Kiedy i jak pościć

Data: 2010-09-12 20:06:21
Autor: abc
Kiedy i jak pościć
Tradycyjne przepisy postne
Św. Kościoła Rzymsko-Katolickiego

Jeśli rzeczywiście pragniemy dostąpić łaski wiecznego zbawienia, nasze życie
powinien przepełniać prawdziwie katolicki duch ofiary. W tym też duchu warto
dobrowolnie powrócić do rygorystycznych przepisów postnych, jakie
obowiązywały w naszym Kościele jeszcze w ubiegłym stuleciu.

Wszystkie święta, w jakie obowiązują posty możecie Państwo odnaleźć w
tradycyjnym kalendarzu liturgicznym. W specjalnej rubryce podany jest tam
rodzaj postu obowiązujący danego dnia.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Trzecie przykazanie Kościelne nakazuje w pewne dni zachować post ścisły, w
inne zaś wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowiązuje pod grzechem
ciężkim [Należy pamiętać o rozluźnieniu przepisów - red.]
W dni ścisłego postu nie tylko nie wolno spożywać pokarmów mięsnych [post
jakościowy], lecz też nie wolno więcej jak raz na dzień najeść się do
sytości, a rano i wieczór nieco się posilić [post ilościowy].

Dni ścisłego postu są następujące:[w te dni obowiązuje post ilościowy i
jakościowy]

I. Środa popielcowa i piątki Wielkiego Postu
(W inne dni Wielkiego Postu wolno spożywać potrawy mięsne, lecz można tylko
raz na dzień najeść się do sytości [post ilościowy bez jakościowego]. Wielki
Post kończy się w Wielką Sobotę w południe.

II. Suche dni: środa, piątek, sobota.
1. po trzeciej niedzieli Adwentu,
2. po pierwszej niedzieli Wielkiego Postu,
3. po Zielonych Świątkach,
4. po Podwyższeniu św. Krzyża

III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bożego Narodzenia
2. Zielonych Świątek,
3. Wniebowzięcia Najśw. Maryi Panny
4. Wszystkich Świętych

We wszystkie piątki roku od potraw mięsnych wstrzymać się należy [post
jakościowy bez ilościowego]

Co do tłuszczów zwierzęcych, to wolno ich używać we wszystkie dni całego
roku.

O ile post przypada w święto uroczyste lub w niedzielę, to obowiązek postu
ustaje, chyba że święto przypada w czasie Wielkiego Postu.

Do zachowania wstrzemięźliwości od potraw mięsnych w dni powyższe obowiązany
jest każdy katolik po skończonym 7 roku życia. Prawo zaś do zachowania
ścisłego postu obowiązuje wszystkich, którzy już ukończyli 21 lat.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Opracowano na podstawie "Książki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947.

Data: 2010-09-12 11:11:35
Autor: zbig
Kiedy i jak pościć
On 12 Wrz, 20:06, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Po raz kolejny bezczelnie (bo dobrze o tym wiesz) kłamiesz w tym
temacie.
Nie ma żadnego nakazanego postu w wigilię Bożego narodzenia.

Data: 2010-09-12 20:14:48
Autor: abc
Kiedy i jak pościć
Po raz kolejny bezczelnie (bo dobrze o tym wiesz) kłamiesz w tym
temacie.
Nie ma żadnego nakazanego postu w wigilię Bożego narodzenia.

Według tradycyjnych przepisów postnych w wigilię Bożego Narodzenia obowiązuje post ścisły. Nikt nigdy nie zabronił katolikom poszczenia w Wigilię.

Data: 2010-09-12 11:52:42
Autor: zbig
Kiedy i jak pościć

Oczywiście, ze nikt nie zabronił ty zaś kłamliwie napisałeś,ze:

[...]
Jesteś kłamcą, kuglarzem i do tego rżniesz głupa.

Data: 2010-09-12 20:56:32
Autor: abc
Kiedy i jak pościć
III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bożego Narodzenia "
Jesteś kłamcą, kuglarzem i do tego rżniesz głupa.

Nie. Według tradycyjnych przepisów postnych w wigilię Bożego Narodzenia

Data: 2010-09-12 12:05:03
Autor: zbig
Kiedy i jak pościć
On 12 Wrz, 20:56, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

Nie. Według tradycyjnych przepisów postnych w wigilię Bożego Narodzenia
obowiązuje post ścisły. Nikt nigdy nie zabronił katolikom poszczenia w
Tradycyjne przepisy postne przeszły do historii. teraz obowiązują
nowe.
W wigilie BN żaden post ścisły nie obowiązuje. Zresztą w inne równiez
nie.

Data: 2010-09-12 21:30:41
Autor: abc
Kiedy i jak pościć
Tradycyjne przepisy postne przeszły do historii. teraz obowiązują
nowe.

Ten wątek jest o tradycyjnych przepisach postnych, a w nowych przepisach
przecież nikt nigdy nie zabronił katolikom poszczenia w Wigilię.

Data: 2010-09-12 13:12:52
Autor: zbig
Kiedy i jak pościć
On 12 Wrz, 21:30, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

przecież nikt nigdy nie zabronił katolikom poszczenia w Wigilię.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Qurwa , debilu jeden. zaczynasz mnie denerwować. Po raz trzeci
powtarzasz, że nikt nie zabronił. Wcześniej pisałeś o nakazie.Matole
ociężały, nie widzisz różnicy pomiędzy zakazem a nakazem?

Data: 2010-09-13 06:00:16
Autor: abc
Kiedy i jak pościć
[...]

Ten wątek jest o tradycyjnych przepisach postnych według których w Wigilię
Bożego Narodzenia obowiązuje (nakaz) post ścisły. Nowe przepisy nie
zabraniają (nie ma zakazu) przestrzegania przepisów tradycyjnych - katolik
może pościć w Wigilię Bożego Narodzenia i olbrzymia większość katolików w
Polsce tak właśnie robi.

Data: 2010-09-13 13:19:38
Autor: jadrys
Kiedy i jak pościć
  W dniu 2010-09-13 06:00, abc pisze:
[...]

I nie tylko katolicy - ja choć bardziej  ateista niż katolik zawsze w ten dzień poszczę.

Data: 2010-09-13 04:53:42
Autor: ab.666
Kiedy i jak pościć

"zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> wrote in message

Jesteś kłamcą, kuglarzem i do tego rżniesz głupa.

On nie rżnie głupa.... on (abc) jest głupcem.
:)

ab.

Data: 2010-09-13 12:15:37
Autor: Grzegorz Z.
Uwaga SEKTA
Grupowicz abc podaje się za katolika, będąc tak naprawdę członkiem sekty
lefebrystów.

--
"Zostawcie kżyża mjastu"

Data: 2010-09-13 12:29:02
Autor: dK
Uwaga SEKTA

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:13abhn2vqqga3$.1u6ne05dfq6b2$.dlg40tude.net...
Grupowicz abc podaje się za katolika, będąc tak naprawdę członkiem sekty
lefebrystów.

Ale to też są katolicy, nie chrześcijanie.

dK

Kiedy i jak pościć