Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

Data: 2009-05-08 06:59:47
Autor: Rafal M
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
Witam

Wlasnie odebralem od kuriera paczke z HDD kupionym w sklepie
internetowym. Paczka nie jest zniszczona, tylko obawiam sie jednego -
sklep bardzo kiepsko zapakował ten dysk twardy - nie byl nawet w tym
plastikowym korytku na dyski twarde :(
Po prostu zapakowany w woreczek z folii antystatycznej, i wlozony do
znacznie wiekszego kartonu, wypelnionego kawalkiem styropianu i
scinkami. Ogólnie dysk w srodku troche latal luzem :/

Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
wstrzasy, uderzenia?
Jak taki HDD mozna przetestowac?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-08 20:26:58
Autor: Normanex

Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:2a66f5c1-c5d8-4a74-ae6e-9086077532b1q14g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Tak sie pakuje dyski plastikowe pudełki nic nie daje

Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
wstrzasy, uderzenia?
Peweni tak ale plastikowe pudełko nic tu nie daje (nie przezywaj człowieju)

Data: 2009-05-09 02:13:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu?

Masz SMARTa. Dyski są  odporne -- 2.5 calowe są odporniejsze od 3.5 calowych.
Zanim zaczniesz z niego normalnie korzystać, niech popracuje z 300 godzin.
Ja teraz mam zabawę z nowym dyskiem. Pisze z błędami, choć trochę już
przeżył -- 95 godzin niemal ciągłej pracy.

Data: 2009-05-08 22:13:13
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.05.2009 15:59, Rafal M pisze:
[...]

Jak myślisz, a jak obchodzi się obsługa z dyskami transporto-
wanymi w jakichś większych partiach albo dostarczanymi w ma-
łych partiach do małych sklepów ze sprzętem komputerowym? ;)

Dysk z zaparkowanymi głowicami ma całkiem niezłą wytrzymałość.
Poza tym przez pierwszy miesiąc i tak należy testować jego
niezawodność, bo najczęściej wtedy "pada" właśnie -- nieza-
leżnie od tego, co przeszedł w transporcie.

PS. Czemu kupowałeś w sklepie internetowym? Przy obecnych
     cenach dysków wątpię, by różnica w cenie w stosunku do
     zwykłego, niezbyt drogiego sklepu przekroczyła jakieś
     30-40 zł.

Data: 2009-05-08 13:37:44
Autor: Rafal M
On 8 Maj, 22:13, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:

PS. Czemu kupowałeś w sklepie internetowym? Przy obecnych
     cenach dysków wątpię, by różnica w cenie w stosunku do
     zwykłego, niezbyt drogiego sklepu przekroczyła jakieś
     30-40 zł.

Zawsze tak kupuje. Po za tym co za roznica, do malego sklepu
komputerowego ten dysk tez najczesciej jedzie kurierem.

Po prostu po raz pierwszy dysk do mnie przyjechal tak kiepsko
zabezpieczony - latal luzem w pudelku :/

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-07-12 12:49:06
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.05.2009 22:37, Rafal M pisze:
Zawsze tak kupuje. Po za tym co za roznica, do malego sklepu
komputerowego ten dysk tez najczesciej jedzie kurierem.

Ale zazwyczaj w większej partii i z innymi gratami, a więc
opłaca się lepiej i ciaśniej upakować.

Data: 2009-05-09 02:08:40
Autor: Artur M. Piwko
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
In the darkest hour on Fri, 8 May 2009 06:59:47 -0700 (PDT),
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> screamed:
[...]
scinkami. OgĂłlnie dysk w srodku troche latal luzem :/

Jak myslicie, moglo sie cos stas z HDD podczas transportu? W sensie
wstrzasy, uderzenia?
Jak taki HDD mozna przetestowac?

Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
atrybut udostępnia).

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 02:07:45 user up 12067 days, 14:02,  1 user, load average: 0.09, 0.38, 0.06 ]

              Virus detected!  P)our chicken soup on motherboard?

Data: 2009-05-09 05:17:49
Autor: Rafal M
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
On 9 Maj, 02:08, "Artur M. Piwko" <milusi.pysiac...@buziaczek.pl>
wrote:

Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
atrybut udostępnia).

W jaki sposob to mozna odczytac? W BIOSIe, czy jest jakies
oprogramowanie do tego?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-09 14:33:33
Autor: B.G
Użytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e6c7c74-ee2b-418e-8c1a-35ba723c4fbdt10g2000vbg.googlegroups.com...
On 9 Maj, 02:08, "Artur M. Piwko" <milusi.pysiac...@buziaczek.pl>

W jaki sposob to mozna odczytac? W BIOSIe, czy jest jakies
oprogramowanie do tego?

np.  speedfan, hdd health

--
B.G

Data: 2009-05-09 05:41:16
Autor: Rafal M
On 9 Maj, 14:33, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:

> W jaki sposob to mozna odczytac? W BIOSIe, czy jest jakies
> oprogramowanie do tego?

np.  speedfan, hdd health

SMARTa trzeba wczesniej w biosie aktywowac?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-09 14:51:54
Autor: B.G
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3aa7db6b-94d6-4c9d-9a94-9d67185454d6g20g2000vba.googlegroups.com...
On 9 Maj, 14:33, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:

SMARTa trzeba wczesniej w biosie aktywowac?

Nie.

--
B.G

Data: 2009-05-09 12:32:11
Autor: Rafal M
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
On 9 Maj, 14:33, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:

np.  speedfan, hdd health

Zainstalowalem speedfan i zakladka SMART jest pusta :( Nie mozna
wybrac zadnego dysku.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4b5d43ec99894e3.html

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-09 22:24:29
Autor: B.G
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:674dc26f-d666-4772-a097-2de98074c894n4g2000vba.googlegroups.com...
On 9 Maj, 14:33, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:

Zainstalowalem speedfan i zakladka SMART jest pusta :( Nie mozna
wybrac zadnego dysku.

Z cyklu tajemnice Vista i Win7,  uruchom speedfana z prawego guzika myszy i wybierz polecenie "run as administrator"  i sprawdz jeszcze raz liste dysków.

--
B.G

Data: 2009-05-09 13:52:26
Autor: Rafal M
On 9 Maj, 22:24, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:

Z cyklu tajemnice Vista i Win7,  uruchom speedfana z prawego guzika myszy i
wybierz polecenie "run as administrator"  i sprawdz jeszcze raz liste
dysków.

O i teraz wszystko dziala :)
Ciezko zrobic screena z programu, bo tzreba okno przewijac, ale jest
tam opcja anlaizy on-line i w tutaj latwiej jest zrobic screena:

http://img151.imageshack.us/img151/5750/zrzutsmart2.jpg

Ale za to zaniepokoil mnie moj drugi dysk :/ A zwlaszcza Power On
Hours Count:

http://img300.imageshack.us/img300/2246/zrzutsmart3.jpg

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-05-10 01:17:32
Autor: zólta pieta
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
ten dysk padnie tak czy siak, bez wzgledu czy kurier nim rzucal czy nie. bo to dysk na S i nie samsung :D
z ciekawosci: dlaczego kupiles ten dysk ? przeciez te dyski zbieraja najwiecej marnych opinii...

Data: 2009-05-11 09:26:28
Autor: Nostradamus
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

Uzytkownik "zólta pieta" <d@b.a> napisal w wiadomosci news:gu52ug$dqs$1news.wp.pl...

z ciekawosci: dlaczego kupiles ten dysk ? przeciez te dyski zbieraja najwiecej marnych opinii...

Te dyski "znawco" sa jedne z najlepszych na rynku.
Jesli sadzisz inaczej. podaj linka do tych testów mówiacych co innego.
Pzdr
Leszek

Data: 2009-05-11 14:18:26
Autor: zólta pieta
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
Te dyski "znawco" sa jedne z najlepszych na rynku.

tak tak. oczywiscie.

Data: 2009-05-11 22:18:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

"Nostradamus" gu8k0b$2c1m$1@opal.icpnet.pl

Te dyski "znawco" sa jedne z najlepszych na rynku.
Jesli sadzisz inaczej. podaj linka do tych testów mówiacych co innego.

Seagate zawsze robił dobre dyski. Albo inaczej -- nigdy nie robił złych.

Początkujący makler udał się do wróżki z pytaniem...

 -- W najbliższym tygodniu dolary pójdą w górę czy w dół?
 -- Ani w dół, ani w górę.
 -- Więc kurs nie ulegnie zmianie?
 -- Ulegnie. Wyjdą bokiem.

Data: 2009-05-11 22:40:02
Autor: MC
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:gua28s$315$1inews.gazeta.pl...

[...]

Każdy producent hdd ma coś za uszami.

Data: 2009-05-09 13:33:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

"Artur M. Piwko" slrnh09ic8.f5o.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl

Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwłaszcza G-Sensor (jeśli dysk takowy
atrybut udostępnia).

A który HDD to ma?

Data: 2009-05-09 20:28:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

"Eneuel Leszek Ciszewski" gu4fp7$gbo$1@inews.gazeta.pl

Pytam o G, nie o SMARTa w ogóle. :)

Data: 2009-05-12 14:02:41
Autor: kamil
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego

"Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> wrote in message news:slrnh09ic8.f5o.milusi.pysiaczekbuziaczek.pl...

Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwlaszcza G-Sensor (jesli dysk takowy
atrybut udostepnia).

G-sensor zatrzymuje odczyt i zapis w momencie wykrycia wiekszych niz dopuszczalne przeciazen? Faktycznie ma szanse zadzialac odlaczony od zasilania w transporcie, a nawet jeszcze zapisze dane do pozniejszej analizy. ;-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-12 15:29:13
Autor: Artur M. Piwko
Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego
In the darkest hour on Tue, 12 May 2009 14:02:41 +0100,
kamil <kamil@spamwon.com> screamed:
Odczytaj dame ze S.M.A.R.T. Zwlaszcza G-Sensor (jesli dysk takowy
atrybut udostepnia).

G-sensor zatrzymuje odczyt i zapis w momencie wykrycia wiekszych niz dopuszczalne przeciazen?

Tego nie wiem. Wykrywa tylko zero-jedynkowo fakt wystąpienia większego
niż zakładane przeciążenia. Co później widać przy odczycie.

Faktycznie ma szanse zadzialac odlaczony od zasilania w transporcie, a nawet jeszcze zapisze dane do pozniejszej analizy. ;-)

Ma nie tylko szansę ale i okazję zadziałać odłączony od zasilania.
Zasilanie niezbędne jest tylko do odczytania via SMART.
To coś jak z czujnikami przyłożenia magnesów w licznikach wody.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
[ 15:25:07 user up 12070 days,  3:20,  1 user, load average: 0.01, 0.71, 0.00 ]

                     If Murphy's law can go wrong, it will.

Data: 2009-05-09 16:11:00
Autor: MC
[...]

Nie żartuj. W specyfikacjach pisze ile g (przyspieszeń ziemskich) wytrzymuje dysk z zaparkowanymi głowicami. Miałbyś duże trudności z wytworzeniem takiego obciążenia.

Data: 2009-05-10 02:07:12
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik "MC" <m5c@o2.pl> napisał w wiadomości news:gu431e$r1v$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To nie tylko kwestia wstrzasow... czasem przy dyskach IDE zdarzalo sie, ze przy "rzucie" dyskiem w transporcie pekal interfejs  (np. pekal plastik, ktory otaczal te 40 pinowe lacze) - taki dysk nie byl potem przyjmowany w ramach reklamacji.  .

Takze - jesli nie ma objawow zewnetrznych uszkodzen, to raczej nie powinno byc problemu.

Pozdrawiam
Michal

Kiepsko opakowany HDD ze sklepu internetowego