Kierownica

Data: 2018-10-20 13:07:31
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-20 13:00:02
Autor: Budzik
Kierownica
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

A z kierownica przekreconą to nie jest tak, ze ktos mogł po prostu przestawic przy zakładaniu? Skad pomysł, ze geometria nie halo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2018-10-20 14:00:30
Autor: Grzegorz Tomczyk
Kierownica
Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?

To samo miałem w Kadecie. Ponowne ustawienie zbieżności pomogło.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2018-10-20 14:38:38
Autor: PiteR
Kierownica
na  ** p.m.s **  Jacek Maciejewski pisze tak:

[...]

Jeśli jesteś pewny zbieżności to zaoszczędzisz 100zł przestawiając kierę a niesymetria drążków dla 15' jest minimalna. Najczęściej jeździmy prosto.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-20 15:29:11
Autor: Jacek
Kierownica
[...]
Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
Jacek

Data: 2018-10-20 16:08:01
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-20 08:30:50
Autor: sczygiel
Kierownica
W dniu sobota, 20 października 2018 09:08:02 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]

To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.

Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na prostym odcinku. Jak auto jedzie prosto a kierownica jest krzywo to geometria jest w porzadku a kierownica zle ustawiona (regulacja na drazkach)..

Jak jedzie krzywo, sciaga to najpierw sprawdzasz opony i felgi, regulujesz geometrie i dopiero wtedy grzebiesz przy drazkach.

Jak opony zuzywaja sie nierownomiernie to geometria jest zle ustawiona. I wtedy nawet jak auto jedzie prosto to po pewnym czasie sie zorientujesz ze nieco krzywo jest. Ale to nieco inna sprawa niz prostosc kierownicy.

Data: 2018-10-20 18:24:05
Autor: Jacek
Kierownica
W dniu 20.10.2018 o 17:30, sczygiel@gmail.com pisze:
Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na prostym odcinku.
Pod warunkiem, że profil jezdni jest poziomy. Jezdnia zwykle jest wypukła (żeby woda ściekała) i jadąc prawym pasem mamy spadek w prawo. Czasem wypukłość jest na tyle znaczna, że po puszczeniu kierownicy auto nie będzie chciało jechać prosto.
Jacek

Data: 2018-10-21 19:36:09
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Sat, 20 Oct 2018 16:08:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

No i zrobione. Kiera była na osi pośrodku, ale ustawienie drążków zajęło
4 najazdy na kanał z próbami jazdy po asfalcie pomiędzy :) Przełożenie
wynosi ok. 1 obr. drążka na 10 st., więc trzeba to zrobić z dokładnością
do 1/4 obrotu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-21 20:11:35
Autor: sirapacz
Kierownica

[...]

podzielisz się wiedzą jak to robisz?
do czego przykładasz tę calówkę by zmierzyć odchył płaszczyzny koła w tak małym zakresie jak 0.5 do 1 stopnia?

Data: 2018-10-21 20:38:35
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:11:35 +0200, sirapacz napisał(a):

[...]

W instrukcjach fabrycznych wielu starszych samochodów podaje się
właściwą dla poprawnej zbieżności różnicę między odległościami krawędzi
felg przednimi i tylnymi na poziomie osi. W moim przypadku jest to 0 do
-1 mm. Włazisz do kanału i mierzysz calówką. Pamiętam że podawano tą
wielkość także dla 126p.
Nie rozumiem do końca twojego pytania. Wcale nie ustawiam zbieżności z
dokładnością do pół czy 1 st. bo nie mierzę jej kątowo.
Co do zależności między kątem a obrotami drążka to chodziło mi o kąt
skręcenia kierownicy :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-21 20:53:26
Autor: sirapacz
Kierownica
[...]

Rozumiem ale jak masz np do korekty tylko prawą stronę to jak ustalisz, że akurat prawym drążkiem musisz kręcić a nie lewym?

Data: 2018-10-21 21:51:30
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:53:26 +0200, sirapacz napisał(a):

Rozumiem ale jak masz np do korekty tylko prawą stronę to jak ustalisz, że akurat prawym drążkiem musisz kręcić a nie lewym?

Mówimy o przednich kołach. Tu nie ma czegoś takiego jak "jedna strona do
korekty" :) Sprawę załatwia w zasadzie symetria maksymalnych wychyleń na
obie strony a to ustalasz kręcąc kierą do maksymalnych wychyleń i
obserwując jej położenie, czy symetryczne.
Oczywiście, IMO w przypadku tylnych kół tak się nie da. Tam trzeba każde
koło ustawić indywidualnie do osi symetrii auta. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-22 07:31:48
Autor: sirapacz
Kierownica

Mówimy o przednich kołach. Tu nie ma czegoś takiego jak "jedna strona do
korekty" :) Sprawę załatwia w zasadzie symetria maksymalnych wychyleń na

no tak ale ustawiasz na górze pozycję centralną kierownicy i jeśli będziesz kręcił niewłaściwym to będzie ci kierownica stać w pozycji kilka czy kilkanaście stopni lewo/prawo mimo prawidłowego ustawienia w sensie jazdy i ustawienia kół względem siebie.

Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnie bez wydawania 10k na sprzęt. Ostatni mechanik jak ustawił mi geometrię to chyba nie zakontrował nakrętek i ustawienie wróciło do stanu sprzed korekty....
mam już dość papraków i tracenia na nich pieniędzy i czasu. Tyle samo czasu stracę ustawiając samodzielnie... tylo muszę sie nauczyć jak to zrobić partyzanckimi metodami by jednocześnie było wystarczająco precyzyjnie.

Data: 2018-10-22 00:31:58
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 07:31:49 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnie bez wydawania 10k na sprzęt.
Ja tam się nie znam ale pamiętam jak mi ustawiali zbieżność w dużych fiatach.
W sumie calówka im wtedy wystarczyła ale dla ułatwienia mieli zrobione takie przyrzady z prętów
Coś na wzór tego.
http://bowatech.isu.pl/?id=pokaz_produkt&id_prod=56426
Tak z ciekawości- co tutaj za kosmiczna technologia ze to ponad 8stów kosztuje?
Przeciecz cały myk polega na tym aby odległość miedzy felgami na przedniej osi były takie same z "przodu" koła jak i z "tyłu"

Data: 2018-10-22 10:21:12
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:17395d94-72d7-4f51-aaec-1239ee259bb5@googlegroups.com...
[...]

No wlasnie, calowka prawie sie nadaje, ale prawie czyni roznice :-)

Coś na wzór tego.
http://bowatech.isu.pl/?id=pokaz_produkt&id_prod=56426
Tak z ciekawości- co tutaj za kosmiczna technologia ze to ponad 8stów kosztuje?

A zrobisz taniej ? :-)

Przeciecz cały myk polega na tym aby odległość miedzy felgami na przedniej osi były takie same z "przodu" koła jak i z "tyłu"

No, czasem o milimetr mniej.

J.

Data: 2018-10-22 21:54:49
Autor: sirapacz
Kierownica

Tak z ciekawości- co tutaj za kosmiczna technologia ze to ponad 8stów kosztuje?

A zrobisz taniej ? :-)

on nie, ale inny tak:)
https://allegro.pl/urzadzenie-do-zbieznosci-geometrii-kol-zbieznosc-i7609419445.html
300,-

Data: 2018-10-22 08:08:47
Autor: ToMasz
Kierownica
Ja właśnie kombinuję jak zrobić geometrię samodzielnieja to zrobiłem tak. zamocowałem lasery do kół i mierzyłem odległość
pomiędzy promieniami metr przy kołach i 5 metrów od kół. Sposób mocowania lekko skomplikowany. pisać czy taka metoda Cię nie interesuje?

ToMasz

Data: 2018-10-22 09:18:54
Autor: sirapacz
Kierownica
W dniu 2018-10-22 o 08:08, ToMasz pisze:
[...]

Nie zrozumiałem - chodzi o zamontowanie jakichś badylków równych by mierzyć na ich końcach? A może zamontować na nich wskaźniczki laserowe po 2pln:) nie trzeba będzie badylka:)

podziel się:)

Data: 2018-10-22 10:31:06
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqjtku$2cdaf$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Dawno temu robilo to sie tak:
-byly uchwyty na felgi, z dodatkowymi wystajacymi osiami.
-na tych osiach byly lampki-projektory ze znacznikiem, dzis moglyby byc lasery.
-lampy mozna bylo obracac na osiach, tak, ze swiecily do przodu lub do tylu.

I wlasciwie tyle - mocowales do felg, obracales to przodu, mierzyles odleglosc miedzy swiatelkami, obracales do tylu, mierzyles.

J.

Data: 2018-10-22 23:55:36
Autor: ToMasz
Kierownica
[...]

tak właśnie. pierwsza rzecz to rama, którą mocuje się do rantu felgi na 3 śrubkach. do ramy jest zamontowana piasta rowerowa, na 3 śrubkach regulacyjnych. do osi pod kątem 90stopni laserek. auto na lewarek, koło na luz. przykręcamy ramę do obręczy. laserkiem celujemy w jeden punkt, trzymając go w jednej pozycji, np w sufit garażu. potem kręcimy kołem i w efekcie laserek rysuje nam kreski - bo nie jest w żaden sposób ustawiony względem koła. wiec 3 śrubami regulacyjnymi regulujemy tak długo, aż podczas kręcenia kołem na suficie będzie (mniej więcej) satyczna kropka. wtedy jest pewność że laser jest równoległy do osi koła. dwa takie laserki zamontowane na kołach. wyjazd i wjazd do garażu. potem laser na sufit  - znacznik, na podłogę - znacznik . wieszamy poziom z sufitu na podłogę i już widać czy i jak koła są w pionie. może mniej ważne czy są czy nie, ale jakie są różnice. laserki w poziom - i pomiar metrówką/calówką czy są równoległe czy nie.

koszt: 2 stare piasty przednie. 20zł. parę metrów płaskownika - 10zł. 12 śrub i 12 nakrętek - ze 2zł. dwa laserki 10zł. 2 gumki do włosów żeby lasery swieciły cały czas. 2 5cm kawałki rurki miedzianej na uchwyty laserów.

ToMasz
Pozdrawiam

Data: 2018-10-22 16:18:02
Autor: Zenek Kapelinder
Kierownica
Tomki to fajne chlopaki. Masz sto dwadziescia procent racji ze przyrzad o jakim napisales jest do zrobienia przez majsterkowicza. Dawno temu zylem z mechaniki pojazdowej z ustawiania geometrii tez. Opisales sposob postepowania jak z przyrzadem PKO4 i pokrewnych. PKO4 mialem. Odkad nie zajmuje sie naprawami samochodow mam z ustawianiem geometrii nieustajacy problem. Bo albo ktos nie robi. Jak robi to robi byle jak. Malo kto potrafi poprawnie ustawic tymi trzema srubkami przed rozpoczeciem pomiaru. Dawno powinienem sobie zrobic przyrzad jaki opisales. Zwlaszcza ze mam tokarke, frezarke, wiertarke, pilniki itd. Moze jak przyjda dlugie zimowe wieczory to w koncu sobie go zrobie i do mechanikow bede jezdzil ze swoim. Troche psuje sprawe brak obrotnic ale da sie je w przypadku zbieznosci ominac kosztem kilku minut dluzszej pracy. Bo po ustawieniu osi obrotu laserka w osi kola i po opuszczeniu samochodu trzeba go troche przeturlac zeby kola sie rozlazly. Na zbieznosc jest jeszcze inna metoda jak nie ma gdzie zrobic. Farba w aerozolu jest potrzebna i troche czasu. Metoda sie sprawdza przy nowych oponach. Trzeba pomalowac bieznik i patrzec jak sie farba sciera. Jak rowno sie sciera to jest dobrze. Jak na zewnatrz to zbieznosc za duza a jak w srodku to za mala.

Data: 2018-10-23 22:31:34
Autor: ToMasz
Kierownica
Tomki to fajne chlopaki. Masz sto dwadziescia procent racji ze przyrzad o jakim napisales jest do zrobienia przez majsterkowicza.

no... tak, bo ja taki przyrząd zrobiłem. ale odkąd mam młodsze niż 18 letnie auto to nie występuje potrzeba ustawiania zbieżności. urządzenie podarowałem właścicielowi 22 letniej astry :)
poproszę go zeby zrobił fotki.
ToMasz
tylko kątówka, spawarka i lutownica

Data: 2018-10-23 13:39:25
Autor: Zenek Kapelinder
Kierownica
Stolarz tez by sobie poradzil.

Data: 2018-10-24 22:51:49
Autor: ToMasz
Kierownica
Stolarz tez by sobie poradzil.

https://photos.app.goo.gl/E7Kad2FA3RzDKcG18

Data: 2018-10-24 18:15:44
Autor: Zenek Kapelinder
Kierownica
Szacun chociaz do troche innej jakosci jestem przyuczony. Wiesz gdzie jest blad? Fabryczny rzutnik z mocowaniem wymaga co jakis czas regulacji. Polega ona na tym ze stawia sie go na plycie traserskiej, ja uzywalem kola zamachowego, skreca te trzy wkrety do pozycji wyjsciowej i swieci na jakis punkt na scianie. Nastepnie przekreca sie to co jest mocowane do felgi o 180 stopni i przekreca rzutnik tak zeby zaswiecic w poprzedni punkt. Jesli te dwa punkty sie nie pokryja to nie da sie prawidlowo wyregulowac zbieznosci i innych katow. Najwieksza dokladnosc pomiaru jest wtedy kiedy wyregulowany na plycie przyrzad zaklada sie na felge i nie wymaga on doregulowania srubkami. W oryginalnym przyrzadzie wazne sa horagiewki zakladane na tylne kola. Punk zerowy na nich jest w takiej samej odleglosci od felgi jak os rzutnika. Sluza do ustawiania kierownicy do jazdy na wprost. Do regulacji zbieznosci uzywa sie jeszcze innych dwoch rozsuwanych ekranow kladzionych na ziemi. W okreslonej przez producenta odleglosci od osi kola podzialka odpowiada milimetrom zbieznosci. Sa jeszcze dwa duze ekrany do pomiaru kata pochylenia kola, kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. A skale na obrotnicy sluza do kontroli trapezu kierowniczego.

Data: 2018-10-23 12:20:30
Autor: PiteR
Kierownica
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

[...]

Dzis bym zrobil tak. Przykrecił do tarcz dystans zeby wysc poza nadkola
na koncach przykleil lasery. Obróciłbym tarczami do przodu i do tyłu i mierzył.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-21 22:39:42
Autor: J.F.
Kierownica
Dnia Sun, 21 Oct 2018 20:38:35 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
[...]

Tyle, ze calowka tego nie zmierzysz, a przynajmniej nie wystarczajaco
dokladnie.

J.

Data: 2018-10-22 01:01:33
Autor: PiteR
Kierownica

napisał(a):
[...]

Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.
Pewnie to jakiś wynalazek z Polski A :)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-21 22:21:07
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 02:01:37 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

> [...]
> wystarczajaco dokladnie.

Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.

metrówka

Data: 2018-10-21 22:22:31
Autor: Kris
Kierownica
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

> [...]
> wystarczajaco dokladnie.

Co to jest ta calówka bo google podaje kilka znaczeń.

Przecież na pierwszym miejscu w grafice wyskakuje

Data: 2018-10-22 09:19:53
Autor: sirapacz
Kierownica

Przecież na pierwszym miejscu w grafice wyskakuje

ja tam zrozumiałem - większość narzędzi ma po kilka nazw regionalnych czy wręcz związanych z wiekiem użytkownika:)

Data: 2018-10-22 10:42:57
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Sun, 21 Oct 2018 22:39:42 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Niby dlaczego? Calówka w znaczeniu używanym przeze mnie jest wyskalowana
w mm i nie jest trudno zmierzyć jakąś odległość z dokł. do 0,5 mm. Na
dodatek nie chodzi tu o pomiar bezwzględny tylko względny (czyli różnicę
pomiarów). Dodatkową dokładność daje ci parokrotne powtórzenie pomiaru.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-22 06:35:36
Autor: sczygiel
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 03:42:58 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> dokladnie.
> Niby dlaczego? Calówka w znaczeniu używanym przeze mnie jest wyskalowana
w mm

Logiczne. Jak narada kcpzpr.

Gumówka - szlifierka kątowa bez gumy.
Calówka - wyskalowana w mm

Nie znam wiecej ale sadze ze jest tego sporo :)

Data: 2018-10-22 07:18:02
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 15:35:38 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Gumówka - szlifierka kątowa bez gumy.
Calówka - wyskalowana w mm

Nie znam wiecej ale sadze ze jest tego sporo :)

Chlebak który jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia amunicji.

Data: 2018-10-22 11:24:50
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10tsawz4bal9w$.xx9vuvriamt4$.dlg@40tude.net...
[...]

Tak wyglada calówka
https://profigeo.pl/Calowka-drewniana-skladana-2-m-miarka-p48618

I o ile w miare dokladnie da sie tym zmierzyc odleglosc miedzy dwoma dostepnymi i wyraznymi punktami/krawedziami,
to jak chcesz zmierzyc odleglosc miedzy ... krawedziami felg ?
Wewnetrznymi bokami opon ?
Srodkami bieznikow na oponach ?

zwijana tasma miernicza tez nie pomoze.

O, to moze by pomoglo
http://mastertools.pl/index.php?p1506,suwmiarka-elektroniczna-dwuszczekowa-1500mm-szczeki-200mm

No chyba, zeby tak zdjac opony i faktycznie miedzy krawedziami felg, albo zdjac kola i miedzy tarczami hamulcowymi.

Albo zmierzyc prowizorycznie miedzy bokami opon, przyciac na wymiar listewke ... i wtedy to juz nawet na oko ocenic ile jest luzu po obu stronach ...

J.

Data: 2018-10-22 02:49:15
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 11:25:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

to jak chcesz zmierzyc odleglosc miedzy ... krawedziami felg ?

A rzut tych krawędzi felg na podłoże to jakas inżynieria kosmiczna jest wg Ciebie?

Albo zmierzyc prowizorycznie miedzy bokami opon, przyciac na wymiar listewke ... i wtedy to juz nawet na oko ocenic ile jest luzu po obu stronach ...

Albo wziąć rurkę i kawałek pręta pasujący do wnętrza tej rurki a najwygodniej dwa kawałki prętów do tej rurki.

Data: 2018-10-22 03:30:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Kierownica
nawet na stanowisku z hiper duper laserami chlopaki potrafia z 3 razy do auta podchodzic :-) raz odbieram auto a tu kierownica skrecona no coz wracam na poprawke, auto juz zjechalo ze stanowiska ale podchodzi magik i mowi ze jeszcze chwila bo nie poszlo ... czynnik ludzki niestety zawiodl

Data: 2018-10-22 13:30:51
Autor: Jacek Maciejewski
Kierownica
Dnia Mon, 22 Oct 2018 11:24:50 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Oj, pomyśl chwilę. Zadanie na poziomie co mądrzejszej wrony czy
szympansa. Wymaga użycia kawałka czegokolwiek o długości kilku cm,
sztywnego i o wyraźnych krawędziach.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-22 05:11:42
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 13:35:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Zapraszam pod samochod - zmierz sobie, czy masz dobrze ustawioną zbieznosc.

Ty naprawdę nietechniczny jesteś

Data: 2018-10-22 14:32:21
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:135462aa-82fd-4496-bebe-bdd06b0b011a@googlegroups.com...
[...]

A zmierzyles sobie kiedys ?

To najpierw sobie zmierz calowka, a potem odpisuj :-P

J.

Data: 2018-10-23 06:40:02
Autor: Kris
Kierownica
W dniu poniedziałek, 22 października 2018 14:33:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A zmierzyles sobie kiedys ?

To najpierw sobie zmierz calowka, a potem odpisuj :-P

Nie moja wina że nietechniczny jesteś i nie potrafisz Sobie wyobrazić prostej metody pomiaru

Data: 2018-10-23 21:57:09
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c9e235d8-4a76-4149-9287-86656a75b488@googlegroups.com...
[...]

Sam jestes nietechniczny.
Wyobrazic to sobie mozna latwo, ale zejdz pod auto i zmierz, to sie dowiesz, co twoje wyobrazenia warte :-P

I jestes tez nieekonomiczny: kto by kupil przyrzad za 300zl czy 800zl, gdyby to sie dalo zrobic miarka za 20 zl :-P

J.

Data: 2018-10-24 00:55:13
Autor: Kris
Kierownica
W dniu wtorek, 23 października 2018 21:57:55 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:

Sam jestes nietechniczny.
Wyobrazic to sobie mozna latwo, ale zejdz pod auto i zmierz, to sie dowiesz, co twoje wyobrazenia warte :-P

Czy Ty naprawdę widzisz jakiś problem z dokonaniem dokładnego pomiaru dwóch odległości rzędu 150cm?

I jestes tez nieekonomiczny: kto by kupil przyrzad za 300zl czy 800zl,
gdyby to sie dalo zrobic miarka za 20 zl :-P

1.Jak to Zenek pisze: handel istnieje dzięki temu że co sekundę na świecie rodzi się frajer;)
2.Ci którzy robią to zarobkowo
3.Nachlać się można winem marki "wino" za 5zł flaszka a pomimo tego alkohole za kilkaset zł za litr tez znajdują nabywców.
4.Skoro są tacy co kupują za 800zł gdzie można kupić przyrząd o tej samej funkcjonalności za 300zł to i znajdą się tacy co zrobią to miarką za kilka zł.
5...mnóstwo innych powodów

Data: 2018-10-22 13:34:33
Autor: J.F.
Kierownica
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nunne2tlxc3i$.1h112dr1raaih$.dlg@40tude.net...
[...]

I przylozysz to sobie do felgi/opony tak, ze zmierzysz z dokladnoscia do milimetra.

Data: 2018-10-23 02:01:38
Autor: JDX
Kierownica
On 2018-10-22 11:24, J.F. wrote:
[...]
Tak wyglada calówka
https://profigeo.pl/Calowka-drewniana-skladana-2-m-miarka-p48618
No nie wiem. Moim zdaniem calówka wygląda np. tak:
http://www.tartak-bartek.pl/13.html.

Kierownica