Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.

Data: 2018-06-01 22:16:48
Autor: Janusz
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-01 o 03:31, Malkoit pisze:
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
samochodu.
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal-rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wyszukiwarka

To dla równowagi kierowca przestraszył rowerzystę który zapierdalał jak głupi
https://video.wp.pl/i,samochod-wymusil-pierwszenstwo-paradoksalnie-rowerzysta-mial-duzo-szczescia,mid,2020838,cid,4051,klip.html?ticaid=11b646&_ticrsn=3

i kto tu winien?

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-01 22:22:46
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-06-01 o 22:16, Janusz pisze:
[...]

Tak patrzę na ten klosz od lampy...

Robert

Data: 2018-06-01 22:39:59
Autor: spider
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.

i kto tu winien?

Tak patrzę na ten klosz od lampy...

Przyjebał zdrowo, niech się cieszy że nie bańką, bo chyba by nie było co zbierać. Sam sobie winien, to był deptak z ograniczonym ruchem, przypuszczam że samochody się tam poruszają z o połowę mniejszą prędkością niż on. Poza tym gdyby jechał dalej jezdnią to by mu nic nie było, omijał zapewne tych pieszych którzy mu się potem z zaciekawieniem przyglądali.

Data: 2018-06-01 22:35:16
Autor: Shrek
W dniu 01.06.2018 o 22:16, Janusz pisze:

[...]

Zależy jak patrzeć. Literalnie to taksiarz - włącza się do ruchu. Ale obstawiam że sprawa skończy się w sądzie, a tam to cholera wie. IMHO powinna być wina roweranta. Mam nadzieję, ze rzeczyuwiście na barku się skończyło. Bo aż mnie zabolało...

Shrek.

Data: 2018-06-02 01:17:20
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Jun 2018 22:35:16 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

We Wroclawiu kierowca bylby niewinny.
A i to niepewne, bo tak to tylko kierowca-sedzia :-)

IMHO powinna być wina roweranta.

Niedostosowanie predkosci do warunkow :-)

J.

Data: 2018-06-02 06:37:24
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 01:17, J.F. pisze:

IMHO powinna być wina roweranta.

Niedostosowanie predkosci do warunkow :-)

I jazda po chodniku.

Teroretycznie taksiarz ma ustąpić wszystkim jadącym prawidłowo i nieprawidłowo. W praktyce coraz częściej sądy orzekają że są jednak granice tego, czego należy się spodziewać.

Shrek

Data: 2018-06-02 11:31:06
Autor: Akarm
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-02 o 06:37, Shrek pisze:

I jazda po chodniku.

A gdzie widzisz jazdę po chodniku?
Bo ja widzę rowerzystę jadącego jezdnią chcącego z Wełnianego Rynku skręcić w prawo w ul. Wąską na skrzyżowaniu z Długą.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-02 18:42:46
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 11:31, Akarm pisze:

A gdzie widzisz jazdę po chodniku?
Bo ja widzę rowerzystę jadącego jezdnią chcącego z Wełnianego Rynku skręcić w prawo w ul. Wąską na skrzyżowaniu z Długą.

Są granice śmieszności. To czemu nie skręcił?

Shrek

Data: 2018-06-02 20:30:20
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-02 o 18:42, Shrek pisze:
[...]

Nie widzisz?
Na skrzyżowaniu stoi zaparkowany samochód, kierownik roweru pomykał jak zwykle, a tu niespodzianka. I najzwyczajniej w świecie wyniosło go trochę. Żeby nie przywalić we włączającą się do ruchu taksówkę, odbił w lewo i wjechał na chodnik. Obejrzyj ten film jeszcze raz.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-02 21:38:09
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 20:30, Akarm pisze:

[...]

Ale wiesz z fizyki, że składowa x siły tarcia na oponach żeby skręcić (skutecznie) o 90 stopni w bok jest taka sama jak żeby się zatrzymać? Więc skoro nie miał możliwości się zatrzymać (a nie mial) to nie miał też możliwości skręcić.

Przestań zmyślać. Z twojego tłumaczenia jedno się zgadza - nie spodziawał się. Naprawdę mam senstyment do 2oo, ale... po prostu koleś chciał wjechać na chodnik i wyszło jak wyszło. Dobrze, że dynką tego klosza nie strącił bo i kask by mu chyba nie pomógł.

Shrek

Data: 2018-06-02 12:55:02
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 14:38:11 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 02.06.2018 o 20:30, Akarm pisze:
Dobrze, że dynką tego klosza nie strącił bo i kask by mu chyba nie pomógł.

Kask mogl mu w sumie zaszkodzic.
Tradycyjny "ufo" ksztalt kasku rowerzysty bazuje na kasku dla pieszego ktory mogl by sie wywalic na pysk.

Pomalu widac inne projekty kaskow dla rowerowcow ale wiekszosc jest adaptacjami "ufo" kiedy tak naprawde powinny wygladac bardziej jak kask motocyklowy (tylko mniej obudowany.

Ostatnio widze popularne takie:
https://www.mec.ca/en/product/5036-387/Classic-Street-Gen-3-Helmet

I o ile taki gen3 cos tam pomoze o tyle te stare ufokowe moga dodac krzywdy poprzez to ze sa szersze niz potrzeba i generuja momenty zginajace/skrecajace.

W przypadku ludka z bydzi mial szczescie ze lepetyna nie przywalil w lampe.
Ale jakby mial kask to jest szansa ze przez jego obecnosc pojawily by sie urazy szyi.

Ale to tak nawiasem.

Data: 2018-06-02 22:45:35
Autor: J.F.
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Dnia Sat, 2 Jun 2018 12:55:02 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=YCe7Je-u68I
https://www.youtube.com/watch?v=JW39_pXW3G4

Ale unijnej normy nie spelnia.

J.

Data: 2018-06-15 11:26:14
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-02 o 21:38, Shrek pisze:
[...]

Tutaj widać rowerzystę, który zaczyna wjeżdżać na skrzyżowanie:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/14b57f085fd96ae2
Gdyby chciał wjechać na chodnik, to pewnie utrzymywałby ten kierunek jazdy.

Tu widać chyba dośc wyraźnie, gdzie chciałby jechać rowerzysta, wykonał dość mocny skręt w prawo:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/477118f0d2dfa106
Gdyby kontynuował jazdę w tym kierunku (czyli: gdyby teraz zaczął prostować kierownicę) to musiałby przywalić w ścianę. :)

A tu widać, jak mocno zaczął odbijać w lewo:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0411a4935b5820db

Wydaje mi się, że gdyby rowerzysta chciał wjechać na chodnik, to nie wykonywałby takiego slalomu. Tym bardziej, że nie widać powodu, dla którego chciałby z pustej jezdni wjechać nagle na chodnik.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-16 09:15:23
Autor: Shrek
W dniu 15.06.2018 o 11:26, Akarm pisze:

[...]

Gdyby chciał skręcić w tą uliczkę również. Jeszcze raz - składowa "X" predkości się nie zmienia czy się zatrzymać czy skręcić o 90 stospni. Skoro nie miał szansy się zatrzymać, toi nie miał szansy skręcić o 90 stopni. Grupowiaczów możesz próbować oszukać, fizyki nie oszukasz.

Shrek

Data: 2018-06-02 12:32:37
Autor: J.F.
Dnia Sat, 2 Jun 2018 06:37:24 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

IMO to tu taksiarzowi trudno cos zarzucic - wytacza sie powoli, chyba
nawet hamuje zeby zobaczyc co sie dzieje - rowerant jedzie za szybko i
na milimetry.

No ale ja nie jestem sadem.

J.

Data: 2018-06-02 13:22:46
Autor: Akarm
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-02 o 12:32, J.F. pisze:

No ale ja nie jestem sadem.

A co ma uprawa drzew owocowych do znajomości ruchu drogowego? :0

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-02 12:39:03
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 1 czerwca 2018 23:37:23 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

I jazda po chodniku.

Teroretycznie taksiarz ma ustąpić wszystkim jadącym prawidłowo i nieprawidłowo. W praktyce coraz częściej sądy orzekają że są jednak granice tego, czego należy się spodziewać.

Ustapil. W momencie kolizji byl zatrzymany. I nie byl na wysokosci jezdni. szachmat.

Mam na mysli tego z latarni w bydzi.

Ja jakims geniuszem nie jestem ale za kazdym razem jak wyjezdzam zza rogu to _oczekuje_ ze ktos mu dziuba samochodu wystawi bo wiem ze inaczej sie wyjrzec zza tego rogu nie da.

A tu elegancki przyklad jazdy na pamiec i zachowania zyczeniowego.
I sie chlopak doslownie nadzial.

Data: 2018-06-02 21:41:21
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 21:39, sczygiel@gmail.com pisze:

Ustapil. W momencie kolizji byl zatrzymany. I nie byl na wysokosci jezdni.
szachmat.

Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

Shrek

Data: 2018-06-02 12:56:07
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 14:41:23 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

Wyjatkowo :)
Usmiechlem sie. Milego dnia :)

Data: 2018-06-02 23:04:09
Autor: Shrek
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 02.06.2018 o 21:56, sczygiel@gmail.com pisze:

Wyjatkowo :)
Usmiechlem sie. Milego dnia :)

Nocy chyba:P

Shrek

Data: 2018-06-02 16:14:42
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 2 czerwca 2018 16:04:11 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 02.06.2018 o 21:56, sczygiel@gmail.com pisze:

> Wyjatkowo :)
> Usmiechlem sie. Milego dnia :)

Nocy chyba:P

Jutro bedzie dzien. Zreszta zawsze gdzies jest dzien :)

Data: 2018-06-03 23:09:28
Autor: radekp@konto.pl
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Sat, 2 Jun 2018 21:41:21 +0200, w <peurt2$n4o$20@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

Co za różnica? Wyjeżdża ze strefy zamieszkania -- też ma ustapić wszystkim.

Data: 2018-06-03 23:18:28
Autor: Shrek
W dniu 03.06.2018 o 23:09, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Masz rację - żadna.

Shrek

Data: 2018-06-02 07:53:23
Autor: Robert Wańkowski
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-02 o 01:47, kk pisze:
Jakieś reklamy.
Takie czasy. Nic darmo.
Chwila cierpliwości i będzie sedno. :-)

Robert

Data: 2018-06-02 08:30:56
Autor: Shrek
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-02 o 01:47, kk pisze:
Jakieś reklamy.
Takie czasy. Nic darmo.

uBlock i będzie za free:P

Shrek

Data: 2018-06-02 08:57:46
Autor: kk
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-02 o 01:47, kk pisze:
Jakieś reklamy.
Takie czasy. Nic darmo.
Chwila cierpliwości i będzie sedno. :-)

Sedno jest takie, że poinformowałem o tym, że do materiału jest doczepione gówno reklamowe. Osobiście nie mam zamiaru się nim raczyć, ale każdy ma wolną wolę, więc może nie będę mu mówił co ma robić.

Data: 2018-06-02 11:29:13
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-02 o 08:57, kk pisze:
[...]

Nie moje, Ty zawsze masz problemy.

Osobiście nie mam zamiaru się nim raczyć,
Nie musisz, nikt za tobą nie będzie płakał.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-02 16:26:47
Autor: kk
W dniu 2018-06-02 o 11:29, Janusz pisze:
[...]

A co za różnica czyje? Poinformowałem i tyle.

Osobiście nie mam zamiaru się nim raczyć,
Nie musisz, nikt za tobą nie będzie płakał.

Ogarnąłeś temat czy masz z tym jakiś problem?

Data: 2018-06-03 10:25:20
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-02 o 16:26, kk pisze:
[...]

To Ty płaczesz że masz problemy.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-04 20:47:59
Autor: kk
W dniu 2018-06-03 o 10:25, Janusz pisze:
[...]

Tu napisałeś z dupy, że mam jakieś problemy.

Naucz się czytać

Data: 2018-06-02 10:11:57
Autor: Cavallino
[...]

A to była droga rowerowa, czy chodnik?
Bo jak to drugie, to powinien być winny rowerzysta.

Data: 2018-06-02 10:44:14
Autor: Shrek
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 02.06.2018 o 10:11, Cavallino pisze:

i kto tu winien?

A to była droga rowerowa, czy chodnik?
Bo jak to drugie, to powinien być winny rowerzysta.

Chodnik. Literalnie nie wiele to nie zmienia. Tym niemniej jakby kierować się literą nie duchem prawa, to sądy nie byłyby potrzebne.

Shrek

Data: 2018-06-02 11:33:19
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-02 o 10:44, Shrek pisze:
W dniu 02.06.2018 o 10:11, Cavallino pisze:

i kto tu winien?

A to była droga rowerowa, czy chodnik?
Bo jak to drugie, to powinien być winny rowerzysta.

Chodnik.

Nie.
Jezdnia.
Cała rzecz rozegrała się na skrzyżowaniu Wełnianego Rynku, Długiej i Wąskiej.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-02 17:27:05
Autor: Shrek
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 02.06.2018 o 11:33, Akarm pisze:

Chodnik.

Nie.
Jezdnia.

Chodnik.

Cała rzecz rozegrała się na skrzyżowaniu Wełnianego Rynku, Długiej i Wąskiej.

Nieprawda. To nie jest skrzyżowanie.

Shrek

Data: 2018-06-02 17:28:52
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 17:27, Shrek pisze:
[...]

Wróć mój błąd.

SDhrek

Data: 2018-06-03 23:10:59
Autor: radekp@konto.pl
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Sat, 2 Jun 2018 11:33:19 +0200, w <5b126462$0$622$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisał(-a):

Nie.
Jezdnia.
Cała rzecz rozegrała się na skrzyżowaniu Wełnianego Rynku, Długiej i Wąskiej.

Chodnik. Chyba że w Bydzi latarnie stawiają na jezdniach -- to wtedy
przepraszam.

Data: 2018-06-04 00:04:09
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-03 o 23:10, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wjazd na chodnik był konsekwencją zajścia na skrzyżowaniu jezdni. Rowerant dopiero w chwili walnięcia w latarnię znalazł się na chodniku. Chodnik zaczął się jakoś tak ok. 2 m przed latarnią. łatwo sprawdzić:
https://goo.gl/maps/cdoRHVEMZWy

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-04 10:02:34
Autor: radekp@konto.pl
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Mon, 4 Jun 2018 00:04:09 +0200, w
<5b1465d9$0$31365$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

Wjazd na chodnik był konsekwencją zajścia na skrzyżowaniu jezdni. Rowerant dopiero w chwili walnięcia w latarnię znalazł się na chodniku. Chodnik zaczął się jakoś tak ok. 2 m przed latarnią. łatwo sprawdzić:

Nie. Po uderzeniu w samochód rowerzystę znosi w lewo i uderza w latarnię.
Gdyby nie uderzenie w auto latarnię minąłby ze swojej lewej strony.

I tutaj będę się upierał, że latarni jednak nie stawia się na jezdni.

Poza tym widać wyraźnie, że jezdnia ma inną kostkę, a już to kończy dyskusję.

Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.