Kiedy Rydzyk rozważał abdykację...

Data: 2009-12-13 21:40:31
Autor: Roger Perejro
Kiedy Rydzyk rozważał abdykację...
Dla przyjaciół Radia Maryja ta informacja może być szokiem - ojciec Rydzyk rozważał swoją abdykację. "Gdy sytuacja była już bardzo trudna, pomyślałem, czy dla dobra sprawy nie powinienem się usunąć, bo może Kościołowi szkodzę" - zwierzył się tygodnikowi "Niedziela".
Te trudności to "rozmaite podchody", "historie administracyjne, żeby nas zniszczyć". Okropne, aż się chce gdzieś wyjechać. "Z takimi rozterkami w sercu znalazłem się w Rzymie". Tam ktoś ojca Rydzyka przed nierozważnym krokiem powstrzymał. A był to... Jan Paweł II.

"W Sali Klementyńskiej Jan Paweł II przechodzi od jednej grupy do drugiej, a potem podchodzi do mnie i głośno mówi: To jest ten ojciec Rydzyk... Pociągniemy go dzisiaj za język! Nie teraz - śmieje się - w czasie wieczerzy....

Mały rydz

(...) Mam ogromną tremę, ale Ojciec Święty rozładowuje napięcie: - Tak - mówi - Rydzyk. Rydzyk to jest taki mały rydz Tym miłym żartobliwym akcentem rozpoczęła się 1,5-godzinna rozmowa" - relacjonuje ojciec dyrektor.

Dalej było już poważnie, wszak poruszano - dosłownie - kwestie życia i śmierci. "Padło m.in. pytanie: Kto przeszkadza Radiu Maryja? Odpowiedziałem, że libertyni. Powiedziałem także: Ojcze Święty, tu już nie ma dialogu, oni mogą nawet zabić. Ojciec Święty dłużej popatrzył na mnie, pokiwał głową i powtórzył: Oni mogą zamordować - głęboko analizował moje słowa".

50 rozmów z Papieżem-Polakiem

Niestety, tu wątek się urywa, nie wiemy, co papież poradził ojcu Rydzykowi: może ochronę wynająć? Bo na pewno nie uciekać: w kolejnych rozmowach - było ich wedle ojca dyrektora około pięćdziesięciu. - "Ojciec Święty zawsze dopytywał się o Radio i to było dla nas jedno wielkie zachęcenie".

Nie wiadomo, czy o. Rydzyk zalicza do wielkiego zachęcenia słowa papieża do Rodziny Radia Maryja z 1996 r., że "działalność Radia powinna być zawsze realizowana w jedności z Episkopatem Polski i - rok później - że "środki przekazu muszą podawać rzetelną informację, zgodnie z prawdą".

Kto śmie przeszkadzać

Dobrze, że dowiadujemy się coraz więcej o niezwykłej zażyłości ojca dyrektora z Janem Pawłem II. Rydzyk opowiada, że papież chciał wiedzieć, "kto przeszkadza Radiu". Ma to znaczyć, że Radio na pewno nie przeszkadzało jemu, wbrew temu, co się niektórym wydawało.

http://wyborcza.pl/1,75968,7359825,Kiedy_Rydzyk_rozwazal_abdykacje___.html

Przemek

--

"Wielu moich kolegów z partii Kaczyńskiego ma spore wątpliwości wobec tego, co się tam dzieje - twierdzi przewodniczący koła parlamentarnego Polska Plus Ludwik Dorn w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej", wykluczając jednocześnie koalicję z PiS. Koalicja Polski Plus z PiS wydaje mu się wątpliwa. Jego zdaniem byłoby to "cwaniactwo przygłupa".

Data: 2009-12-14 18:08:10
Autor: abc
Kiedy Rydzyk rozważał abdykację...
Dobrze, że dowiadujemy się coraz więcej o niezwykłej zażyłości ojca dyrektora z Janem Pawłem II.

Faktem jest, że obydwaj lubili msze bigbitowe.

Kiedy Rydzyk rozważał abdykację...