Kiedy prawomocność nakazu w EPU?

Data: 2017-11-17 00:06:22
Autor: Zbynek Ltd.
Kiedy prawomocność nakazu w EPU?
Elo

3 miesiące temu wydano nakaz zapłaty. Do dziś nie ma w systemie daty prawomocności. Dlaczego? Czy w momencie jej nadania dokument otrzymuje też klauzulę wykonalności?
Nakaz wysłany tradycyjnie dłużnik odebrał parę dni później. Jeśli to ma znaczenie. Nie złożył sprzeciwu.

Znalazłem odpowiedź Liwiusza sprzed 5,5 roku na podobne pytanie. Czy nadal nadanie prawomocności trwa miesiącami, "bo tak"?

Wprawdzie dłużnik oddał potem kwotę główną, ale nie chce oddać odsetek za ponad 2 lata. I po to mi klauzula potrzebna.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Kiedy prawomocność nakazu w EPU?