Kiedy _nie_ kupować zatrzasków?

Data: 2010-07-05 11:57:05
Autor: PeJot
Kiedy _nie_ kupować zatrzasków?
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
Hej, zastanawiam się coraz bardziej nad zatrzaskami. Do zastosowań
'sakwiarskich', ale tylko lato/jesień, reszta roku robiona na innym
rowerze. Myślałem nad systemem Time lub Crank Bro., ze względu na luz
jaki oferują, ale Cranki są lżejsze:).
Spróbowałbym z modelem Smarty, bo tanie, a potem ew. wyższy model.

Czy opłaca mi się _teraz_ wchodzić w zatrzaski jeśli:
- średnia raczej przeciętna 16-23km/h (teren+asfalt -  sam asfalt)
- za dwa tygodnie kilku tygodniowa wyprawa
Zdążę się dostosować, czy nie ryzykować? ~miesiąc temu skończyły się
większe problemy z kolanami.

Jeśli dotychczas nie jeździłeś, to właściwie niemożliwe, abyś się przyzwyczaił za 2 tygodnie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-07-05 15:50:13
Autor: KuFeL
W dniu 2010-07-05 11:57, PeJot pisze:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

mogę potwierdzić na swoim przykładzie. SPDy zamontowałem wiosną, od samego początku problemy z więzadłem bocznym prawej nogi - po nastym km narastający ból. Lewa noga SPD'a przyjęła bez problemu.

Póki co, jeśli dystans jest >20km to jeżdżę tylko na lewym bloku, który problemów nie sprawia.

Zauważyłem u siebie że generalnie prawa stopa idzie mi wyraźnie do zewnątrz - zastanawiam się czy to nie nawyk od jazdy autem, gdzie pięta w miejscu, gaz dociśnięty i czasem tylko hamulec...

A tak w ogóle to trzeba ćwiczyć rozciąganie...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78