Kia shuma I

Data: 2011-06-22 10:12:41
Autor: Robert_J
Kia shuma I
Czy ktoś z Was jeździł takim autem, czy zna jakies typowe bolączki?

Ja miałem to auto prawie 7 lat, od nowości, rocznik 99. Sprzedałem koledze i on cały czas nim jeździ. Auto ma już 12 lat (w styczniu minęło) i w zasadzie nic poważnego mu nie dolega. Nawet nie rdzewieje za bardzo, coś wczoraj wspominał o tylnych nadkolach. Ja przejechałem tym prawie 180.000 w zasadzie bez większych usterek. Ile on? Nie wiem, ale na pewno mniej niż ja. Myślę że auto ma ponad 250.000 lekko...
Jeszcze na gwarancji wymieniali w nim małe zębatki w mechanizmie różnicowym, bo podobno miały fabryczny defekt. Potem dzięki naszym drogom po ok. 100.000 wymieniłem tuleje wahaczy z przydu (padła jedna, ale zrobiłem wszystkie). A przed sprzedażą wymieniłem jeszcze przewody hamulcowe do tylnych kół, bo nie chciałem stracić kolegi ;-). I tyle, nic się z autem nie dzieje do dziś.
Mnie w tym aucie irytowały hamulce, są wyjątkowo słabe. Jak ktoś przesiądzie się z "normalnych" to przez jakiś czas ma wrażenie że kia nie hamuje wcale. Trzeba się przyzwyczaić. Natomiast samo auto jest spore, wygodne, całkiem rozsądny wybór za tę kasę.

Podobno to klon mazdy 323, z awaryjnością powinno być nienajgorzej, części dostępne.

Awaryjność jest w zasadzie zerowa, jeśli się dba o przeglądy i wymienia na czas co trzeba :-).

Data: 2011-06-22 16:02:08
Autor: Yogi\(n\)
Kia shuma I
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:its866$a0c$1news.onet.pl...
wrażenie że kia nie hamuje wcale. Trzeba się przyzwyczaić. Natomiast samo auto jest spore, wygodne, całkiem rozsądny wybór za tę kasę.

Serdecznie dziekuję za konkretną wypowiedź, może zatem coś z tego będzie. Ja tam nie wierzę w takie okazje, ale może mój pesymizm bierze górę za często ;-)
Z drugiej strony, kolega ma dobrego mechanika, więc obejrzą auto dokładnie, myślę że i tarcze i zaciski od czegoś większego dopasują (jeśli rzeczywiście będzie taka potrzeba). A nawet jeśli to "wtopa" to kwota na tyle niewielka, że warto zaryzykować.

Podobno to klon mazdy 323, z awaryjnością powinno być nienajgorzej, części dostępne.

Awaryjność jest w zasadzie zerowa, jeśli się dba o przeglądy i wymienia na czas co trzeba :-).

O to się nie martwię, kolega bardzo sumienny i konkretny,więc zadba odpowiednio, a ponieważ przeznaczył na auto trochę więcej, to nawet jak dołoży 100%, tragedii nie będzie -o ile oczywiście nie trzeba będzie wymienić silnika ze skrzynią albo całej instalacji elektrycznej  ;-) Gorzej, jeśli dotychczasowy właściciel miał trochę inne poglądy np. na temat wymiany oleju czy ustawiania zbieżności, ale ogólny stan auta podobno nie wskazuje na to.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-06-22 16:42:17
Autor: Robert_J
Kia shuma I
Serdecznie dziekuję za konkretną wypowiedź, może zatem coś z tego będzie. Ja tam nie wierzę w takie okazje, ale może mój pesymizm bierze górę za często

Czy to taka okazja? Nie wiem... Ja swoją 7-letnią sprzedałem za 11.000, a ta o której piszesz ma 11 lat. więc cena wydaje się normalna jak na auto niezbyt topowej marki ;-)).

Data: 2011-06-22 21:58:08
Autor: Yogi\(n\)
Kia shuma I
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:itsv0o$60e$1news.onet.pl...
[...]

Myślę, że jeżeli rzeczywiście to od pierwszego własciciela, z realnym przebiegiem itd. to może to być okazja, zwłaszcza w zestawienu z cenami z allegro czy otomoto.