Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Kierownica

Kierownica

Data: 2009-03-24 20:33:08
Autor: adamoxx1
Kierownica
Witam,

(Niebardzo znam fachowe nazwy poszczególnych części).
Pojawił się pewien problem - gdy kierownica jest ułożona idealnie do
jazdy na wprost, jest lekko zablokowana, gdy się nią porusza, to w tym
jednym punkcie czuć wyraźny przeskok. Kiedyś tego nie było, teraz stało
się tak dokuczliwe, że niemożliwa jest np. jazda bez trzymania
kierownicy, gdyż nie pozwala ona na balans, bo jest zablokowana w
położeniu do jazdy prosto. Trzeba nieźle szarpnąć tułowiem/rowerem, żeby
zechciała się przechylić na lewo lub prawo.
Czy to oznacza zbyt mocne skręcenie tych łożysk w kierownicy?
Problem pojawił się samoistnie.

--
"Truth or happiness. Never both."

Data: 2009-03-24 20:40:52
Autor: dobrov
Kierownica
adamoxx1 pisze:
Witam,

(Niebardzo znam fachowe nazwy poszczególnych części).
Pojawił się pewien problem - gdy kierownica jest ułożona idealnie do
jazdy na wprost, jest lekko zablokowana, gdy się nią porusza, to w tym
jednym punkcie czuć wyraźny przeskok. Kiedyś tego nie było, teraz stało
się tak dokuczliwe, że niemożliwa jest np. jazda bez trzymania
kierownicy, gdyż nie pozwala ona na balans, bo jest zablokowana w
położeniu do jazdy prosto. Trzeba nieźle szarpnąć tułowiem/rowerem, żeby
zechciała się przechylić na lewo lub prawo.
Czy to oznacza zbyt mocne skręcenie tych łożysk w kierownicy?
Problem pojawił się samoistnie.

Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki
i nie chcą wyskoczyć. Zapewne poluzowanie skręcenia pomoże, ale jeżeli
wyrąbanie jest mocne to i tak będzie odczuwalne a wymagany do likwidacji
blokady dodatkowy luz będzie powodował, że łożysko będzie latać.
Podsumowując: zapewne masz stery do wymiany.

Data: 2009-03-24 14:49:22
Autor: szymek_sq [LUB]
Kierownica

Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki
i nie chcą wyskoczyć. Zapewne poluzowanie skręcenia pomoże, ale jeżeli
wyrąbanie jest mocne to i tak będzie odczuwalne a wymagany do likwidacji
blokady dodatkowy luz będzie powodował, że łożysko będzie latać.
Podsumowując: zapewne masz stery do wymiany.

Jeżeli stery ahead to pewnie wystarczy wymiana bieżni - pierścienia
nakładanego na widelec.i i dolnego łożyska. Za łożysko zapłaciłem w
ubiegłym tygodniu 1,6 zł, za bieżnie w serwisie 2,5 zł. Części te
dostaniesz w sklepie rowerowym oferującym jakieś tanie rowerki i
części dla "ludu" albo w zprzyjaźnionym serwisie. W sklepach tych z
prawdziwego zdarzenia odrazu bedą wciskać Ci nowe stery - najtańsze
pewnie ze 30 zł.

Do całej operacji wystarczy odpowiedni imbus oraz śruokręt i młotek do
wymiany bierzni niezaszkodzi też smar do łożysk..

Data: 2009-03-24 23:45:35
Autor: adamoxx1
Kierownica
szymek_sq [LUB] pisze:
Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki
i nie chcą wyskoczyć. Zapewne poluzowanie skręcenia pomoże, ale jeżeli
wyrąbanie jest mocne to i tak będzie odczuwalne a wymagany do likwidacji
blokady dodatkowy luz będzie powodował, że łożysko będzie latać.
Podsumowując: zapewne masz stery do wymiany.

Jeżeli stery ahead to pewnie wystarczy wymiana bieżni - pierścienia
nakładanego na widelec.i i dolnego łożyska. Za łożysko zapłaciłem w
ubiegłym tygodniu 1,6 zł, za bieżnie w serwisie 2,5 zł. Części te
dostaniesz w sklepie rowerowym oferującym jakieś tanie rowerki i
części dla "ludu" albo w zprzyjaźnionym serwisie. W sklepach tych z
prawdziwego zdarzenia odrazu bedą wciskać Ci nowe stery - najtańsze
pewnie ze 30 zł.

Do całej operacji wystarczy odpowiedni imbus oraz śruokręt i młotek do
wymiany bierzni niezaszkodzi też smar do łożysk..

Dzięki :D

--
"Truth or happiness. Never both."

Kierownica

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona