Data: 2010-06-24 06:17:54 | |
Autor: MichaĹG | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
Pawel Ratajczak pisze:
Witajcie, JeĹli nie jeĹşdzisz ciÄ gle w bĹocie to 2200km to dopiero 'prawienĂłwka'. Kup za pare zĹ miernik lud podjedz do serwisu. Pozdrawiam MichaĹ |
|
Data: 2010-06-24 00:57:59 | |
Autor: tadek | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
On 24 Cze, 06:17, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
Pawel Ratajczak pisze: Jeśli nie jeździsz ciągle w błocie to 2200km to dopiero 'prawienówka' Nie jeżdżę w błocie ,raczej po szutrach i lesie trochę asfaltu. Łańcuch 7701 /9 rzędowy/ wytrzymuje ok 2500km. Podstawą wymiany jest zużycie wg miernika |
|
Data: 2010-06-24 21:18:40 | |
Autor: MichałG | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
tadek pisze:
On 24 Cze, 06:17, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote: Dobrze że mój HG 73 o tym nie wie... własnie przejechał 3 Twoje limity ;) -- Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-06-25 00:20:17 | |
Autor: tadek | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
On 24 Cze, 21:18, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
tadek pisze: Każdy robi jak uważa że jest najlepiej dla jego kieszeni.U mnie zajeżdżenie a potem wymiana napędu jest dość kosztowna dlatego wolę we właściwym czasie zmieniać łańcuch |
|
Data: 2010-06-25 09:27:15 | |
Autor: Pawel Ratajczak | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
W dniu 2010-06-24 06:17, MichaĹG pisze:
JeĹli nie jeĹşdzisz ciÄ gle w bĹocie to 2200km to dopiero 'prawienĂłwka'. KupiĹem wczoraj miernik do pomiaru rozciÄ gniÄcia i siÄ okazuje, Ĺźe faktycznie nie przekroczyĹem jeszcze nawet 0,75% tak wiec moje obawy odleciaĹy w dal bo ĹaĹcuch to faktycznie "prawienĂłwka" ;-). Jeszcze raz wszystkim piÄknie dziÄkujÄ za Wasze odpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie, PaweĹ |
|
Data: 2010-06-27 12:19:17 | |
Autor: Ignac | |
Kiedy wymiana lancucha? | |
Dobrze że mój HG 73 o tym nie wie... własnie przejechał 3 Twoje limity ;) Pozdrawiam mój przejeżdza statystycznie 10 kkm...a propos żeby napęd wytrzymał taki dystans (jazda po asfalcie)wg mnie trzeba: - wyregulować obie przerzutki a nasmarowany napęd podczas jazdy ma być kompletnie bezgłośny...jedynie szum bierznika opon - biegi przełączam na nie obciążonym napędzie...zatrzymuję korby przełączam bieg po czym obracam korbami - jeżdzić na wszystkich blatach i koronkach bo przełożenia w napędzie sie powtarzają (podzielić ilośc zębów poszczególnego blatu przez ilośc zębów kolejnych koronek kasety)dzięki temu uzyskuje się równomierne zużycie blatów i koronek a to znakomicie przedłuża żywotność całego napędu. Różnice w głośności pracy na poszczególnych przełożeniach wynikają z nierównomiernego zużycia zębatek i koronek czemy towarzysza zgrzyty czy podskakiwanie łańcucha np. na zębatkach kasety...bo niektórzy upodobali sobie jazdę tylko na wybranych przełożeniach... - wymieniam łańcuch wraz z kasetą po w.w dystansie jak zaczyna przeskakiwać na zębach kasety...nie mam żadnego przyżądu do pomiarów o którym tu koledzy dyskutują...i to by było na tyle. pozdrawiam Ignac -- |
|