Kiedy przelac na Raiffi?

Data: 2010-12-23 12:47:15
Autor: neoniusz
Kiedy przelac na Raiffi?
No wiec tak. Konto premium zalozylem jakos na poczatku grudnia, chyba 6 czy cos kolo tego. TOiP mowi, ze oplata jest pobierana od drugiego okresu rozliczeniowego. Okres rozliczeniowy to miesiac od dnia otwarcia.
Zwolnienie nastepuje, jesli w "danym miesiacu kalendarzowym" wplynie ta kwota 8000zl. "Warunki uprawniające do obniżenia w danym miesiącu opłaty za prowadzenie konta".
I teraz pytanie - ktorego dnia sa pobierane oplaty, kiedy pasuje te 8000zl przelac i czy trzeba to zrobic juz w grudniu?
Rozumuje tak, ze:
-oplata od drugiego okresu rozliczeniowego, czyli wystarczy 8000 w styczniu, tak?
Ale mimo wszystko nie bardzo mi to pasuje i nie chce ryzykowac.

Data: 2010-12-23 11:54:20
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Mam to konto, ale nie wiem. Odnosze wrazenie ze taki zapis znaczy, ze od
drugiego miesiaca jest pobierana oplata, czyli pierwsza beda chcieli pobrac ci
w styczniu. A zeby byc z niej zwolnionym powinienes przelac 8 tys w grudniu.
Ale to tylko takie moje rozumowanie...

Data: 2010-12-23 13:00:22
Autor: neoniusz
Kiedy przelac na Raiffi?
W dniu 10-12-23 12:54,  Eric pisze:
[...]

Wlasnie tez na rozne sposoby probowalem to zrozumiec, ale jest tez drugi zapis o zwonieniu z oplaty, a mianowicie

"Średnia wartość ulokowanych środków na produktach depozytowych oraz produktach inwestycyjnych w Raiffeisen Bank Polska S.A. - 100 000 PLN lub 150 000 PLN"

i wtedy ta srednia wartosc jest wyliczana w poprzednim miesiacu.

"Średnia wartość badana jest w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym miesiąc kalendarzowy, w którym następuje pobranie opłaty za prowadzenie Konta Osobistego, jeśli dniem pobrania opłaty jest okres od 10 dnia do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. W pozostałych przypadkach, w których dniem pobrania opłaty za prowadzenie Konta Osobistego, jest okres od początku miesiąca kalendarzowego do 9 dnia, średnia wartość badana jest w drugim miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym następuje pobranie opłaty za prowadzenie Konta Osobistego. Szczegółowy wykaz produktów oraz ich parametrów zawierających się w wartości środków na kontach, produktach depozytowych, produktach inwestycyjnych i wykorzystanych limitach kredytowych dostępny jest w placówkach Banku oraz w Centrum Obsługi Klienta."

Bo "wplywy" sa badane "danym miesiacu".
Swoja droga to ciekawe jak dniem pobrania oplaty moze byc okres.

Chyba trzeba zadzwonic to "osobistego doradcy" i dopytac :)

Data: 2010-12-23 12:06:58
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Czekaj, kiedys mi raz pobrali oplate kilka lat temu i bylo to dokladnie w tym
dniu (tzn. nr dnia), w ktorym otwieralem konto. Czyli wyglada, ze Ciebie
bedzie dotyczyl ten zapis do 10. dnia miesiaca.

Data: 2010-12-23 13:12:23
Autor: neoniusz
Kiedy przelac na Raiffi?
W dniu 10-12-23 13:06,  Eric pisze:
Czekaj, kiedys mi raz pobrali oplate kilka lat temu i bylo to dokladnie w tym
dniu (tzn. nr dnia), w ktorym otwieralem konto. Czyli wyglada, ze Ciebie
bedzie dotyczyl ten zapis do 10. dnia miesiaca.

Ale ten zapis wklejony wyzej dotyczy tylko aktywow z banku. Jesli zwolnienie nastepuje przez "wplywy na konto" to jest zapis:

"Wpływ na Konto Osobiste Klienta to suma zaksięgowanych przelewów przychodzących na Konto Osobiste w danym miesiącu kalendarzowym z wyłączeniem przelewów z kont prowadzonych w Raiffeisen Bank Polska S.A., których Klient jest Posiadaczem lub Współposiadaczem zapadających lokat, wypłat odsetek oraz wypłat kredytów. Wpływy badane są w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym miesiąc, w którym następuje pobranie opłaty za prowadzenie konta."

A zaraz, nie dopatrzylem sobie. Nie doczytalem tego zapisu do konca. To co wkleilem wyzej calkowicie odpowiada na moje pytanie :)

Data: 2010-12-23 13:14:58
Autor: MarekZ
Kiedy przelac na Raiffi?

Ja Ci sugeruję wykonanie przelewu jeszcze w grudniu. Cokolwiek tam nie usłyszysz od doradcy.

Data: 2010-12-23 13:17:58
Autor: neoniusz
Kiedy przelac na Raiffi?
W dniu 10-12-23 13:14, MarekZ pisze:
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup

Ja Ci sugeruję wykonanie przelewu jeszcze w grudniu. Cokolwiek tam nie
usłyszysz od doradcy.

Wlasnie juz doszedlem do tego (szkoda, ze dopiero teraz), ze powinienem przelac w grudniu.

[...]

Po prostu nie doczytalem tego do konca. Zaczal sie fragment o "wylaczeniach" i jakos sam sie wylaczylem ;)
Wplywy uprawniajace do zwolnienia w styczniu sa badane w grudniu.

Data: 2010-12-23 13:57:44
Autor: Wemif
Kiedy przelac na Raiffi?

Dostales juz karte do bankomatu? Zalozylem na poczatku grudnia a karty
jeszcze nie mam.

a.

Data: 2010-12-23 15:04:45
Autor: neoniusz
Kiedy przelac na Raiffi?
W dniu 10-12-23 14:57, Wemif pisze:
Dostales juz karte do bankomatu? Zalozylem na poczatku grudnia a karty
jeszcze nie mam.

Jasne, karte dostalem chyba 3 dni po zalozeniu konta.
Najpierw dostalem smsa, ze karta wyslana, a nastepnego dnia przyszla. Zrobili to ekspresowo, musze przyznac.

Data: 2010-12-23 20:42:20
Autor: Sagittarius
Kiedy przelac na Raiffi?

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ievcs3$mq5$1news.onet.pl...
[...]
[CIACH]
uciekać z tego banku, uciekać ASAP :)
Wypełzłem w stronę ING i jestem mega zadowolony i nie jestem przestawicielem ING (se możecie wierzyć lub nie)
Firma, w której pracuję ma w tym czymś konto, przelewy duże (po parę tysięcy PLN) albo dochodzą na czas albo nie, albo do tego co trzeba, albo nie...
Run away!

Pzdr.
KZ

Data: 2010-12-25 18:42:21
Autor: Eric
Kiedy przelac na Raiffi?
Sagittarius <zagoreWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
[...]

Nie wiem jakie i kiedy miales przygody ja mam tam konto 4,5 roku i na przestrzeni tego czasu tylko jedna reklamacja na 2,99 PLN oplaty za przelew, wszystko poza tym dzialalo i dziala idealnie. Odpukac!

Data: 2010-12-27 08:30:32
Autor: xbartx
Kiedy przelac na Raiffi?
Dnia Thu, 23 Dec 2010 20:42:20 +0100, Sagittarius napisał(a):

Firma, w ktĂłrej pracujĂŞ ma w tym czymÂś konto, przelewy duÂże (po parĂŞ
tysiĂŞcy PLN) albo dochodzÂą na czas albo nie, albo do tego co trzeba,
albo nie... Run away!

Mocno naciągany argument.

--
xbartx