Data: 2009-08-22 04:35:53 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a s tarego) | |
Kiedy wymienić pakiet?
Luzów nie ma, ale po zdjęciu korb bardzo ciężko obraca się ośka z kwadratem. Tak jakby brakowało już smaru. Ma 7,4 tys. km na karku. Czy to może odczuwalnie przeszkadzać w jeździe? Nie pamiętam jak było na początku:) ale może ktoś kto wymieniał zużyty na nowy coś powie? BTW: na pakiecie można dużo zaoszczędzić wagowo (w stosunku do Shimano, grupa ~Deore)? Na kwadrat |
|
Data: 2009-08-22 15:51:05 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 22.08.2009 13:35 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
Kiedy wymienić pakiet? Kiedy padnie. ;-) Ja zmieniam wtedy, gdy przestanie się kręcić albo gdy są już duże luzy. Luzów nie ma, ale po zdjęciu korb bardzo ciężko obraca się ośka z Wał po zdjęciu korb zawsze będzie sprawiał wrażenie trudno obracającego się. Sprawdź jak się obraca z korbami. Ma 7,4 tys. km na karku. Dla kwadratu to niedużo. Dla ISIS zapewne niewyobrażalnie dużo. ;-) Czy to może odczuwalnie przeszkadzać w jeździe? Nie pamiętam jak było Jeśli nie ma dużego oporu (może też strzelać) albo luzu to na pewno nie będzie przeszkadzać. BTW: na pakiecie można dużo zaoszczędzić wagowo (w stosunku do Można zaoszczędzić bardzo dużo wagowo, ale podejrzewam, że nie chcesz wydać tyle pieniędzy. ;-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-23 03:48:23 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On 22 Sie, 15:51, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 22.08.2009 13:35 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :Z korbami czuć opór, ale tylko poruszając rękami. Można zaoszczędzić bardzo dużo wagowo, ale podejrzewam, że nie chceszJakby można 100g zaoszczędzić, to tak 100zl bym dal:) ale na maszynowkach |
|
Data: 2009-08-23 14:49:07 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
Kiedy wymienić pakiet? Albo uszczelki puściły i smar został wypłukany. Ma 7,4 tys. km na karku. Mało trochę. Czy to może odczuwalnie przeszkadzać w jeździe? Nic nie wiadomo, czasem może zostać zmielony koszyk kulek i zablokować wszystko na amen 150 km od domu. BTW: na pakiecie można dużo zaoszczędzić wagowo (w stosunku do W porównaniu z suportem z grupy XTR lub XT ( ok. 235 gramów ) niewiele już da się urwać z wagi, a jeśli już to za spore pieniądze. A w/w suporty jeszcze bywają w SRach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-23 12:10:33 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On 23 Sie, 14:49, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
> Ma 7,4 tys. km na karku.To ile przeciętnie wytrzymują na kwadrat? A wypadaja przy nim ISIS, Powerspline i Octalink? Wiem, ze przez wieksza oske maja mniejsze kuleczki i to pewnie powoduje krótszą żywotność. Tylko o ile? I tu jest pies pogrzebany, jeszcze trochę i kwadrat będzie rozwiązaniemW postaci klasycznej, czyli jakiej? |
|
Data: 2009-08-23 21:15:37 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
On 23 Sie, 14:49, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: U mnie wytrzymał jakieś 18 kkm, aż pękła oś. I tu jest pies pogrzebany, jeszcze trochę i kwadrat będzie rozwiązaniemW postaci klasycznej, czyli jakiej? Oś, kulki w wiankach i 2 miski wkręcane w mufę. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-24 11:09:38 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 23.08.2009 21:10 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
On 23 Sie, 14:49, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: ISIS to totalna porażka, znajomym padał czasem nawet po miesiącu. Zazwyczaj kończył góra po kilku tys. km. Octalink wypada nieco lepiej, wszystkie moje dotychczasowe pakiety (LX i XT) padały po mniej więcej tym samym dystansie ok. 10 Mm. Pierwszy kwadrat (Acera-X albo Alivio) wytrzymał 20 Mm bez problemu, potem trafił do roweru kolegi, który zaczął na nim skakać i oczywiście połamał oś. Obecnie mam pakiet na kwadrat, który szacuję ma ok. 6 Mm, jedyne co musiałem mu raz zrobić, to smarowanie łożysk. Powinienem wymienić, bo to maszynówki, ale po co, jeśli można posmarować i jeździć dalej? :-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-24 03:42:27 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On 24 Sie, 11:09, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 23.08.2009 21:10 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :Hmm.. czyli kupujac pakiet na maszynówkach nie trzeba się zbytnio martwić o ew. niedostępność kwadratu w przyszłości? Wymiana łożysk i jedziem dalej?? (Pomijajać połamanie ośki i wyrobienie kwadratu). I w jaki sposób go smarowałeś, skoro pakiet jest podobno nierozbieralny? Igła+strzykawka? |
|
Data: 2009-08-24 17:56:54 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 24.08.2009 12:42 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
On 24 Sie, 11:09, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Teoretycznie tak powinno być, ale nie mogę dać głowy za każde rozwiązanie. I w jaki sposób go smarowałeś, skoro pakiet jest podobno Jest rozbieralny, o tyle, że wykręca się obie miski i wyjmuje z nich oś osadzoną na dwóch łożyskach przedzielonych tuleją. Łożyska teoretycznie powinienem wymienić, ale to nie tajemnica, że da się je regenerować i wiele osób tak robi. Podważasz czymś ostrym uszczelnienia, czyścisz wnętrze tyle ile się da, po czym napychasz tam smaru, żeby aż wyłaził przy ponownym wciskaniu uszczelnień. Działanie takie jest sensowne wtedy, gdy do czynienia masz z zabrudzeniem, zapieczeniem czy oporną pracą łożysk. Z przyczyn oczywistych nie ma sensu, gdy jest luz, kulki lub bieżnie są uszkodzone. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-24 12:40:39 | |
Autor: Mateusz | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
nie pieprzcie głupot jeżeli chodzi o isis. Mam pakiet na nim oparty,
jest z przebiegiem 20.000 i nic mu nie dolega (trzaski itp). Luzów nie ma - wiem bo serwisuję to dwa razy na sezon i nic się kompletnie z nim nie dzieje. |
|
Data: 2009-08-25 10:37:47 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 24.08.2009 21:40 użytkownik Mateusz napisał :
nie pieprzcie głupot jeżeli chodzi o isis. Mam pakiet na nim oparty, A co to za pakiet? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-25 22:28:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
Mateusz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
nie pieprzcie głupot jeżeli chodzi o isis. Mam pakiet na nim oparty, Też twierdzę, że Miki po prostu wcześniej nie miał szczęścia, a teraz ma go aż za dużo. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-08-26 10:04:43 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 25.08.2009 22:28 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
Mateusz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): Tak to już jest, że kwadrat przynosi szczęście. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-26 07:03:56 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mateusz pisze:
nie pieprzcie głupot jeżeli chodzi o isis. Mam pakiet na nim oparty, A co tam trzeba przy nim robić 2 x sezon ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-28 12:11:23 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 24.08.2009 21:40 użytkownik Mateusz napisał :
nie pieprzcie głupot jeżeli chodzi o isis. Mam pakiet na nim oparty, A jednak okazuje się, że wcale nie masz ISIS. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-28 06:29:35 | |
Autor: Mateusz | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On 28 Sie, 12:11, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
A jednak okazuje się, że wcale nie masz ISIS. chyba nie powiesz że coś takiego: http://www.katalogrowerowy.pl/userdata/foto/med/5089.jpg to nie isis.... |
|
Data: 2009-08-28 06:46:14 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On Aug 28, 2:29 pm, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
On 28 Sie, 12:11, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Podczepie sie, ze tez mam Truvativa ISIS i mialem strzelanie i trzaski po 3 latach, czyli 2 mce temu. Po wykreceniu umyciu ludwikiem i nasmarowaniu z zewnatrz palcem wszystko dziala bez zarzutu. Przebieg na liczniku 10 k km, ale nie pamietam kiedy kupilem licznik :) |
|
Data: 2009-08-29 11:50:54 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 28.08.2009 15:29 użytkownik Mateusz napisał :
On 28 Sie, 12:11, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: Owszem powiem - to nie jest ISIS. Powiem nawet więcej, to rozwiązanie ma więcej wspólnego z kwadratem niż myślisz, stąd jego trwałość. A ISIS nie jest ani trochę trwały. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-29 04:14:40 | |
Autor: Mateusz | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
On 29 Sie, 11:50, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 28.08.2009 15:29 użytkownik Mateusz napisał : no to teraz mnie zagiąłeś :D skoro nie jest to kwadrat to co to w takim razie jest ? jeżeli chodzi o ten mój pakiet to przyznaje: mam luzy - niestety juzdokręcanie misek nie pomaga bo i tak są - i to juz chyba wina samych łozysk maszynowych. Ale wciąż pracuje cicho i sprawnie. |
|
Data: 2009-08-29 14:21:21 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 29.08.2009 13:14 użytkownik Mateusz napisał :
On 29 Sie, 11:50, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: To jest Power Spline. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-29 07:27:05 | |
Autor: Mateusz | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
> On 29 Sie, 11:50, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: To jest Power Spline. nigdy o czymś takim nie słyszałem... ale ok. Zakładam ze jest to coś pomiędzy kwadratem a isis'em. Z tego co zauważyłem to łożyska są dosyć solidne więc chyab nie powinienem narzekać... szkoda że jest to skręcona na stałe i nie da się korygować luzów w samym suporcie. Chyba że ktoś próbował dobijać te duże tuleje po prawej i lewej stronie łożysk... ale to chyab nie tak działa nie ? |
|
Data: 2009-08-29 13:27:39 | |
Autor: szadok | |
Kiedy wymieniÄ pakiet? (czyli opornoĹÄ nowego a starego) | |
Dnia 29.08.2009 Mikołaj "Miki" Menke <miki@menek.one.pl> napisał/a:
Owszem powiem - to nie jest ISIS. Powiem nawet więcej, to rozwiązanie ma więcej wspólnego z kwadratem niż myślisz, stąd jego trwałość. A ISIS nie jest ani trochę trwały. Jako, że zatrzymałem się w epoce kwadratu trwałego ;) mam pytanka: Możesz rzucić jakimś linkiem do zdjęcia ISISa? Czy ISIS od kwadratu czy jeszcze tego trzeciego (jakmu tam było) połączenia różni się tylko połączeniem ośki z korbą? Czy są jeszcze jakieś inne różnice wewnątrz tulei (inne łożyskowanie?) Które punkty suportu są punktami słabymi? Czyli co się sypie? Jeśli wiesz czemu, to też będzie miła informacja pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-08-29 14:27:44 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 29.08.2009 13:27 użytkownik szadok napisał :
Dnia 29.08.2009 Mikołaj "Miki" Menke <miki@menek.one.pl> napisał/a: http://en.wikipedia.org/wiki/ISIS_Drive#ISIS_Drive http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=120 http://www.sheldonbrown.com/gloss_i-k.html#isis Czy ISIS od kwadratu czy jeszcze tego trzeciego (jakmu tam było) ISIS jak i Octalink od kwadratu różnią się dość mocno, jest zupełnie inna oś, w ISIS jest ona szczególnie duża (średnica). Które punkty suportu są punktami słabymi? Czyli co się sypie? W ISIS łożyska na potęgę. Zresztą w Octalink też, ale nie na potęgę. Jeśli wiesz czemu, to też będzie miła informacja Dlatego, że w ISIS znacznie powiększono oś, a nie zwiększyła się ogólnie średnica suportu, musiano użyć bardzo małych łożysk. W suporcie niestety są one poddawane dużym obciążeniom i tego nie wytrzymują. Zaś jeszcze co do Power Spline, z grubsza to jest kwadrat, tyle tylko, że interfejs do korb to wielowypust. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-23 15:36:18 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 23.08.2009 14:49 użytkownik PeJot napisał :
Michał 'miok' Rzeźnik pisze: Da się urwać bardzo dużo, ale tak jak napisałeś za duże pieniądze. Poza tym jest jeszcze jeden problem - dostępność pakietów na kwadrat z najwyższej półki. W tej chwili do głowy przychodzi mi tylko jedna marka, do niedawna były resztki jeszcze jednej, ale już nie ma. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-23 16:31:30 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
W porównaniu z suportem z grupy XTR lub XT ( ok. 235 gramów ) niewiele już da się urwać z wagi, a jeśli już to za spore pieniądze. A w/w suporty jeszcze bywają w SRach. I tu jest pies pogrzebany, jeszcze trochę i kwadrat będzie rozwiązaniem dostępnym jedynie w najtańszych rowerach i to w postaci klasycznej. Może by jakiś zapas zrobić ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-23 17:38:31 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 23.08.2009 16:31 użytkownik PeJot napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze: Chyba nie będzie aż tak źle, moim zdaniem będzie dostępny na najniższej i najwyższej półce. Poza tym plusem porządnego suportu na kwadrat jest to, że kupujesz raz i o nim zapominasz. Może by jakiś zapas zrobić ? Jeśli tylko masz duuużo pieniędzy, to rób. ;-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-23 19:13:29 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Poza tym plusem porządnego suportu na kwadrat jest to, że kupujesz raz i o nim zapominasz. W moim przedostatnim suporcie XTR pękła oś ( tytanowa chyba ). Tak ni z tego ni z owego. Może by jakiś zapas zrobić ? To chyba nie najlepszy pomysł, za kilka lat porządnych korb na kwadrat się nie kupi. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-23 19:41:00 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 23.08.2009 19:13 użytkownik PeJot napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze: Raczej nie tytanowy. Shimano jest bardzo konserwatywne i jak ognia unika tytanu i innych ciekawych materiałów. ;-) Poza tym jego masa nie wskazywała na tytan. Może by jakiś zapas zrobić ? Kupi, kupi. ;-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-23 20:18:13 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Dnia 23.08.2009 19:13 użytkownik PeJot napisał : ZTCP między XTRem a XT właśnie była różnica w materiale, co się przekładało na większą masę XT. Nie mam pod ręką katalogu sprzed 12 lat, upierać się nie będę. Zwłoki leżą w warsztacie, można by sprawdzić ( magnesem ??? ). Przełom miał kolor tytanu i mocno krystaliczną powierzchnię. Poza tym jego masa nie wskazywała na tytan. Bo obudowa była pancerna i stalowa. Może by jakiś zapas zrobić ? Chyba że historia zatoczy koło i kwadrat powróci do łask. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-24 10:08:19 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 23.08.2009 20:18 użytkownik PeJot napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze: A który konkretnie model? Poza tym sprawdziłem i nie było tytanowego pakietu Shimano, tak jak zawsze myślałem. Poza tym jego masa nie wskazywała na tytan. Być może to właśnie to. Jedyny naprawdę bardzo lekki pakiet w historii Shimano to BB-UN90, do tego był rozbieralny. Porównywałem go z BB-UN91 i nadal nie mam pewności dlaczego był taki lekki. Może by jakiś zapas zrobić ? Liczę na to. ;-) -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-24 17:19:59 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
A który konkretnie model? Poza tym sprawdziłem i nie było tytanowego pakietu Shimano, tak jak zawsze myślałem. BB-UN9x, pełnych oznaczeń nie pomnę, ale gdzieś tam leży połamany jako pamiątka. W katalogu Shimano '97 w grupie XT występuje BB-UN92, zaś w XTR nie ma już kwadratu. Starsze katalogi poszły na przemiał.
Każdy pakiet był rozbieralny, tylko niektórzy nie wiedzieli jak to zrobić :) Chyba że historia zatoczy koło i kwadrat powróci do łask. A ja nie bardzo. Marketoidzi już nad tym pracują. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-26 07:22:43 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
PeJot pisze:
Każdy pakiet był rozbieralny, tylko niektórzy nie wiedzieli jak to zrobić :) Nie śledzę poczynań Shimano: zwykły kwadrat ( zintegrowany, bez naturalnej możliwości kasowania luzów ) jeszcze gdzieś pałęta się po jakichś niskich grupach ? Jeśli tak, to oprzyrządowanie do produkcji jeszcze jest i szanse na powrót kwadratu do katalogów są. Druga sprawa to korby - robi ktoś jeszcze cokolwiek na kwadrat, klasy od LX w górę ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-26 10:03:32 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 26.08.2009 07:22 użytkownik PeJot napisał :
PeJot pisze: To, że popularni producenci nic nie robią, nie znaczy, że już nic nie ma. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-27 19:19:07 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Popularny=dostępny, w miarę tani, lekki i trwały. Nie bardzo mam ochotę kupować biżuterię za 4 stówy, ale też nie mam ochoty kupować najtańszej chińszczyzny za 20 złotych, choć taka u mnie pracuje w mieszczuchu i ma się dobrze, ani niczego co waży 350 gramów. Wybór żaden. Patrząc na to co robi Shimano, wydaje mi się że kwadrat będzie jeszcze długo funkcjonował w niższych grupach, bo tam wprowadzenie czegokolwiek bardziej zaawansowanego nie ma uzasadnienia, nawet najbardziej odjechani marketoidzi nie dorobią ideologii. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-08-27 23:47:56 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Dnia 27.08.2009 19:19 użytkownik PeJot napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze: Trzeba było od razu tak wyśrubować wymagania, a nie pisać "od LX w górę". A za 4 stówy to można kupić najwyżej waciki. ;-P -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-08-27 15:14:59 | |
Autor: Mateusz | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli oporność nowego a starego) | |
były do mnie pytania odnośnie tego, co trzeba robić przy takim
pakiecie... przy samym pakiecie nic - nawet nie matakiej możliwości w moim wyapdku, ale wjakichś ciężkich warunkach gdy syf dostanie się w gwinty pomiędzy mufą a miskami to poprostu to rozkręcam i czyszczę. Mam pakiet truvatiw'a (powerspine o ile się nie mylę) - więc nic szczególnego. |
|
Data: 2009-08-28 07:07:56 | |
Autor: PeJot | |
Kiedy wymienić pakiet? (czyli opo rność nowego a starego) | |
Mikołaj "Miki" Menke pisze:
Popularny=dostępny, w miarę tani, lekki i trwały. Nie bardzo mam ochotę kupować biżuterię za 4 stówy, ale też nie mam ochoty kupować najtańszej chińszczyzny za 20 złotych, choć taka u mnie pracuje w mieszczuchu i ma się dobrze, ani niczego co waży 350 gramów. Zaczynam przeczesywać allegro, może uda się za 4 stówy jakieś waciki zanabyć :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |