Data: 2017-03-22 11:41:25 | |
Autor: Trybun | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu 2017-03-22 o 10:43, T. pisze:
Ciekawe uwagi na temat zmiany oleju: Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej. Jakie awarie? Tylko obawa z powodu użytkowanie wozu wyposażonego w silnik diesla z turbodoładowaniem sprawia że wymieniam olej raz na dwa lata. W poprzednim aucie - benzynowej Vectrze w przeciągu 8letniego użytkowania - olej wymieniłem jeden raz. W turbodieslu jak i w tej Vectrze silniki w znakomitej kondycji. Zero brania oleju itp sprawy. |
|
Data: 2017-03-22 04:11:24 | |
Autor: sczygiel | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu środa, 22 marca 2017 11:41:19 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej. No niekoniecznie. Kiedys w aso dali mi papier poprzegladowy i tam byl znaczek do ustawienia dla samochodów pracujących z niskim obciążeniem (radiowozy i costam jeszcze). I dla nich wymiana oleju byla ustawiona na 1/3 tego co zwykle. Jakie awarie? Tylko obawa z powodu użytkowanie wozu wyposażonego w silnik diesla z turbodoładowaniem sprawia że wymieniam olej raz na dwa lata. W poprzednim aucie - benzynowej Vectrze w przeciągu 8letniego użytkowania - olej wymieniłem jeden raz. W turbodieslu jak i w tej Vectrze silniki w znakomitej kondycji. Zero brania oleju itp sprawy. I dlatego temat jest dyskusyjny :) Wymiana oleju jest tania, w usiech to sa waciki. U nas sie robi droga szczególnie jak ktos lubi fikuśne oleje lać. Ale nadal jest to koszt PI*oko jedno tankowania co 20 tankowań... Ostatnio mi ktoś opowiadał o sytuacji gdzie ten sam silnik pracował we francuskim aucie i niemieckim. I francuzi zyczyli sobie aby olej zmieniac co 15kkm a niemcy co 25kkm. Francuskie byly uznawane za niezawodne, niemieckie za problematyczne. Ponoc róznica tylko w tym była.... nie znam szczegolow niestety wiec tylko anegdotycznie wspominam... |
|
Data: 2017-03-22 18:29:48 | |
Autor: Trybun | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu 2017-03-22 o 12:11, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu środa, 22 marca 2017 11:41:19 UTC+1 użytkownik Trybun napisał: Ale to nie musi o niczym konkretnym świadczyć, albo wręcz odwrotnie - może świadczyć o wszystkim. Np. tym że do takich ASO sporo kasy napływa z racji serwisowania taboru państwowego.
Można by powiedzieć - chcesz mieć spokojną głowę - wymieniaj.. W wypadku nowego auta myślę że także nie warto oszczędzać na wymianach oleju. Ale gdy pojazd ma już te swoje lata, to takie dmuchanie na zimne wydaje się być wyrzucaniem kasy na własne życzenie. Mała ciekawostka, znajomy ma Audi z 78 roku. Parę lat temu zaniepokoiło go to że jak włącza światła na jałowym biegu silnika, to zaczyna mu świecić kontrolka oleju. Zapytałem go kiedy ostatnio olej wymieniał - powiada że od czasów gdy go kupił - nigdy nie robił wymiany oleju, a autem jeździł ponad 12 lat.. Olej miał nieomal konsystencję wody.. Po wymianie oleju oczywiście kontrolka już nie świeciła. |
|
Data: 2017-03-22 19:33:53 | |
Autor: Shrek | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu 22.03.2017 o 12:11, sczygiel@gmail.com pisze:
No niekoniecznie. Tylko, że radiowozy to są znane z tego, że jeżdzą 20km/h na czwórce i to je zabija. Shrek. |
|
Data: 2017-03-23 03:17:26 | |
Autor: WS | |
Kiedy wymieniać olej? | |
On Wednesday, March 22, 2017 at 11:41:19 AM UTC+1, Trybun wrote:
Ciekawe co ma na myśli ów Husiatyński. Bo moim zdaniem oczywiste jest że przy dużej prędkości na autostradzie degradacja oleju następuje szybciej niż na zwykłym "perkotaniu" w jeździe miejskiej. W sumie silnik najbardziej sie zuzywa przy odpalaniu na zimno, wiec pewnie olej przy okazji tez (jakies przedmuchy, nagar, opilki...). Jazda po kilka(nascie) km dziennie raczej jest bardziej szkodliwa niz znacznie dluzszy przejazd autostrada. http://superauto24.se.pl/porady/kiedy-silnik-samochodu-zuzywa-sie-najszybciej-dlaczego-nie-warto-katowac-zimnej-jednostki_600006.html WS |
|
Data: 2017-03-23 11:46:26 | |
Autor: Trybun | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu 2017-03-23 o 11:17, WS pisze:
On Wednesday, March 22, 2017 at 11:41:19 AM UTC+1, Trybun wrote: Masz rację, tylko że my nie rozważamy zużywania się silnika a oleju. A ten jakby nie patrzeć na wysokich obrotach i przy wyższych niż normalne temperaturach musi szybciej tracić pierwotne właściwości. |
|
Data: 2017-03-23 04:00:04 | |
Autor: WS | |
Kiedy wymieniać olej? | |
On Thursday, March 23, 2017 at 11:45:49 AM UTC+1, Trybun wrote:
Masz rację, tylko że my nie rozważamy zużywania się silnika a oleju. A ten jakby nie patrzeć na wysokich obrotach i przy wyższych niż normalne temperaturach musi szybciej tracić pierwotne właściwości. Tylko co to znaczy "zuzycie silnika"? Robia sie jakies przedmuchy, tarcie, opilki... Czesc tego leci w olej i prowadzi do jego przyspieszonej degradacji... Akurat wyzsza temp. silnika (cieczy chlodzacej) jest przy staniu w korkach, niz na autostradzie. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-1839-6954/c/httpwww_bg_utp_edu_plartarchiwum20motoryzacji2007jakobiec.pdf WS |
|
Data: 2017-03-24 08:35:59 | |
Autor: Trybun | |
Kiedy wymieniać olej? | |
W dniu 2017-03-23 o 12:00, WS pisze:
On Thursday, March 23, 2017 at 11:45:49 AM UTC+1, Trybun wrote: Oczywiście nie sprawdzałem tego laboratoryjnie. Ale kiedyś robiłem długie trasy na europejskich drogach, ostatnimi czasy to głównie takie sobie perkotanie silnikiem na trasie dom-zakupy w pobliskim miasteczku. Sprawdzanie oleju wtedy - po przejechaniu 15-20tys/km ewidentnie można było wyczuć że olej jest w charakterystyczny sposób zużyty, zapach, lepkość, kolor itd. Jazda moim poprzednim autem - wiekową Vectrą jak i najnowszymi nabytkami - i po kilku latach olej nawet nie zmienił/a za bardzo zabarwienia,.. oczywiście wszystkie przypadki bazują na mniej więcej podobnym przebiegu. Druga sprawa, sporty motorowe - tu praca siników bazuje na wysokich obrotach i dużych prędkościach. I tu wydaje się nie ma najmniejszych szans przejeździć kilkadziesiąt tys km bez wymiany. |
|