Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji

Data: 2011-06-07 09:04:32
Autor: Wierzyciel
Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji
Pod jakimi warunkami można zgłaszać dłużnika
do KRD, a jakimi do firmy windykacyjnej ??

Mam kłopot z firmą wiszącą mi za prace (faktury
przyjete i zaksięgowane u nich także) od co najmniej
grudnia...Nie płacą ani grosika, brak reakcji
na maile ( jeszcze nie wysłałem oficjalnego wezwania
do zapłaty).

Pozdrowienia

--
Wierzyciel

Data: 2011-06-10 09:55:27
Autor: Amir
> [...]
grudnia...Nie płacą ani grosika, brak reakcji
na maile ( jeszcze nie wysłałem oficjalnego wezwania

to 2x oficjalne pismo ze zwrotką, pożniej zasądzić

Data: 2011-06-10 13:26:15
Autor: Wierzyciel
Użytkownik "Amir" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na maile ( jeszcze nie wysłałem oficjalnego wezwania
> do zapłaty).

to 2x oficjalne pismo ze zwrotką, pożniej zasądzić

czy te dwa oficjalne wystarczą do zgłoszenia do windykacji
czy muszę do sądu ???

--
Wierzyciel

Data: 2011-06-10 14:03:59
Autor: Andrzej Ława
W dniu 10.06.2011 13:26, Wierzyciel pisze:

to 2x oficjalne pismo ze zwrotką, pożniej zasądzić

czy te dwa oficjalne wystarczą do zgłoszenia do windykacji
czy muszę do sądu ???

Ale co chcesz uzyskać?

Ktoś jest ci coś winien? Masz na do dokumenty? To wzywasz do zapłaty,
jak nie zapłaci składasz pozew do sądu i po wygranej oddajesz papiery
komornikowi.

Jeśli nie potrafisz tego wszystkiego zrobić sam - zlecasz to prawnikowi
za stosownym wynagrodzeniem.

Data: 2011-06-10 23:47:29
Autor: Wierzyciel
Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:ist17f$t50$1inews.gazeta.pl...

> [...]

komornikowi.

Jeśli nie potrafisz tego wszystkiego zrobić sam - zlecasz to prawnikowi

Piszę niezbyt jasno widocznie.
Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
u dłużnika faktur.
Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste - po dwu bezskutecznych
wezwaniach do zapłaty. Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
przez kilkadziesiąt miesięcy.
Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
windykacyjnej ?
Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?
Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?
Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

--
Wierzyciel

Data: 2011-06-11 00:19:15
Autor: kauzyperda
W dniu 2011-06-10 23:47, Wierzyciel pisze:
Piszę niezbyt jasno widocznie.
Chcę uzyskać zwrot należności - kilkanaście przyjętych i zaksięgowanych
u dłużnika faktur.

To wezwij go do zaplaty, wyznacz termin, jak nie zaplaci, do sadu.
Piszesz o fakutrach przyjetych, szczegolow nie znam, ale moze nawet uda sie dostac nakaz w nakazowym (1/4 oplaty sadowej na start)

Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste

Najprostrze rozwiazania sa najlepsze

- po dwu bezskutecznych
wezwaniach do zapłaty.

Po jednym

Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
przez kilkadziesiąt miesięcy.

Dlaczego? Masz tytul wykonawczy to egzekwujesz z *calego* majatku - komornik zajmuje np. rachunek bankowy i sciaga ile sie nalezy
A jak nie to prowadzisz egzekucje dalej z czego tylko maja, nie wiem skad pomysl ze beda placic 100

Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
windykacyjnej ?

Mozesz, tylko po co?

Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?

Ze im zaplacisz tyle ile sobie zawinszuja

Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?

Najczesciej wlasnie tytul wykonawczy, wpisze fraze w google, znajdziesz

Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

W tak prostej sprawie proces sie odbedzie jesli dluznik/pozwany wniesie w 2 tygodnie sprzeciw/zarzuty od nakazu zaplaty, ktory dostanie razem z odpisem pozwu.

Niepotrzebnie kombinujesz, nie wiem skad wiara, ze oplacony przez Ciebie zleceniobiorca ktory w zasadzie procz prosb i grozb nic nie moze wiecej zdziala niz przymus panstwowy

--
pozdr
luck

Data: 2011-06-12 20:49:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.06.2011 23:47, Wierzyciel pisze:

[...]

No to składasz pozew o zapłatę w uproszczonym trybie i liczysz na to, że pozwany się nie odwoła w terminie.

Zwrotu mogę się domagać poprzez sąd, to proste - po dwu bezskutecznych
wezwaniach do zapłaty.

Wystarczy jedno.

Firma wyjdzie z problemu, płacąc mi np. po 100 zł
przez kilkadziesiąt miesięcy.

ROTFL

Wyrok -> uprawomocnienie -> tytuł wykonawczy -> wskazujesz majątek i komornik zajmuje jak leci.

Skąd ludzie takie bzdury wydobywają? Czasami te 100zł to nawet odsetek ustawowych nie pokrywa!

Pytanie jest takie - czy mogę zamiast do sądu udać się do firmy
windykacyjnej ?

Możesz.

Pod jakimi warunkami firmy takie zazwyczaj przyjmują sprawę do załatwienia ?

Wzajemnie uzgodnionymi. Z reguły jest to albo odkupienie należności za psie pieniądze albo występowanie w imieniu wierzyciela za odpowiednim wynagrodzeniem z góry plus prowizją od odzyskanych należności.

Uczciwe firmy windykacyjne idą z tym do sądu. Inne zwodzą latami i czekają, aż się sprawa przedawni.

Jakie warunki muszę spełnić, by umieścić taka firmę w rejestrze dłużników ?

Musi istnieć rzeczywisty niespłacony dług - szczegóły czasowe znajdziesz w stosownej ustawie (minimum miesiąc czy może dwa opóźnienia).

Czy proces musi się odbyć, czy też można to pominąć ?

Ponownie: chcesz odzyskać pieniądze, czy tylko coś odreagować?

Kiedy zgłosić dłuznika do Krajowego Rejestru, kiedy oddać do windykacji