Kiedy Polak" podziękuje "klerowi?

Data: 2013-02-03 04:11:09
Autor: glob
Kiedy Polak" podziękuje "klerowi?
3. maja 1791 - po dziesięcioleciach bezhołowia, panoszenia się
szlachty i kleru sejm Najjaśniejszej uchwalił nową konstytucję, która
była pierwszą w Europie i drugą na świecie (po konstytucji
amerykańskiej z 1787) nowoczesną, spisaną na papierze ustawą
zasadniczą.

 Kuria rzymska i polski kler wpadła w panikę. Obawiano się, że Polacy
nie poprzestaną na Konstytucji, lecz pójdą dalej i pozbawią kler
wszelkich funkcji państwowych i zlikwidują jego przywileje, a także
położą rękę na jego majątku, a księży przeniosą na państwowe etaty (co
już częściowo miało miejsce po uchwaleniu w roku 1789 przez Sejm
Wielki ustawy przeznaczającej dochody z diecezji krakowskiej na wojsko
polskie).

 24. lutego 1792 - przerażony papież Pius VI dał Rosji zielone światło
do wojny z Polską i jej kolejnego rozbioru, kierując brewe dziękczynne
do Katarzyny II, w którym nazywał ją ''heroiną stulecia'' i sławi jej
podboje. Wśród nich wymienił I. Rozbiór Polski.
 Grzegorz XVI powstańców Powstania Listopadowego nazwał warchołami,
wichrzycielami i buntownikami i ekskomunikował ich, a klerowi
polskiemu nakazał, by przekonywał Polaków, że władza cara pochodzi od
Boga i należy ją uznawać. Księża zaczynają denuncjować co bardziej
rewolucyjnych Polaków zaborcom.

 Katarzyna II zareagowała niezwłocznie wspierając polskich
przeciwników reform, magnatów (ultrakatolicki beton) i dostojników
kościelnych, którzy 27 kwietnia 1792 zebrali się w Petersburgu (!) i
wkrótce ogłosili manifest unieważniający Konstytucję 3-go maja oraz
wzywają Rosję do zbrojnej interwencji w Polsce. W celu zatajenia
faktu, że spisek zawiązano w Petersburgu manifest opatrzaja datą 14
maja i ogłaszają w Targowicy na Ukrainie.

 Siedmiu biskupów i Prymas należy do "Targowicy" (w proteście przeciw
Konstytucji 3-go Maja). Prymas Michał Jerzy Poniatowski, bp. Chełmski
Wojciech Skarszewski, bp. Żmudzki Jan Stefan Giedroyć, bp. Poznański
Antoni Onufry Okęcki, bp. Łucki Adam Naruszewicz, bp. Wileński Ignacy
Jakub Massalski, bp. Inflancki Józef Kossakowski, bp. Przemyski Michał
Sierakowski.

 O takich kreaturach jak Szczęsny Potocki, Xawery Branicki, czy
Seweryn Rzewuski lepiej nie wspominać! A całej tej bandzie błogosławi
i życzy powodzenia na tzw. Konfederacji Obojga Narodów - Targowiczan
Litwy i Polski, papież Pius VI. W kościołach warszawskich czytano list
pasterski biskupa Okęckiego z 2. września 1792, w którym wzywał do
modłów ''ażeby Bóg błogosławił pracom konfederacji generalnej dla
dobra ojczyzny podjętym''.
 Podczas insurekcji kościuszkowskiej dnia 9 maja 1794 wokół ratusza
warszawskiego zebrał się kilkutysięczny tłum do którego przemawiał
sekretarz Hugona Kołłątaja Kazimierz Konopka, nawołując do powieszenia
zdrajców.
 Powstańcy Kościuszki okazali swoją dojrzałość i patriotyzm, gdyż
powiesili na szubienicy tylko biskupa Kossakowskiego oraz biskupa
Massalskiego, a prymas Poniatowski zażył truciznę w cieniu budowanej
dla niego szubienicy. Wszyscy trzej byli płatnymi kolaborantami cara
Rosji (znaleziono u nich pokwitowania za pieniądze od carskich
agentów). Podczas Powstania Styczniowego, na wschodnich kresach
zniewolonej Polski, powstańcy powiesili kilkudziesięciu księży
katolickich, którzy zdradzili ich carskiej "ochranie".

 Prymas Jan Paweł Woronicz koronował na króla Polski cara Mikołaja!

 Przez cały okres rozbiorów zarówno zwykli księża jak i hierarchowie
regularnie kolaborowali z zaborcami denuncjując nieposłusznych ich
interesom mieszczan i chłopstwo. Wielu podobnie jak Kościuszko uszło
za granicę lub zostało wywiezionych na Sybir.

Data: 2013-02-03 13:46:23
Autor: A. Filip
Kiedy Polak "podziękuje" klerowi? [Konstytucja 1791: jak zredukować posłów do tych "odpowiednich"?]
glob <robert.pawlowski4@gmail.com> pisze:
[...]

 Kuria rzymska i polski kler wpadła w panikę. Obawiano się, Ĺźe Polacy
[...]

Czy sposób w jaki uchwalono tą konstytucje (AFAIR podstępem
wykluczającym udział "opozycji" w głosowaniu) też uważasz za właściwy godny wiecznej pochwały i wiecznego naśladownictwa?

Data: 2013-02-03 04:59:12
Autor: glob
On 3 Lut, 13:46, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
glob <robert.pawlows...@gmail.com> pisze:

> [...]

wykluczającym udział "opozycji" w głosowaniu) też uważasz
za właściwy godny wiecznej pochwały i wiecznego naśladownictwa?

Ta konstytucja ratowała Polskę przed zaborami i nie uchwalono jej
podtępem. Podstępem uchwalono Targowicę na której czele stanął kler.

Data: 2013-02-03 05:26:52
Autor: glob
On 3 Lut, 13:59, glob <robert.pawlows...@gmail.com> wrote:

> [...]

Ta konstytucja ratowała Polskę przed zaborami i nie uchwalono jej
podtępem. Podstępem uchwalono Targowicę na której czele stanął kler.

Polacy większością sejmową przegłosowali konstytucje, bo wiedzieli co
to oznacza dla Polski, ale spiskowcy tracili niektóre przywileje i
zamiast dbać o dobro Polski, stwierdzili że ich przywileje ważniejsze,
czyli wojsko niepotrzebne jego mamona ważniejsza. A ukrucono
przywileje aby wyposażyć wojsko bo Ruscy już na granicy stali. Tacy
karierowicze jakich pełno w prawicy obecnie, ciemnych i głupich, razem
z klerem pobiegli żalić się Ruskim , że im pensje obcięto na wojsko.
No ruskim na polskim wojsku wyposażonym bardzo niezależało i caryca
Katarzyna obiecała im pensje, ale muszą obalić konstytucje- polska
stała się bezbronna, a ruskie wojska wkroczyły z innymi zaborcami
bronić podobno ludzi przed złą Polską i złymi Polakami, a kler
sztytował ze szczęścia bo zachowali przywileje, ale niedługo to
trwało, Kościuszko kler z ludem powiesił, ale nie było już siły
odeprzeć pomocników kleru, czyli zaborców.

Data: 2013-02-03 14:37:54
Autor: A. Filip
> [...]

Ta konstytucja ratowała Polskę przed zaborami i _nie uchwalono jej podtępem_. Podstępem uchwalono

Co innego jest mówić że bilans był pozytywny, a zupełnie co innego iść w zaparte że _wszystko_ (co ważniejsze) było w porządku, godne pochwały i naśladowania. Oduczanie (wszelkiego) krytycyzmu IMHO nie służy Polsce
i jej (dobrej) przyszłości.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_3_maja#Przyj.C4.99cie_konstytucji
<cytat>
  *Tło historyczne
  *Przyjęcie konstytucji*
  Zwolennicy Konstytucji, w obawie przed groĹşbą uĹźycia siły przez
  stronnictwo moskiewskie, przyśpieszyli termin obrad nad dokumentem o
  dwa dni (planowanym terminem był 5 maja 1791) korzystając z faktu, Ĺźe
  główni oponenci nie powrĂłcili jeszcze z Wielkanocnej przerwy
  świątecznej. Obrady i przyjęcie Konstytucji odbyło się w warunkach
  zamachu stanu. Wielu posłów przybyło wcześniej w tajemnicy, a miejscem
  obrad był Zamek KrĂłlewski w Warszawie strzeĹźony przez Gwardię
  KrĂłlewską i oddziały wojskowe pod dowĂłdztwem księcia JĂłzefa
  Poniatowskiego, ktĂłry wraz z grupą oficerĂłw znalazł się w izbie
  sejmowej w pobliĹźu tronu. [...]
</cytat>

Data: 2013-02-03 05:46:05
Autor: glob
On 3 Lut, 14:37, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
> [...]

w zaparte że _wszystko_ (co ważniejsze) było w porządku, godne pochwały
i naśladowania. Oduczanie (wszelkiego) krytycyzmu IMHO nie służy Polsce

  Zwolennicy Konstytucji, w obawie przed groźbą użycia siły przez
  stronnictwo moskiewskie, przyśpieszyli termin obrad nad dokumentem o
  dwa dni (planowanym terminem był 5 maja 1791) korzystając z faktu, że
  główni oponenci nie powrócili jeszcze z Wielkanocnej przerwy
  świątecznej. Obrady i przyjęcie Konstytucji odbyło się w warunkach
  zamachu stanu. Wielu posłów przybyło wcześniej w tajemnicy, a miejscem
  obrad był Zamek Królewski w Warszawie strzeżony przez Gwardię
  Królewską i oddziały wojskowe pod dowództwem księcia Józefa
  Poniatowskiego, który wraz z grupą oficerów znalazł się w izbie
  sejmowej w pobliżu tronu. [...]
</cytat>

No ,a jakby Ruscy się szykowali do najazdu obecnie na Polskę, to byś
czekał na Ziobrę , który wróci z karaibów czy ratował Polskę. ?
Rozumiem że kler, który dla własnych przywilejów pobiegł do Ruskich,
żeby weszli do polski , bo im pensje obcieli i trzeba polskę rozebrać,
postąpił wspaniale, tak wspaniale że Kościuszko powiesił zdrajców za
zdradę. Rozumiem że zdrada to cnota którą tu chcesz wychwalić?

Data: 2013-02-03 14:57:18
Autor: u2
W dniu 2013-02-03 13:59, glob pisze:
Ta konstytucja ratowała Polskę przed zaborami i nie uchwalono jej
podtępem. Podstępem uchwalono Targowicę na której czele stanął kler.

Akurat Targowica byla szansa na zachowanie niepodleglosci. Ty glomb lepiej postudiuj historie.

Data: 2013-02-03 06:02:52
Autor: glob
On 3 Lut, 14:57, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> podtępem. Podstępem uchwalono Targowicę na której czele stanął kler.

Akurat Targowica byla szansa na zachowanie niepodleglosci. Ty glomb

Ta... zdrada Polski i spisek przeciwko Polsce ratował Polskę.

Data: 2013-02-03 15:22:31
Autor: u2
W dniu 2013-02-03 15:02, glob pisze:
Akurat Targowica byla szansa na zachowanie niepodleglosci. Ty glomb
lepiej postudiuj historie.
Ta... zdrada Polski i spisek przeciwko Polsce ratował Polskę.

Po prostu to bylo postawienie na sojusz z ruskimi :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konfederacja_targowicka

Konfederacja targowicka – konfederacja generalna koronna zawiązana wiosną 1792 roku w Targowicy przez przywódców magnackiego obozu republikanów w celu przywrócenia starego ustroju Rzeczypospolitej, pod hasłami obrony zagrożonej wolności przeciwko reformom Konstytucji 3 maja, wprowadzającym monarchię konstytucyjną. Jej zawiązanie posłużyło Rosji jako pretekst do interwencji zbrojnej w Rzeczypospolitej.

Data: 2013-02-03 06:36:44
Autor: glob
On 3 Lut, 15:22, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

maja, wprowadzającym monarchię konstytucyjną. Jej zawiązanie posłużyło
Rosji jako pretekst do interwencji zbrojnej w Rzeczypospolitej.

No i rozumiesz to co wklejasz, walczono o przywileje stare, o prywate,
o to że szlachta i kler jest panami nad panami i niepotrzebna jest
jakaś Polska , bo potrzebna jest tylko szlachta i kler będąca panami
nad panami .
 Teraz masz konstytucje w każdym państwie, która gwarantuje prawa i
przywileje, a kler jest ponad prawem i ma książence przywileje w
Polsce i to narusza obecną konstytucje, która też im się niepodoba, bo
chcą być panami nad panami i resztę , jakieś polskie konstytucyje mają
w dupie i dlatego zbojkotowali tą pierwszą i nie lubią obecnej, ciągle
ją naruszają.
.. A państwo bez konstytucji nie istnieje i przestało istnieć dzięki
klerowi, który dzięki zaborcą zachował przywileje. Jeśli Islam obieca
klerowi przywileje rozjebią Polskę i konstytucje dla islamskich dóbr.

Data: 2013-02-03 15:47:21
Autor: u2
W dniu 2013-02-03 15:36, glob pisze:
[...]

Oczywiscie glomb. Polska szlachecka byla potega, a monarchia konstytucyjna byla skazana na zaglade. Juz elekcyjnosc oznaczalo powolna zaglade z obcych rak, bo w koncu dopadli nas Sasi.

Data: 2013-02-03 07:08:10
Autor: glob
On 3 Lut, 15:47, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

konstytucyjna byla skazana na zaglade. Juz elekcyjnosc oznaczalo powolna
zaglade z obcych rak, bo w koncu dopadli nas Sasi.

Ta no widzisz, polska szlachta potęgą, to gdzie ta potęga była przez
ponad 120 lat zaborów, przespali?......
 Doprowadzili prywatą i- ważna moja dupa/takie Godsony/ do upadku
Polski.
 Dbali o swoje dobro a nie Polski.
 Przez ponad piędziesiąt lat nic nie uchwalno, bo wpadał taki
szlachcic i bach liberum veto.
 Oczywiście reszta wiedziała , że za obce pieniądze i niejednemu łeb
ścieli i następnie następni wpadali i jak krzyknął liberum veto to
natychmiast na koń i w nogi.
 Część oświeconej szlachty przyjeło konstytucje, bo ani wojska, ani
edukacji uchwalić nie można było. A żeby to uchwalić trzeba było o
Polsce myśleć a nie o własnej dupie i ci oświeceni zrozumieli
konieczność ratowania Polski, ale kler z przygłupami nie bardzo.

Data: 2013-02-04 00:40:58
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:510e787b$0$26709$65785112news.neostrada.pl...

| Oczywiscie glomb. Polska szlachecka byla potega, a monarchia
| konstytucyjna byla skazana na zaglade.

No to co w zamiam miala Targowica?

 Juz elekcyjnosc oznaczalo powolna
| zaglade z obcych rak

Ponoc ksiaze Radziwil przy pomocy Szwedow chcial sie koronowac na krola Polski i zaprowadzic wlasna dynastie. Zakladajac, ze Szwedzi dlugo by tu nie porzadzili, nie byloby to najgorsze rozwiazanie.

Data: 2013-02-04 00:50:34
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:510e72a8$0$1228$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| maja, wprowadzającym monarchię konstytucyjną. Jej zawiązanie posłużyło
| Rosji jako pretekst do interwencji zbrojnej w Rzeczypospolitej.

A powod, a nie tylko pretekst?
Ponoc Konstytucja 3 Maja znosila Wielkie Ksiestwo Litewskie, ktore bylo oczkiem w glowie Rosji. Rosja i Litwa od wiekow rywalizowaly o ziemie dawnej Rusi Kijowskiej (skad wzial sie konflikt polsko-rosyjski). Zauwaz, ze podczas XVIII-wiecznych rozbiorow Rosja nie wziela ni piedzi rdzennie polskich ziem. Zadowolila sie tylko WKL.

Data: 2013-02-03 14:55:17
Autor: Dirko
Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:59be2ad4-086b-456c-85a3-56f8f608644dw7g2000yqo.googlegroups.com...

[...]

    Zastanawiam się czy ktoś, kto przedkłada interes koscioła nad interes państwa jest zdrajcą?

Data: 2013-02-03 06:01:13
Autor: glob
On 3 Lut, 14:55, "Dirko" <jacki.di...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "glob" <robert.pawlows...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:59be2ad4-086b-456c-85a3-56f8f608644dw7g2000yqo.googlegroups.com...

> [...]
> Rosji (znaleziono u nich pokwitowania za pieni dze od carskich
> agent w). Podczas Powstania Styczniowego, na wschodnich kresach
> zniewolonej Polski, powsta cy powiesili kilkudziesi ciu ksi y
> katolickich, kt rzy zdradzili ich carskiej "ochranie".
>  Prymas Jan Pawe Woronicz koronowa na kr la Polski cara Miko aja!
>  Przez ca y okres rozbior w zar wno zwykli ksi a jak i hierarchowie
> regularnie kolaborowali z zaborcami denuncjuj c niepos usznych ich
> interesom mieszczan i ch opstwo. Wielu podobnie jak Ko ciuszko usz o
> za granic lub zosta o wywiezionych na Sybir.

    Zastanawiam si czy kto , kto przedk ada interes koscio a nad interes
pa stwa jest zdrajc ?

Watykan to inna państwowość i nie interesuje ich interes Polski czy
Włoch. A jeśli państwo uchwala coś co klerowi nie pasuje, jak
ukrucenie przywilejów by ratować Polskę, to będą przeciwko ratowaniu
Polski i dlatego mieliśmy targowice.
 We Włoszech Papież na początku dwudziestego wieku przeklął kolej
żelazną jako dzieło szatana, czym Włochy doprowadzono do bankructwa
gospodarczego.

Data: 2013-02-04 00:33:49
Autor: jr

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:kelq8d$fdb$1news.vectranet.pl...
| Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości

|    Zastanawiam się czy ktoś, kto przedkłada interes koscioła nad interes
| państwa jest zdrajcą?

Na pewno nie jest zdrajca panstwa watykanskiego.

Kiedy Polak" podziękuje "klerowi?