Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.

Data: 2018-06-01 11:42:57
Autor: Jacek
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 01.06.2018 o 03:31, Malkoit pisze:
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
samochodu.
Bo te przejazdy dla rowerów są zagrożeniem, jeżeli są robione bez rozumu.
Przykład pierwszy:
https://www.google.pl/maps/@50.0900112,19.106623,67m/data=!3m1!1e3?hl=pl&authuser=0
Tutaj jest przejazd dla rowerów przez bardzo ruchliwą drogę DK44. Jeżdżę tamtędy kilka razy w tygodniu i jeszcze NIGDY nie widziałem tam roweru. Widziałem kilkakrotnie natomiast traktor wyjeżdżający z pola.
Robienie przejazdu w takim miejscu to przykład co najmniej bezmyślności.
Przykład drugi:
u mnie w mieście są przejścia dla pieszych i przejścia dla pieszych z równoległym przejazdem dla rowerów. Mniej więcej połowa takich i połowa takich. Rowerzyści w większości nie odróżniają jednego od drugiego i walą na przejściu dla pieszych. Kierowcy są z lekka zdezorientowani, bo w jednym miejscu jest "zwykłe" przejście dla pieszych a kawałek dalej przejście + przejazd. Nijak się to ma do DDR.
Albo robić tylko przejścia dla pieszych albo wszystkie pieszy + rower. Taka mieszanka niczego dobrego nie wnosi.
Jacek

Data: 2018-06-01 17:17:38
Autor: kk
W dniu 2018-06-01 o 11:42, Jacek pisze:
[...]

Przede wszystkim różnica oznakowania tych przejść nie jest wystarczająco duża biorąc pod uwagę istotnie inne zagrożenie.

Data: 2018-06-01 19:58:22
Autor: Akarm
[...]

Niemożliwe! Jakie to miasto z aż tak mocno rozbudowaną siecią dróg dla rowerów?

Rowerzyści w większości nie odróżniają jednego od drugiego i walą na przejściu dla pieszych.

Nie wierzę. No bo dlaczego rowerzysta miałby zjeżdżać z przejazdu na przejście?

[...]

Naprawdę chciałbyś, żeby do każdego przejścia dla pieszych zostały dobudowane kolejne drogi dla rowerów? Takie oczekiwania to ewenement. Szacun.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-02 21:49:10
Autor: Jacek
W dniu 01.06.2018 o 19:58, Akarm pisze:
Nie wierzę. No bo dlaczego rowerzysta miałby zjeżdżać z przejazdu na przejście?
Z bardzo prostego powodu. Bo jedzie po chodniku i wjeżdża na przejście dla pieszych uważając, że rower to bardziej pieszy, niż pojazd.

Jacek

Data: 2018-06-01 21:42:54
Autor: Uzytkownik
[...]

Przejazd prawidłowo oznakowany, a dodatkowo dużo wcześniej poprzedzony znakiem ostrzegawczym.

Co innego jak przejazd nie jest oznakowany, a bywają takie przejazdy.

Data: 2018-06-01 22:02:57
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2018 o 21:42, Uzytkownik pisze:

Przejazd prawidłowo oznakowany, a dodatkowo dużo wcześniej poprzedzony znakiem ostrzegawczym.

Co innego jak przejazd nie jest oznakowany, a bywają takie przejazdy.

Ten za to jest ciekawie oznakowany

https://www.google.com/maps/@52.311039,20.9602787,3a,75y,328.65h,81.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjYSNC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656

Widoczność tam jest znaaacznie gorsza niż by się wydawalo z googla.

Shrek

Data: 2018-06-01 14:16:04
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 1 czerwca 2018 15:02:57 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Widoczność tam jest znaaacznie gorsza niż by się wydawalo z googla.

I to jest tak naprawde esencja tego co sie robi z ruchem rowerowym.
Z jednej strony jakis pomyslunek i plan jest ale czesto wykonanie jest zle.
Czasem kierowcy winni sa tego ze nie patrza, czasem rowerowcy zapieprzaja za szybko, czasem infrastruktura przeszkadza w bezpiecznym poruszaniu sie.

O ile stosuje sie rozum to wszyscy sa zdrowi choc nie zawsze szybko sie jedzie.
Jak sie zaklada ze ma sie pierwszenstwo to sie dzieje krzywda.

Moja uwaga jest ogolna, nie zwiazana z tym konkretnym filmem czy tym z bydzi.

Data: 2018-06-01 22:42:56
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Jun 2018 21:42:54 +0200, Uzytkownik napisał(a):
[...]

Ale po prawdzie to powinien byc jakos dobitniej oznakowany. bo teraz to przejazd dla samobojcow :-)
Co innego jak przejazd nie jest oznakowany, a bywają takie przejazdy.

A to wtedy jest przejazd ?

J.

Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.