Kia ceed pare pytań

Data: 2010-12-15 19:51:48
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
witajcie
chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji da się coś wtedy utargować więcej?

chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają głównie na serwisie przez te 7 lat

Data: 2010-12-15 19:55:14
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomości news:ieb2o4$93i$1news.onet.pl...

[...]

ROTFL !!!!
Cholernie dużo zarobią.
Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.

Data: 2010-12-15 19:41:32
Autor: masti
Kia ceed pare pytañ
Dnia pięknego Wed, 15 Dec 2010 19:55:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

bo ty jeździsz pociągami zamiast samochodem.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-12-15 22:05:52
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d090f16$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Żona jest księgową i podglądam nieraz ile kosztuje serwis (różne marki). Nic nie typowego (klocki, olej, filtry itp). Każdy z tych przeglądów to zawsze przedział 700-1500 za jeden przegląd. Więc nie wiem jak Ty przez 7 lat wydajesz 1500 zł. Normalnie mistrz :)

Data: 2010-12-15 22:15:12
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
[...]

Jak komuś cena wisi i nie patrzy co i jak zleca, to może i tyle wyjdzie.
Ja szukam zawsze serwisu który przegląd wykona najtaniej, materiały kupuję w sklepie, gdzie płacę o 50% mniej za to samo i do serwisu jadę już z nimi.

Więc nie wiem jak Ty przez 7 lat wydajesz 1500 zł. Normalnie mistrz :)

Bardzo prosto - w ASO kupujÄ™ tylko robociznÄ™.
Czyli 200-300 zł rocznie.
Przez 7 lat kwota mieści się w rzeczonych 1500.

W Renault nawet mniej wychodziło, bo przegląd był raz na dwa lata albo 30 kkm.

Data: 2010-12-16 07:20:44
Autor: Agent
Kia ceed pare pytań

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d092fe4$0$27036$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No moze jest to jakiś sposób.

Data: 2010-12-16 08:53:43
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:iecb3v$u47$1news.onet.pl...

[...]

To na pewno jest sposób i to sprawdzony.
Ale wymaga odrobiny chęci i własnego wkładu pracu.

Niestety, nie sprawdza się zwykle w ASO Fiata, bo tam części potrafią mieć w tej samej cenie, albo tańsze (zamienniki) niż inne na rynku..

Data: 2010-12-16 10:09:46
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
Niestety, nie sprawdza się zwykle w ASO Fiata, bo tam części potrafią mieć w tej samej cenie, albo tańsze (zamienniki) niż inne na rynku..

nie wiem jak osobówki ale za Ducato duży przegląd (kpl filtrów, olej syntetyk) to ponad 1300zł,

brat

Data: 2010-12-16 10:14:03
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:iecl0r$pnc$1inews.gazeta.pl...
[...]

A z tego ile materiały a ile robocizna?
I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

Data: 2010-12-16 10:19:40
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
[...]

nie mam FV przed sobą to Ci w tej chwili nie podam, myślę że znaczna część to cena 6L cholernej Selenii (podobno sytnetycznej), której cena jest taka jakby była z cząsteczkami złota,

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

brat

Data: 2010-12-16 10:24:49
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:ieclje$rjn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ano właśnie.
A ja kupuję (sam) olej GM full syntetyk za 100 zł/5l.
I już różnica wychodzi spora.

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

Może trzeba poza?
Za kilkaset zł to można się trochę przejechać.

Data: 2010-12-16 10:37:08
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
[...]

to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoś mojego zaufania to markowy olej (Mobil, Motul) można kupić taniej niż to badziewie Fiatowskie,

I ile to kosztuje w innych serwisach w okolicy?

nie wiem, w CKMK ciężko o sensowny serwis ASO Fiata,

Może trzeba poza?
Za kilkaset zł to można się trochę przejechać.

po gwarancji i owszem tym bardziej, że fachowość napraw w ASO załamuje, niemniej gwarancję trzeba wykorzystać do max-a bo np. potrafi paść elektroniczna przepustnica przy 24kkm przebiegu czy rozrusznik przy 30kkm...

brat

Data: 2010-12-16 10:42:27
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:

A ja kupuję (sam) olej GM full syntetyk za 100 zł/5l.
I już różnica wychodzi spora.

to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

to markowy
olej (Mobil, Motul) można kupić taniej niż to badziewie Fiatowskie,

Moje ASO Fiata sprzedaje oprócz Selenii również Mobila czy Lotosa.

[...]

Mówię o okolicznych ASO, więc również podczas gwarancji warto podzwonić.

Data: 2010-12-16 12:04:33
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

jeden diabeł,

brat

Data: 2010-12-16 12:11:51
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:iecro3$k20$1inews.gazeta.pl...
to prawda, tzn o ile olej GM nie wzbudza jakoÅ› mojego zaufania

Znaczy mniejsze niż Selenia?

jeden diabeł,

Z tą różnicą, że Selenia to zazwyczaj półsyntetyk i 2 razy droższy.

Data: 2010-12-16 10:52:41
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w
wiadomości news:ieb2o4$93i$1news.onet.pl...
wiadomoÅ›ci  news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...
> na serwisie  przez te 7 lat

ROTFL !!!!
Cholernie dużo zarobią.
Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.

O ile siÄ™ nie zepsuje.
Pomyśl chwilę.
Stacja obsługi NIE jest częścią koncernu. To zupełnie osobna
firma, która tylko podpisuje z koncernem umowę na serwisowanie
samochodów.

I dajmy na to masz awarię, którą koncern obejmuje gwarancją.
Przyjeżdżasz do ASO, oni sprawdzają czy koncern za to płaci, jeśli
tak - naprawiajÄ… i dostajÄ… za to kasÄ™ od koncernu.
Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".

W efekcie dla ASO najkorzystniej byłoby żeby samochody miały
gwarancję wieczystą - i psuły się na potęgę.

Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 11:56:45
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:iecr1p$g0u$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]
wiadomoÅ›ci  news:4d08c303$0$20987$65785112news.neostrada.pl...

> chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają głównie

Jak siÄ™ zepsuje to naprawiÄ… na gwarancji.

[...]

Mówić to sobie mogą.
Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.

Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową cenę auta jest praktycznie żaden, a taki upust mógłby wyjść praktycznie tylko od koncernu.
Który ponosi jednak koszty gwarancji.

Data: 2010-12-16 11:12:36
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

> [...]

> Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".

Mówić to sobie mogą.
Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.

Naprawdę nie rozumiesz? ASO będące jednocześnie salonem (albo na
odwrót) - czyli detalicznym sklepem z samochodami + warsztat ma kilka
źródeł zarobku, głównie:
1. marża ze sprzedaży auta - wbrew pozorom spora.
2. marża na sprzedaży części - spora.
3. zysk z kosztów robocizny.

Zarobek z kosztów robocizny (na rachunkach - gigantycznych) jest
pochodzi albo z kieszeni klienta (w przypadku napraw pogwarancyjnych
oraz przeglądów), albo z kieszeni koncernu, w przypadku napraw
gwarancyjnych.

Sprzedanie samochodu bez gwarancji pozbawia salon-ASO zarobku zarówno
z robocizny, jak i części zamiennych (bo po co montować części
oryginalne, skoro gwarancji nie ma).

Po prostu realizowanie napraw gwarancyjnych nie obciąża finansowo
salonu/ASO - wręcz przeciwnie, jest dla nich źródłem zarobku.

Obstawiam że w danym przypadku - nawet nie zapytali koncernu o to. Na
drugi dzień tylko powiedzą "koncern się nie zgodził".

> [...]
> niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową

Chyba sobie żartujesz.
Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
kwestia umowy.
W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.
Standardowo koszt wyprodukowania samochodu wynosi około 50% jego ceny
salonowej.
Czyli ceed którego kupiłeś został wyprodukowany za circa 25k pln
netto.
Reszta to zysk koncernu, zysk dealera i daniny podatkowe i
parapodatkowe.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 12:21:19
Autor: Cavallino
Kia ceed pare pytań
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową
cenę auta jest praktycznie żaden,

Chyba sobie żartujesz.

Nie.
A gwarancję finansuje producent i tylko on może dać upust z powodu jej braku.

Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
kwestia umowy.

Kia chyba też.
We Fiacie na analogiczne auto uzyskałem 15% więcej upustu - na 100% to nie przypadek.

W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.

To idź do Kii i uzyskaj znaczącą obniżkę od dealera.
Nie ma szans.
U nich cenniki są sztywne, jako upust możesz dostać alarm i dywaniki.

Data: 2010-12-16 11:34:27
Autor: Massai
Kia ceed pare pytań
Cavallino wrote:

> [...]

Nie ma szans.
U nich cenniki są sztywne, jako upust możesz dostać alarm i

Swoją drogą - ciekawe czy tego typu postępowanie nie jest zabronione
jakimÅ› prawem antymonopolowym czy cus w tym stylu.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/321171,czy_producent_moze_ustalac
_ceny_sprzedazy_swoich_towarow_w_sklepie.html

Z tego imho ewidentnie wynika że takie postępowanie nie jest legalne.

Bo to że w salonach pewnych marek nie dostaniesz upustu cenowego -
przypadkowe nie jest.

Szczególnie to widać w tych multisalonach... na jedną markę,
proszÄ™ bardzo negocjujmy cenÄ™, na drugÄ… - dam panu dywaniki i kopa
na drogÄ™.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-16 12:03:18
Autor: bratPit[pr]
Kia ceed pare pytań
W efekcie dla ASO najkorzystniej byłoby żeby samochody miały
gwarancję wieczystą - i psuły się na potęgę.

to zależy od polityki koncernu, są takie firmy które wymuszają na dealerach spychologię stosowaną w stosunku do klientów bo polityka jest taka, że im więcej napraw gwarancyjnych dane ASO wykonuje tym mniejszą stawkę za roboczogodzinę dostają, w efekcie danej stacji ASO nie opłaca się robić napraw gwarancyjnych (znacznie więcej zarobią na naprawach płatnych),

brat

Kia ceed pare pytań