Kiedy wymiana lancucha?

Data: 2010-06-24 06:17:54
Autor: MichałG
Kiedy wymiana lancucha?
Pawel Ratajczak pisze:
Witajcie,

Słyszałem i czytałem przeróżne teorie dotyczące zmiany łańcucha, ale
postanowiłem zadać stosowne pytanko również tu na forum.

Jak określić potrzebę wymiany łańcucha?

BTW. Na moim aktualnym mam przejechane jakieś 2200km, mam wrażenie, ze
zmiana przełożeń się troszkę pogorszyła oraz zachowanie łańcucha na
kasecie zrobiło się głośniejsze i nie chodzi tu o brak smarowania.

Podsumowując zaczynam się zastanawiać czy to już, czy jeszcze nie?
Jak co napęd 9-cio biegowy na osprzęcie Shimano (jeśli dobrze pamiętam
kaseta HG50, łańcuch HG53).

Jeśli nie jeĹşdzisz ciągle w błocie to 2200km  to dopiero 'prawienĂłwka'.
Kup za pare zł miernik lud podjedz do serwisu.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-06-24 00:57:59
Autor: tadek
Kiedy wymiana lancucha?
On 24 Cze, 06:17, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
Pawel Ratajczak pisze:

> [...]

> Podsumowując zaczynam się zastanawiać czy to już, czy jeszcze nie?
> Jak co napęd 9-cio biegowy na osprzęcie Shimano (jeśli dobrze pamiętam

Jeśli nie jeździsz ciągle w błocie to 2200km  to dopiero 'prawienówka'.
Kup za pare zł miernik lud podjedz do serwisu.
Pozdrawiam
Michał

Jeśli nie jeździsz ciągle w błocie to 2200km  to dopiero 'prawienówka'
Nie jeżdżę w błocie ,raczej po szutrach i lesie trochę asfaltu.
Łańcuch 7701 /9 rzędowy/ wytrzymuje ok 2500km. Podstawą wymiany jest
zużycie wg miernika

Data: 2010-06-24 21:18:40
Autor: MichałG
Kiedy wymiana lancucha?
Pawel Ratajczak pisze:

[...]

Dobrze że mój HG 73 o tym nie wie... własnie przejechał 3 Twoje limity ;)

Michał

Data: 2010-06-25 00:20:17
Autor: tadek
Kiedy wymiana lancucha?
On 24 Cze, 21:18, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:
tadek pisze:

> Je li nie je dzisz ci gle w b ocie to 2200km  to dopiero 'prawien wka'
> Nie je d w b ocie ,raczej po szutrach i lesie troch asfaltu.
> a cuch 7701 /9 rz dowy/ wytrzymuje ok 2500km. Podstaw wymiany jest
> zu ycie wg miernika

Dobrze e m j HG 73 o tym nie wie... w asnie przejecha 3 Twoje limity ;)

Micha- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Każdy robi jak uważa że jest najlepiej dla jego kieszeni.U mnie
zajeżdżenie a potem wymiana napędu jest dość kosztowna dlatego wolę we
właściwym czasie zmieniać łańcuch

Data: 2010-06-25 09:27:15
Autor: Pawel Ratajczak
Kiedy wymiana lancucha?
W dniu 2010-06-24 06:17, MichałG pisze:
Jeśli nie jeĹşdzisz ciągle w błocie to 2200km  to dopiero 'prawienĂłwka'.
Kup za pare zł miernik lud podjedz do serwisu.

Kupiłem wczoraj miernik do pomiaru rozciągnięcia i się okazuje, że
faktycznie nie przekroczyłem jeszcze nawet 0,75% tak wiec moje obawy
odleciały w dal bo łańcuch to faktycznie "prawienówka" ;-).

Jeszcze raz wszystkim pięknie dziękuję za Wasze odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-27 12:19:17
Autor: Ignac
Kiedy wymiana lancucha?
Dobrze że mój HG 73 o tym nie wie... własnie przejechał 3 Twoje limity ;)

Pozdrawiam
Michał

   mój przejeżdza statystycznie 10 kkm...a propos żeby napęd wytrzymał    taki dystans (jazda po asfalcie)wg mnie trzeba:
   - wyregulować obie przerzutki a nasmarowany napęd podczas jazdy ma być
     kompletnie bezgłośny...jedynie szum bierznika opon
   - biegi przełączam na nie obciążonym napędzie...zatrzymuję korby przełączam
     bieg po czym obracam korbami
   - jeżdzić na wszystkich blatach i koronkach bo przełożenia w napędzie
   sie powtarzają (podzielić ilośc zębów poszczególnego blatu przez ilośc    zębów kolejnych koronek kasety)dzięki temu uzyskuje się równomierne
   zużycie blatów i koronek a to znakomicie przedłuża żywotność całego napędu.
   Różnice w głośności pracy na poszczególnych przełożeniach wynikają z    nierównomiernego zużycia zębatek i koronek czemy towarzysza zgrzyty czy
   podskakiwanie łańcucha np. na zębatkach kasety...bo niektórzy upodobali
   sobie jazdę tylko na wybranych przełożeniach...
   - wymieniam łańcuch wraz z kasetą po w.w dystansie jak zaczyna przeskakiwać
   na zębach kasety...nie mam żadnego przyżądu do pomiarów o którym tu koledzy
   dyskutują...i to by było na tyle.
    pozdrawiam
   Ignac

          --