Kiedy wymiana lancucha?

Data: 2010-06-23 15:56:03
Autor: ...::QRT::...
Kiedy wymiana lancucha?
Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:32:26 +0200, Pawel Ratajczak napisał(a):

Witajcie,

Słyszałem i czytałem przeróżne teorie dotyczące zmiany łańcucha, ale
postanowiłem zadać stosowne pytanko również tu na forum.

Jak określić potrzebę wymiany łańcucha?

musisz określić wydłużenie łańcucha http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/#I.11

BTW. Na moim aktualnym mam przejechane jakieś 2200km, mam wrażenie, ze
zmiana przełożeń się troszkę pogorszyła oraz zachowanie łańcucha na
kasecie zrobiło się głośniejsze i nie chodzi tu o brak smarowania.

Podsumowując zaczynam się zastanawiać czy to już, czy jeszcze nie?
Jak co napęd 9-cio biegowy na osprzęcie Shimano (jeśli dobrze pamiętam
kaseta HG50, łańcuch HG53).

jesli łańcuch sie już wydłużył ponad miarę to w zasadzie nie ma sensu go
wymieniać bo musiałbyś wymienić także i kasetę. Jezdzij tak długo aż
zacznie przeskakiwać. I wtedy wymienisz łańcuch, kasetę oraz (przeważnie
średnią)  koronkę z przedniej korby

Data: 2010-06-25 08:48:03
Autor: Jan Cytawa
Kiedy wymiana lancucha?
...::QRT::... napisał:

[...]

Nie namawiaj ludzi do zlego. Najczesciej samej sredniej koronki nie
wymienisz bo albo nie dostaniesz nowej albo bedzie to niemozliwe.
Lancuch do pewnego stopnia zuzycia niszczy sie powoli a potem juz leci
blyskawicznie i demoluje tryby.
Nie mowiac juz o tym, ze lancuch wyciagniety ponad 1% zaczyna niemilo
pracowac. Slychac i czuc pod nogami takie lekkie terkotanie ukladajacego
sie lancucha. Jak ktos potafi sobie doszlifowac zuzyte tryby do nowego lancucha to
naprawde mozna na jednych trybach dlugo jezdzic. Jesli nie potafi, to
np. moj znajomy stosuje prosta zasade. Kupuje tansze lancuchy i wymienia
je sporo wczesniej niz kaze norma. I dzieki temu ma stale sprawny naped.

A poza tym nie rozumiem dlaczego ludziska jezdza glownie na sredniej
koronce a nie na najwiekszej. Co bardzo oszczedza lancuch.

Jan Cytawa

Data: 2010-06-25 09:32:06
Autor: Pawel Ratajczak
Kiedy wymiana lancucha?
W dniu 2010-06-25 08:48, Jan Cytawa pisze:
A poza tym nie rozumiem dlaczego ludziska jezdza glownie na sredniej
koronce a nie na najwiekszej. Co bardzo oszczedza lancuch.

A czy to nie jest tak, że jak zaczniesz jeździć na największej to mimo
wszystko masz tendencję, aby jeździć bardziej twardo, zwłaszcza przy
ruszaniu, co powoduje konieczność używania większego depnięcia a to z
kolei jest jedną z przyczyn szybszego zużywania łańcucha?

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-25 11:29:29
Autor: Nuel
Kiedy wymiana lancucha?

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości
> [...]

ruszaniu, co powoduje konieczność używania większego depnięcia a to z
kolei jest jedną z przyczyn szybszego zużywania łańcucha?

Nie popadajmy w skrajności, po to sa rozne koronki z przodu zeby nie ruszac
z blatu.
Ja jezdze w 90% na najwiekszej tarczy, srednia do ruszania i na jakies wolne
przejazdy. Najmniejszej uzylem chyba ze 2 razy tylko, kolejne korby kupuje
na 2 zebatki:) W wiekszości jezdze po miescie.

Pozdrowka
Nuel

Kiedy wymiana lancucha?