Kiedy dojdzie przelew?

Data: 2009-02-27 08:17:38
Autor: Włodziu
Kiedy dojdzie przelew?
Mam takie pytanie.
Wczoraj wieczorem (ok. 19) znajomy zrobił mi przelew z Aliora na moje konto w mBanku.
Rozumiem, że ten przelew wyjdzie dzisiaj z Aliora o 09.00 i wejdzie do na moje konto mBanku o 12.00 (http://www.money.pl/banki/elixir/)
To tylko teoria, ale czy tak będzie w praktyce?

Następnie muszę z tą kasę puścić przelewem z mBanku do BGK. I teraz tak, przelew wyjdzie z mBanku III sesją wychodzącą o godzinie 13.30 i dojdzie do BGK o 14.30 (druga sesja przychodząca)?

Czy dobrze kombinuję? Czy to się uda?

Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin zapłaty)

Pozdrawiam.

Data: 2009-02-26 23:24:21
Autor: Bungiel
Kiedy dojdzie przelew?
On Feb 27, 8:17 am, "Włodziu" <wlodek.wich...@wp.pl> wrote:

Rozumiem, że ten przelew wyjdzie dzisiaj z Aliora o 09.00 i wejdzie do na
moje konto mBanku o 12.00 (http://www.money.pl/banki/elixir/)
To tylko teoria, ale czy tak będzie w praktyce?

Ostatnio wysyłałem 2 przelewy (rożne dni) eurobank -> mbank
Pierwszy w sesji o 8.00, drugi w sesji o 12.00 - oba zostały
zaksięgowane w mbanku ok 15:30.

Nie liczyłbym więc, że dostaniesz kasę przed ostatnią sesją wychodzącą
mbanku (13:30), aczkolwiek cuda się zdarzają.
Choć nie korzystam już z mbanku tak intensywnie jak niegdyś, nie
pamiętam kiedy ostatnio zaksięgowano mi kasę po godz 12 ...

Data: 2009-02-27 00:02:34
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Kiedy dojdzie przelew?
On 27 Lut, 08:17, "Włodziu" <wlodek.wich...@wp.pl> wrote:

Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym
razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin
zapłaty)

na przyszlosc, jesli dalej bedziesz przelewal z mBanku, poswiec 20 zl
i uruchom sobie w nim (jesli mozesz) kredyt odnawialny.
przelewy wychodza ci rano, a ksiegowane kolo 15-ej przychodzace
niweluja ujemne saldo na KO - w ten sposob kosztem jest tylko coroczne
odnawianie kredytu.

Data: 2009-02-27 08:21:25
Autor: filip lach
Kiedy dojdzie przelew?
Włodziu pisze:

[...]

Jeśli puścisz trzecią sesją z mbanku to dojdzie trzecią sesją przychodzącą do bgk - jeśli bgk księguje trzecią sesję w tym samy dniu.

Data: 2009-02-27 08:29:17
Autor: Czarek
Kiedy dojdzie przelew?
Włodziu wrote:
[...]

Nie uda się. Pomiędzy przychodzącym eliksirem a faktycznym zaksięgowaniem środków na rachunku mija zazwyczaj półtorej do dwóch godzin.

Zależy mi aby przelew dotarł dzisiaj (bo wiadomo weekend i w przeciwnym razie dojdzie dopiero w poniedziałek a do 28-02-2009 mam ostateczny termin zapłaty)

Zależy co to za zobowiązanie. W przypadku podatków na przykład, jeżeli termin wykonania zobowiązania wypada w sobotę albo dzień wolny od pracy, to jest on automatycznie przesuwany na najbliższy dzień roboczy.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-02-27 13:23:25
Autor: Włodziu
Kiedy dojdzie przelew?
Nie wiem czy to cód, ale kasa z Aliora wpłynęła o 13.00 ;)

Póśćiłem juz ten przelew do BGK.

Ostatnia sesja wychodząca z mBanku jest o 13.30, czyli kasa wyjdzie z mBanku o 13.30 tak????
i dzisiaj wpłynie do BGK tak????

BGK ma sesje przychodzące o 14.30 II sesje i o 17 III sesję.

Data: 2009-02-27 18:05:20
Autor: WAM
Kiedy dojdzie przelew?
On Fri, 27 Feb 2009 13:23:25 +0100, "Włodziu" <wlodek.wichura@wp.pl>
wrote:

Ostatnia sesja wychodząca z mBanku jest o 13.30, czyli kasa wyjdzie z mBanku o 13.30 tak????
i dzisiaj wpłynie do BGK tak????

BGK ma sesje przychodzące o 14.30 II sesje i o 17 III sesję.
Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc druga.
Jesli istotnie wyszlo trzecia i BGK ksieguje trzecia w tym samym dniu
to dojdzie dzisiaj.

WAM
--
wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2009-02-27 21:38:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kiedy dojdzie przelew?
WAM wrote:

[...]

O, a dlaczego? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-02-28 12:52:37
Autor: WAM
Kiedy dojdzie przelew?
On Fri, 27 Feb 2009 21:38:54 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
<micha@micha.waw.pl> wrote:

Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc druga.

O, a dlaczego? :-)
Bo druga byla wczesniej niz trzecia a nie w tym samym momencie.

WAM

Data: 2009-03-02 20:50:53
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kiedy dojdzie przelew?
WAM wrote:

Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc druga.
O, a dlaczego? :-)
Bo druga byla wczesniej niz trzecia a nie w tym samym momencie.

Nie rozumiem. Jak dla mnie to właśnie potwierdza, że może przyjść
drugą... W omawianym przypadku Włodziu podał, że kasa wyjdzie trzecią
sesją mbanku, a przyjść miała drugą sesją BGK (która jest później niż
trzecia mBanku). Nie rozumiem czemu przelew miałby czekać w KiR aż do
trzeciej sesji BGK? Są jakieś specjalne przepisy, że jak wyszło trzecią,
to musi dojść też trzecią, nawet jeśli w międzyczasie jest jeszcze
dostępna druga? A co jak bank nie obsługuje trzeciej? Niektóre banki
mają tylko dwie sesje przychodzące dzienne.

--
MiCHA

Data: 2009-03-02 20:55:25
Autor: MK
Kiedy dojdzie przelew?
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:gohdau$sss$1inews.gazeta.pl...

[...]

A kto powiedzial, ze bank wysle kase o godzinie podanej na WWW? Bank wysle ja 3 godziny pozniej, a ten czas miedzy godzina podana na WWW a wysylka wykorzysta bardziej lub mnie efektywnie na przygotowanie danych dla KIRu.

MK

Data: 2009-03-03 08:43:09
Autor: Włodziu
Kiedy dojdzie przelew?

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:gohdjc$fl4$1news.wp.pl...

[...]

Mylisz się!

Przelew z Aliora przyszedł do mnie do mBanku ok. 13.15, następnie zleciłem przelew do BGK i ok. 13.40 miałem już dostępne do wydrukowania potwierdzenie wykonania przelewu, czyli zakładam że o tej godzinie przelew wyszedł. Nie wiem kiedy doszedł, ale dzwoniłem wczoraj rano ok 9.00 i babka powiedziała, że przelew doszedł. Niezapytałem kiedy ale raczej nie w poniedziałek bo pierwsza przychodząca w BGK jest o 10.30.

Czyli kasa raczej napewno doszła w piątek! Ciekawi mnie tylko którą sesją weszła do BGK II czy III?

Data: 2009-03-03 17:51:37
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kiedy dojdzie przelew?
MK wrote:

[...]

Nie zmieniaj założeń połowie dyskusji. W rozważaniach zakładamy, że
faktyczna godzina trzeciej sesji wychodzącej w jednym banku jest przed
godziną drugiej sesji przychodzącej w drugim banku - dokładnie tak jak
podał Włodziu, wszak od tego dyskusja się zaczęła. W innym wypadku
rozważania nie mają sensu... Wciąż nie rozumiem Twojego kategorycznego
twierdzenia, że "Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc
druga." Czy możesz wreszcie wyjaśnić dlaczego przelew musi pominąć drugą
sesję i czekać w KiR do trzeciej?

--
MiCHA

Data: 2009-03-03 18:59:48
Autor: Brzezi
Kiedy dojdzie przelew?
wto, 03 mar 2009 o 17:51 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Ja bym tutaj tylko uscisli, ze ZCW to KIR nie ma zadnych sesji, sesje maja
banki, i nie ma tutaj problemu zeby 3 sesja w jednym banku miala swoj czas
przed 2 sesja w innym banku, numery sesji to jest numeracja umowna, liczy
sie czas wyjsci sesji do kiru, aby byla wczesniej niz sesja przychodzaca z
kiru do inneg banku... czy to beda numerki 1/2/3 to ma to kompletnie nic do
znaczenia

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][    * Lepiej mniej a lepiej , a im lepiej     ]
[       Ekg: #3781111         ][    tym tobie gorzej.                         ]

Data: 2009-03-03 19:33:48
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kiedy dojdzie przelew?
Brzezi wrote:

[...]

To jest dokładnie tak, jak ja sobie to zawsze wyobrażałem i dlatego WAM
mnie tak swym postem zdziwił. No, ale teraz widzę, że jakoś nie kwapi
się uzasadnić swoje słowa, więc zakładam, że po prostu bredził co mu
ślina język przyniosła bez większego sensu...

--
MiCHA

Data: 2009-03-03 20:04:34
Autor: MK
Kiedy dojdzie przelew?
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:gojt6c$73i$1inews.gazeta.pl...

[...]

Musicie to powiedziec KIRowi, bo sam nie jest tego swiadom ;)
http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498

Rozliczenia netto sa dokonywane na kontach w NBP. AFAIR bank w zaleznosci tego o ktorej godzinie wysle zlecenie placi za rozliczenie, wiecej lub mniej... dlatego napisalem, ze bank wykorzystuje ten czas mniej lub bardzie efektywnie.

MK

Data: 2009-03-03 21:36:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kiedy dojdzie przelew?
MK wrote:

[...]

O, i to są konkretne dane. :-)
Jeśli dobrze rozumiem, to przelew wysłany sesją wychodzącą o 13:30 nie
może być dostępny "do odbioru" przed 15:00, zatem nie załapie się na
sesję przychodzącą o 14:30. A jak owa sesja wychodząca o 13:30 się nieco
spóźni, to wpadnie w kolejny przedział rozrachunkowy i przelew będzie
dostępny do odbioru dopiero o 17:30.

[...]

To bank w ogóle płaci za rozliczenie w inny sposób niż jakoś "ryczałtem"
za całość operacji? Jakoś wydaje mi się nieprawdopodobne, by bank musiał
płacić bezpośrednio na konkretny za przelew - np. jeśli klient zleci
przekazanie 0,01 pln...

--
MiCHA

Data: 2009-03-04 14:05:02
Autor: MacGregor
Kiedy dojdzie przelew?
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

[...]
Konkretnie: jeżeli bank prześle transakcje przed 13:30, transakcje te będą udostępnione dla banku odbiorcy o 15:00. Kiedy bank je odbierze, to już inna kwestia.
Jeżeli transakcja przesłana będzie po 13:30, trafi na kolejną sesję (3) i dostępna dla banku odbiorcy będzie od 17:30.

[...]

Banki płacą za każdą transakcję ;-), niezależnie od przesyłanej kwoty.
Opłaty te są jednakże znacząco niższe, niż pobierane przez banki opłaty za przelewy.

Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-03-04 06:39:10
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Kiedy dojdzie przelew?
On 4 Mar, 14:05, MacGregor <MacGre...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Mi chyba mBank opoznil sesje przelewu?

Wczoraj splacilem z mbanku KK w BZWBK.
zwykle nastepnego dnia (a nawet wieczorem) bylo to widoczne na KK.
Dzis natomiast - ani sladu.

Nie wiem, czy mBank poznow yslal (dalem zleczenie przyszle na wczoraj
i nie logowalem sie w dniu wykonania), czy tez tym razem BZWBK sie
opoznia z ksiegowaniem.
Splacam z jednodniowym wyprzedzeniem, tak wiec, o ile dzis sie
rozliczy to nic sie nie stanie, ale.....

Pytanie, kto opoznia?

Data: 2009-03-04 15:41:00
Autor: Radzik
Kiedy dojdzie przelew?
krzysztofsf@wp.pl pisze:
[...]
czasami WBK księguje z jednodniowym opóźnieniem. Ale liczy się data otrzymania przelewu, a nie jego zaksięgowania...

Data: 2009-03-05 04:06:00
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Kiedy dojdzie przelew?
On 4 Mar, 15:41, Radzik <rad...@radzik.pl> wrote:
krzyszto...@wp.pl pisze:> Nie wiem, czy mBank poznow yslal (dalem zleczenie przyszle na wczoraj
> [...]

czasami WBK księguje z jednodniowym opóźnieniem. Ale liczy się data
otrzymania przelewu, a nie jego zaksięgowania...

To wiem, ze data ksiegowania :)
Zaksiegowali 4-0 z data operacji 3-i.
Czyli z mBanku wyszlo i dotarlo na czas.
Mozliwe, ze wplyw tu mialo to, ze bylo to na dzien  przed terminem
splaty.

Ostatnio splacalem wczesniej w terminach dogodnych dla mnie, a
pieniadze byly dostepne od rana na nastepny dzien po wykonaniu
przelewu.

Data: 2009-03-06 13:03:18
Autor: LadyRoot
Kiedy dojdzie przelew?
Pytanie, kto opoznia?

IMHO mBank - mo mi też 3 przelewy jeszcze nie doszły. Wysłane wczoraj wieczorem do:
- ING
- Lukas
- Pekao
(co do pierwszego i trzeciego mam pewność, że już księgowały przychodzące z innych banków).

--
LadyRoot
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-03-22 10:55:25
Autor: WAM
Kiedy dojdzie przelew?
On Tue, 03 Mar 2009 19:33:48 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
<micha@micha.waw.pl> wrote:

[...]
Przepraszam, nie mialem mozliwosci brac udzialu w dyskusji. Caly
mechanizm jest chyba opisany na stronach KIR i zostal chyba w tym
watku juz przytoczony. Takze chyba mozesz te moje "bredzenie" sobie
odpuscic.

WAM
--
www.aveo.nadmorze.pl - Chevrolet Aveo 1150 ccm benz. 72 KM / 53 kW,
kolor: niebieski (błękitny), liczba drzwi: 4/5,

Data: 2009-03-04 13:54:41
Autor: MacGregor
Kiedy dojdzie przelew?
Brzezi pisze:
wto, 03 mar 2009 o 17:51 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
ciach

[...]

Ależ właśnie KIR ma sesje rozliczeniowe. Dokładnie 3. Godziny można sprawdzić sobie na stronie KIR (http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498).
Zgodnie z charakterystyką działania izby rozliczeniowej, to co wejdzie na daną sesję, na tej samej sesji "wychodzi" (tak w zasadzie, bo są pewne wyjątki ;)).
To że banki księgują coś w terminie I sesji, a czasami nawet przed (na podstawie http://www.money.pl/banki/elixir/) to nie znaczy, że są to wyniki danej sesji.
Na podstawie danych dostępnych w podanych linkach można stwierdzić, że dość znaczna część banków księguje sesje przychodzące dopiero w okolicach wysyłania zbiorów na kolejną sesję. Sporo banków 3 sesję księguje dopiero następnego dnia rano. I to jest główny powód opóźnień przelewów.
--
Pozdrawiam,
MacGregor.

Kiedy dojdzie przelew?