Kiedy petabajtowy następca BluRay?

Data: 2016-05-13 10:55:43
Autor: Wiktor S.
Kiedy petabajtowy następca BluRay?
Tylko komu to potrzebne? ;-)

Ja nawet płyty BluRay w ręku nie trzymałem...

--
Wiktor S.

Data: 2016-05-13 10:59:00
Autor: Maciek
Kiedy petabajtowy następca BluRay?
W dniu 2016-05-13 o 10:55, Wiktor S. pisze:
Tylko komu to potrzebne? ;-)
Wreszcie będą mogli wydać wszystkie części (łącznie z przyszłymi)
Gwiezdnych Wojen na jednej płycie ;-)

Maciek

Data: 2016-05-13 11:40:31
Autor: BQB
W dniu 2016-05-13 o 10:59, Maciek pisze:
W dniu 2016-05-13 o 10:55, Wiktor S. pisze:
Tylko komu to potrzebne? ;-)
Wreszcie będą mogli wydać wszystkie części (łącznie z przyszłymi)
Gwiezdnych Wojen na jednej płycie ;-)

E tam, Moda na sukces zmieści się na jednej płycie :-D

Data: 2016-05-13 12:51:59
Autor: szemrany
On Fri, 13 May 2016 11:40:31 +0200, BQB wrote:

Wreszcie będą mogli wydać wszystkie części (łącznie z przyszłymi)
Gwiezdnych Wojen na jednej płycie ;-)

E tam, Moda na sukces zmieści się na jednej płycie :-D

Tutaj to mogłeś nie docenić tfurcuf Mody ;-)

--
howgh
szemrany

Data: 2016-05-13 21:52:51
Autor: RadoslawF
Kiedy petabajtowy następca BluRay?
W dniu 2016-05-13 o 10:55, Wiktor S. pisze:
Tylko komu to potrzebne? ;-)

Ja nawet płyty BluRay w ręku nie trzymałem...

Wszystko zależy od ceny, czasu nagrania i odczytu.
Wielu nie używa BR bo szybciej, wygodniej i taniej jest
trzymać dane na HD.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-13 21:57:02
Autor: Sebastian Biały
On 2016-05-13 21:52, RadoslawF wrote:
Ja nawet płyty BluRay w ręku nie trzymałem...
Wszystko zależy od ceny, czasu nagrania i odczytu.

W domowych warunkach trudno zauważyć róznicę w czasie nagrywania między DVD a pojemność 5x większa co powoduje że np. wreszcie mieszczą się zdjęcia z wakacji na jednej płycie.

Wielu nie używa BR bo szybciej, wygodniej i taniej jest
trzymać dane na HD.

Do czasu aż okaże sie że jak robiłeś rm -rf to backup był podmontowany.

Data: 2016-05-14 15:59:42
Autor: RadoslawF
[...]

Cena rzuca się w oczy najbardziej ale czas też.

Wielu nie używa BR bo szybciej, wygodniej i taniej jest
trzymać dane na HD.

Do czasu aż okaże sie że jak robiłeś rm -rf to backup był podmontowany.

Od czasów komputerów 16 bitowych (czyli ponad 25 lat) używam interfejsu graficznego.
Spróbuj i ty, naprawdę ułatwia życie i zmniejsza szanse takich pomyłek.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-14 19:53:38
Autor: Sebastian Biały
On 2016-05-14 15:59, RadoslawF wrote:
[...]

Dziękuję, to niezwykle cenna rada, szczególnie na serwerach gdzie gui nie ma bo i po co.

Data: 2016-05-15 11:00:45
Autor: RadoslawF
[...]

Nie rozmawiamy o serwerach, no chyba że przeoczyłem czyjś tekst.
Przeoczyłem ?

Pozdrawiam

Data: 2016-05-15 13:14:02
Autor: Sebastian Biały
On 2016-05-15 11:00, RadoslawF wrote:
Nie rozmawiamy o serwerach, no chyba że przeoczyłem czyjś tekst.
Przeoczyłem ?

Przeoczyłeś że nie rozmawiamy o desktopach ani o serwerach. Ogolnie rozmawiamy. Fuckupy z gatunku "bo mialem podmontowane" są częstsze niż się wydaje, również w przypadku NASów w sieci jak i pendrive,. Ransomware też jest tutaj bardzo zadowolone. Sprzetowo readonly nośnik to jest często minimum pewności jakie mamy.

Data: 2016-05-15 18:34:51
Autor: RadoslawF
[...]

Nigdy sobie krzywdy nie zrobiłem z powodu nośnika nie zabezpieczonego
przed zapisem. Ale nie do końca przytomnych niezdar zabezpieczających
nośniki przed zapisem spotkałem jeszcze w latach osiemdziesiątych
przy 8 bitowcach. Potrafili zaorać dyskietkę i kasetę.
Ale to były niezdary z grupy tych co im zawsze autobus uciekł,
jak nie uciekł to drzwiami przytrzasnął a jak i tego uniknęli
to zostawili w nim torbę z dokumentami lub trafili na kanara
jak akurat miesięcznego nie zabrali z domu.
Takie egzemplarze słabo przystosowane do życia między innymi.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-18 12:52:44
Autor: Bolko
W dniu piątek, 13 maja 2016 21:57:34 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2016-05-13 21:52, RadoslawF wrote:
> [...]

W domowych warunkach trudno zauważyć róznicę w czasie nagrywania między DVD a pojemność 5x większa co powoduje że np. wreszcie mieszczą się zdjęcia z wakacji na jednej płycie.

Z tego co pamiętam na grupie była dyskusja że CD/DVD nie nadają się
do długotrwałego przetrzymywania danych.

Data: 2016-05-20 10:34:30
Autor: Wiktor S.
Kiedy petabajtowy następca BluRay?
Z tego co pamiętam na grupie była dyskusja że CD/DVD nie nadają się
do długotrwałego przetrzymywania danych.

Płyta po prostu ulega korozji. Ale to zależy od płyty (są specjalne przeznaczone do archiwizacji) i od warunków przechowywania.

--
Wiktor S.

Data: 2016-05-20 08:17:05
Autor: Bolko
W dniu piątek, 20 maja 2016 10:34:32 UTC+2 użytkownik Wiktor S. napisał:
> [...]

Płyta po prostu ulega korozji. Ale to zależy od płyty (są specjalne przeznaczone do archiwizacji) i od warunków przechowywania.

A jakie nie ulegają korozji.
Bo mam pare zdjęć maluchów które chciałbym "zatrzymać".
Dasz gwarancje na 20 lat?

Data: 2016-05-20 17:32:06
Autor: szemrany
On Fri, 20 May 2016 08:17:05 -0700 (PDT), Bolko wrote:

[...]

Archival Grade od Verbatima:

Gold layer maximizes disc lifetime by protecting data from corrosion

Data: 2016-05-20 19:14:48
Autor: marrgol
On 2016-05-20 17:17, Bolko wrote:
> [...]

Płyta po prostu ulega korozji. Ale to zależy od płyty (są specjalne
przeznaczone do archiwizacji) i od warunków przechowywania.

M-DISC.  Do zapisu może być potrzebny nowy napęd...

--
mrg

Data: 2016-05-23 20:51:40
Autor: Marsjanin
Dnia Fri, 20 May 2016 08:17:05 -0700, Bolko napisał(a):

A jakie nie ulegają korozji.
Bo mam pare zdjęć maluchów które chciałbym "zatrzymać".
Dasz gwarancje na 20 lat?

DVD-RAM. Oczywiście warunki przechowywania cywilizowane.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-17 10:57:26
Autor: robot
Kiedy petabajtowy następca BluRay?
W dniu 2016-05-13 o 10:55, Wiktor S. pisze:
Tylko komu to potrzebne? ;-)

Ja nawet płyty BluRay w ręku nie trzymałem...

Może w filmach.
Jest parcie na co raz większe rozdzielczości w kamerach cyfrowych.
Przydałby się jakiś nowy nośnik na to.
Przykładowo ta http://goo.gl/evwSM0 kamera w godzinę nagrania zapisuje 11TB danych.

Kiedy petabajtowy następca BluRay?