Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect

Data: 2011-03-29 22:12:32
Autor: root
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect
Właśnie cały wieczór spędziłęm w poszukiwaniu raportów czeskiej spólki BGS
Energy notowanych na NC. Brak raportów na oryginalnej stronie spółki (to
znaczy niby jest jakiś raport ale oprócz adresu, podpisów i pieczęci gówno
tam jest).
Wlazłem więc na newconnect gdzie z pewną niesmiałościa kliknąłem na link
dokumentu informacyjnego, który ściagał się ok 10 min. (Sądze że Pcet na
którym znajduje się ten "serwis" stoi zakurzony po biurkiem prezesa).
Kij z tym. Ściągnąłem tzw. Dokument informacyjny a w nim zgodnie ze spisem
treści na stronie 71 powinny znaleźć się jakieś raporty. Szybko więc
znalazłem 71 stronę jednak ona okazuje się być pusta. Na stronie 78
znajduje się jednak oświadczenie bardzo ważnego czeskiego audytora zwna
Zaprava Auditora podpisana przez inżyniera Bohumiła Klapka, stwierdzające
że rzeczony raport jest fajny i prawdziwy. W końcu raporty znalazłem dużo niżej jednak kończą się one na 31 stycznia
2009r. Rozumiem, że tak być powinno bo spólka debuitowała pewnie w naszym
warzywniaku ok 2009 r.  Ale niech mi ktoś to przetłumaczy z języka
angielskiego
Profit and loss statement ... as of 31 Jan 2009
O ile znam się na rachunkowości to Raort wyników jest ZA okres od do a nie
"od" dznia jakby sugerowały słowa "as of 31 Jan 2009"

Swoją drogą ciekawy jestem kto i w jaki sposób decyduje na NewConnect o
przyjęciu tzw. dokumentó informacyjnych. Oczywiście zadaje to pytanie
tutaj, bo mimo wielokrotnych, usilnych prób skontaktowania się z szacowną
instytucją emailem,  nigdy nie otrzymałem odpowiedzi. Jeśli ktoś z szanownych kolegów wie gdzie można dorwać raporty BGS będę
zobowiązany za informacje

Data: 2011-03-29 23:01:56
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:15aewqgfk0nga.1x0nacni8kcow$.dlg40tude.net...

[...]

Obawiam się, że cały NC powstał właśnie po to, zeby uniknąć cywilizacji w czasie tej prostej operacji jaką jest zebranie z rynku kasy za emisję akcji.
Chyba od poczatku, od 2007, o tym co jakiś czas było wspominane.

Dodatkowym faktem to uprawdopodabniajacym jest - iż NC otwarto na szczytach hossy.
Nie wierzę w takie przypadki.

Zresztą skoro nie ma cywilizacji na normalnym rynku (no może jest ale kulawa jak jasna cholera), to co wymagać od tego dziwoląga.

Data: 2011-03-29 21:06:37
Autor: ron
skippy <man@the.moon> napisał(a):

> [...]

kulawa
jak jasna cholera), to co wymagać od tego dziwoląga.

No widzisz kolego, jaki jesteś ograniczony w swoim myśleniu.
Pogadaj z firmami, które dzięki NC dzisiaj są o niebo wyżej
\jak zaczynały, Ale to nie dla takich głąbów jak ty.
Brak edukacji, zawsze to powtarzam, ale i na to przyjdzie czas.

Data: 2011-03-29 14:25:22
Autor: root
On 29 Mar, 23:06, " ron" <ron...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> No widzisz kolego, jaki jeste ograniczony w swoim my leniu.
Pogadaj z firmami, kt re dzi ki NC dzisiaj s o niebo wy ej
\jak zaczyna y, Ale to nie dla takich g b w jak ty.
Brak edukacji, zawsze to powtarzam, ale i na to przyjdzie czas.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Hej amigo. Kazdemu moze sie wyrwac w ferworze dyskusji to i owo. Ale
Ty chyba masz cos nierowno. Z nikim nie gadales, nikt ci nic nie
napisal a ty wpadasz jak tu jak popieprzony i wyzywasz wszystkich
jakbysmy byli twoimi kumplami z podworka.
Co to ma byc?  Masz jakis problem, zwroc sie do terapeuty.

Data: 2011-03-29 21:37:48
Autor: ron
root <mesec1@yahoo.com> napisał(a):
[...]

Hej serwantes,
zapominasz, że tu, żeby wiedzieć co jest grane, nie trzeba być
znanym /bajko/pisarzem,
Wy nie jesteście moimi kumplami, nawet z podwórka, już jestem
za stary na takie poufałości, nikogo nie wyzywam,
czasami mówie swoje zdanie, chyba wolno?
Chce tylko przywołać was do rzeczywistosci, toczycie piane,
i nic z tego nie wynika, nie szkoda wam tej, jak sądzę, młodej,
energi?

Data: 2011-03-30 00:04:29
Autor: skippy

Użytkownik " ron" <ron-is@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:imtjfc$dg0$1inews.gazeta.pl...
[...]

miałeś iść spać człowieku z la-manczy

Data: 2011-03-30 08:44:20
Autor: totus
 ron wrote:

[...]

Uwielbiamy toczyć pianę. Nauczycieli, którzy wiedzą lepiej i jak być powinno mamy po uszy. Weź się za prostowanie rodziny.

Data: 2011-03-29 23:08:26
Autor: skippy

Data: 2011-03-29 21:18:13
Autor: ron
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect
skippy <man@the.moon> napisał(a):

O niczym innym nie napisałem cymbale:)

> Ale to nie dla takich głąbów jak ty.
> Brak edukacji, zawsze to powtarzam, ale i na to przyjdzie czas.

No wiesz, ja to widze inaczejm ale z tobą dyskutował nie będę,
dzisiejszego wieczora zjebałem kilka godzin przeglądając to forum,
i jednoznacznie mi wychodzi, że koleś nickiem skip, skipi, czy coś
takiego, to jeden z tych bijących piane a nie mających nic do powiedzenia,
także wybacz kolesiu, koncze dyskusje, żegnam.

Data: 2011-03-30 09:48:14
Autor: stary

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:imthc7$2p0$1news.onet.pl...

[...]

No i nareszcie się z tobą zgadzam.

stary

Data: 2011-03-30 13:12:55
Autor: milosc
On 3/29/2011 10:12 PM, root wrote:
[...]

as of 31 Jan 2009 to znaczy mniej wiecej "stan na 31 stycznia"

Data: 2011-03-30 18:41:40
Autor: root
Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:12:55 +0200, milosc napisał(a):

[...]

Dzięki. Czyli pan Sobolewski dopuszcza na NewConnect spółkę ktora w
dokumencie informacyjnym przedsatwia raport wyników z dnia 31 stycznia
2009r. i wszystko jest w porządku, bo przecież inwestorzy grają w ruletkę
więc i tak nie zwróca uwagi na taki drobny szczególik.

Data: 2011-03-30 20:56:00
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:117wi1u1e146d$.12lv056z5ofc7.dlg40tude.net...
[...]

ważne są:
- prowizje
- wyciagnięcie kasy z rynku

reszta to duperele i ściema dla leszczy

Data: 2011-03-30 21:01:10
Autor: root
Dnia Wed, 30 Mar 2011 20:56:00 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Skippy no ale powiedz jak to możliwe? Przecież mamy najlepiej nadzorowany
rynek kapitałowy w Europie. Tak dzisiaj mówili w TV Biznes.

Data: 2011-03-30 21:06:59
Autor: skippy
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect

"root"

Skippy no ale powiedz jak to możliwe? Przecież mamy najlepiej nadzorowany
rynek kapitałowy w Europie. Tak dzisiaj mówili w TV Biznes.

jak to mozliwe... szczerze powiem że boję się napisać co myślę otwartym kodem, bo zna mnie osobiście zbyt dużo ludzi i mógłbym być ścigniety za coś, czego nie udowodnię

ale jeśli np. w szczycie hossy robiono splity akcji wartych kilkadziesiąt groszy czy złotówkę, to trzeba być kompletnym idiotą żeby się nie domyślać o co chodzi

http://www.youtube.com/watch?v=Y5lM39tJPUw

Data: 2011-03-30 22:00:43
Autor: root
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect
Dnia Wed, 30 Mar 2011 21:06:59 +0200, skippy napisał(a):

"root"

[...]

hahaha dobrze dobierasz te piosenki ;)

Data: 2011-03-30 22:10:14
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:at1yveclmwdz.gsdwb11jnsut$.dlg40tude.net...

http://www.youtube.com/watch?v=Y5lM39tJPUw

hahaha dobrze dobierasz te piosenki ;)

:)

cywilizacja powinna sie zacząć od głównego parkietu
a ten będzie bananem tak długo, jak nie zostanie spełnionych kilka prostych warunków (obawiam się, że nie nastapi to nigdy)
o których pisane jest tu od lat

- żadnego fiksingu, koniec notowań w losowym momencie w zakresie paru minut

- jeśli jednak musi być (nie wiem dlaczego) to z podawaniem TKO WIG20, bo niby dlaczego tylko szwagier i paru majsterkowiczów ma widzieć te zabawy

- wprowadzić futy na bazę

- publikować koncentrację z podawaniem rodzaju pozycji, a nie tylko ilości

takie widzę minimum zeby to choć trochę zapachniało cywilizacją

Data: 2011-03-30 22:13:12
Autor: skippy
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect

2 lata temu w Zakopcu na Wall Street zapytano Sobolewskiego, dlaczego nie ma TKO bazowego na koniec sesji.
Ten rozbrajająco mądrze odpowiedział, że przecież jest na początku:)

Data: 2011-03-30 13:45:59
Autor: Dombrek
[...]

Materiały informacyjne dot. spółki (i to nie tylko na NC) nie są sprawdzane czy są zgodne z prawdą - tzn. nie sprawdza tego KNF. KNF w postępowaniu dopuszczającym prospekt (lub memorandum) sprawdza tylko formalne kwestie - czy wszystko jest, czy zgadza się ilość papierków i podpisów w odpowiednich rubrykach, nie sprawdza prawdziwości i wiarygodności tych informacji. Za jakość i rzetelność informacji odpowiedzialny jest zarząd i biegły rewident (ręczą swoim majątkiem). Jeśli jednak nie dopełniono obowiązku informacyjnego, to natychmiast napisz mail do KNF. A chyba nie dopełniono, bo jest obowiązek publikacji np. na stronie www spółki.
Dombrek

Data: 2011-03-30 14:28:09
Autor: root
Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:45:59 +0200, Dombrek napisał(a):

[...]

To ja mam tego pilnować?! A co na to pan prezes Sobolewski, chełpiący się
przy każdej okazji swoim żenującym osiągnieciem (już nie chcę wspominać o
Catalyst)
Co z obietnicami pana Sobolewskiego w sprawie kursów groszowych?
Czy ktoś w ogóle tego pana rozlicza?

Data: 2011-03-30 20:01:16
Autor: Marcin
Dnia 30-03-2011 o 14:28:09 root <root1@vp.pl> napisał(a):

Co z obietnicami pana Sobolewskiego w sprawie kursów groszowych?
Czy ktoś w ogóle tego pana rozlicza?

w chwili obecnej Sobolewski robi to, co sie bardziej oplaca, a nie to, co  wlasciwe. przeciez jak wyklucza z obrotu, to nie zarobia. nasz klient,  nasz Pan.
to kolejny dowod na wyzszosc AT nad AF ;)

--
Marcin Kuj-Pom

Data: 2011-03-31 17:02:03
Autor: Dombrek
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect
To ja mam tego pilnować?!
To troche jak w biznesie - pewnych rzeczy nikt za Ciebie nie zrobi.

A co na to pan prezes Sobolewski, chełpiący się
przy każdej okazji swoim żenującym osiągnieciem (już nie chcę wspominać o
Catalyst)
Sobolewski jest szefem przedsiębiorstwa jak każdego - a to że organizuje rynek a nie handluje pietruszką na targu to nie gra roli - firma ma zarabiać! I na tym polega m.in. dobry PR, że z porażek robi się sukcesu.

Co z obietnicami pana Sobolewskiego w sprawie kursów groszowych?
Czy ktoś w ogóle tego pana rozlicza?

Tak jak napisałem - są wątpliwości, to należy wystosować maila do KNF. Ewentualnie ABW/CBŚ wydziały finansowe, albo do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (ale to raczej tylko w przypadku manipulacji, w przypadku nie dopełnienia obowiązków informacyjnych donos do KNF).
Dombrek

Data: 2011-04-01 19:57:28
Autor: root
Dnia Thu, 31 Mar 2011 17:02:03 +0200, Dombrek napisał(a):

[...]
Po dlugim namyśle stwierdzilem ze nie bede korespondowal z KNF, bo wlasnie
ono zatwierdziło ten "dokument". W dodatku brak raportow zaoszczedzil mi
mnostwo czasu ulatwil mi znacznie podjecie decyzji o olaniu tej spoleczki.
Wiec nie ma tego zlego...

Data: 2011-04-04 19:12:06
Autor: Dombrek
[...]

Więc wiesz o przekręcie/przestępstwie/poważnym uchybieniu i nie zgłaszasz tego?! Postawa obywatelska fatalna. A gdyby Ci ukradli auto w biały dzień na głównej ulicy w mieście, to pewnie wkurzysz się, że nikt nie zareagował jak koleś rozbrajał szybę łokciem... ;)
Dombrek

Data: 2011-04-04 19:25:17
Autor: root
Dnia Mon, 4 Apr 2011 19:12:06 +0200, Dombrek napisał(a):

[...]

Kiedyś mi auto rozbroili i po 3 misiącach dostałem liścik ze sprawę
umorzono z powodu niewykrycia sprawców. Zrozumiałem, że Policja nie jest po
to żeby sprawców wykrywać, tylko po to żeby wydać stosowne zaswiadczenie o
kradzieży. Dzieki owemu zaświadczeniu i umorzeniu postępowania miałem dowód
czarno na białym, że to nie ja sobie auto ukradłem i mogłem z podniesionym
czołem stanąć przed ubezpieczycielem. Wracając do raportów spółek, nie mam żadnego interesu prawnego aby domagac
się by KNF ukarała samą siebie za zatwierdzenie dokumentu informacyjnego.

Data: 2011-04-06 09:21:24
Autor: Dombrek
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect

Wracając do raportów spółek, nie mam żadnego interesu prawnego aby domagac
się by KNF ukarała samą siebie za zatwierdzenie dokumentu informacyjnego.

Jak już pisałem - KNF sprawdza tylko formalne rzeczy - tzn. czy są wszystkie papierki w odpowiednich miejscach podpisane. Nic innego nie ma prawa robić. Za sprawozdania odpowiada zarząd wraz z biegłym rewidentem.
Dombrek

Data: 2011-04-04 18:19:19
Autor: pIOTER
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect
NC to prywatny folwark sobola, on ustala reguly jakie w denej chwili sa mu najwygodniejsze. Sluze jakby co innym przykladem.

pIOTER

Data: 2011-04-07 02:08:44
Autor: Barbara
Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect i GPW !
Użytkownik "pIOTER"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d99ef89$0$2503$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

=================================

http://www.gpwinfostrefa.pl/palio/html.run?_Instance=cms_gpw.pap.pl&_PageID=2&_OID=119&_Lang=pl&_Company=BGSENERGY&_SOID=120&_Site=EBI&_CheckSum=-2130380615

a także TSG spółki CAIT dostępne w wielu DM.
a swoją drogą, to od naszych spółek wymaga się co  najmniej dwujęzyczności i dwu-walutowości - bo przeliczanie na Euro jest obowiązkowe.
Pytanie - czemu nie dotyczy to firm zagranicznych? Na obu rynkach - czyli i na GPW i  na NC.

UKNF i UOKiK się kłania , ale ja nie mam czasu ... ;(
Może ktoś pomoże i zrobi się wreszcie jaki taki porządek?

:) Barbara

Data: 2011-04-07 08:03:42
Autor: root
[...]

No pieknie. W chwili pisania tego postu BGS dostało sie własnie do systemu
Emitent a tu prosze jakie cudowne rozmnozenie informacji. Dziekuje

Data: 2011-04-07 08:35:10
Autor: root
Dnia Thu, 7 Apr 2011 08:03:42 +0200, root napisał(a):

=================================

[...]

Probowalem odtworzyc sposob w jaki dotarlas do tych raportow. Śmietnik jest
porazający. Wyszukiwanie na gpwinfostrefa w zasadzie nie funkcjonuje. Nie
pozostaje nic innego jak przeszukiwac rozne tematy i sekcje tej strony
ręcznie. Serwer NC chodzi jak muł - czas sciagniecia parustronicowego pdfa
z raportem to ok 10-15 min bez wzgledu na moje parametry polaczenia i
miejsce z ktorego to robie. Raportów nie da sie filtrowac: system nie
odroznia raportu okresowego od biezacego i znowu trzeba przeszukiwac caly
smietnik od poczatku do konca.
Moge zrozumiec ze nic nie jest idealne ale tyle nidociagnięc jednocześnie?!

Kiedy cywilizacja trafi na NewConnect