Kiedyś byłem bystrzejszy

Data: 2010-11-08 13:22:29
Autor: boukun
Kiedyś byłem bystrzejszy
W latach osiemdziesiątych, jak ukazała się kostka rubika, układałem ją w kilka minut bez jakichkolwiek zasad i znania algorytmów, ot, po prostu wykorzystując tylko swoją inteligencję. Wczoraj Dawidek ułożył kostkę rubika w minutę, ale opanował algorytmy i miesza kostką jak błyskawica.
Tu algorytmy kostki, dla lubiących sie bawić:

ALGORYTMY  KOSTKI  RUBIKA

1  KROK

krzyż                   Fi  U  Li  Ui

2  KROK

narożniki             Ri  Di  R  D

3  KROK

prawe  boki                   U  R  Ui  Ri  Ui  Fi  U  F

lewe  boki            Ui  Li  U  L  U  F  Ui  Fi

4  KROK

krzyż                    F  R  U  Ri  Ui  Fi

5  KROK

krawędzie            R  U  Ri  U  R  2U  Ri  U

6  KROK

narożnik,

czasami  2x          U  R  Ui  Li  U  Ri  Ui  L

odwrotne narożniki algorytm  KROK  2.

boukun

Data: 2010-11-08 04:38:13
Autor: Hans Kloss
Kiedyś byłem bystrzejszy
On 8 Lis, 13:22, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
W latach osiemdziesiątych, jak ukazała się kostka rubika, układałem ją w kilka
minut bez jakichkolwiek zasad i znania algorytmów, ot, po prostu wykorzystując
tylko swoją inteligencję.
Kłamiesz.  "Na głowę" to zawodowcom specom od krystalografii z IQ pod
200 ułożenie kostki zajmowało   ponad godzinę, a taki bęcwał jak ty
robił to w minut kilka, LOL.
J-23

Data: 2010-11-08 05:15:06
Autor: zbig
Kiedyś byłem bystrzejszy
On 8 Lis, 13:38, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 8 Lis, 13:22, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:> W latach osiemdziesiątych, jak ukazała się kostka rubika, układałem ją w kilka
> [...]

Kłamiesz.  "Na głowę" to zawodowcom specom od krystalografii z IQ pod
200 ułożenie kostki zajmowało   ponad godzinę, a taki bęcwał jak ty

Jasne, że kłamie. Myśmy z bratem potrzebowali paru godzin bez
znajomości jakichkolwiek wstępnych założeń. A mamy IQ dużo powyżej
średniej. Najpierw on się bawił i ułożył dwie warstwy a potem ja
dokończyłem trzecią. Co ciekawe, nasz algorytm był nieco inny od  tego
optymalnego, miał kilka posunięć więcej, ale działał!

Data: 2010-11-08 13:43:37
Autor: Neko_apolityczny
Kiedyś byłem bystrzejszy
Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał

Kłamiesz.  "Na głowę" to zawodowcom specom od krystalografii z IQ pod
200 ułożenie kostki zajmowało   ponad godzinę, a taki bęcwał jak ty
robił to w minut kilka, LOL.
J-23

-- -

Kiedys boukun pisal, ze ukladal kostke w 85 sekund.

Data: 2010-11-08 05:10:25
Autor: Hans Kloss
Kiedyś byłem bystrzejszy
On 8 Lis, 13:43, "Neko_apolityczny" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:

Kiedys boukun pisal, ze ukladal kostke w 85 sekund.
Pisać każdy może. Można ją ułożyć w czasie 2-3 minut na zasadzie
"małpy" znając ileś tam algorytmów na pamięć i dopasowując odpowiedni
do danego układu, ale na głowę jest to bez miesięcy treningu  zupełnie
niemożliwe. Swego czasu były zresztą rozgrywane mistrzostwa świata w
tę zabawkę, gdzieś na sieci powinny być wyniki czołówki. Ja kostkę
zobaczyłem po raz pierwszy w 1980 roku na kilka dni przed egzaminem z
krystalografii. Zobaczył ją też nasz wykładowca profesor Głowiak i
oznajmił ze kto w czasie przewidzianym na egzamin ( 2.5 godziny)
kostkę ułoży ten dostanie 5 do indeksu. Chętnych nie było, bo pierwsze
algorytmy jej układania  znaleźliśmy dopiero pół roku później.. Rekord
świata w układaniu kostki 3x3x3 wynosił wtedy coś koło minuty,  1:30
to byłby wynik na poziomie światowej czołówki.
J-23

Data: 2010-11-08 22:40:47
Autor: boukun
Kiedyś byłem bystrzejszy

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:4dac230f-b87a-45af-8da7-06b3c8b10ce9e14g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

A co ty mnie tępaku do jakiś krystalografów z IQ pod 200 porównujesz...

boukun

Data: 2010-11-08 13:56:37
Autor: Hans Kloss
Kiedyś byłem bystrzejszy
On 8 Lis, 22:40, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

A co ty mnie tępaku do jakiś krystalografów z IQ pod 200 porównujesz...
 To półmózgu ze obracanie w przestrzeni (i w wyobraźni) fafnastu
elementów na raz to ich zawód, A ty głupi pedrylu nie byłbyś w stanie
zrozumieć nawet tego dlaczego  możliwych jest tylko 230 grup symetrii
przestrzennej....źle napisałem, nie byłbyś w stanie pojąć nawet tego
co to jest grupa symetrii.
Choć z drugiej strony.. historia nauki zna przykłady kompletnych
debili którzy byli w stanie w kilka sekund ocenić czy siedmiocyfrowa
liczba jest pierwsza czy nie albo  w mgnieniu oka podać liczbę zapałek
które się przed nimi wysypało z pudelka.
J-23

Data: 2010-11-08 23:37:43
Autor: boukun
Kiedyś byłem bystrzejszy

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:5f0844ab-7c90-4c8d-ab81-44f5af268ed1a37g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Ja miałem swoją przestrzeń i wyobraźnię, w której nmnie nikt nie pobije tępaku...

Właśnie synek ułożył kostkę w minutę 53 sekundy, w ramach treningu, nagrałem klipa, ale to jest rozgrzewka...

boukun

Data: 2010-11-08 16:12:51
Autor: Hans Kloss
Kiedyś byłem bystrzejszy
On 8 Lis, 23:37, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Ja miałem swoją przestrzeń i wyobraźnię, w której nmnie nikt nie pobije
Marzy ci się durniu ;)
Właśnie synek ułożył kostkę w minutę 53 sekundy, w ramach treningu, nagrałem
klipa, ale to jest rozgrzewka...
Trochę mu jeszcze brakuje do rekordu Polski (7.9 sekundy)
J-23

Data: 2010-11-09 02:23:49
Autor: boukun
Kiedyś byłem bystrzejszy

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:bdc63d9a-ac8c-41d9-9e89-44877f96a19cr21g2000pri.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Pierwszy zanotowany wynik układania kostki Rubika 3x3x3 z 1980 roku wynosi 54 sekundy[6]. http://pl.wikipedia.org/wiki/Kostka_Rubika

To jak na 10 latka, to mój synek jest rekordzistą...

boukun

Data: 2010-11-08 22:46:11
Autor: u2
Kiedyś byłem bystrzejszy
W dniu 2010-11-08 13:38, Hans Kloss pisze:
Kłamiesz.  "Na głowę" to zawodowcom specom od krystalografii z IQ pod
200 ułożenie kostki zajmowało   ponad godzinę, a taki bęcwał jak ty
robił to w minut kilka

Początki były trudne, Rubik początkowo układał kostkę przez miesiąc, ale
obecnie polski mistrz świata schodzi poniżej minuty na ślepo. I wcale
nie mam tutaj na myśli bekona :)

http://www.technonews.pl/Technonews/1,94439,5300224,Polak_bije_rekord_swiata_ukladajac_kostke_Rubika_w.html

Data: 2010-11-08 16:22:36
Autor: Klin
Kiedyś byłem bystrzejszy
Użytkownik boukun napisał:
[...]

  Prawie miesiąc mi to trwało zanim bez pomocy wykombinowałem
  swoje wywrotki, które pozwalały później w ciągu ok. 4 minut
  układać kostkę. Robiłem to warstwami najpierw jedna potem
  druga i w końcu trzecia warstwa. Nauczyłem potem swojej
  metody 8 latka i też potrafił moim sposobem ją ułożyć a  w krótkim
  czasie to nawet szybciej ode mnie. W nagrodę dostał  tę kostkę.

Kiedyś byłem bystrzejszy