Kielce -> Dolomity - którędy przy złej pogodzie?

Data: 2010-02-04 10:07:39
Autor: Kub@
Kielce -> Dolomity - którędy przy złej pogodzie?
Jutro nam wypada trasa do Włoch i chciałbym białe szaleństwo rozpocząć dopiero na miejscu.
Trasy (rozsądne) są 3 do wyboru:
- (SK) Kielce-Cieszyn-Żlina-Bratysława-Wiedeń-Salzburg-Insbruck-stok (1215km)
- (CZ) Kielce-Cieszyn-Brno-Wiedeń-Salzburg-Insbruck-stok (1230km)
- (D) Kielce-Wrocław-Drezno-Monachium-Insbruck-stok (1380km)

Przy dobrej pogodzie prawie na pewno wybierzemy trasę przez SK - 150km krótsza niż D i 100km więcej autostrady niż w CZ(kawałek między Brnem a Wiedniem jeszcze nie istnieje?).
Niestety na jutro i sobotę przewidują silne opady śniegu(głównie SK, CZ i A) i stąd wątpliwości. Czy czasem nie lepiej trochę nadłożyć i jechać przez D gdzie będzie cały czas autostrada i to w trochę mniej górzystym terenie niż SK i A?
Znacie jakieś bieżące problemy na tych trasach(przewlekłe remonty?)?

Każda porada mile widziana.

Kub@

Data: 2010-02-04 22:02:41
Autor: Przemek V

Użytkownik "Kub@" <kuba_praca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hke2os$mv3$1news.onet.pl...
[...]

Jechałem ostatnio rok temu ale jakoś bardziej intuicyjna zawsze była trasa (CZ) z rzeźbą z omijaniem Wiednia od zachodniej strony dobijając do A1 via Krems, St Poelten, te sprawy. Ja wolę pultać się przez te zadupia i cieszyć, że wiochy w Austrii niealpejskiej są praktycznie tak samo syfne jak w Galicji niż stać w korku w wiedeńskim odpowiedniku Targówka.

Ferie zaczynają tylko obie Saksonie i Pomorze zachodnioszczecińskie więc powinno być w miarę luźno.

Data: 2010-02-15 10:10:58
Autor: Kub@
[...]

Pojechaliśmy w końcu przez SK(praktykowałem to wiosną i było ok). Najlepsze w tej opcji jest to, że poza trasami szybkiego ruchu jest tylko około 70km między Cieszynem a Żiliną.
Generalnie po drodze tylko 1 korek - Brenner, ale to raczej standard weekendowy.
Powrót tą samą trasą - wszystko super prócz pogody w PL, ale to już nie do ominięcia.

Kub@

Kielce -> Dolomity - którędy przy złej pogodzie?