Data: 2009-03-24 20:33:08 | |
Autor: adamoxx1 | |
Kierownica | |
Witam,
(Niebardzo znam fachowe nazwy poszczególnych części). Pojawił się pewien problem - gdy kierownica jest ułożona idealnie do jazdy na wprost, jest lekko zablokowana, gdy się nią porusza, to w tym jednym punkcie czuć wyraźny przeskok. Kiedyś tego nie było, teraz stało się tak dokuczliwe, że niemożliwa jest np. jazda bez trzymania kierownicy, gdyż nie pozwala ona na balans, bo jest zablokowana w położeniu do jazdy prosto. Trzeba nieźle szarpnąć tułowiem/rowerem, żeby zechciała się przechylić na lewo lub prawo. Czy to oznacza zbyt mocne skręcenie tych łożysk w kierownicy? Problem pojawił się samoistnie. -- "Truth or happiness. Never both." |
|
Data: 2009-03-24 20:40:52 | |
Autor: dobrov | |
Kierownica | |
adamoxx1 pisze:
Witam, Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki i nie chcą wyskoczyć. Zapewne poluzowanie skręcenia pomoże, ale jeżeli wyrąbanie jest mocne to i tak będzie odczuwalne a wymagany do likwidacji blokady dodatkowy luz będzie powodował, że łożysko będzie latać. Podsumowując: zapewne masz stery do wymiany. |
|
Data: 2009-03-24 14:49:22 | |
Autor: szymek_sq [LUB] | |
Kierownica | |
Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki Jeżeli stery ahead to pewnie wystarczy wymiana bieżni - pierścienia nakładanego na widelec.i i dolnego łożyska. Za łożysko zapłaciłem w ubiegłym tygodniu 1,6 zł, za bieżnie w serwisie 2,5 zł. Części te dostaniesz w sklepie rowerowym oferującym jakieś tanie rowerki i części dla "ludu" albo w zprzyjaźnionym serwisie. W sklepach tych z prawdziwego zdarzenia odrazu bedą wciskać Ci nowe stery - najtańsze pewnie ze 30 zł. Do całej operacji wystarczy odpowiedni imbus oraz śruokręt i młotek do wymiany bierzni niezaszkodzi też smar do łożysk.. |
|
Data: 2009-03-24 23:45:35 | |
Autor: adamoxx1 | |
Kierownica | |
szymek_sq [LUB] pisze:
Stawiam na wyrąbane bieżnie łożysk sterowych. Kulki włażą w dołki Dzięki :D -- "Truth or happiness. Never both." |
|