15:50, krzysiek82 pisze:
swoj± ¶wie¿o¶æ. W salonie barany pierwszy raz siê spotkali z kim¶ kto
nie chce gwarancji, maj± siê ze mn± kontaktowaæ jutro czy da siê co¶
urwaæ w przypadku gdy zrzeknê siê gwarancji.

baranem jestes ty, bo liczysz na jakakolwiek znizke z tego tytulu.
1) dealer na kazdej naprawie gwarancyjnej ktora w ich serwisie przeprowadzasz zarabia, wiec dlaczego mialby sobie odbierac chleb od ust? -> od nich znizki nie dostaniesz
2) dystrybutor/przedstawicielstwo w polsce bedzie mialo w dupie twoj pojedynczy przypadek, wiec na znizke u nich tez nie licz

ogolnie, to po twoim podejsciu widac, ze nigdy nie miales doczynienia z nowymi, fabrycznie nowymi samochodami. tam oprocz blach (o ktorej jestes najbardziej zatroskany), mechaniki (o ktora bedziesz dbal bardziej, niz zalecana producent - tak deklarujesz) jest rowniez kupa elektroniki. traf, na egzemplarz z jakas wada w tej elektronice a jedyna opcja naprawy bedzie wymiana calego modulu za pare tysiecy zlotych. albo po prostu stan w szczerym polu, a jedna reakcja samochodu na twoje proby uruchomienia bedzie wyswietlenie check engine na wyswietlaczu.

dla mnie pomysl abstrakcyjny, nie przemyslany i nie przekalkulowany.
ale powodzenia zycze.

Data: 2010-12-15 19:04:16
Autor: kml
Kia ceed pare pytañ

U¿ytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ieavh1$gbg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Liczy dobrze, tyle ¿e w Polska raczej ten numer nie przejdzie. Gdybym by³ importerem to z rado¶ci± sprzeda³bym taki samochód taniej ni¿ cennik a i tak wyszed³bym na swoje.

kml

Data: 2010-12-15 19:02:51
Autor: masti
Kia ceed pare pytañ
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 15:50:45 +0100 osobnik zwany krzysiek82
wystukał:

W dniu 2010-12-15 15:44, MariuszM pisze:
Tak to się robiło ze starymi polonezami... Masz zamiar 20 lat tym
jeździć że chcesz poprawiać fabrykę? Ile Kia daje gwarancji na blachę?

z obserwacji wynika, że producenci zlewają zabezpieczenie antykorozyjne
bo im po prostu na tym nie zależy, chciałbym aby auto długo zachowało
swoją świeżość. W salonie barany pierwszy raz się spotkali z kimś kto
nie chce gwarancji, mają się ze mną kontaktować jutro czy da się coś
urwać w przypadku gdy zrzeknę się gwarancji.

a kupujesz na fimÄ™ czy prywatnie?
Bo jak to drugie to sprzedawca i tak jest obłozony masą ustawowych zobowiązań. Do tego cen smochodu opiera się na tym, że ASO zarobią na przeglądach w trakcie gwarancji.

Reszty się domyśl :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 20:23:38
Autor: MariuszM
Kia ceed pare pytañ
W dniu 15-12-2010 15:50, krzysiek82 pisze:

[...]

A to zale¿y.
Kiedy¶ mia³em dwa eskorty.
Jeden, m³odszy - podwozie to by³a go³a blacha. Nic siê nie dzia³o, do czasu...a¿ siê posypa³o.
Drugi, 5 lat starszy, mia³ eleganckie, fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne spodu. Sprzedawali¶my jako 15 latka, mia³ rdzê, ale w granicach przyzwoito¶ci.
Mo¿e dlatego, ¿e m³odszym by³ flotowy golas. Starszy, w wersji Ghia, kupiony w salonie Forda.
Pó¼niej mia³em Golfa IV. Ma obecnie 11 lat i nie znajdziesz grama rdzy (je¼dzi nim moja mama). Ale pa³we daje bodaj¿e 12 lat gwarancji na perforacjê. Zabezpieczenie antykorozyjne jest wzorowe (gdzie¶ w necie czyta³em, ¿e wal± chyba jakie¶ woski w profile zamkniête), a blacha ocynkowana.
Wcze¶niej mama mia³a Puga 106, sprzeda³a jako 15 letnie auto. Rdza pojawi³a siê przy uszczelce tylnej szyby - na tyle ma³o, ¿e kupuj±cy nawet jej nie zauwa¿y³. Poza tym go³a blacha, miejscami wy³azi³ podk³ad spod lakieru (na progach). W fordzie progów ju¿ by dawno nie by³o.
Wracaj± do tematu..widzia³em sporo pordzewia³ych kijakek, ale by³y to auta stare, kilkunastoletnie. Nie s±dzê, aby te nowe mia³y szanse zardzewieæ przed ukoñczeniem 10 lat.

A jak mam byæ szczery nie kupi³bym auta, które z jaki¶ wzglêdów by³o malowane od spodu biteksem czy innym barankiem. Jest to zbyt oczywista metoda krycia dzwonów.

M.

Data: 2010-12-16 04:10:31
Autor: amos
Kia ceed pare pytañ
On 15 Gru, 15:50, krzysiek82 <gnojo...@mowimy-nie.pl> wrote:
W salonie barany pierwszy raz si spotkali z kim kto
nie chce gwarancji, maj si ze mn kontaktowa jutro czy da si co
urwa w przypadku gdy zrzekn si gwarancji.

Wyjesnij prosze, dlaczego nazywasz pracownikow salonu Kia baranami?
Czyby dlatego, ze do tej pory nie przyszedl do nich z prosba o
skrocenie okresu gwarancji?

Uwazasz, ze to ich wina?

--
amos

Data: 2010-12-16 13:20:47
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomości news:badd87c2-7152-454c-b43a-cc3c39edcb54j3g2000vbi.googlegroups.com...
[...]

Bo uważa, że ktoś kto wygląda podobnie jak on (w sensie że człekokształtny), musi mieć koniecznie to samo pod kopułą.

Data: 2010-12-16 15:01:14
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-16 13:20, Cavallino pisze:
Bo uważa, że ktoś kto wygląda podobnie jak on (w sensie że
człekokształtny), musi mieć koniecznie to samo pod kopułą.

a ty jak zwykle, jak najzwyklejszy pustak. gdybyś był ze zgierza to bym zrozumiał ale jesteś z wielkopolski nie wypada się tak zachowywać.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-16 10:18:31
Autor: PaPi
Kia ceed pare pytañ
z obserwacji wynika, ¿e producenci zlewaj± zabezpieczenie antykorozyjne

Czyms podeprzesz te swoje "obserwacje" ? Stanem tych pazdzierzy co je trzymasz na podworku ?

bo im po prostu na tym nie zale¿y, chcia³bym aby auto d³ugo zachowa³o
swoj± ¶wie¿o¶æ. W salonie barany pierwszy raz siê spotkali z kim¶ kto
nie chce gwarancji,

Wbrew pozorom idiotow nie ma wcale tak wielu.

maj± siê ze mn± kontaktowaæ jutro czy da siê co¶
urwaæ w przypadku gdy zrzeknê siê gwarancji.

A nie prosciej kupic samochod uzywany ?

Data: 2010-12-15 15:58:00
Autor: Maciek
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 15:44, MariuszM pisze:
Tak to siê robi³o ze starymi polonezami...
Masz zamiar 20 lat tym je¼dziæ ¿e chcesz poprawiaæ fabrykê? Ile Kia daje gwarancji na blachê?
A co Ci po tej gwarancji, skoro musisz spe³niæ pierdyliard warunków,
¿eby z niej skorzystaæ, a na koniec i tak wyjdzie, ¿e to wina z³ego
u¿ytkowania (bo je¼dzi³e¶, a nie trzyma³e¶ w ciep³ym gara¿u). Osobi¶cie
nowy samochód te¿ chcia³bym zabezpieczyæ antykorozyjnie, oczywi¶cie pod
warunkiem, ¿e nie planujê go za 2 lata sprzedawaæ.

Maciek

Data: 2010-12-15 16:00:08
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 15:58, Maciek pisze:
A co Ci po tej gwarancji, skoro musisz spe³niæ pierdyliard warunków,
¿eby z niej skorzystaæ, a na koniec i tak wyjdzie, ¿e to wina z³ego
u¿ytkowania (bo je¼dzi³e¶, a nie trzyma³e¶ w ciep³ym gara¿u).

no i to te¿ jest argument za tym, ¿eby jej nie chcieæ, a jak czego¶ nie biorê to nie chce za to p³aciæ :)

  Osobi¶cie
nowy samochód te¿ chcia³bym zabezpieczyæ antykorozyjnie, oczywi¶cie pod
warunkiem, ¿e nie planujê go za 2 lata sprzedawaæ.

min z 5-7lat pewnie bym go mia³, kasa z nieba mi nie spada liczê siê z wydawan± kas± a nic nie jest lepsze jak profilaktyka. Fajnie jakby chocia¿ te 300-400ty¶ km napêd wytrzyma³ bez kosztownych inwestycji.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 16:09:00
Autor: Maciek
Kia ceed pare pytañ
W dniu 2010-12-15 16:00, krzysiek82 pisze:
min z 5-7lat pewnie bym go mia³, kasa z nieba mi nie spada liczê siê z wydawan± kas± a nic nie jest lepsze jak profilaktyka. Fajnie jakby chocia¿ te 300-400ty¶ km napêd wytrzyma³ bez kosztownych inwestycji.
E - tyle to powinien wytrzymaæ i bez dodatkowego zabezpieczenia (piszê
tylko o blacharce, nie o mechanice). Najwy¿ej wyjdzie gdzie¶ jaki¶
parch. My¶la³em, ¿e planujesz zakup na najbli¿sze 10-15 lat,
niekoniecznie przecie¿ tylko dla siebie - samochód mo¿na kupiæ
"rodzinnie" i po jakim¶ czasie przekazywaæ go dalej, a¿ do zaje¿d¿enia.
Przy d³u¿szym okresie planowanego u¿ytkowania zabezpieczenie ma sens,
¿eby po 10 latach nie okaza³o siê, ¿e ju¿ nie ma pod³ogi, pod³u¿nic itp.

Maciek

Data: 2010-12-15 20:09:15
Autor: MariuszM
Kia ceed pare pytañ
W dniu 15-12-2010 16:00, krzysiek82 pisze:

min z 5-7lat pewnie bym go mia³, kasa z nieba mi nie spada liczê siê z
wydawan± kas± a nic nie jest lepsze jak profilaktyka. Fajnie jakby
chocia¿ te 300-400ty¶ km napêd wytrzyma³ bez kosztownych inwestycji.

300-400kkm Kia?
Obawiam siê, ¿e raczej tyle nie osi±gniesz. Rozpadnie siê. Zreszt± ma³o które auto z obecnie produkowanych tyle wytrzyma. Ciesz siê, jak zrobisz 150 kkm bez powa¿niejszych nak³adów.

Kiedy¶ gada³em z facetem z serwisu Kia na Pu³awskiej w DC, gdy¿ te¿ siê interesowa³em Kia Ceed. Stwierdzi³, ¿e najtrwalsze s± dyszle z podstawowym, najs³abszym silnikiem 1,6 (chyba 90KM). Mocniejsze ju¿ takie bezproblemowe nie s±.

U mnie w firmie je¼dzi kilka kijanek kombi 2,0CRDi, kierowcy zarzucaj± im zbyt wysokie spalanie oraz mizerne jak na t± pojemno¶æ i moc osi±gi (jako ¿e mamy równie¿ kilka szmelcwagenów i szkód z TDi maj± porównanie).

M.

Data: 2010-12-15 16:10:45
Autor: glang
Kia ceed pare pytań
[...]

Ty tak poważnie czy trolujesz?
byle naprawa nowego samochodu to kilka tysięcy, myslisz że ile dostaniesz rabatu za brak gwarancji?? 2 tysia??
zakładając że to Ci padnie to lepiej nie kupuj nowego auta
pzdr
GL

Data: 2010-12-15 16:12:45
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:10, glang pisze:
[...]

zawsze coś może paść, jak do tej pory nic drogiego nigdy mi nie padło wiec dlaczego teraz miałoby być inaczej. Samochód będzie używany z głową bez szaleństw i będzie serwisowany we własnym zakresie oleje co 10tyś a nie tak jak czasami piszą co 20-30tyś km.

Poza tym to co zapłacę za przeglądy pewnie wyniesie więcej niż nawet droższe naprawy. Dla mnie gwarancja nie ma sensu i nie chce za nią płacić.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 16:26:00
Autor: Maciek
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:12, krzysiek82 pisze:
[...]
Aaaaa - to Ty chcesz się pozbyć całej gwarancji, a nie tylko na
nadwozie? Tak daleko to bym się chyba nie zapędzał, biorąc pod uwagę np.
współczesne wypełnienie tandetną, ale i drogą elektroniką. No ale co kto
lubi :-)

Maciek

Data: 2010-12-15 16:27:06
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:26, Maciek pisze:
[...]

w berlingo kiedyś padły wtryski, wymienili na nowe ale nie na gwarancji bo z winy właściciela, drogi element auto było na gwarancji i co ona dała? Niestety nic. Amorek jeden jak nowy drugi wylał też nie uwzględnili. Dla mnie szkoda kasy na przeglądy, wolę sobie sam podnieść auto przejrzeć wszystko czy ok czy nie, i wymienić płyny wtedy kiedy ja chce a nie kiedy producent przewidział.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 16:37:11
Autor: Maciek
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:27, krzysiek82 pisze:
[...]
Mam tak samo, ale niestety przy współczesnych samochodach sprawdza się
to coraz gorzej. O ile jesteś w stanie sam ogarnąć mechanikę, to z
elektroniką robią się coraz większe schody. Pal licho jak są dostępne
interfejsy do diagnostyki, gorzej jak możesz podłączyć pod kompa tylko w
ASO, a trafi Ci się egzemplarz, który musisz podłączyć przynajmniej raz
w miesiÄ…cu ;-)

Maciek

Data: 2010-12-15 16:39:17
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:37, Maciek pisze:
Mam tak samo, ale niestety przy współczesnych samochodach sprawdza się
to coraz gorzej. O ile jesteś w stanie sam ogarnąć mechanikę, to z
elektroniką robią się coraz większe schody.

zdaje sobie sprawę, ale chyba nie jest pod tym względem aż tak źle.

  Pal licho jak sÄ… dostÄ™pne
interfejsy do diagnostyki, gorzej jak możesz podłączyć pod kompa tylko w
ASO, a trafi Ci się egzemplarz, który musisz podłączyć przynajmniej raz
w miesiÄ…cu ;-)

jeśli interfejs do kia kosztuje tyle co do fiata to faktycznie może być problem ale cóż ryzyko zawsze jest, trzeba się z kimś z aso skumplować :) tylko jak to zrobić nie odwiedzając serwisu danej marki ;D

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 17:35:31
Autor: glang
Kia ceed pare pytań
zawsze coś może paść, jak do tej pory nic drogiego nigdy mi nie padło
wiec dlaczego teraz miałoby być inaczej. Samochód będzie używany z głową
bez szaleństw i będzie serwisowany we własnym zakresie oleje co 10tyś a
nie tak jak czasami piszÄ… co 20-30tyÅ› km.
[...]

no właśnie no właśnie
weź tylko przykład z ostatnich lat. mikropęknięcie w głowicach silników 2.0 TDI VW
koszt naprawy ponad 10 tys., głowice dostępne tylko w ASO
do tego np padajace sprzęgła
nie mówię już o akcjach serwisowych na które co chwilę jakiś koncert wzywa swoich klientów
mi ostatnio wymienili w DODGE katalizator /potem okazaÅ‚o siÄ™ że niepotrzebnie bo dzwoniÅ‚ Å‚acznik elastyczny/. cena katalizatora do tego auta TYLKO 16 tys PLN!!! dostÄ™pny oczywiscie tylko w ASO lub na allegro z rozbitków popowodziowych itp  :)
chyba nigdy nie miałeś nowego auta. samochody produkowane w ostatnich latach nie mają nic wspólnego z tymi sprzed chociażby 10 lat i tak na prawdę nie znam przypadku żeby komuś cokolwiek się nie działo w nowym samochodzie.
patrząc na to co chcesz zrobić nie widzę podstawy nieuznania gwarancji przez producenta na np usterkę silnika. w każdym sądzie to wygrasz
pzdr
GL

Data: 2010-12-16 10:23:26
Autor: PaPi
Kia ceed pare pytań
[...]

Nie z ostatnich lat ile z lat 2005-2007.
Do tego grupa VW wymianiala te glowice nawet PO gwarancji.

Data: 2010-12-15 18:41:19
Autor: Yogi\(n\)
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4d08db7e$0$22807$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja mam nowego lancera, z salonu. Koszt przeglądów (dwóch, w trzyletnim okresie gwarancji) poniżej 1,5 tys zł.
Niezawodna japonska konstrukcja dwa razy odwiedzała ASO z powodu awarii, w tym raz na lawecie. Pierwszy raz padła w pierwszym dniu (w dniu zakupu).
Nie rezygnowałbym z gwarancji.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-12-15 16:29:05
Autor: Filip KK
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 14:28, krzysiek82 pisze:

witajcie
chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji da się coś
wtedy utargować więcej?

A skąd wiesz o takiej opcji, że można kupić auto bez gwarancji, skoro gwarancja jest producenta a nie sprzedawcy.

Kolejne pytanie, jaki jest koszt wtryskiwaczy do silnika 1.6 diesla?
No i najważniejsze czy występuje tam dwumasa?

Zamierzasz tym autem jeździć 10 lat?

Z góry dzięki za pomoc, w salonie pani się motała i nie była w stanie mi
odpowiedzieć na moje pytania a do końca roku mam mało czasu.

Chyba nie dziwisz siÄ™?

Data: 2010-12-15 16:45:35
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:29, Filip KK pisze:
A skąd wiesz o takiej opcji, że można kupić auto bez gwarancji, skoro
gwarancja jest producenta a nie sprzedawcy.

nie wiem, po prostu zapytałem i nie udzielili mi odpowiedzi.

Zamierzasz tym autem jeździć 10 lat?

raczej nie, co nie znaczy, że jak bÄ™dÄ…  jÄ… sprzedawaÅ‚ ma wyglÄ…dać jak wrak.

Oprócz tej kii wpadł mi w oko peugeot 207 generalnie pług jest tańszy brałbym wariant benzynowy + LPG biję się z myślami. Dodatkowy plus rezygnacji z gwarancji jest taki, że sekwencję brc na niebieskich wtryskach mogę mieć za 2800zł poza aso a w aso wołają za jakiś syf 4tyś.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 16:51:27
Autor: Filip KK
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:45, krzysiek82 pisze:

A skąd wiesz o takiej opcji, że można kupić auto bez gwarancji, skoro
gwarancja jest producenta a nie sprzedawcy.

nie wiem, po prostu zapytałem i nie udzielili mi odpowiedzi.

Bo jesteś pierwszym przypadkiem w ich długoletniej tradycji.

Zamierzasz tym autem jeździć 10 lat?

raczej nie, co nie znaczy, że jak będą ją sprzedawał ma wyglądać jak wrak.

Kupujesz auto po to, żeby "wyglądał" jak będziesz sprzedawał?

Kia Ceed jest jednym z lepszych aut. Ponad to 7 lat gwarancji producenty o czymś świadczy.

Zapomnij o śmieciu!!!

Data: 2010-12-15 16:53:25
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:51, Filip KK pisze:
Zapomnij o śmieciu!!!

tzn masz na myśli tego peugeota? Co z nim nie tak?

--
krzysiek82

Data: 2010-12-15 22:04:25
Autor: Filip KK
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 16:53, krzysiek82 pisze:

W dniu 2010-12-15 16:51, Filip KK pisze:
Zapomnij o śmieciu!!!

tzn masz na myśli tego peugeota? Co z nim nie tak?

Wszystko. Bierz Ceeda.

Data: 2010-12-16 11:11:16
Autor: krzysiek82
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 22:04, Filip KK pisze:
Wszystko. Bierz Ceeda.

wczoraj po drodze miałem salon peugeota, oglądałem auto nie było okazji jazdy próbnej. Auto sprawia dobre wrażenie, dobrze zrealizowane, progi do zabezpieczenia to bezdyskusyjnie. Wnętrze wygodne, dosyć proste ale i funkcjonalne. Mnie się podoba. Gorsze wrażenie zrobił na mnie serwis, miałem kilka pytań na które odpowiadali mi jakbym już był po zakupie i przyjechał z reklamacją. Ostatnie pytanie dotyczyło, paska rozrządu i ceny części, usłyszałem panie daj pan spokój to się rzadko wymienia :)
Odnoszę wrażenie, że w polsce każda marka może sporo stracić na renomie właśnie poprzez takie olewackie podejście personelu.

--
krzysiek82

Data: 2010-12-17 11:20:52
Autor: Jakub Witkowski
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-16 11:11, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-12-15 22:04, Filip KK pisze:
Wszystko. Bierz Ceeda.

Ostatnie pytanie dotyczyło, paska rozrządu i ceny części, usłyszałem panie daj pan spokój to się rzadko wymienia :)

No i miał rację, bo po co ci informacja ile to obecnie kosztuje?
A ile będzie kosztowało za te +-5 lat to raczej wróżki zapytaj.
Części do mojego grata są tak ze 3x tańsze niż były...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-12-15 17:42:04
Autor: kml
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ieaob5$7sd$4news.net.icm.edu.pl...

Tia świadczy. O tym jaką siłą napędową jest ludzka naiwność i wiara w marketingowy bełkot. W PL jakoś dziwnie jest tak, że wszystko jest pięknie do pierwszej naprawdę poważnej usterki i nagle wszystko się kończy. Gwra nie obejmuje żadnch drzwi ani klap (citroen), to że fotel kierowcy napie.....ala po 15 cm w każdą stronę jest normalne (poprzedni partner) i cała masa innych krzywych akcji a do tego jebitnie drogie przeglądy OBOWIĄZKOWE. Szczerze, gdyby samochody bez gwarancji było DUŻO tańsze niż fabrycznie to można się na tematem porządnie zastanowić zwłaszcza jeżeli się samemu jest w stanie coś zrobić.

Swoją drogą to jest bardzo ciekawa sprawa. Kiedyś był wątek o gwarancji na grupie rowerowej i człowiek pisał, że proponowano mu fabrycznie nowy motocykl, bez gwarancji za 50% ceny. Za 50% ceny samochodu można by brać :)

kml

Data: 2010-12-15 20:31:31
Autor: Maciek
Kia ceed pare pytań
W dniu 2010-12-15 17:42, kml pisze:
[...]
Ale zdajesz sobie sprawę, jakiej jakości by to były samochody, gdyby
taka sprzedaż się upowszechniła? A wszystkie części zamienne by
opatentowali i sprzedaż jedynie przez centralę - żadnych "pirackich"
zamienników ;-)

Maciek

Data: 2010-12-15 21:54:36
Autor: kml
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4d091798$0$22806$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Szczerze, uważam że jakość musiaÅ‚aby być lepsza niż obecnie bo natychmiast by im sprzedaż wysiadÅ‚a. Z resztÄ… jest ogromna rzesza ludzi co wierzy w gwarancjÄ™ jak w Å›wiÄ™ty obrazek z panienkÄ… i jest gotowa za to pÅ‚acić.  Poza tym niby jak chcÄ… opatentować części? UE reguluje te sprawy a nawet gdyby nie to zabroÅ„ ChiÅ„czykom robić zamienniki :)

kml

Data: 2010-12-15 22:07:01
Autor: Filip KK
Kia ceed pare pytań
[...]

przeglÄ…dy OBOWIÄ„ZKOWE.

Chciałeś śmietnika na F, to masz. Naiwnością to wykazałeś się kupując tego śmiecia a na grupie płaczesz jaki to biedny jesteś i jak wszyscy dilerzy samochodów oszukują, bo nie dają gwarancji. Gówno wiesz, tylko tyle Ci powiem. Nie masz pojęcia co to jest gwarancja, co obejmuje a czego nie obejmuje.

Data: 2010-12-16 08:12:04
Autor: kml
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iebaqs$7sd$7news.net.icm.edu.pl...
[...]

ROTFL. Mało tego, że nie wiesz do kogo piszesz to jeszcze wypisujesz bzdury i opisujesz sytuacje które nigdy nie miały miejsca. Miszczu, super że wróciłes na pms. Z uwagi na to, że jesteś chodzącym omnibusem gwarancyjnym to oświeć nas wszystkich kto ma najlepszą gwarancję i dlaczego to jest BMW bo przecież taką maszyną sam jeździsz zatem, bez cienia wątpliwości, jest najbardziej męski samochód wśród wszystkich muminków.

kml

Data: 2010-12-15 19:51:48
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
witajcie
chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji da się coś wtedy utargować więcej?

chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają głównie na serwisie przez te 7 lat

Data: 2010-12-15 19:55:14
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomości news:ieb2o4$93i$1news.onet.pl...

[...]

ROTFL !!!!
Cholernie dużo zarobią.
Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.

Data: 2010-12-15 19:41:32
Autor: masti
Kia ceed pare pytañ
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 19:55:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

bo ty jeździsz pociągami zamiast samochodem.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 22:05:52
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d090f16$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Żona jest księgową i podglądam nieraz ile kosztuje serwis (różne marki). Nic nie typowego (klocki, olej, filtry itp). Każdy z tych przeglądów to zawsze przedział 700-1500 za jeden przegląd. Więc nie wiem jak Ty przez 7 lat wydajesz 1500 zł. Normalnie mistrz :)

Data: 2010-12-15 22:15:12
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
[...]

Jak komuś cena wisi i nie patrzy co i jak zleca, to może i tyle wyjdzie.
Ja szukam zawsze serwisu który przegląd wykona najtaniej, materiały kupuję w sklepie, gdzie płacę o 50% mniej za to samo i do serwisu jadę już z nimi.

Więc nie wiem jak Ty przez 7 lat wydajesz 1500 zł. Normalnie mistrz :)

Bardzo prosto - w ASO kupujÄ™ tylko robociznÄ™.
Czyli 200-300 zł rocznie.
Przez 7 lat kwota mieści się w rzeczonych 1500.

W Renault nawet mniej wychodziło, bo przegląd był raz na dwa lata albo 30 kkm.

Data: 2010-12-16 07:20:44
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d092fe4$0$27036$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No moze jest to jakiś sposób.

Data: 2010-12-16 08:53:43
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:iecb3v$u47$1news.onet.pl...

[...]

To na pewno jest sposób i to sprawdzony.
Ale wymaga odrobiny chęci i własnego wkładu pracu.

Niestety, nie sprawdza się zwykle w ASO Fiata, bo tam części potrafią mieć w tej samej cenie, albo tańsze (zamienniki) niż inne na rynku..

Data: 2010-12-16 10:09:46
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
Niestety, nie sprawdza się zwykle w ASO Fiata, bo tam części potrafią mieć w tej samej cenie, albo tańsze (zamienniki) niż inne na rynku..

nie wiem jak osobówki ale za Ducato duży przegląd (kpl filtrów, olej syntetyk) to ponad 1300zł,

brat

Data: 2010-12-16 10:14:03
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:iecl0r$pnc$1inews.gazeta.pl...
[...]

A z tego ile materiały a ile robocizna?
I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

Data: 2010-12-16 10:19:40
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
[...]

nie mam FV przed sobą to Ci w tej chwili nie podam, myślę że znaczna część to cena 6L cholernej Selenii (podobno sytnetycznej), której cena jest taka jakby była z cząsteczkami złota,

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

brat

Data: 2010-12-16 10:24:49
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:ieclje$rjn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ano właśnie.
A ja kupuję (sam) olej GM full syntetyk za 100 zł/5l.
I już różnica wychodzi spora.

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

Może trzeba poza?
Za kilkaset zł to można się trochę przejechać.

Data: 2010-12-16 10:37:08
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
[...]

to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoś mojego zaufania to markowy olej (Mobil, Motul) można kupić taniej niż to badziewie Fiatowskie,

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

Może trzeba poza?
Za kilkaset zł to można się trochę przejechać.

po gwarancji i owszem tym bardziej, że fachowość napraw w ASO załamuje, niemniej gwarancję trzeba wykorzystać do max-a bo np. potrafi paść elektroniczna przepustnica przy 24kkm przebiegu czy rozrusznik przy 30kkm...

brat

Data: 2010-12-16 10:42:27
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

A ja kupuję (sam) olej GM full syntetyk za 100 zł/5l.
I już różnica wychodzi spora.

to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

to markowy
olej (Mobil, Motul) można kupić taniej niż to badziewie Fiatowskie,

Moje ASO Fiata sprzedaje oprócz Selenii również Mobila czy Lotosa.

[...]

Mówię o okolicznych ASO, więc również podczas gwarancji warto podzwonić.

Data: 2010-12-16 12:04:33
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

jeden diabeł,

brat

Data: 2010-12-16 12:11:51
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:iecro3$k20$1inews.gazeta.pl...
to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

jeden diabeł,

Z tą różnicą, że Selenia to zazwyczaj półsyntetyk i 2 razy droższy.

Data: 2010-12-16 10:52:41
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w
wiadomości news:ieb2o4$93i$1news.onet.pl...
wiadomoÅ›ci  news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
> na serwisie  przez te 7 lat

ROTFL !!!!
Cholernie dużo zarobią.
Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.

O ile siÄ™ nie zepsuje.
Pomyśl chwilę.
Stacja obsługi NIE jest częścią koncernu. To zupełnie osobna
firma, która tylko podpisuje z koncernem umowę na serwisowanie
samochodów.

I dajmy na to masz awarię, którą koncern obejmuje gwarancją.
Przyjeżdżasz do ASO, oni sprawdzają czy koncern za to płaci, jeśli
tak - naprawiajÄ… i dostajÄ… za to kasÄ™ od koncernu.
Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".

W efekcie dla ASO najkorzystniej byłoby żeby samochody miały
gwarancję wieczystą - i psuły się na potęgę.

Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 11:56:45
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:iecr1p$g0u$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]
wiadomoÅ›ci  news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...

> chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają głównie

Jak siÄ™ zepsuje to naprawiÄ… na gwarancji.

[...]

Mówić to sobie mogą.
Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.

Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową cenę auta jest praktycznie żaden, a taki upust mógłby wyjść praktycznie tylko od koncernu.
Który ponosi jednak koszty gwarancji.

Data: 2010-12-16 11:12:36
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

> [...]

> Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".

Mówić to sobie mogą.
Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.

Naprawdę nie rozumiesz? ASO będące jednocześnie salonem (albo na
odwrót) - czyli detalicznym sklepem z samochodami + warsztat ma kilka
źródeł zarobku, głównie:
1. marża ze sprzedaży auta - wbrew pozorom spora.
2. marża na sprzedaży części - spora.
3. zysk z kosztów robocizny.

Zarobek z kosztów robocizny (na rachunkach - gigantycznych) jest
pochodzi albo z kieszeni klienta (w przypadku napraw pogwarancyjnych
oraz przeglądów), albo z kieszeni koncernu, w przypadku napraw
gwarancyjnych.

Sprzedanie samochodu bez gwarancji pozbawia salon-ASO zarobku zarówno
z robocizny, jak i części zamiennych (bo po co montować części
oryginalne, skoro gwarancji nie ma).

Po prostu realizowanie napraw gwarancyjnych nie obciąża finansowo
salonu/ASO - wręcz przeciwnie, jest dla nich źródłem zarobku.

Obstawiam że w danym przypadku - nawet nie zapytali koncernu o to. Na
drugi dzień tylko powiedzą "koncern się nie zgodził".

> [...]
> niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową

Chyba sobie żartujesz.
Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
kwestia umowy.
W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.
Standardowo koszt wyprodukowania samochodu wynosi około 50% jego ceny
salonowej.
Czyli ceed którego kupiłeś został wyprodukowany za circa 25k pln
netto.
Reszta to zysk koncernu, zysk dealera i daniny podatkowe i
parapodatkowe.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 12:21:19
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową
cenę auta jest praktycznie żaden,

Chyba sobie żartujesz.

Nie.
A gwarancję finansuje producent i tylko on może dać upust z powodu jej braku.

Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
kwestia umowy.

Kia chyba też.
We Fiacie na analogiczne auto uzyskałem 15% więcej upustu - na 100% to nie przypadek.

W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.

To idź do Kii i uzyskaj znaczącą obniżkę od dealera.
Nie ma szans.
U nich cenniki są sztywne, jako upust możesz dostać alarm i dywaniki.

Data: 2010-12-16 11:34:27
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

> [...]

Nie ma szans.
U nich cenniki są sztywne, jako upust możesz dostać alarm i

Swoją drogą - ciekawe czy tego typu postępowanie nie jest zabronione
jakimÅ› prawem antymonopolowym czy cus w tym stylu.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/321171,czy_producent_moze_ustalac
_ceny_sprzedazy_swoich_towarow_w_sklepie.html

Z tego imho ewidentnie wynika że takie postępowanie nie jest legalne.

Bo to że w salonach pewnych marek nie dostaniesz upustu cenowego -
przypadkowe nie jest.

Szczególnie to widać w tych multisalonach... na jedną markę,
proszÄ™ bardzo negocjujmy cenÄ™, na drugÄ… - dam panu dywaniki i kopa
na drogÄ™.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 12:03:18
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
W efekcie dla ASO najkorzystniej byłoby żeby samochody miały
gwarancję wieczystą - i psuły się na potęgę.

to zależy od polityki koncernu, są takie firmy które wymuszają na dealerach spychologię stosowaną w stosunku do klientów bo polityka jest taka, że im więcej napraw gwarancyjnych dane ASO wykonuje tym mniejszą stawkę za roboczogodzinę dostają, w efekcie danej stacji ASO nie opłaca się robić napraw gwarancyjnych (znacznie więcej zarobią na naprawach płatnych),

brat

Kia ceed pare pytań