Kiedy zmienic opone?

Data: 2009-05-24 23:14:18
Autor: 2late
Kiedy zmienic opone?
Kiedy powinienem zmienic opone?
Zlapalem dzisaj druga gume (pierwsza 3 dni po kupnie roweru) a opona wyglada na lysa.
Przejechalem jakies 3500 km przez niecaly rok. Zalaczam dwie fotki:

http://tinyurl.com/pumajq
http://tinyurl.com/q8ejdk

Obydwie opony oryginalne od nowosci. Zastanawiam sie kiedy zmienic tylna, a moze tylko zamienic tyl na przod, a jak juz kupic, to jaka? Rozbieznosc cenowa jest bardzo duza. Sa tez jakies specjalne dodatki ze niby detka jest nie do przebicia ale ile w tym prawdy to nie mam pojecia. :)
Doradzcie jakies sensowne rozwiazanie, rozsadne cenowo.

Data: 2009-05-25 00:36:14
Autor: Grzesiek111
Kiedy zmienic opone?
http://tinyurl.com/pumajq
http://tinyurl.com/q8ejdk

Tylną masz zjechaną - do wymiany. Teoretycznie możesz na niej jeździć dopóki nie zaczną z niej wyłazić druty/materiał/nie dostanie bulw, ale przy cenie nowej opony zaczynającej się od 20 zł to trochę bez sensu.

Obydwie opony oryginalne od nowosci. Zastanawiam sie kiedy zmienic tylna, a moze tylko zamienic tyl na przod

Taka zamiana nie jest polecana. Poczytaj sobie http://www.sheldonbrown.com/tire-rotation.html .
W skrócie - to przednia opona odpowiada za panowanie nad rowerem - ona skręca i skutecznie hamuje.
a jak juz kupic, to jaka? Na grupie w wątkach z ostatniego miesiąca masz
czytania o oponach na parę godzin. A najlepiej - jeśli dobrze ci się jeździło, to kup po prostu taką samą, jaka była. Albo podobną. A tak BTW - http://tinyurl.com/pumajq - nie masz jakichś nożyczek, żeby obciąć te trytki??

--
Grzesiek

Data: 2009-05-25 20:26:51
Autor: 2late
Kiedy zmienic opone?
Grzesiek111 wrote:

[...]

Przeczytalem watki, zagladalem tez na jakies fora i nic nie kumam, kazdy ma tam jakies swoje wymagania niezabardzo zgodne z moimi. :)
Mam taki wybor i nie chce kupic dna ani tez niepotrzebnie przeplacic:

http://tinyurl.com/r6acmn
http://tinyurl.com/reckvs

Co wybrac?
I jaka szerokosc: 23 czy 25?

A tak BTW - http://tinyurl.com/pumajq - nie masz jakichś nożyczek, żeby obciąć te trytki??

Spoko jest. To jedyne moje ozdoby, :)

--
2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R) http://outspace.no-ip.org/
Let's go! Marching, burdens, deserts, boredom, anger. Whom shall I hire

Data: 2009-05-25 13:16:13
Autor: miok
Kiedy zmienic opone?
On 25 Maj, 21:26, 2late <deadlog_FIL...@wp.pl> wrote:
Przeczytalem watki, zagladalem tez na jakies fora i nic nie kumam, kazdy ma
tam jakies swoje wymagania niezabardzo zgodne z moimi. :)
Mam taki wybor i nie chce kupic dna ani tez niepotrzebnie przeplacic:
To kup CSTka za 20zł:) dno bedzie jak kupisz Rubene (maja zla opinie
raczej)

http://tinyurl.com/r6acmn
Tak w ogóle ta jest na 27", nie 28" (700c)

Co wybrac?
I jaka szerokosc: 23 czy 25?
A jakie miales wczesniej? Jak bylo zle to zmien na szersze/wezsze
(zaleznie czego oczekujesz)

Data: 2009-05-26 11:01:04
Autor: 2late
Kiedy zmienic opone?
miok wrote:
[...]

No i wlasnie o takie rady mi chodzi a z tego pierwszego linka moglbys cos podpowiedziec? Jestem kompletnie zielony w sprawach opon - jak widac.

http://tinyurl.com/reckvs

http://tinyurl.com/r6acmn
Tak w ogóle ta jest na 27", nie 28" (700c)

No i ja potrzebuje 27". :)

Co wybrac?
I jaka szerokosc: 23 czy 25?
A jakie miales wczesniej? Jak bylo zle to zmien na szersze/wezsze
(zaleznie czego oczekujesz)

Nie wiam jak to sie stalo ale na jednej oponie mam "22-23" a na drugiej "25".
Sprawdze to potem jeszcze raz jak wroce do domu.

Data: 2009-05-26 03:32:50
Autor: miok
Kiedy zmienic opone?
On 26 Maj, 12:01, 2late <dead...@wp.pl> wrote:
> [...]

http://tinyurl.com/reckvs

> Tak w ogóle ta jest na 27", nie 28" (700c)

Hmm, bo ten link co podales (http://tinyurl.com/reckvs), to sa opony
28" (700c), a 27" są większe:) więc szukaj na 27" (630mm).

Nie wiam jak to sie stalo ale na jednej oponie mam "22-23" a na drugiej
"25".
Jak tylko po asfalcie, szybko, to bierz np. 20c, albo 23c na przod, a
25c na tyl. Kwestia oporow powietrza:D
Jak po miescie jeszcze, skracasz sobie trase przez trawe, chodniki
itp, to szerokosc np. 25c przod i 28c tyl, bedzie wiekszy komfort.

Data: 2009-05-26 03:39:25
Autor: miok
Kiedy zmienic opone?
Tak w ogóle to napisz po czym chcesz jeździć i gdzie, będzie łatwiej
dobrać szerokość i bieżnik.

Data: 2009-05-26 20:58:45
Autor: 2late
Kiedy zmienic opone?
miok wrote:

Tak w ogóle to napisz po czym chcesz jeździć i gdzie, będzie łatwiej
dobrać szerokość i bieżnik.

Jezdze po miescie z reguly do pracy i z powrotem jakies 2 km w jedna strone :-) ale caly rok. Ale to tak zeby sie przejechac kazdego dnia bo rower mam po to zeby sobie tych kilkadziesiat w wolnej chwili zrobic czy czasem kilkaset w kilka dni. Tylko asfalt, czasem po chodniku przejade ale to juz w imie zdrowego rozsadku jak mam objazd kilku kilometrowy no to raczej wybieram opcje skrotu.  Fabrycznie mialem z przodu 700 x 22/23C a z tylu 25 C.
A opone juz dzisiaj kupilem, mam nadzieje ze dobra. :)
http://tinyurl.com/qt5o5b
http://tinyurl.com/rbevuj
http://tinyurl.com/okkfnu

Poki co bedzie z przodu (Rozmiar 23C) a ta ktora byla z przodu jest teraz na tyle.
Gdybym kupowal na tyl to brac rozmiar 25?

I dzieki oczywiscie za podpowiedzi. :)

Data: 2009-05-27 02:13:33
Autor: miok
Kiedy zmienic opone?
On 26 Maj, 21:58, 2late <deadlog_FIL...@wp.pl> wrote:
Poki co bedzie z przodu (Rozmiar 23C) a ta ktora byla z przodu jest teraz
na tyle.
Gdybym kupowal na tyl to brac rozmiar 25?
To masz szanse sprawdzic czy tak jak masz teraz, jest ok, tzn 23c
przod i tyl.
Jak bedzie kiepsko "amortyzowac" dziury itp., to mozesz strzelic sobie
25. Ale to jak zuzyjesz ta 23.

Data: 2009-05-26 01:09:43
Autor: zcxz
Kiedy zmienic opone?
2late wrote:
Kiedy powinienem zmienic opone?
W tym tygodniu :)
....i zmienic na taka sama jak miales tylka nowa :)
Zaleta jest taka, ze bedziesz wiedzial kiedy zmienic znowu ;)

--
zcxz

Data: 2009-05-26 10:54:32
Autor: 2late
Kiedy zmienic opone?
zcxz wrote:
2late wrote:
Kiedy powinienem zmienic opone?
W tym tygodniu :)
...i zmienic na taka sama jak miales tylka nowa :)
Zaleta jest taka, ze bedziesz wiedzial kiedy zmienic znowu ;)

Gdybys przeczytal mojego posta wiedzialbys ze poprzednie opony kupilem razem z rowerem wiec nie mam pojecia co to za marka, za to pewny jestem ze cos najtanszego bo i rower tani.
Dzieki za "dowcipna" odpowiedz.

Kiedy zmienic opone?