Kiedy skonczylo sie dobre?

Data: 2013-06-27 18:14:26
Autor: neoniusz
Kiedy skonczylo sie dobre?
Jest gorzej i gorzej. Nie wiem czy to wina wszystkich livesmarterow i innych temu podobnych stron czy czego innego, ale wszystko sie konczy.
Byl bluecash, nie ma, byl sync, nie ma, "Dobre" tez sie troche juz skonczylo. Bylo tyle innych rzeczy i wszystko sie pokonczylo. Kiedys na kindla trzeba bylo wydac grosze i zamknac karte. Teraz trzeba wydac 3000 i trzymac rok. Wchodze na ten nieszczesny livesmarter i czytam komentarze pod artykulem o ING. I ludzie z duma informuja, ze dzwonili do ING i pytali czy mozna placic "rachunki" w zabce. No litosci. Na grupie tez powoli widac naplyw dziwnych ludzi, ktorzy zamiast poczytac regulaminy to chca wszystko podane na tacy. Co z ta POlska? Czy skonczyly sie juz dobre czasy? Ciekawe ile to wszystko jeszcze pociagnie skoro juz teraz wszyscy tylko wchodza na livesmarter i chwala sie, ze juz zrobili platnosc i od razu zamykaja ING. A moze dalej bedzie sie krecilo tylko beda podkrecali wymogi zeby gimbaza sie nie lapala?

Data: 2013-06-27 18:27:14
Autor: TrzyLinie
Kiedy skonczylo sie dobre?
W dniu 2013-06-27 18:14, neoniusz napisał(a):
Jest gorzej i gorzej.
[ciach]

Jawność, dzielenie się oraz nieograniczona komunikacja ma przyszłość,
w przeciwieństwie do ukrywania i zatrzymywania (wiedzy) dla siebie. Poza
tym: nie kijem, to pałką :)

--
TrzyLinie

Data: 2013-06-27 18:43:06
Autor: J.F.
Kiedy skonczylo sie dobre?
Dnia Thu, 27 Jun 2013 18:14:26 +0200, neoniusz napisał(a):
[...]

Moze kryzys i bankom przykrecil srube ? A moze doszli do wniosku ze to sie nie oplaca ... jesli konkurencja
robi to samo, to odchodza rownie szybko jak przychodza :-)

kindla trzeba bylo wydac grosze i zamknac karte. Teraz trzeba wydac 3000 i trzymac rok. Wchodze na ten nieszczesny livesmarter i czytam

Mowisz o mbanku ? trzymanie przez rok naturalne, w koncu nie rozdaja
prezentow z dobrego serca, tylko zeby przyciagnac klientow.
Ale wydac przez ten rok trzeba wiecej, bo 3 transakcje miesiecznie lub
24 tys.

No coz, banki kosztuja, banki z kart zyja, wiec to akurat normalny
uklad.

[...]

No ale widziales - regulamin BZWBK to 40 stron (20 wlasciwie, bo to
dwa regulaminy) Przeczytasz ? Znajdziesz wszystkie kruczki, tak jak
ten powyzej ? Wiec chwala livesmarterowi.

[...]

Celem banku jest zarobek, a nie rozdawanie prezentow.
"gimbaza" to tez dobry klient, i w dodatku perpektywiczny.
I mozna ich skusic Coca-Cola :-)

J.

Data: 2013-06-27 09:57:30
Autor: Kris
Kiedy skonczylo sie dobre?
W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 18:43:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
t, i w dodatku perpektywiczny.

I mozna ich skusic Coca-Cola :-)

Ktoś już na tej grupie pisał że nakrętki od Coli zbiera bo można telefon nimi doładować. Nawet jakies fikcyjne meile zakładał bo kazdy nowy meil to większe doładowanie czy coś w tym stylu;) Że tez się ludziom chce w takie rzeczy bawić?) Zakładać kartę aby expres do kawy wart 200zł dostać;((

Data: 2013-06-27 19:12:54
Autor: neoniusz
Kiedy skonczylo sie dobre?
W dniu 27.06.2013 18:57, Kris pisze:
Zakładać kartę aby expres do kawy wart 200zł dostać;((

A jaka jest wedlug ciebie granica oplacalnosci? Nigdy nie zalozyles zadnego produktu, zeby cos dostac? Straszne farmazony piszesz w obliczu tego, co sie tutaj pojawialo - poczawszy od polgroszowek, bo to juz byla skrajna glupota.

Data: 2013-06-29 13:33:33
Autor: Kris
Kiedy skonczylo sie dobre?
W dniu czwartek, 27 czerwca 2013 19:12:54 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
Nigdy nie zalozyles> zadnego produktu, zeby cos dostac?
Nie

Data: 2013-06-27 20:47:34
Autor: neoniusz
Kiedy skonczylo sie dobre?
W dniu 27.06.2013 18:43, J.F. pisze:
No ale widziales - regulamin BZWBK to 40 stron (20 wlasciwie, bo to
dwa regulaminy) Przeczytasz ? Znajdziesz wszystkie kruczki, tak jak
ten powyzej ? Wiec chwala livesmarterowi.

Regulamin promocji na 40 stron? Pokaz, prosze.
Jak sie nie umie czytac ze zrozumieniem i co wazne - nie wie czego szukac w tekscie to nawet jedna strona bedzie trudna do przebrniecia. Moze ty jestes z tych? Bo jak widze stawianie spacji przed pytajnikiem to nie wiem czy rozmawiam z normalnym czy z odbiorca livesmartera.

Data: 2013-06-27 21:48:13
Autor: J.F.
Kiedy skonczylo sie dobre?
Dnia Thu, 27 Jun 2013 20:47:34 +0200, neoniusz napisał(a):
[...]

http://www.bzwbk.pl/_items/bzwbk.pl/pdf/regulamin_kart.pdf

A to tylko jeden z kilku do przeczytania  :-)

[...]

A ty wiesz czego szukac ?
Wszystkich zlosliwych zapisow moze byc wiele.

Owszem, jak czlowiek od poczatku mysli "jak oni chca mnie wydymac, i
jak to moze mi zaszkodzic", to sie latwiej czyta.
Ale odrobina fantazji w odnosnikach i nawet ty Mistrzu sie pogubisz
:-)

J.

Data: 2013-06-27 23:33:45
Autor: Zbynek Ltd.
Kiedy skonczylo sie dobre?
J.F. napisał(a) :
[...]

Podawałem ostatnio, że jest tego 201 stron do zapoznania się. Obowiązujące do 1.lipca i od 1.lipca. Marne 201 stron maczkiem. Każdy da radę przeczytać, zapamiętać, porównać. Nieeee? Nie każdy?

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

Data: 2013-06-27 19:14:22
Autor: Andrzej Kubiak
Kiedy skonczylo sie dobre?
Dnia Thu, 27 Jun 2013 18:14:26 +0200, neoniusz napisał(a):

Jest gorzej i gorzej.

Eee tam.

Nie wiem czy to wina wszystkich livesmarterow i innych temu podobnych stron czy czego innego, ale wszystko sie konczy.

Ma to pewnie jakiś wpływ, ale bardziej chyba to, że interchange spada,
stopy procentowe też, to i banki przykręcają bonusy.
Byl bluecash, nie ma

Bez komentarza.

byl sync, nie ma

Wiadomo, że to było nie do utrzymania. Tutaj zasada o małej łyżeczce nie
miała zastosowania, trzeba było koparkę wynająć, gdy była okazja. :)

"Dobre" tez sie troche juz skonczylo.

Z Dobrego to ja od początku grzecznie korzystam zgodnie z zamierzeniami
Mille, więc nie narzekam.

Bylo tyle innych rzeczy i wszystko sie pokonczylo.

Mam nadzieję, że laptop zdąży mi się sam spłacić, zanim to też wyłączą. Za
paliwo też przychodzą fajne zwroty, mógłby Leszek to utrzymać jak
najdłużej.

Czy skonczyly sie juz dobre czasy?

Jak dotąd - nie, tylko trzeba się rozglądać i kombinować jak koń pod górę.

A swoją drogą, zna ktoś patent na wyciąganie dużych kwot w PLN z dowolnych
kredytówek, tańszy niż 1,5%? Nie pytam o szczegóły, tylko czy coś w ogóle
istnieje i mam nie ustawać w poszukiwaniach.

AK

Data: 2013-06-27 23:45:53
Autor: gral
Kiedy skonczylo sie dobre?
Andrzej Kubiak napisał(a):

A swoją drogą, zna ktoś patent na wyciąganie dużych kwot w PLN z dowolnych
kredytówek, tańszy niż 1,5%? Nie pytam o szczegóły, tylko czy coś w ogóle
istnieje i mam nie ustawać w poszukiwaniach.

A jaki jest patent na 1,5%? :)

Data: 2013-07-18 00:30:31
Autor: Zibo
Kiedy skonczylo sie dobre?
A swoj� drog�, zna kto� patent na wyci�ganie du�ych kwot w PLN z dowolnych

kredyt�wek, ta�szy ni� 1,5%? Nie pytam o szczeg�y, tylko czy co� w og�le

istnieje i mam nie ustawaďż˝ w poszukiwaniach.

AK
Z dowolnych nie, znam tylko jedną, z której można za free wyciągnąć. Ale sądząc po tym, co odpisałeś neoniuszowi wiesz o co chodzi.

Data: 2013-06-27 20:16:02
Autor: xbartx
Kiedy skonczylo sie dobre?
Dnia Thu, 27 Jun 2013 18:14:26 +0200, neoniusz napisał(a):

Jest gorzej i gorzej. Nie wiem czy to wina wszystkich livesmarterow i
innych temu podobnych stron czy czego innego, ale wszystko sie konczy.
(...)

Różne promocje już były i pewnie różne jeszcze będą, coś się kończy a coś zaczyna. Nie ma chyba zbytnio co roztrząsać.

--
xbartx

Data: 2013-07-01 17:07:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"neoniusz" kqhod0$2sk$1@node2.news.atman.pl

Jest gorzej i gorzej. Nie wiem czy to wina wszystkich livesmarterow
i innych temu podobnych stron czy czego innego, ale wszystko sie konczy.

Nie sądziłeś chyba, że wiśnie i orzechy są rozwiązaniem na dłuższą
metę i sposobem na tak zwane życie? Dla mnie orzeszki i wiśnie były
darem Boga, bo pokazały, że nie każdy musi wysłuchać przekleństw
biskupa mszczącego się na mnie za katolicką (powszechną?) cipkę
o imieniu Agnieszka. Dla innych te drobiazgi były napiwkiem lub
czymś w tym rodzaju -- zachęceniem do współpracy z bankami. Jesteś
chory jak ja (masz łomotnięty głodówkami kręgosłup) lub jesteś
prześladowany tak jak ja (przez arcybiskupstwo rzymskokatolickie)
że marudzisz z powodu straty Dobrego? Pracuj i ciesz się, póki Ci
do tak zwanej dupy nie dobierają się Ozorowscy i jemu podobni, gdyż
w razie konfrontacji z ogólnoświatową mafią rzymskokatolicką być może
nie wytrzymasz nawet ,,jednego pacierza''. (tak mierzono kiedyś czas)
Zauważ, że ja, choć cipki Stalenczykowej nie lizałem, jednak zostałem
(najwyraźniej słusznie) ukarany :) przez miłosiernego Boga uszkodzeniem
kręgosłupa wynikłym z zaniku mięśni, którego przyczyną były głodówki
spowodowane brakiem pieniędzy na jedzenie w latach 2001-2003...

Wiem, wiem -- Bóg moje cierpienie wynagrodził Nowym Volvem S40, ale
tak jakoś dziwnie wynagrodził, że Volvo zyskało klienta (czyli forsę)
a ja zyskałem samochód, którym nie mogę jeździć z powodu uszkodzonego
kręgosłupa. (w niecałe (bez kilku dni) 53 miesiące przejechałem niecałe
30 tysięcy km, choć w 2000 roku tyle (a raczej nieco więcej) przejeżdżałem
w jeden zaledwie miesiąc)

Ozorowskiego miłość:

 -- głodnych zamorzyć na śmierć, lub choćby
    uszkodzić im zdrowie na stałe, jak mnie

 -- chorych pozbawić opieki lekarskiej

 -- astmatyków skazać na brak wentylacji

 -- reumatyków skazać na wilgotność względną powietrza rzędu 90%

Wiem, wiem -- nie lubisz pisania o świętych biskupach, ale zarazem chodzisz
do Kościoła i zapewne zadajesz sobie czasami pytanie typu: ,,jak to jest, że
dla biskupa 50 pln to niemal zero, a dla mnie tak dużo, że aż o tej stracie
musiałem napisać niemal ze łzami w oczach. płacząc jak przysłowiowa baba?''.

Póki masz zdrowe -- bierz się do pracy i nie rozdawaj pieniędzy, bo bez nich
każą Ci lizać cipki (dosłownie -- języczkiem po cipce) rznięte przez duchownych.
(Stalenczykowa sam, dobrowolnie, bez naciskania, bez wyłudzania informacji,
przyznała się do tego, że księżom nie przepuszczała) Ja o drodze ,,duchowej''
rzymskokatolickich duchownych dowiedziałem się zbyt późno, gdy nie miałem
szans na przeżycie -- ty możesz uczyć się na moich błędach, o ile chcesz.
Bogatych biskupi nie nadgryzą -- najpierw będą ich uczyć potrzeby dzielenia
się z bliźnimi, dopiero później, o ile zajdzie taka potrzeba (a u mnie
potrzebą była zemsta za katechetkę Agnieszkę) upodlę i zgnoją.

Gdybym ja dziś miał pieniądze, uzdrowiłbym swój kręgosłup. Bez pieniędzy
nie mam takiej możliwości. Gdy byłem bogaty, pomagałem innym, nierzadko
marnowanym przez biskupów, co tylko pogłębiło nienawiść tychże biskupów
do mnie.

Ciesz się tym, co dostałeś od banków i bierz to, co Ci inni dadzą
za jakąkolwiek pracę czy współpracę -- bez wyrywania, po dobroci, jak
uczyniły to banki. Pracuj, zarabiaj, ciesz się życiem i weź sobie mnie
za przykład tego, jak żyć nie należy -- ja zmarnowałem swoje pieniądze,
ufny w obietnice wielkiego posesora, Jerzego Kopani (pupila arcybiskupa
Ozorowskiego) szykującego mi piekło na ziemi w imię miłości Ozorowskiego
do katechetki!!!

BTW -- mnie czytała cała Polska i nie tylko Polska, zaś Kopani dzieł
raczej nie czyta nikt, jeśli nie uczyć korektorów itp. osób? Nie wiem,
jak jest, ale gdy pracowałem na uczelni -- dzieł Kopani prawie nikt nie
czytał. Nawet ja, obdarzony tak zwaną diabelską cierpliwością, nie zdołałem
żadnego jego dzieła przeczytać w tak zwanej całości -- zbyt wiele było tam
tego, czego rzekomo Kapania nie lubi, czyli niespójności.

Dzieł papieskich (jakże wielu!!) też prawie nikt nie czyta?
Na pewno niewielu czyta dzieła nakazane przez Kościół
(Katechizm; Pismo Święte, dzieła należące do tak zwanej
Tradycji; papieskie encykliki itp.) a nawet wielu uważa
te dzieła (choćby Tradycję -- uznaną za równą Pismu Świętemu
przez Sobór Watykański II za rowie ważna co Pismo Święte) za zakazane.

Zarabiaj i nie licz na orzeszki czy wiśnie, chyba, że dla rozrywki, bo
prawdziwy mężczyzna powinien zarabiać dużo, nie zaś 100 pln miesięcznie,
czy nawet ;) 1000 pln miesięcznie. Tylko ludzie tacy jak Kudrycka (hipokryci
i obłudnicy) mogą wyśmiewać się z moich oczekiwań (4kpln na pierwszą osobę
w rodzinie i 2kpln na każdą kolejną osobę w rodzinie -- w wypadku ludzi
zwyczajnych, niezamożnych, niemal biednych) wobec życia, gdyż Kudrycka
(jak na komunistkę przystało) żyje wedle zasady:

 -- dom zbuduje państwo
 -- drogę do domu zbuduje miasto
 -- projekt na drogę wykona firma Ciszewskiwgo
    (o tym, jak Kudryccy budowali prywatną drogę
    do swego domostwa -- pisałem i zaręczam, że
    pisałem prawdę)
 -- ubranie da ten
 -- jedzenie da tamten
 -- ja zadowolę się niską pensją ;) i nawet
    zbuduje firmę (WSAP) typu non profit!!!!

Ty zaś, jeśli nie jesteś złodziejem, raczej celuj w zarabianie co najmniej
10kpln miesięcznie -- przy tych zarobkach wiśnie i orzeszki potraktujesz
jak rozrywkę. Gdybym miał zdrowy kręgosłup (zdrowie w ogóle, ale inne choroby
zostały prawie pokonane) i dużo czasu, zapewne bym zarabiał znacznie więcej,
ale niestety nie zmienię wyroku Boga, który głodówkami doprowadził do utraty
mięśni, także tych utrzymujących kręgosłup, czego następstwem było uszkodzenie
kręgosłupa. Ja swego życia nie przeżyłem -- z powodu miękkiego i dobrego serca
(gdybym był skurwysynem takim jak Ozorowski na przykład, nikt by mnie nie swatał
z katechetyczna kurewką) i pomagania innym ludziom (gdybym nie pomagał, nie wydałbym
swoich pieniędzy na innych ludzi, przez co bym nie głosował) ale Ty być zdołasz swoje
życie przeżyć jako wolny człowiek (nie zaś jako zabawka w rękach skurwieli, których
na razie uważasz za świętych) dzięki temu, co ja wycierpiałem i co opisałem.

Data: 2013-07-01 23:36:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kqs60t$ab5$1@speranza.aioe.org

[...]

Tutaj jednak popełniłem błąd w obliczeniach. ;) Tysiąc km przejeżdżałem
tygodniowo, nie dziennie, zatem nie w niespełna miesiąc, ale w niespełna
30 tygodni.

Chory na astmę musiałem żyć w stresie produkującym stale adrenalinę?
Coś w tym jest -- naprawdę od kiedy pamiętam wszystko robiłem szybko,
niemal nerwowo, bo gdy zwalniałem, zaczynałem się lekko dusić. Latami
uznawałem to za normalne, choć w podziw mnie wprawiali ludzie żyjący
powoli, statecznie, lubiący poleżeć, posiedzieć bezczynnie, odpocząć... :)

Teraz bez nadmiaru ruchu i wrażeń też źle czuje się, ale teraz biorę
leki -- Diffumax i Neplit (obecnie to nazywa się inaczej -- można
powiedzieć, że wącham coś, czego nazwa zaczyna się na buta-) które
na razie są skuteczne. Trudno zgadnąć, jak długo będą skutkowały. :)
Nie wiem też, co wtedy gdy nie będą -- czy wówczas wyciągnę kopytka,
czy może znajdą się inne leki. Na pewno nie mogę już żyć tak, jak
żyłem kiedyś, bo po prostu rozsypie się kręgosłup -- z roku na rok
czuję się coraz gorzej pomimo wkładanego wysiłku, celem którego jest
naprawa tegoż kręgosłupa.

Młodość swoją poświęciłem Bogu, który uznał, że nie warto pozwolić
na to, abym żył. W końcu uznaję, że aborcja jest dobrem w świecie,
w którym panuje skurwysyńska nauka rzymskokatolicka -- po co mają
rodzić się niechciane dzieci, skoro każdy ich wysiłek zostanie
(czy choćby może zostać) rozdeptany przez Kościół?!

Do wątpiących -- lepiej znęcać się nad zwierzęciem, czy lepiej je zabić?

A nade mną znęcają się biskupi. Wolałbym nie urodzić się, niż żyć w świecie,
w którym wszelki rozsadek jest nic nie warty w zestawieniu z nauczaniem
Jana Pawła II, który orzeka, kogo należy głodzić -- w wyniku głodowania
doszło do strat zdrowia i straty czasu. Ani czasu nie można odzyskać,
ani zdrowia tak mocno zniszczonego nie można naprawić, zwłaszcza wtedy,
gdy po prostu brakuje pieniędzy, bo kilkaset pln miesięcznie na niewiele
starczy w zestawieniu z moimi potrzebami.

Zanim zaczęła się moja współpraca z biskupami, lekko zarabiałem tyle,
że mogłem być uznawany za jednego z bogatszych Polaków. Biskupi,
budując rodzinną firmę, zepchnęli mnie do śmietnika. Ciekawe, ile
czasu upłynie, zanim znów będę głodował. :) Tym razem już nie będę
prosił Boga o pomoc -- albo Go nie ma, albo jest, ale musi słuchać biskupów.

Od dziś będę popierał legalizację aborcji ludzkiego płodu i wytrwam
w tym postanowieniu aż do czasu, gdy umrę lub KRK zostanie oficjalnie
uznany za organizację przestępczą. Póki biskupi rządzą -- lepiej nie
rodzić się, niż mieć przekreślone całe życie i bez względu na wysiłki,
nie móc osiągnąć absolutnie niczego!!!!! Bóg przegrał ze ,,swymi sługami''.

Dziś też wiem, że ,,pokojowe ruchy'' nie mają żadnego sensu, gdyż szczęście
sprzyja tylko mordercom, co wskazuje albo na bezsilność Boga, albo na brak
Boga. :) Biskupi maszerują ulicami, wyciągają na ulice ludzi, manifestują
swoją siłę, lobbują, krzyczą o prześladowaniach (jeździli poza granice
,,obozu'', choć inni nie mogli; komunistyczne państwo płaciło za nich
ZUSy itp. powinności; teraz przejmują majątki państwowe, które nierzadko
wcześniejsze polskie państwo zabrało żydom wymordowanym przez hitlerowców,
wierzących w Boga, odwołujących się do Boga itd.) Kościoła -- i otrzymują to,
czego żądają.

Data: 2013-07-04 02:59:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kqsspi$d5k$1@speranza.aioe.org

Dziś też wiem, że ,,pokojowe ruchy'' nie mają żadnego sensu, gdyż szczęście

Może nie tylko mordercom...

  http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/zmarla-18-letnia-ukrainka-ofiara-zbiorowego-gwaltu-i-podpalenia,214243.html
  http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/zamieszki-po-brutalnym-gwalcie-ofiara-wskazala-milicjantow,337277.html#autoplay

sprzyja tylko mordercom, co wskazuje albo na bezsilność Boga, albo na brak

Bóg jednak silny jest -- skoro pokazał mi ,,pracowitość'' posła Kopani.

Boga. :) Biskupi maszerują ulicami, wyciągają na ulice ludzi, manifestują

Uśmiechają się życzliwie... :)

Akurat zginął mi stosowny link... A szkoda. :)
Na twarzy patriarchy maluje się ostrzeżenie:

 -- Niech pani nie żartuje, bo takiego gnoju narobimy
    że pani ze swego stołka marszałkowskiego spadnie. :)

Data: 2013-07-04 03:00:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

[...]

Bo raczej trudno o tych ludziach myśleć źle.

Data: 2013-07-02 03:15:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

[...]

Teraz widzę, że Sejm RP także ;) z uwagą wsłuchiwał się w wypowiedzi
posła Jerzego Kopani. Są aż dwie wypowiedzi tego posła? Kopania był
posłem tylko jednej kadencji -- i aż dwa razy (w czasie tylko tej
jednej kadencji) zabrał swój głos? Raz poseł Kopania narzekał na zły
stan finansów uczelni (zapomniał, że to on właśnie okradał wówczas
uczelnię?) i raz wypowiedział się w sprawie nauczania religii? W tej
ostatniej sprawie prześledziłem pobieżnie dyskusję i nie zauważyłem,
aby ktokolwiek nawiązywał do wypowiedzi posła Kopani. Czyli chyba
Kopania i w Sejmie RP cieszył się posłuchem. ;) A może to ja źle
liczę i źle sprawdzam?

  http://orka2.sejm.gov.pl/Debata1.nsf/main/2D069914#086

  http://orka2.sejm.gov.pl/Debata1.nsf/idWWW?OpenView&RestricttoCategory=169
  do dwóch ponoć umiem liczyć bezbłędnie, ;) choć w ogóle z arytmetyką
  tego rodzaju u mnie krucho -- umiałem w pamięci dzielić n/n+1 z dowolną
  dokładnością (opłacaną czasem) a nawet aproksymowałem nieźle (raczej --   bardzo
  dobrze!) wyniki ćwiczeń/doświadczeń, zanim odbierałem wynik obliczony przez
  ,,komputer'', ale proste rachowanie zwykle dawało głupie błędy ;)

Kopania nie chwali się w sejmie znajomością greki czy łaciny?
Ale tłumaczył pisma z tych języków na język polski -- nawet
Pismo Święte przekładał (po swojemu, innowacyjnie) z greki
na język polski. Przede mną nie chwalił się natomiast
znajomością języka rosyjskiego. O tym, że pisze po
francusku mówił wielokrotnie -- aż do znudzenia. :)

  http://orka.sejm.gov.pl/ArchAll2.nsf/1RP/169

Swoją drogą -- mądrze przemawiał w sprawie nauczania religii, jeśli
chodzi o moją opinię w tej sprawie. Aż trudno uwierzyć, że nikt nie
dał się wciągnąć w... W tę dyskusję? Raczej nie mam dobrego zakończenia
mego zdania/pytania -- w co mieliby się wciągać pozostali uczestnicy debaty sejmowej?...

Co do wypowiedzi w sprawie finansów -- zapewne późna pora zmorzyła
posłankę Danutę Wierzbicką, nie wypowiedź posła Kopani.. Takoż
z pozostałymi uczestnikami?...

Data: 2013-07-02 17:31:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kqt9ln$9nc$1@speranza.aioe.org

[...]

Ta wypowiedź stała się tak ważną w moim życiu, że pobudziła masę przemyśleń.

W skrócie -- profesor Halina Święczkowska (trochę podobnie jak poseł profesor
Jerzy Kopania) postawiła kiedyś na pobliskiej ulicy tablicę reklamującą tę
panią jako kandydatkę do senatu RP. Postawiła i jakby powiedziała:

  -- Stój, maleńka, nigdzie nie odchodź, mamusia przyjdzie do/po Ciebie...

Obie te osoby (profesor Święczkowska i profesor Kopania) nieco inaczej
patrzą na świat niż średniowieczny oponent Świętej Inkwizycji (opisany
przez Eco w Imieniu Róży) który nauczając swego ucznia, mówi, że aby
zapanować nad naturą (nie pamiętam literalnie -- piszę z pamięci białkowej)
trzeba najpierw nauczyć się słuchania tejże natury, trzeba dać jej posłuch,
trzeba ukorzyć się przed prawdą i dostosować się do prawdy oraz do praw
natury -- tu i ówdzie nazywanych prawami Boga.

I Kopania nie chce uznać prawdy (o tym, czy religia niesie zagrożenia,
czy nie niesie) i Święczkowska nie chce uznać prawdy -- porywy wiatru
w okolicy sięgają nie kilku, ale stu kilometrów na godzinę. Nie mówię,
że tak stale wieje tutaj wiatr, ale że w okolicy (w szczerym polu) czasami
można odnotować takie porywy. Tablica fruwała po osiedlu -- zupełnie nie
zważając na wiarę i wolę pani profesor. Podobnie nauka religii -- albo jest
taka, albo inna i nie możemy teraz tego zmienić -- może to zmienić Bóg, ale
tylko Bóg wszechmogący, panujący także nad czasem, czyli potrafiący cofnąć
czas i tak pokierować losami ludzkości, aby dziś coś wyglądało nie tak, jak
teraz wygląda, ale tak, jak tego chce ów Bóg. Człowiek nie może cofnąć
czasu -- nie może zmienić rzeczywistości
  (może ją zmieniAć? -- tak, ale nie oznacza to tego, że człowiek może
  ją zmienić w zerowym czasie i dowolnie, wedle swych upodobań czy pragnień)
lecz MUSI się dostosować do zastanej rzeczywistości. Kopania (oczywiście?)
tego nie wie.

O ile wypowiedź w zaciszu rodzinnym może umknąć uwadze mas ludzkich,
o tyle wypowiedź posła Kopania nie umyka. Tą oto metodą Bog przypomina
mi o swej obceności, i to w chwili, gdy uznałem, że przegrał On ze
,,swymi sługami''.

-=-

Internet mówi tak:

   Żeby rozkazywać naturze, musisz najpierw nauczyć się dawać jej posłuch.

I zapewne tak właśnie tam (w Imieniu Róży) jest. (tam? -- Eco nie pisze wszak po polsku)

-=-

Rzeczywistość jakaś jest -- poseł Kopania?.. Nie -- Kopania w ogóle,
nie tylko jako poseł. Kopania zakłada możliwość istnienia obok siebie
przeciwstawnych sobie światów. Lekcje religii mogą jednocześnie nieść
zagrożenie i nie nieść a o tym, czy niosą -- zadecyduje urzędnik,
w tym wypadku Sejm RP.

Coś plączę? Kopania rzuca masę liter, aby ukryć swe myśli?
Nie -- kopania pisze wprost (i jednoznacznie) że możnma dziś
ustalic coś, co ustala się tysiące (bo religie są stare jak świat) lat.

           Twierdzę, że jak długo nie ustalimy wprost, który model
           przyjmujemy, tak długo kwestia religii będzie pretekstem
           do staczania bojów ideologicznych, czegoś w rodzaju wojny
           religijnej. Dlatego bardzo gorąco namawiałbym obie strony
           do ustalenia, jak widzą naukę religii, jakiego rodzaju
           jest to, według nich, przedmiot.

A może słowo 'ustalić' oznacza coś innego?
Nie -- 'ustalić' bierze się od 'stałości'. Ustalić, czyli stać się.
A może Kopania nieumiejętnie użył wieloznacznego słowa? Toż można
także ustalić prawdę, ustalić fakty...

  http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=64690

IMO tu nie ma nic do takiego ustalania. Ponadto Kopania jest człowiekiem
wykształconym w tym właśnie kierunku, nie zaś jakimś obcokrajowcem, który
zamiast zapytać o 'zdrowie papieskie', zapytał o 'pieskie zdrowie'. Kopania
chce dopiero zbudować świat, w którym religia jest jakaś. I do tego ustalenia
chce dobudować resztę świata. I w pewnym sensie jest mu obojętne, czy zbuduje
taki świat (z religią niebezpieczną) czy inny (z religią bezpieczną) bo
w obu tych wypadkach Kopania potrafi sobie poradzić -- dobudować resztę
świata. O tym, że Kopania chce ustalić/zbudować porządek świata
  (nie zaś zastanowić się nad tym, jaki ten porządek jest)
świadczy cała jego wypowiedź sejmowa, z którą warto zapoznać się. :)

Na terenach polskiej Litwy (okolice Puńska) dochodzi czasami do aktów wandalizmu
na tle narodowościowym. Właśnie teraz zamalowano na dwujęzycznych tablicach
tamtejszych miejscowości litewskie nazwy polskimi barwami narodowymi. Czy
można (będąc choćby najwyższym urzędnikiem państwowym) ustalić, że zamalowano
lub nie zamalowano? (ustalić -- sprawić, by stało się) Można co najwyżej stwierdzić
fakt wandalizmu i można wychowywać ludzi tak, aby w przyszłości nie zamalowywali
tablic, choć nawet przyszłości człowiek (ludzie w ogóle) nie może (nie mogą)
zmieniać wedle swych marzeń i życzeń. Wg Kopani po prostu można (głosowaniem?)
ustalić stan obecny -- stworzyć rzeczywistość.

A może ja mylę się? Może nie było ;) w historii ludzkości wojen religijnych?

A wg Święczkowskiej -- można tablicy zabronić (słowem, wolą) podążania tam, gdzie
wiatr podąża. ;) Ja bym tablicę solidnie umocował, gdyż wiatr tutaj wieje niezależnie
od woli ludzkiej. Można by oczywiście tablicę postawić w zaciszu domowym, tam, gdzie
nie ma wiatru, aby nie fruwała, ale profesor Święczkowska miała wiarę w swoje siły
nadprzyrodzone. [na szczęście wyborcy tej wiary nie mieli?]

I profesor Święczkowska, i profesor Kopania wg mnie stawiają się na miejscu Boga.

-=-

No tak... Ale co ja mam z tej wypowiedzi Kopani? Otóż skierowałem pewną ,,dużą
masę'' tak, że tylko moja silna wola mogła uchronić mnie przed koszmarnym wypadkiem.
Po przeczytaniu tego, co mówił 20 lat temu Kopania, zauważyłem, że i ja sięgam po
Boskie prerogatywy -- przestraszyłem się... W Kopani i w Święczkowskiej zobaczyłem
siebie -- przeraziłem się, przemyślałem swój postępek i (na szczęście miałem
jeszcze w swych rękach tyle sił) skierowałem ową ,,masę'' w stronę bezpieczniejszą...

Łatwiej widać swoje błędy w innych ludziach? Zdecydowanie tak. Dzięki Kopani
i Święczkowskiej być może uchroniłem się przed łomotnięciem mnie przez ,,moją
tablicę'', której chciałem swoją siłą woli nakazać zachowanie przeczące rozsądkowi
i rzeczywistości... Tak oto Bóg uchronił mnie przed atakiem mego prześladowcy, kanonika
Henryka Samula, uczącego nadmiernej ufności i (co za nią idzie) pogardy dla Boga.

Ale co to wszystko ma wspólnego z tematyką grupy?

Data: 2013-07-02 23:56:09
Autor: marfi
Kiedy skonczylo sie dobre?
Niezły gnój w tym Białymstoku macie...

--
marfi

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:kqurok$78s$1speranza.aioe.org...

[...]

--    .`'.-.         ._.                           .-.

Data: 2013-07-04 02:25:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"marfi" 51d34d31$0$1231$65785112@news.neostrada.pl

Niezły gnój w tym Białymstoku macie...

A Ty skąd to wiesz? Czyżby regionalna TV sięgała aż tak daleko?
Bo chyba nie jesteś stąd/tutejszy. ;)

O tym gnoju napiszę później, najpierw niech moja ,,masa'' wpłynie spokojnie
na bezpieczne akweny, gdzie ulegnie utylizacji?... No... Jak Feniks
z popiołów -- ,,pojawiam się i znikam, i znikam''... Jakoś tak... ;)
Na razie owa masa jest nadal niebezpieczna... Właśnie powodem tego
niebezpieczeństwa jest białostocki gnój -- związany z MPECem...

[durni białostoczanie... mogliście sprzedać MPEC, Truskolaski by poszedł
na wiochę, gdzie by dostał dofinansowanie ogrzewania z waszych podatków,
ale wy -- zyskalibyście 5 razy więcej, niż myślicie, że byście stracili...
{znudzone machnięcie prawą ręka} ale o tym napiszę w następnym odcinku...
  [białostoczanie wdepnęli w gnój głębszy, niż myślą...
    [a ja? -- co ja mam powiedzieć?
      [siedzę w tym gnoju po uszy]]]]

Jadę samym środkiem Białegostoku, z prawej mijam żwirówkę, prosto przede mną...
Łomatko!!! Odezwały się bezpieczniki -- noga wdepnęła hamulec, myśli wróciły
z dalekich/odległych krain do mojej głowy... Co jest? -- myślę? A... Dalej nie
mogę jechać... Dalej jest droga, ale jechać nią nie można -- grożą wysokie kary...
Co ja mam teraz zrobić?... Ciągłe, żółte linie, ogromne napisy BUS... Dokąd
ma jechać -- i którędy? Dookoła pustki... Nie mogę tak stać -- zlecą się zaraz
miastowi i wlepią mi mandat... Wycofam się i zaczekam... Ale na co?...

Wreszcie nadjeżdżają samochody i pokazują mi, dokąd mam jechać -- w żwirówkę. :)
Cofam w ich kierunku, przepuszczam je i jadę za nimi...

-=-

Truskolaski ,,przebudował'' Białystok, czym zadłużył to miasto (bo gospodarz
z niego żaden -- wiem, bo na Ekonomii też pracowałem i znam także tych ludzi)
i postanowił, że nie nałoży na mieszkańców wysokich (śmieciowe opłaty to drobiazgi)
podatków, ale durni białostoczanie nie dali się i zagrozili mu... Zrobili referendum,
cofnęli mu święte ;) poparcie... Myśleli, że są mądrzy, choć raczej nie są. :)

Ale o tym -- w następnym odcinku. :)
Ja w tym gnoju tonę głębiej niż inni mieszkańcy. :)

Data: 2013-07-04 02:54:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

[...]

Postscriptum: Kudrycka i Święczkowska stały kiedyś w jednym szeregu.
              Teraz raczej ;) ani Kopania nie będzie już awansował
parlamentarnie, ;) ani Święczkowska. Odchodzi elita ;) znana mi doskonale...
Jedni do Europarlamentu, inni do... Do domu? ;) UW, filia w Białymstoku
powstała, aby zatrudnić bezrobotnych, ale zdolnych, młodych ludzi, którzy
zobowiązali się do uczciwego nauczania młodzieży. Nad całym tym przedsięwzięciem
czuwała doświadczona kadra warszawska, zsyłając raz za razem na ,,Syberię''
kogoś, kto podpadł w Stolicy... Później FUW uniezależniła się -- przekształcając
się w UwB, a następnie zaczęła rozmnażanie. Ja też miałem zostać zesłany? Tak.
Do Suwałk, Łomży, a nawet na Białoruś...

 -- Mogą mnie nazywać tam (czyli w Białymstoku) chujem, oby mi płacili.

I nazywali go tak tutaj. :) Ja -- nie nazywałem, bo choć mogłem, jednak
nie musiałem. :) I ten właśnie człowiek (jakże kontrowersyjny?) zauważał
raz za razem, że mnie nie musi spotkać jego los, czyli ja nie muszę zostać
zesłany na (jeszcze głębszą) Syberię, gdyż wiążą mnie z uczelnią WAŻNE umowy. :)
Wielu mówiło, że ów człowiek pcha się do władzy, że ma chorą ambicję itd. A ja
wiem, że tak naprawdę -- on po prostu chciał żyć. :) A jeśli żyć -- chciał
także jeść, ale kraść nie umiał, więc zgodził się na takie wygnanie...

Tu, w Białymstoku udawał twardego służbistę przesiąkniętego żądzą władzy
absolutnej, ;) ale ja wiem, że naprawdę chciał po prostu żyć i delikatnie ;)
pokazywał nam wszystkim, że i my możemy także skoncentrować się na spokojnym
życiu, zamiast na skakaniu sobie wzajemnie do oczu. :)

Białostocka uczelnia nadawała latami ton całemu miastu. A zdominowana była
przez dwie grupy ludzi -- warszawiaków zesłanych tutaj na wygnanie :) oraz
Białorusinów z zagłębia białoruskiego, z zalanego obszaru Sieminaówki, czyli
kuźni białoruskich władców. :)

BTW -- owo zagłębie było białoruskim bastionem?  Nie... Ale bastionem była
na przykład placówka rzymskokatolicka w Narewce, niezwykle bogatej, choć
białoruskiej wiosce, żyjącej z paliwa... Z kradzieży paliwa? No... Nie
jest  to istotne -- w PRLi nazywano to zaradnością życiową, Narewka miała
niezłe zbiorniki, paliwo było deficytowym towarem w Polsce, choć tuż za
granicą raczej go nie brakowało... Białorusini żyjący w Polsce (nie wiem,
co z tymi żyjącymi na Białorusi) zazwyczaj nie są zbyt bogaci, choć ja
akurat znam bardzo bogate rodziny -- z Narewki i Gródka.

Aby zrozumieć Białystok, trzeba zrozumieć uczelnią, zwaną -- Uniwersytet
Warszawski (ogromnymi literami) i (malutkimi literkami) filia w Białymstoku. :)
Trzeba poznać pracowników od tak zwanej podszewki. Ja (mając unikalny status
niemal świętej krowy) mogłem wchodzić nie tylko dosłownie tam, gdzie inni wchodzili.
Poznawałem ludzi, rozmawiałem z nimi, zapoznawałem się z ich życiem prywatnym,
odwiedzałem ich w ich mieszkaniach czy domach, rozmawiałem z ich dziećmi...

Co więcej -- znałem także ludzi z wierchowiny komunistycznej, rządzącej tym
miastem, zanim powstała FUW? Znałem to za wiele powiedziane, ale znałem ich
dzieci. :)

Gnój jak gnój, ale fajnie ;) tu jest.
Stąd jest blisko i do Prus, i do Rosji, na Litwę i na Białoruś
a nawet na Ukrainę... Tu była też masa żydów przed II wojną świętą
i niedaleko żyją potomkowie Tatarów zaproszonych przez Jana III Sobieskiego.

Tutaj nadzwyczajnego znaczenia nabierają słowa:

    tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska jest Polską a Polak Polakiem

Tu wojna wisi na włosku, ale że wojna niesie zniszczenia, mądrzy ludzie wolą łagodzić obyczaje.

Data: 2013-07-12 00:24:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"Eneuel Leszek Ciszewski" kr2h3m$rns$1@speranza.aioe.org

Ale o tym -- w następnym odcinku. :)
Ja w tym gnoju tonę głębiej niż inni mieszkańcy. :)

sytuacja niestabilna STOP masa na akwenach niebezpiecznych STOP
deszcz za oknem START ciąg dalszy w drodze, ale droga rozmokła
a sytuacja śliska...

Data: 2013-11-10 01:11:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiedy skonczylo sie dobre?

"Eneuel Leszek Ciszewski" krnbgf$10d$4@speranza.aioe.org

[...]

Wywalili mnie na bruk -- tedy rozmoknięcie drogi niegroźne? ;)
Nie -- dali coś na kształt urlopu, ;) po który nie przyjęli
mnie do pracy i nie uregulowali swoich długów wobec mnie.

W czasie tego ,,urlopu'' pracowałem, choć nie brałem wynagrodzenia
i obiecano mi przyjęcie mnie do pracy po owym ,,urlopie''. ,,Urlop''
ów ponoć był podyktowany niesympatycznym ;) ustosunkowaniem się
rektora Jamroza do mnie i niechęcią drażnienia owego rektora.

Przed wysłaniem mnie na ten ,,urlop'' kazano mi podpisać bezpłatne
zrzeczenie się z przysługującego mi (z wielu lat) płatnego urlopu.
Zamiast urlopu płatnego brałem urlopy bezpłatne, odkładając płatny
urlop na tak zwane lata trudne, których spodziewałem się dopiero
w przyszłości.

O tym, że brałem urlopy bezpłatne świadczyć może choćby niepełna
rekompensata rządowa płacona (w różnych latach; ja dostałem ją
w 2004 roku) pracownikom budżetowym. Być może też są inne dokumenty
świadczące o moich bezpłatnych urlopach oraz o tym, że płatny
(nagromadzony z wielu lat pracy) skasowano mi jednego dnia tuż
przed rozwiązaniem umowy ze mną.

Rozwiązanie umowy nastąpiło na drodze porozumienia stron, ale
było poprzedzone obietnicą ponownego przyjęcia mnie do pracy
po rektorskich wyborach. Jednym z warunków ponownego przyjęcia
mnie do pracy było bezpłatne pracowanie na rzecz tej uczelni
 -- tego warunku oczywiście nie zaniedbałem.

W rzeczywistości przerwa w pracy nie miała związku z rektorem
(niemal na pewno zupełnie obojętnego wobec mnie) Jamrozem,
ale podyktowana była ,,wyższą racja'' rzymskokatolickiego
Kościoła. :)

"Eneuel Leszek Ciszewski" l5mh2s$ih3$1@node2.news.atman.pl

Edwarda arcybiskupa ;) Ozorowskiego wzywam kolejny raz publicznie do
ustąpienia i do oddania mi MOJEGO (wypracowanego przeze mnie) etatu
na państwowej uczelni w Białymstoku.

Etatu tego nie zawdzięczam ani pociotkom, ani kochankom, ani łapówkom,
ani przestępstwom, ale swojej własnej pracy społecznej oraz etatowej
wykonywanej wcześniej w Katedrze Fizyki tej uczelni. W 1991 roku utworzono
specjalnie dla mnie ów etat na białostockim uniwersytecie (wówczas
Uniwersytecie Warszawskim, filii w Białymstoku, teraz Uniwersytecie
w Białymstoku) i ten etat chcę odzyskać, nie bacząc na stanowisko