Kierowca w firmie

Data: 2010-09-02 12:36:10
Autor: mz
Kierowca w firmie
Witam
Czy jeśłi policja zatrzymuje kierowcę i ten kierowca wydmuchuje 0,4 promila (jadąc swoim saochodem osobowym) sprawa idzie do sądu to pracodawca otrzyma taki wyrok ? Kierowca jest zatrudniony u pracodawcy jako kierowca samochodu firmowego - rozwozi towar po mieście i okolicy ? Prawo jazdy zatrzymane przez policję.
Jak sprawdzic (jako pracodawca) czy faktycznie miało miejsce takie zdarzenie i czy kierowca ma zatrzymane prawo jazdy - za co i na jak długo ?
Pozdrawiam

Data: 2010-09-02 13:29:14
Autor: RadoslawF
Kierowca w firmie
Dnia 2010-09-02 12:36, Użytkownik mz napisał:

[...]

Dlaczego sąd ma cokolwiek wysyłać pracodawcy ?

Jak sprawdzic (jako pracodawca) czy faktycznie miało miejsce takie zdarzenie i czy kierowca ma zatrzymane prawo jazdy - za co i na jak długo ?
Pozdrawiam

Najprościej sprawdzić przed rozpoczęciem pracy czy posiada
ważne Prawo Jazdy. W kwestie za co utracił pracodawca
chyba nie jest zobowiązany wnikać.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-02 04:43:05
Autor: gr
Kierowca w firmie
On 2 Wrz, 13:29, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
> [...]

> przez policję.

Dlaczego sąd ma cokolwiek wysyłać pracodawcy ?

A czasem sąd nie wysyła wyroku do pracodawcy?

Data: 2010-09-02 13:47:39
Autor: Lukasz
Kierowca w firmie

Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c7f7e1e$0$21006$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Nie pójdzie wyrok do pracodawcy.. za kierowanie autem po zatrzymaniu prawa jazdy za jazdę po alkoholu  przez sąd są 3 latka nawet.

Data: 2010-09-02 13:57:22
Autor: Jotte
Kierowca w firmie
W wiadomości news:4c7f7e1e$0$21006$65785112news.neostrada.pl mz
<22051976wytnij@wp.pl> pisze:

Czy jeśłi policja zatrzymuje kierowcę i ten kierowca wydmuchuje 0,4
promila  (jadąc swoim saochodem osobowym) sprawa idzie do sądu to
pracodawca otrzyma  taki wyrok ?
Poruszałem nie tak dawno temat o podobnej kanwie.
Bez jednoznacznego rozstrzygnięcia.
Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i czy w ogóle) obwiniony?
Przecież on nie musi tego powiedzieć i byłby głupcem, gdyby to zrobił.

--
Jotte

Data: 2010-09-02 14:41:03
Autor: Nostradamus
Kierowca w firmie

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5o3eu$712$1@news.dialog.net.pl...
,

Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i czy w ogóle) obwiniony?
Przecież on nie musi tego powiedzieć ,

Musi ,jak go zapytają.
Art. 65.
§ 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję upoważnioną
z mocy ustawy do legitymowania:
1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,
podlega karze grzywny.                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
§ 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela właściwemu
organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do legitymowania,
wiadomości lub dokumentów co do okoliczności wymienionych

Data: 2010-09-02 14:57:49
Autor: Jotte
Kierowca w firmie
W wiadomości news:i5o647$2v2e$1opal.icpnet.pl Nostradamus
<nostradamus@wp.pl> pisze:

Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i czy w ogóle) obwiniony?
Przecież on nie musi tego powiedzieć ,
Musi ,jak go zapytają.
Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania przyczyn odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.

Art. 65.
[cut]
Brak związku z tematem.

--
Jotte

Data: 2010-09-02 15:35:07
Autor: Nostradamus
Kierowca w firmie

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5o70e$8vk$1@news.dialog.net.pl...
,

Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania przyczyn odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.

Wypróbuj to na sobie ;))
,
Art. 65.
[cut]
Brak związku z tematem.

To tylko twoje zdanie.

Data: 2010-09-02 15:46:19
Autor: Jotte
Kierowca w firmie
W wiadomości news:i5o99i$uh$1opal.icpnet.pl Nostradamus
<nostradamus@wp.pl> pisze:

Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania przyczyn odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.
Wypróbuj to na sobie ;))
Za zupełną darmochę mogę powiedzieć ci gdzie możesz sobie wsadzić swoje "rady".

Art. 65.
[cut]
Brak związku z tematem.
To tylko twoje zdanie.
I dlatego o wiele lepsze niż twoje.
Co - nawiasem mówiąc - jest łatwo osiągnąć.

--
Jotte

Data: 2010-09-05 17:51:13
Autor: mi
Kierowca w firmie
Nostradamus wrote:
[...]

Wypróbowałem.

mi

Data: 2010-09-02 17:51:51
Autor: SDD
Kierowca w firmie

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i5o70e$8vk$1news.dialog.net.pl...

Nie musi. Obwiniony ma prawo (podobnie jak i oskarżony) bez podania przyczyn odmówić składania jakichkolwiek wyjaśnień/zeznań.

Czy udzial w poprzedzajacym wlasciwe przesluchanie interview zbierajacym dane osobowe ("metryczkowe") - imie ojca, nazwisko panienskie matki, zajecie, itp. jest juz skladaniem wyjasnien?

IMHO wyjasnienia sie zaczynaja tam, gdzie obwiniony/podejrzany/oskarzony ma - czy to odpowiadajac na pytania, czy to ustosunkowujac sie do zarzutu, czy to w ramach swobodnej wypowiedzi, wypowiada sie na temat okolicznosci inkryminowanego mu czynu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-02 20:33:47
Autor: Jotte
Kierowca w firmie
W wiadomości news:i5oh6n$eiq$1news.onet.pl SDD
<sddwytnij@towszechwiedza.pl> pisze:

[...]
Wg mnie to identyfikacja. Też można odmówić (albo "zapomnieć"), tylko sens to ma bardzo wątpliwy.

[...]
IMO także.

--
Jotte

Data: 2010-09-03 08:22:14
Autor: Nostradamus
Kierowca w firmie

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i5oh6n$eiq$1@news.onet.pl...

Czy udzial w poprzedzajacym wlasciwe przesluchanie interview zbierajacym dane osobowe ("metryczkowe") - imie ojca, nazwisko panienskie matki, zajecie, itp. jest juz skladaniem wyjasnien?

Oczywiście, że nie.
Dlatego zaproponowałem Jottemu aby kiedyś w sadzie miał odwagę odmówic podania swoich danych sędziemu.
Mały móżdżek i duża gęba może skutkować paroma dniami w areszcie. Jak sędzia zarządzi to nawet rodzina się nie dowie gdzie synuś spędził parę dni ;))

Data: 2010-09-05 17:50:57
Autor: mi
Kierowca w firmie
Nostradamus wrote:
[...]

Mend, które traktują odmowę podania danych osobiście z pewnością bez liku. Jednak wypróbowałem niepodawanie danych, których podania sobie nie życzę. Nie podałem nawet nazwiska panieńkiego matki, choć zdobycie tej danej w tym zbiurokratyzowanym świecie jest bardziej niż trywialna.

mi

Data: 2010-09-05 18:16:56
Autor: kam
Kierowca w firmie
W dniu 2010-09-03 08:22, Nostradamus pisze:
Oczywiście, że nie.

może i nie, ale oczywiście że oskarżony ma w tej fazie procesu takie same prawa
nie możesz kazać nikomu podawać prawdziwych informacji, jeśli mogą go obciążyć

KG

Data: 2010-09-02 15:49:04
Autor: RadoslawF
Kierowca w firmie
Dnia 2010-09-02 14:41, Użytkownik Nostradamus napisał:

Pytanie brzmi: skąd sąd (tu: grodzki) miałby wiedzieć, gdzie pracuje (i czy w ogóle) obwiniony?
Przecież on nie musi tego powiedzieć ,

Musi ,jak go zapytają.

Pracownik bardzo chętnie odpowie gdzie pracuje, tyle że jeśli
to nie jest jakaś duża i znana firma to mogą mieć problemy
z ustaleniem adresu. Pracownik adresu raczej nie będzie pamiętał.
A starych dowodów osobistych z pieczątką zakładu pracy już nie
ma w użyciu.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-02 16:40:05
Autor: SDD
Kierowca w firmie

[...]

0,4 promila to wykroczenie - takie samo jak za szybka jazda czy siusianie w nieodpowiednim miejscu - troche tylko wiecej kosztuje i sie traci prawko na jakis czas. Nikt nie bedzie informowal pracodawcy.
Ale w przypadku wyrokow za przestepstwa taki obowiazek - w przypadku niektorych pracodawcow - teoretycznie jest to obowiazkowe - patrz art 21 par 1 kpk. W praktyce tego raczej nie robi sie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-09-02 16:47:04
Autor: Jotte
Kierowca w firmie
W wiadomości news:i5od05$3b2$1news.onet.pl SDD
[...]

Z uporem maniaka godnym być może lepszej sprawy dociekam jednak, skąd sąd może wiedzieć gdzie jest
zatrudniony (i czy w ogóle jest) skazaniec, jeśli on sam tego nie powie. A
nie musi przecież.

--
Jotte

Data: 2010-09-03 12:41:30
Autor: P.H.
Kierowca w firmie

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:i5odd1$cns$1news.dialog.net.pl...
[...]

a skąd wie jak oskarżony się nazywa i gdzie mieszka??

Data: 2010-09-03 16:08:57
Autor: RadoslawF
Kierowca w firmie
Dnia 2010-09-03 12:41, Użytkownik P.H. napisał:

[...]

Dostaje na wniosku na którym są dane podane przez drogówkę.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-03 16:49:49
Autor: Jotte
Kierowca w firmie

[...]