Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.

Data: 2018-06-02 11:36:08
Autor: Janusz
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
W dniu 2018-06-01 o 03:31, Malkoit pisze:
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę na przejeździe.
Rowerzysta wjechał bemyślnie, ale winnym najprawdopodobniej będzie kierowca
samochodu.
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-21/jechal-rowerem-przez-ulice-wpadla-na-niego-toyota/?ref=wyszukiwarka
Ale przyjrzyjcie się dokładnie, do 3 sek filmu  rowerzysta stoi, dopiero jak auto już ma ze 2-3m do pasów to on się wpierdala na przejście, wg mnie jest to wtargnięcie na przejście.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-02 16:30:10
Autor: kk
W dniu 2018-06-02 o 11:36, Janusz pisze:
[...]

Przyjrzeliśmy się, rowerzysta nadjeżdża od góry i skręca na przejście bez zatrzymywania się.

Data: 2018-06-02 17:31:26
Autor: Shrek
W dniu 02.06.2018 o 11:36, Janusz pisze:

Ale przyjrzyjcie się dokładnie, do 3 sek filmu  rowerzysta stoi, dopiero jak auto już ma ze 2-3m do pasów to on się wpierdala na przejście, wg mnie jest to wtargnięcie na przejście.

Zarówno google jak i artykuł twiedzi, że to był przejazd.

Shrek

Data: 2018-06-03 10:28:40
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-02 o 17:31, Shrek pisze:
[...]

No ok ale rowerant czekał, auto zwolniło, ale widzi że ten czeka
to jedzie dalej i wtedy rowerant wpierdala mu się przed maskę,
wg mnie jest to wtargnięcie .

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-03 12:04:36
Autor: Shrek
W dniu 03.06.2018 o 10:28, Janusz pisze:

[...]

Zapamiętaj sobie, że na przejeździe rowerowym nie ma "wtargnięcia". Rowerant ma pierwszeństwo i już. Jak ci samochód z drogi z pierwszeństwem wyjedzie, to też będziesz mówił, że ci "wtargnął"?

Tu akurat tak po ludzku to się rowerant mocno przyczynił, ale nie bardzo widzę jakby się mógł kierownik wybronić przed sądem (o policjantach na miejscu nie wspomnę). Jakby się skolidował z innym autem, to może by uprawdopodobnił w oczach sądu, ze było to wymuszenie odszkodowania, ale w przypadku rowerzysty wątpię. Więc skoro nie da się mu przypisać celowego działania, to bardzo ciężko byloby uznać, że to wina rowerzysty (choć nie mówię, że się nie da).

Shrek

Data: 2018-06-03 03:28:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
-- Więc skoro nie da się mu przypisać celowego działania, to bardzo ciężko byloby uznać, że to wina rowerzysty (choć nie mówię, że się nie da).

Tu był start ślimaka ale jak jakiś wariat wpada na przejazd jadąc 30 km/h to niezbędna jest kamerka ;-)

Data: 2018-06-03 12:34:46
Autor: Shrek
W dniu 03.06.2018 o 12:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

Tu był start ślimaka ale jak jakiś wariat wpada na przejazd jadąc 30 km/h to niezbędna jest kamerka ;-)

Akurat start ślimaka działa na korzyść kierowcy - miał "prawo" się spodziwać, że rowerant go puszcza. Jakby rowerzysta jechał 30km/h to nijak nie widzę możliwości stwierdzenia winy rowerzysty na przejeździe (no chyba że miał czerwone światło;)

Shrek

Data: 2018-06-03 12:43:05
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-03 o 12:04, Shrek pisze:
[...]

Nie zgodzę się, sytuacja jest zbliżona do tego że jedziesz główną, zwalniasz aby wpuścić
z podporządkowanej, a gdy się auto wysunie to dajesz gaz i mówisz że wymusił
pierwszeństwo, i kto wtedy winien? oczywiście ten z podporządkowanej
ale jak masz kamerę to można udowodnić że tak nie do końca.

Tu akurat tak po ludzku to się rowerant mocno przyczynił, ale nie bardzo widzę jakby się mógł kierownik wybronić przed sądem (o policjantach na miejscu nie wspomnę). Jakby się skolidował z innym autem, to może by
Na nagraniu dość wyraźnie widać że rowerant startuje w momencie jak auto
już ma wjechać na pasy, ciekaw jestem na co on liczył bo ze był lekkomyślny
to widać.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-03 12:49:45
Autor: Shrek
W dniu 03.06.2018 o 12:43, Janusz pisze:

[...]

I to się nazywa "wtargnięcie"? Ludziki nie odróżniają przejścia od przejazdu i roweru od pieszego.

Na nagraniu dość wyraźnie widać że rowerant startuje w momencie jak auto
już ma wjechać na pasy

Przejazd. Nie pasy. A potem się dziwić, ze całkiem niezerowy procent kierowców jest przekonanych że rowerzyści na przejazdach powinni zsiadać z rowerów.

ciekaw jestem na co on liczył bo ze był lekkomyślny
to widać.

Też jestem ciekaw.

Shrek

Data: 2018-06-03 23:00:07
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-03 o 12:49, Shrek pisze:
[...]

Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz. Więc odstosunkuj się odemnie.
To że tam jest rzejście nie oznacza że ma bezwzględne pierwszeństwo i może się
przed sam nos auta wpierdolić, szkoda że to nie był TIR, jednego durnia byłoby mniej.
A tu przykład co z durniami robi ciężarówka
https://youtu.be/usUI9MfnpJA?t=431

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-03 23:16:25
Autor: Shrek
W dniu 03.06.2018 o 23:00, Janusz pisze:

I to się nazywa "wtargnięcie"? Ludziki nie odróżniają przejścia od przejazdu i roweru od pieszego.
Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz.

Całkiem prawdopodobne. Ludzie w wieku emerytalnym mają często takie podejście do zagadnień ruchu drogowego, że chuj z przepisami, ja wiem lepiej bo już pół wieku jeżdzę.

Więc odstosunkuj się odemnie.

Nikt się do ciebie nie ustosunkował. Po prostu zwróciłem ci uwagę, że nie zauważasz dość istotnego faktu, że to był przejazd, nie przejście.

To że tam jest rzejście nie oznacza że ma bezwzględne pierwszeństwo

W prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne pierwszeństwo". Jest po prostu pierwszeństow i takie ma rowerzysta na przejeździe.

Shrek

Data: 2018-06-04 09:01:01
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-03 o 23:16, Shrek pisze:
[...]

Emerytem jeszcze nie jestem, jeżdżę cały czas i obserwuję zmiany jakie się dzieją
na drogach, w kodeksie i mentalności ludzi, mam dłuższy ogląd na całość
od Ciebie i tylko tyle chciałem powiedzieć.
podejście do zagadnień ruchu drogowego, że chuj z przepisami, ja wiem lepiej bo już pół wieku jeżdzę.
Poczekam jak Ty będziesz miał tyle lat co ja, co wtedy będziesz mówił.

Więc odstosunkuj się odemnie.

Nikt się do ciebie nie ustosunkował. Po prostu zwróciłem ci uwagę, że nie zauważasz dość istotnego faktu, że to był przejazd, nie przejście.
Zauważyłem, chociaż film jest marny, ale także widać niepewne
zachowanie roweranta, kierowca się spodziewał takiego i zwolnił
co widać, a tamten się zastanawiał czy jechać i pojechał przed samym autem.

To że tam jest rzejście nie oznacza że ma bezwzględne pierwszeństwo

W prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne pierwszeństwo". Jest po prostu pierwszeństow i takie ma rowerzysta na przejeździe.
Ale nie musi z niego korzystać, nigdy nikogo nie przepuściłeś?
tutaj zachodziły podobne przesłanki.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-04 20:03:17
Autor: Shrek
W dniu 04.06.2018 o 09:01, Janusz pisze:

Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz.

Całkiem prawdopodobne. Ludzie w wieku emerytalnym mają często takie
Emerytem jeszcze nie jestem,

Więc gdzieś się mijasz z prawdą.

jeżdżę cały czas i obserwuję zmiany jakie  się dzieją
na drogach, w kodeksie i mentalności ludzi, mam dłuższy ogląd na całość
od Ciebie i tylko tyle chciałem powiedzieć.

To szkoda, że mimo tak długiej wnikliwej obserwacji nie odnotowałeś momentu, kiedy zaczęto odróżniać przejście dla pieszych od przejazdu rowerowego.

Co do długość wglądu się nie wypowiadam. Może masz dłuższy, może nie:P

podejście do zagadnień ruchu drogowego, że chuj z przepisami, ja wiem lepiej bo już pół wieku jeżdzę.
Poczekam jak Ty będziesz miał tyle lat co ja, co wtedy będziesz mówił.

Długość stażu za kółkiem nie zmienia przejazdu w przejście. Więc jest w tej dyskusji bez znaczenia. Ale twoje podejście tylko potwierdza to, co napisałem powyżej.

[...]

Co nie zmienia przejazdu w przejście.

[...]

Przepuściłem. Nie zmienia to faktu, że miał na przejeździe pierwszeństwo.

tutaj zachodziły podobne przesłanki.

Przyznam, że też bym się podobnego manewru nie spodziewał.
Ale o tym już pisałem wcześniej.

Shrek

Data: 2018-06-03 23:27:00
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 03.06.2018 o 23:00 Janusz <janusz_kk@o2.pl> pisze:

Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz.
Zagraj w totka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2018-06-03 13:56:21
Autor: Malkoit
Użytkownik "Janusz" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości

No ok ale rowerant czekał, auto zwolniło, ale widzi że ten czeka
to jedzie dalej i wtedy rowerant wpierdala mu się przed maskę,
wg mnie jest to wtargnięcie .

Janusz

W omawianym przypadku rowerzysta miał pierwszeństwo,
bo wjeżdżając na przejazd był po prawej stronie nadjeżdżającego samochodu.
Pojazd nadjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo,
o ile znaki nie zmieniają tego.

Data: 2018-06-03 14:14:44
Autor: Cavallino
W dniu 03-06-2018 o 13:56, Malkoit pisze:
[...]

Nie rozumiesz że nie o tym mowa?
To przeczytaj tyle razy ile trzeba, żebyś zrozumiał.

Data: 2018-06-03 23:13:40
Autor: radekp@konto.pl
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Sun, 3 Jun 2018 13:56:21 +0200, w <pf0l23$klq$1@news.mixmin.net>, "Malkoit"
<galoponto@ferde.pl> napisał(-a):

> [...]

bo wjeżdżając na przejazd był po prawej stronie nadjeżdżającego samochodu.
Pojazd nadjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo,

Jak na mój gust to rowerant włączał się do ruchu z pozycji pieszego
prowadzącego rower.

Popcorn i czekamy na ruch sądu.

Data: 2018-06-03 23:35:04
Autor: Malkoit
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:iem8hdpn40p6ao5cudpuolg3dn5ov1et614ax.com...

Jak na mój gust to rowerant włączał się do ruchu z pozycji pieszego
prowadzącego rower.

Popcorn i czekamy na ruch sądu.

Niezbyt wyraźne to video, ale nie wydaje mi się, aby on prowadził rower,
on jechał tym rowerem.

Data: 2018-06-04 10:04:03
Autor: radekp@konto.pl
Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
Sun, 3 Jun 2018 23:35:04 +0200, w <pf1mvd$fbg$1@news.mixmin.net>, "Malkoit"
> [...]

prowadzącego rower.

> Popcorn i czekamy na ruch sądu.

Niezbyt wyraźne to video, ale nie wydaje mi się, aby on prowadził rower,

Na video widać, że wykonuje coś w rodzaju startu z pozycji "noga na ziemi".
Ale bez właściwego początku video to nadal przypuszczenia.

Data: 2018-06-04 16:58:41
Autor: Cavallino
W dniu 03-06-2018 o 23:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale był na chodniku, gdzie żadnego pierwszeństwa prawem kaduka nie ma.
Tak samo jak przejeżdżając w poprzek przez jezdnię.

Data: 2018-06-05 07:59:04
Autor: Malkoit
Kierowca. Rowerzysta miał pierwszeństwo.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Rowerzysta miał pierwszeństwo, bo nadjeżdżał z prawej strony samochodu
i zmierzał w stronę przejazdu dla rowerów.
Nie ma znaczenia, że przejeżdżał przez chodnik, bo on zjeżdżał
z drogi dla rowerów.
Gdyby tam nie było przejazdu dla rowerów, to rowerzysta nie miał by
pierwszeństwa, bo wtedy byłby włączającym się do ruchu.

Zasada prawej strony :
Art. 25 PoRD
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
ruchu poza skrzyżowaniem.

Data: 2018-06-05 18:22:19
Autor: Cavallino
W dniu 05-06-2018 o 07:59, Malkoit pisze:
[...]

No to mówimy o innym przypadku.
W tym pierwotnym z kolei RÓWNIEŻ widzę wtargnięcie.

Data: 2018-06-03 16:33:27
Autor: Uzytkownik
W dniu 2018-06-03 o 10:28, Janusz pisze:
[...]

Nie wtargnięcie tylko wymuszenie pierwszeństwa przez kierowcę.

Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.