Kiedy zmieniać klocki?

Data: 2010-05-31 14:22:44
Autor: 666
Kiedy zmieniać klocki?
Normalne V-ki.
Na oko, na słuch, na wyczucie?

Data: 2010-05-31 14:22:08
Autor: kml
Kiedy zmieniać klocki?

Użytkownik " 666" <666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hu09ij$53o$1inews.gazeta.pl...
Normalne V-ki.
Na oko, na słuch, na wyczucie?

Na zaniknięcie procesu hamowania.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-05-31 14:41:34
Autor: bans
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-05-31 14:22, kml pisze:

Na oko, na słuch, na wyczucie?

Na zaniknięcie procesu hamowania.

A nie jest już wtedy za późno? ;)

--
bans

Data: 2010-05-31 14:44:54
Autor: Frankie
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 10-05-31 14:22,  666 pisze:
Normalne V-ki.
Na oko, na słuch, na wyczucie?

A to wsuwki?

Jeżeli nie w klockach są przeważnie takie 2 metalowe kolce, które wyłażą na zewnątrz podczas ścierania klocka. Więc jeżeli już je widać należy jak najszybciej wymienić. Nie muszę tłumaczyć co one robią z obręczą w trakcie hamowania :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-05-31 15:40:57
Autor: MadMan
Kiedy zmieniać klocki?
Dnia Mon, 31 May 2010 14:44:54 +0200, Frankie napisał(a):

A to wsuwki?

Jeżeli nie

A co jeśli tak? Z ciekawości pytam, bo moich klocków już zostało raczej
niewiele, a hamują nadal bardzo dobrze (z tym że piszczą przeokrutnie). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-31 16:05:57
Autor: Frankie
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 10-05-31 15:40, MadMan pisze:

A co jeśli tak? Z ciekawości pytam, bo moich klocków już zostało raczej
niewiele, a hamują nadal bardzo dobrze (z tym że piszczą przeokrutnie).

We wsuwkach nie zaobserwowałem metalu :-) Ale jeżeli piszczą to są już raczej do wymiany. Może to być spowodowane twardszym materiałem użytym jako rdzeń klocka.
Nie wiem - takie moje teoretyzowanie ;-)

Data: 2010-06-01 08:00:41
Autor: bans
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-05-31 15:40, MadMan pisze:

A co jeśli tak? Z ciekawości pytam, bo moich klocków już zostało raczej
niewiele, a hamują nadal bardzo dobrze (z tym że piszczą przeokrutnie).

Ja się w sobotę pozbyłem więcej materiału klocków niż w całym ich wcześniejszym, 400-kilometrowym życiu ;)

Błotoooo... :/

--
bans

Data: 2010-06-01 08:46:25
Autor: MadMan
Kiedy zmieniać klocki?
Dnia Tue, 01 Jun 2010 08:00:41 +0200, bans napisał(a):

Ja się w sobotę pozbyłem więcej materiału klocków niż w całym ich wcześniejszym, 400-kilometrowym życiu ;)

Błotoooo... :/

Te klocki błota chyba nie widziały. No ale chyba wymienię, na mokrym
jest słabo, a pamiętam że było znacząco lepiej jak były nowe. W sumie przejechały ze 4 czy 5 tysięcy, w tym całą zimę. Aa, fakt, zima. Błoto pośniegowe było... :) Czasami tyle że się błotniki
zapychały. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-01 08:54:55
Autor: bans
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-06-01 08:46, MadMan pisze:

Te klocki błota chyba nie widziały. No ale chyba wymienię, na mokrym
jest słabo, a pamiętam że było znacząco lepiej jak były nowe.
W sumie przejechały ze 4 czy 5 tysięcy, w tym całą zimę.

Toteż dla mnie zdzieranie klocków w jeden wypad to też nowość, w "rowerze do jeżdżenia po asfalcie" zmieniam też co parę tysięcy, a to i tak bardziej dla samej zmiany, a nie z konieczności ;)

A tu bęc - oglądam klocki przy myciu roweru, a tu wcięć w okładzinie już prawie nie ma. A przed wyjazdem były jeszcze całkiem głębokie...

--
bans

Data: 2010-05-31 16:24:52
Autor: kml
Kiedy zmieniać klocki?

Użytkownik "Frankie" <"frankie[blablabla]"@post.pl> napisał w wiadomości news:4c03af46$1news.home.net.pl...
W dniu 10-05-31 14:22,  666 pisze:
[...]

Moje wsuwki po prostu znikały pod koniec i zostawał klocek hamulcowy bez okładziny. Czasami po jednym szybkim, agresywnym, błotnistym zjeździe ;|

Data: 2010-05-31 16:43:23
Autor: granat
Kiedy zmieniać klocki?
kml pisze:

Moje wsuwki po prostu znikały pod koniec i zostawał klocek hamulcowy bez okładziny. Czasami po jednym szybkim, agresywnym, błotnistym zjeździe ;|

fabryczne shimano tak maja.
nigdy wiecej!

granat

Data: 2010-06-01 09:09:48
Autor: Pawel Ratajczak
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-05-31 16:43, granat pisze:
[...]

Heh ja w ciągu całorocznych dojazdów do pracy przejeżdżam około 4000km
rocznie + wypady z dziećmi/samemu (+ ~700km) i potrzebowałem na to 3-4
kompletów klocków wsuwanych shimano.
Skoro przyczyną tak szybkiego zużywania jest sama jakość klocków to jaką
inną firmę koledzy polecają?

BTW 2 tygodnie temu byłem w ASO na przeglądzie auta i gostek mówi przód
zostało 30% klocków. Zapytałem jak to możliwe, że wymiana w ubiegłym
roku, przejechane na nich niecałe 15kkm a on mi mówi o takim zużyciu.
Powiedział, ze wszystko zależy od stylu jazdy, więc może tu jest nasz
problem ;-).

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-01 11:21:54
Autor: bans
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-06-01 09:09, Pawel Ratajczak pisze:

Powiedział, ze wszystko zależy od stylu jazdy, więc może tu jest nasz
problem ;-).

No to nieźle po heblach dajesz, czas na naukę hamowania silnikiem :P

Ostatnio pytam mojego mechanika, czy nie warto byłoby zmienić klocków, bo w sumie prawie 60 tys. już zrobiły. Sprawdził i stwierdził: "No to jeszcze ze 40 tys. zrobisz" :)

--
bans

Data: 2010-06-01 12:45:30
Autor: Pawel Ratajczak
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-06-01 11:21, bans pisze:
No to nieźle po heblach dajesz, czas na naukę hamowania silnikiem :P

Od kiedy sięgam pamięcią zawsze hamowałem silnikiem, jest to jedna z
pierwszych rzeczy jakie nauczył mnie mój ojciec zaraz po tym jak
nauczyłem się ruszać. Auto teraz robi dość krótkie dystanse w tygodniu,
kiedy tylko odwożę (lub żona) dzieciaki do szkoły/przedszkola, czasami w
weekend jakiś wypad za miasto. Do tego wyrosłem już dawno z jazdy w
stylu gaz -> hamulec -> gaz itd. Ja bardziej upatruję się tutaj dwóch
rzeczy:
1. Autko to Renault Scenic i w najsłabszej wersji 1.6 benzyna posiada
znacznie mniejsze tarcze niż jego mocniejsi bracia, masa auta niewiele
mniejsza od nich a zatrzymać by się chciało równie skutecznie
2. Słabej jakości komponentów jakie posiadają serwisy nawet jeśli mają
one logo producenta na opakowaniu. Przy kolejnej zmianie kupię pewnie
jakiegoś Lukasa czy coś w tym stylu.

Ostatnio pytam mojego mechanika, czy nie warto byłoby zmienić klocków,
bo w sumie prawie 60 tys. już zrobiły. Sprawdził i stwierdził: "No to
jeszcze ze 40 tys. zrobisz" :)

No to ładny przebieg. Ja pamiętam Toyotę Starlet mojego ojca, kiedy
pierwszą wymianę klocków miał właśnie coś koło 100kkm.

A tak z ciekawostek kilometrowych to producent dla mojego autka
przewiduje wymianę filtra powietrza co 60kkm. Ja zaliczyłem właśnie 3
przegląd gwarancyjny i przy każdym z nich wymieniałem ten filtr, bo moim
zdaniem tak należy. Filtr był więc średnio wymieniany co 13kkm a sufu na
nim było że hej, producent oczywiście wie swoje i mami nowych klientów
dużymi okresami między przeglądowymi, któymi klient na własne życzenie
popada w znacznie przyspieszone zużycie autka => kaska dla serwisu i
producenta.

Dobra kończę ten OT samochodowy.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-01 13:02:05
Autor: bans
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-06-01 12:45, Pawel Ratajczak pisze:

Dobra kończę ten OT samochodowy.

Tym bardziej, że ja nie znoszę prowadzenia samochodu i traktuję go tylko jak niezbędne (niestety) narzędzie.

--
bans

Data: 2010-06-01 11:48:33
Autor: 666
Kiedy zmieniać klocki?
Lub od stylu kręcenia lodów przez warsztat ;-))

Data: 2010-06-01 12:47:20
Autor: Pawel Ratajczak
Kiedy zmieniać klocki?
W dniu 2010-06-01 11:48,  666 pisze:
Lub od stylu kręcenia lodów przez warsztat ;-))

Nie ma szans na to, należę do tych upierdliwych klientów, którzy cały
przegląd spędzają na hali razem z autkiem pilnując, aby wszystko było
zrobione tak jak należy. Wiem, w serwisie muszą mnie kochać ;).

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-06-01 16:31:08
Autor: granat
Kiedy zmieniać klocki?
Pawel Ratajczak pisze:

Skoro przyczyną tak szybkiego zużywania jest sama jakość klocków to jaką
inną firmę koledzy polecają?

jakosc moze i dobra ale tylko na suche warunki. jeden deszcz w terenie i klocki zniknely.

kazda inna. bbb, accent...

granat

Data: 2010-06-01 09:13:23
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Kiedy zmieniać klocki?
On Jun 1, 3:31 pm, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:
Pawel Ratajczak pisze:

> [...]
> inną firmę koledzy polecają?

jakosc moze i dobra ale tylko na suche warunki. jeden deszcz w terenie i

no a ja bede wlasnie ten co nie ma problemow z klockami shimano - przy
czym nie mam fauek. uzywam drogowych - nie wiem jak sie nazywaja - i
tarczowych - M06 zdaje sie. Sa tak zajebiste ze jak przez chwile
przesiadlem sie na inne, ktore z miejsca piszczaly i piszczec nie
przestawaly i hamowaly slabooo, to pozniej wrocilem 10 kompletow
shimano zeby juz nie wracac do kapoty.

Data: 2010-06-01 11:46:42
Autor: 666
Kiedy zmieniać klocki?
A czy ja wiem?
Takie w kształcie litery "T".
Jak patrzeć od strony śruby mocującej, to widać po bokach dwa malutkie otworki.
Tam niby są te kolce?

-- -- -

| A to wsuwki?

Kiedy zmieniać klocki?